روايه الجميله و الوحش (الجزء الثاني) الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نونا كامله
روايه الجميله و الوحش (الجزء الثاني) الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نونا كامله
#الجميله_والوحش
تاني يوم بعد حفله ذكري زواج ادم واحلام ال 24
في كومباوند ادم الحديدي
كومباوند راقي وكبير خاص ب رجال الأعمال
صباحا
في غرفه ادم واحلام
احلام واقفه قدام المرايه بتلبس كارديجان رصاصي وبتعدل شعرها بعد ما لبست بنطلون كلاسيك واسع وتوب اسود بكوم
وبصت ع الصوره المجمعه العيله كلها ع التسريحه وابتسمت
الصوره فيها كل العيله ومعاهم طارق و كرم المتوفيين من سنين و حمزه ومريم ال عايشين بقالهم ٢٠ سنه ف دبي و ليليان عايشه معاهم درست وبتشتغل هناك برضو
ادم طلع من الدريسنج بعد ما غير هدومه ل بنطلون وقميص وسديري وجاكيت البدله ع دراعه وبيشمير القميص
ادم حط الجاكيت ع السرير و راح ل احلام حاوط وسطها ب ايده بتملك وقربها ل حضنه
ادم باصص ف عيونها/كل سنه وانتي احلي حاجه ف حياتي..كل سنه وانتي معايا
احلام بابتسامه/انا مبسوطه اوي علشان انت عمرك ما بتنسي عيد جوازنا ..وامبارح كمان عملت لنا حفله حلوه اوي
ادم قرب منها/معقول انسي عيد جوازنا ..دي الحاجه الصح الوحيده ال فحياتي..وكل سنه بتأكد ان اختياري ليكي كان صح..واني اسعد شخص ف الكون وانا معاكي
احلام بابتسامه حاوطت رقبته بدراعها
احلام/لسه بتحبني زي زمان ي آدم
ادم باصص ف عيونها/كل يوم حبي ليكي بيزيد اكتر من ال يوم ال قبله ..24 سنه وانا بعشقك و بعشق كل حاجه فيكي ومقدرش اعيش يوم واحد من غيرك..ومهما يعدي سنين هفضل احبك اكتر واكتر
وباس راسها
احلام بابتسامه قربت منه/وانا بموت فيك..24 سنه وانت معيشني ف حب وحنيه وسعاده .. 24 سنه وعمرك ما نيمتني زعلانه ..24 وانت سندي...
انت عوض ربنا ليا ف الدنيا دي
كل سنه وانت جمبي طول العمر ي حبيبي
ادم ابتسم وباس شفايفها واحلام حضنته بابتسامه وادم باس راسها ورقبتها
(ادم الحديدي السنين مغيرتش في حاجه خالص ومابيبانش عليه السن ..لسه شباب وكاريزما و قمر
..لما بيمشي جمب بناته محدش بيصدق ان دا بباهم خالص حتي الموظفات ف شريكاته بتبقي هتموت عليه بس ادم طبعا بيوقفم عند حدهم ..و دا ديما بيسبب غيره احلام..
ال اتغير ف ادم بس انه كبر اكتر واكتر ف شغله وبقي اكبر رجال الأعمال ف مصر واغني اغنياء مصر ومعروف جدا ..زود شريكاته وبقي عنده مجموعه مصانع وفنادق ومستشفيات..وبيتعمل الف حساب اكتر من الاول)
(احلام برضو لسه زي ما هي زي القمر وصغيره ومتغيرش فيها حاجه بالعكس دي ديما حلوه ومهتميه بنفسها واستايلها حلو و تليق ب رجل الأعمال ادم الحديدي فعلا ..كل ال يشوفها ميصدقش ان عندها ٤ عيال حتي لما بتمشي جمب ياسين محدش بيقتنع ان دي مامته و دا برضو بيسبب غيره ادم..لسه بتشتغل مصصممه ازياء وادم اشتري لها نص الشركه علشان تبقي هي المتحكمه براحتها ..كان هيشتري لها الشركه كلها واحلام رفضت وقالت تبقي شريكه ف نصها كفايه علشان تتفرغ للبيت و ل ادم وعيالهم وتروح الشركه وقت ما تحب)
ادم /كنت هنسي هديتك
وبعد عنها واحلام ابتسمت
ادم فتح الدرج وجاب علبه قطيفه كبيره واعطاها ل احلام
احلام بابتسامه/هديه تاني..انت جبتلي هديه حلوه اوي امبارح وكمان جبتلي قبلها هديه عيد ميلادي
ادم رجع شعرها ورا ودنها وباس راسها/دي هديه بسيطه ..مش من مقامك
احلام فتحتها بابتسامه وكان فيها طقم الماظ ..عقد وحلق و اسوره..وكان شكله حلو اوي وغالي
احلام بابتسامه/
الله ي آدم..دا حلو اوي اوي
ادم ابتسم/عجبك
احلام ابتسمت/تحفه ..بس انا بقي عندي كتير اوي مبقاش في مكان ف الدريسنج احطه
ادم/نعملهم اوضه مخصوص لاني كدا كدا مش هبطل اجبلك
احلام ضحكت
وباست خده وحضنته و ادم ابتسم وحضنها بقوه وباس راسها
احلام طلعت من حضنه
احلام/يتري البنات صحيو ولالا
برا الاوضه
ميرا بعصبيه/قولت لك ١٠٠ مره متلمسيش حاجتي ..انتي مبتفهميييش
رولا بعصبيه/مش فاهمه يعني فيها ايه لو لبسته الدنيا خربت يعني
في الغرفه
ادم/اظن الاجابه واضحه
احلام ضحكت
ف الدور ال تحت
ف اوضه بتطل ع البسين ال ف الجنينه..الاوضه دي ادم عاملها ل فريده مخصوص ترسم فيها وتحط اللوح بتاعتها
فريده لابسه بلوفر بيج اوفر سايز وبنطلون جينز ضيق وعامله شعرها كعكه عشوائيه وقاعده قدام لوحه بترسم بابتسامه
وهزت راسها بمعني مفيش فايده لما سمعت عصبيه اخواتها
(فريده ادم الحديدي
20 سنه ..البنت ال اتولدت الاول .. لابسه سلسله الماظ عليها اسمها ادم ملبسهالها هي واخواتها من وهما صغيرين
..عينها بني وشعرها بني طوله لحد كتفها
في كليه فنون جميله ف جامعه
خاصه.. عاقله جدا وهاديه وراقيه ف تعاملها
ورزينه وبتتحمل مسؤوليه اخواتها ..بتحب ال رسم والتصاميم والازياء من وهي صغيره ونفسها تبقي مصممه ازياء زي مامتها
فريده دي بالنسبه ل ادم بنته حبيبته العقاله ال بيثق فيها ديما لانها بتتصرف ب حكمه وبتسمع كلام ادم وبتحترم اي قرار يقوله من غير نقاش ع عكس اخواتها ال لازم يعندو وهنعرف شخصيتهم دلوقتي )
داده رحمه دخلت غرفه الرسم بتاعت فريده
داده رحمه بابتسامه/ فريده حبيبتي ..يلا علشان الفطار جاهز
فريده/بابي ومامي صحيو
داده رحمه/اه والبنات برضو صحيو انتي اكيد سامعه خناقهم تعالي الحقيني علشان انا مبقدرش عليهم
فريده/ايه الجديد يعني ي دادا رحمه احنا اتعودنا ع دا
دادا رحمه/الفكره ان هم برا بيتخانقو ب الانجليزي وانا مش عارفه حتي اتدخل اصالح بينهم..انتي ال بتلحقيني ديما
فريده ضحكت وسابت فرشه الالوان المايه وقامت وطلعت من الغرفه مع دادا رحمه
الخدم بيحطو ال الفطار ع السفرا
رولا نزلت من ع السلم وميرا نزلت وراها
ميرا بغضب/انا حذرتك ١٠٠ مره متلبسيش لبسي..بتلبسي البلوفر ليههه
رولا وقفت بغضب /لبسته علشان صحيت النهارده حسيت اني عايزه البس لون ازرق عندك مشكله؟
ميرا بغضب/اه عندي مشكله
رولا رفعت صوباعها بتحذير/ميرا ...قسما ب الله لو مسكتيش هجيبك من شعرك
ميرا ضحكت بسخريه وحطت ايدها ف وسطها/الله الله..ع اساس انا هسمح لك ب دا
رولا/وبعدين اصلاا اللون الأزرق I don't think is it good for you
(معتقدش انه حلو عليكي )
ميرا بعصبيه/how do you know what good for me
(وانتي ازاي عارفه الكويس علشاني)
رولا بعصبيه /that's my opinioooon
(دا رأيي انااااا)
(رولا ادم الحديدي. 20 سنه ..اتولدت تاني واحده لابسه سلسله الماظ عليها اسمها
عينها أخضر غامق وشعرها بني فاتح زي احلام وطوله لحد كتفها واطول شويه.. زي القمر وشخصيتها قويه وعصبيه جدا وعنيده ..سريعه الغضب ومش بتهدي الا لما تطلع كل ال جواها وبتقول الحقيقه ف وش ال قدامها بدون خوف..عندها نظره غاضبه القريبين منها بيسموها ام عيون شيطانيه ..بس حتي وهي بتبص ب النظره الغاضبه دي لسه حلوه وكيوت
وبتدافع عن اخواتها لو حد فكر بس يضايقهم .. و دا بيوقعها ف مشاكل كتير مع الناس وخناقات بسبب شخصيتها القويه والعنيده
بس ف نفس الوقت حنينه وطيبه ضحكتها مميزه وزي القمر و ستايل لبسها حلو ..
..ادم بيحب فيها شخصيتها القويه والعنيده لانها بتفكره ب نفسه زمان بس ف نفس الوقت بيخاف عليها لان شخصيتها القويه وعيندها وعصبيتها بيوقعوها ف مشاكل ديما
ف جامعه خاصه مع اخواتها وبتعشق الخيل وعندها حصان ادم شاريهولها من وهي عندها ١٥ سنه وعندها خبره فيهم وديما متعوده تركب خيل)
..
(ميرا ادم الحديدي ..20 سنه
ال اتولدت اخر واحده.. لابسه سلسله الماظ عليها اسمها ..ف نفس الجامعه الخاصه مع اخواتها ..شعرها اسود و طوله لحد نص ضهرها اطول شعر ف اخواتها
وعيونها اسود زي ادم بالضبط... كيوت جدا وبريئه ولذيذه..عيونها ديما بتلمع وضحكتها حلوه .. طيبه وبريئه زياده عن اللزوم وبتحب كل الناس وبتصدقهم و دا اوقات كتير بيأذي مشاعرها لو حد كان بيستغلها بسبب طيبتها
ورغم كل دا لو حد ضايقها او ضايق حد بتحبه بتتحول ل عاصفه وبتاخد حقها)
هما اه تلاته توأم بس مختلفين ف الشكل و ف الشخصيه و ف كل حاجه.. متشابهين ف الوزن والطول بس التلاته وزنهم حاجه و ٥٠ كيلو وطولهم ١٦٠ بس ميرا اقصر منهم حاجه بسيطه
..الحاجه الوحيده ال مشتركين فيها انهم بيعشقو بعض وميقدروش يعيشو من غير بعض وبيحبو عيلتهم جدا و دا ال ادم زرعوا فيهم من وهما صغيرين
واخدين من ادم كميه حب وحنيه تخليهم ميستنوش حنيه من اي حد غريب..مقرب منهم ومصاحبهم ومعودهم ان لو حصل اي حاجه يجربوا يحكوله من غير خوف .. عمره ما قال لهم لاء وكل طلباتهم مجابه من وهما صغيرين ..مدلعهم دلع فظيع بس ف نفس الوقت مربيهم كويس جدا وبيحترمو كلامه وبيسمعو الكلام ..
علشان كدا هما مستحيل يفكرو يتجوزو الا واحد شبهه بباهم ف شخصيته وحنيته و كاريزمته وكل حاجه.وحتي لو فكرو يتجوزو ادم مش هيسمح ب دا اصلا هو شايف ان مفيش راجل ف الدنيا يستاهل واحده من بناته وميقدرش يعيش من غيرهم
فريده/بسسسس خلاص ..نهدي شويه بقي ..ياريت نهدي
وباست رولا من خدها وبعدين باست ميرا
ميرا ربعت ايدها بغيظ/انتي مش شايفه ي فريده اخدت البلوفر بتاعي من غير اذني ازاي .مش كفايه اني صاحيه ف العافيه وهموت وانام اصلا ..كمان صاحيه تعكنن عليا
فريده خدتها ف حضنها/معلش ي روح قلبي حقك عليا متزعليش
وباست خدها
رولا لابسه بلوفر ازرق اوفر سايز وبرقبه وبنطلون جينز ضيق وعامله شعرها ديل حصان
وميرا لابسه جيبه سوده قصيره لحد فوق الركبه و بلوفر رصاصي وفارده شعرها
دادا رحمه حطت اخر طبق ع السفرا /خلاص هديتو الحمد لله..يلا اقعدو بقي علشان تفطرو
ميرا ابتسمت/اه والله ي دادا رحومه انا جعانه والله
وقعدت ع السفرا تاكل
ادم واحلام نزلو من غرفتهم وراحو لهم
ادم/عاملين دوشه ليه ع الصبح
فريده ابتسمت/ولا حاجه ي بابي ي قمر انت
وباست خده وباست خد احلام وآدم ابتسم وخدها ف حضنه وباس راسها
رولا بصت ل ادم بابتسامه
رولا/ايه ال قمر دا ي دادي قولي بس
ادم ابتسم/والله انت ال عسل و قمر
وراح لها باس خدها ورولا ابتسمت وحضنته
احلام بغيره/والله..وانا شفافه وسطكم كدا ..مبقاش ليا لازمه يعني.. امشي
ادم ضحك وخدها ف حضنه وباس راسها
رولا بابتسامه /ينهار ابيض هو احنا نقدر ي ماموش ي قمر انتي..هو في ام صغيره و زي القمر كدا اصلا؟
وباست خدها كتير واحلام ابتسمت وباست خدها
وفريده ورولا قعدو ع السفرا
و ادم راح باس راس ميرا ال قاعده بتفطر
ادم/مفيش صباح الخير ولا بوسه ولا اي حاجه ل ادوم حبيبك.. تقريبا الاكل اهم مني
ميرا بابتسامه/معقوله الأكل اهم منك ..دا انت اهم حاجه ف حياتي ي بابيتو ...صباح الفل
وباست خده وحضنته وآدم ابتسم وباس خدها
وميرا باست خد احلام واحلام ابتسمت وادم قعد ع راس السفرا واحلام جمبه
والخادمه بدأت تصب الشاي
ادم/امال ياسين فين
فريده/لسه نايم تقريبا
ادم/مش هينزل يروح جامعته ..هيبقي ولا جامعه ولا شغل ..صياعه بس
احلام/ما تسيبه يعيش سنه ي حبيبي ..هو لسه صغير ع بهدله الشغل بتاعتك دي
ادم اتنهد/19 سنه وتانيه جامعه مش صغير ...دا كبر خلاص المفروض يعقل بقي ويشتغل معايا علشان يبقي راجل يعتمد عليه وياخد باله منكم ومن الشغل لو حصلي حاجه..كل يوم سهر ل وش الفجر وكل يوم مع واحده شكل وصياعه وقله ادب..هيعقل امتي نفسي افهم
احلام/بعد الشر عليك ي ادم متقولش كدا
فريده/بعد الشر عليك ي بابي
ادم اتنهد
ياسين نزل من غرفته بابتسامه
ياسين/ي صباح الفل ع حبايب قلبي
وراح لهم ع السفرا
احلام بابتسامه/صباح الفل ي حبيبي
ياسين قرب منها بابتسامه وباسها من خدها كتير
ياسين/ليكي انتي صباح الفل ..والورد ..والياسمين ع احلي ام ف الدنيا.. لاء ام ايه ..هو في ام ب الحلاوه والجمال دا..دا انا مش هاين عليا اقولك ماما حتي
احلام ابتسمت
ادم بصله بغضب
ياسين بعد عن احلام بسرعه/يساتر يارب
ميرا ضحكت
ادم بغضب/مش انا قولت لك ٣٠٠ الف مره ملكش دعوه ب مراتي. ومتقربش منها ..و ولا تبوسها ولا تحضنها
ياسين/الله ..ما الست دي امي
ادم/بس مراتي..وانا حر يعم ..لو جيت جمبها تاني هوأدك
ياسين/ماشي حقك ي مدير
ميرا /احسن..تستاهل ..علشان انت زعلتني امبارح
ياسين/اخرسي يبت
ادم بغضب/كلم اختك عدل يالا
ياسين/حاضر ي مدير
ميرا ابتسمت و عدلت شعرها ورجعته ل ورا وهي بتبص ل ياسين بثقه
وياسين مسك قبضه ايده بغيظ بيتوعد لها
ياسين راح ل آدم وسند دراعه ع الكرسي ال ادم قاعد عليه
ياسين/ممكن بقي ال فيزا ال انت ساحبها مني ي أدوم
ادم وهو بياكل/لاء
ياسين/لي ي أدوم ..بقالي اسبوع والله مفلس من غير ولا جنيه. ومش عارف اخرج ولا اروح ولا اجي ..منا اتعاقبت اهو واتعلمت الدرس
ادم بصله بغضب / درس ايه اللي اتعلمته ما انت لسه بترجع لي كل يوم وش الفجر ولسه بتصيع ومش مهتم بمذاكرتك وجماعتك ولسه مش عايز تشتغل وتعتمد على نفسك
ياسين/
من بكره هبقى انسان جديد هعمل كل اللي انت عايزه بس بالله عليك الكريدت كارد علشان اسهر مع...اقصد يعني علشان مينفعش امشي من غير فلوس وكدا
ادم/
ياسين/وافق بقي ي مديرنا بقي
ادم/خدها من درج المكتب فوق
ياسين ابتسم وباس ايد ادم وحضنه
ياسين/روح قلبي ي ادوم والله بحبك
ادم ابتسم وباس راسه
مهما كان بيقسي عليه شويه او بيعاقبه بس هو ابنه الوحيد وبيموت فيه وبيعمل كدة علشان مصلحته
ياسين/هطلع اجيب الفيزا
وطلع فوق بسرعه
احلام بصت له/مش هتفطر؟
ياسين وهو بيطلع/لا هبقي افطر ف الجامعه علشان عندي امتحان
(ياسين ادم الحديدي ..19 سنه تانيه جامعه شعر بني غامق وعينه خضراء كاريزما وزي القمر طالع لادم
مهتم بجسمه وبلياقته لدرجه ان هو يبان اكبر من اخواته البنات مش العكس بيحب الصياعه والسهر وعدم تحمل المسؤوليه ادم بيحاول ياخدو يشتغل معاه ويعلموا الشغل علشان هو ابنه الوحيد اللي هيمسك كل حاجه بعده
بس طبعا ياسين مش في دماغه كل ده بس مع ذلك ياسين بيحب ادم جدا وبيحترمه وبيحترم كلامه وميقدرش يعارضه ف اي حاجه وبيعتبره صاحبه مش بس باباه)
ياسين نزل من فوق وباس خد احلام قيل ما يمشي
ياسين/سلام
ادم/برضو ي جزمه
احلام ضحكت وياسين طلع برا الكومباوند
ميرا/احم انا فطرت.. هستأذن انا واسبقك ع العربيه ي رولا علشان منتاخرش ع الجامعه ..يلا سلام
وقامت وحاولت تمشي قبل ما ادم ياخد بالها من الجيبه ال لبساها
ادم/ميرا
ميرا وقفت ولفت له
ميرا بابتسامه وبتوتر/نعم ي بابيتو ..عايزني اجبلك حاجه وانا راجعه
ادم/اطلعي غيري الجيبه ال انتي لبساها دي
ميرا ضحكت /ي بابيتو مش وقت هزار بجد متأخره ع المحاضرات والله
ادم بصلها بمعني بتكلم بكل جديه
ميرا /اه انت بتتكلم جد؟
وراحت له بسرعه وقالت بترجي
ميرا /بس ي بابي انا عايزه البسها وعجباني انا لسه شرياها من يومين..بليز خليني البسها بلييز
وباست خده
ادم/دا غلطك انك اشترتيها من الاول وانتي عارفه اني مبوافقش انتي واخواتك تلبسو لبس زي دا برا البيت
ميرا ابتسمت /ما كل الحاجات بتليق عليا اعمل ايه بنتك حلوه
وقالت بغيظ وهي بتعد الاوامر/
وبعدين كل صحابي بيلبسوا كدة اشمعنا انا يعنييي..يعني ممنوع نلبس قصير ومكشوف حتي لو حبه صغيرين...ممنوع نسافر مع اصحابنا حتي لو ل يوم واحد من غير بيات .. ممنوع نصاحب حد اي شاب الا لو زميل لينا ف الجامعه وكمان يكون ف ايطار الدراسه..ممنوع نبات عند واحده من صحابنا...ممنوع نروح حفلات واعياد ميلاد بليل ..ممنوع نتأخر عن 10 بليل
رولا بصتله/بالله عليك ي دادي سندريلا بترجع 12 أيه 10 ال
احنا بنرجع قبلها دي ..شكلنا وحش قدام صحابنا..المفروض انت رجل الأعمال ادم الحديدي تكون متفتح شويه
ادم/انا مليش دعوه ب صحابكم ولا ب سندريلا..انا كل ال يهمني بناتي.
احلام ابتسمت/وبعدين انا بنفذ الأوامر دي بقالي 24 سنه انتو اتعودو بقي
ادم ابتسم وقرب منها/والله ..ل تكوني زهقتي
احلام ابتسمت بحب/انا؟ هو انا اقدر اعيش من غيرك ..مقدرش ازهق طبعا
ادم ابتسم وباس راسها
ميرا ابتسمت/ها اقدر اخرج بيها؟
ادم /ميرا ..مش هعيد كلامي تاني
ميرا اتنهدت/اوففف حاااضر
وطلعت الغرفه
رولا ابتسمت/داد ممكن اطلب منك طلب
ادم/قولي
رولا ابتسمت/في انسيال الماظ شوفته ف المول بس هو غالي شويه...شويتين تلاته بصراحه...بس هو يستاهل والله ي بابي تحفههه ...ينفع اجيبه؟
ادم/ينفع طبعا..هاتي ال انتي عيزاه وهحط لك فلوس ف الفيزا تاني النهارده
رولا قامت حضنته بابتسامه/انت احسن اب ف الكون ي والله شكرا ي روح قلبي
وطلعت من حضنه وباست خده و
ادم ابتسم وباس ايدها
رولا بابتسامه/بما اني خدت الموافقه ع الانسيال هروح استني ميرا ف العربيه ..عايزين حاجه
و ماسكه الموبايل بتكلم صاحبتها ع الوتساب
ادم/سيبي الموبايل من ايدك وركزي وانتي ماشيه
رولا/حاضر ي حبيبي
وباست خده وباست خد احلام
وخدت شنطتها ومشيت
ادم موبايله رن وكان من الشغل ورد
فريده همست ل مامتها
فريده/مامي انتي قولتي ل بابي
احلام ابتسمت/قولت له متقلقيش
ميرا نزلت من غرفتها بسرعه بعد ما لبست بنطلون سكيني جينز اسود
ميرا باست خد احلام وبعدين خد ادم ال بيتكلم ف التليفون
ميرا/يلا باييي
احلام/خلي بالكم من نفسكم
ميرا وهي بتخرج/حاضر
ادم/طيب تمام ..ربع ساعه وابقي ف الشركه
ادم خلص كلام ف الموبايل
احلام/ادم ..فريده مستنيه رأيك ف الموضوع ال اتكلمنا فيه قبل كدا
ادم بصلها/موضوع ايه
فريده ابتسمت/انا عايزه اتدرب مع مامي ف شركه تصميم الأزياء بتاعتها ..علشان لما اتخرج يبقي عندي خبره واعرف اشتغل معاهم ع طول.
احلام/لو وافقت هاخدها ونروح الشركه تبدأ تتعلم من النهارده
ادم/ماشي..بس هتهتمي ب دراستك ف الكليه وكورساتك مش بس التدريب ف الشركه
فريده بفرحه وابتسامه قامت حضنت ادم
فريده/حبيبي ي بابي ...انت احلي اب ف الدنيا والله العظيم
وباست خده وآدم ابتسم وباس خدها و ايدها
و فريده حضنت احلام وباست خدها واحلام ابتسمت
فريده بحماس/انا هروح اجيب شنطتي من اوضتي علشان نمشي بسرعه
وطلعت غرفتها
احلام ابتسمت/بقالها يومين مبتنامش من كتر ما هي نفسها تدرب ف الشركه وخايفه ترفض
ادم/انا مقدرش أرفض لكم طلب..انتو اغلي حاجه ف حياتي
احلام بابتسامه/ربنا يخليك لينا
ادم ابتسم وسحب الكرسي ال هي قاعده عليه وقربها منه
ادم /دا انتي ال ربنا يديمك ف حياتي ديما
وباس خدها
احلام ابتسمت/ادم لم نفسك احنا ف نص الصالون حد يشوفنا
ادم وهو باصص ف عيونها/ميهمنيش حد ال انتي
احلام باست خده وادم ابتسم وباس راسها
وموبايله رن
احلام/يلا علشان متتاخرش ع شغلك..وانا هاخد فريده ونروح الشركه
ادم/ماشي
وقام واخد الجاكيت
و باس راس احلام
في فيلا مالك الحديدي
مالك نزل من الغرفه بعد ما غير هدومه
و جنات كانت بتجهز السفرا مع الخدم
الخادمه/في حاجه ناقصه ي هانم اجيبها
جنات/لاء كدا تمام
الخادمه دخلت المضبخ
مالك باس راس جنات
مالك/صباح الفل ع روح قلبي
جنات بابتسامه/صباح الخير ي حبيبي ..انت رايح الشغل النهارده
مالك قعد ع السفرا/اه في ميتينج مهم النهارده لازم احضره
وجنات قعدت
مالك وهو بيفطر/وانتي ناويه تعملي ايه النهارده
جنات/مش عارفه بس ممكن انا وروان نروح ل احلام النهارده بليل و انتو خلصو شغلكم وتعالو
مالك/تمام مفيش مشكله ..غزل صحيت
غزل نزلت من فوق بعد ما جهزت وهي مستعجله
غزل/صباح الخير
وباست خد مالك وبعدين جنات
جنات ابتسمت/صباح النور
مالك/ايه مستعجله ليه كدا اقعدي افطري معانا
غزل وهي بتفطر ع السريع
رولا و ميرا زمانهم وصلو ومستنيني برا علشان نروح الجامعه
مالك/طيب خلي بالك من نفسك
غزل ابتسمت بدلع/بابي حبيبي
مالك/عارفها انا الدخله دي
جنات ضحكت
غزل قربت منه/هتجبلي عربيه امتي بقي ها .يرضيك عماله اخلي دا يوصلي ودا يوصلني
ما تجبلي عربيه اوصل نفسي
مالك/لاء..انتي لسه صغيره ..وبعدين عندك عم محمد السواق يقدر يوصلك وقت ما تحبي وكمان بنات عمك بيجيو ياخدوكي
غزل/بس انا مش صغيره ولا حاجه ..انا ١٨ سنه وف اولي جامعه..ومليش دعوه انا عايزه عربيه علشان خاطري
مالك/خلاص ف عيد ميلادك ال ١٩ هجبهالك
غزل/اوفف بقي انا لسه هستني
جنات/احمدي ربنا انه موافق اصلا ع ١٩ سنه.انا نفسي قلقانه وخايفه عليكي تسوقي عربيه ف السن دا
غزل/ليه هيجرالي ايه يعني ...المهم لما ارجع نتكلم ف الموضوع دا..همشي علشان متأخره يلا باي
مالك/مع السلامه
جنات/باي ي حبيبتي
وطلعت برا الفيلا
(مالك و جنات برضو زي ما هما من سنين متغيروش ..ولا يبان عليهم سن .وخلفو غزل بنتهم الوحيده ..ومالك كبر ف شغله اكتر واكتر وبقي عنده شريكاته لوحده دا غير الشركه ال مشترك فيها مع ادم و فراس )
(غزل مالك الحديدي بنت مالك وجنات ال وحيده ..عندها ١٨ سنه واولي جامعه ..ف نفس ال جامعه ال فيها فريده و رولا و ميرا و ياسين ...شعرها بني مموج ناعم و عينها بني ..هي وفريده و رولا و ميرا اكتر من اخوات وصحاب ومتربين مع بعض..عمرها ما حست انها بنت وحيده بسبب وجودهم..غزل بتحب ياسين من وهي صغيره..بس هو مش حاسس بيها ومعتبرها اخته ال متربي معاها وصحبته وبس .. بحكم ان الفرق بينهم سنه واحده و مالك كان بيأمن ع غزل مع ياسين ف مرواح السناتر و الدروس وكل حاجه ..وغزل دخلت نفس كليه ياسين ف هو ال بيذاكر لها لو حاجه مش فهماها ..
تفكيرهم قريب من بعض واهتمامتهم واحده و بيفهموا بعض من غير كلام..وبتحترم كلامه وبتخاف منه ..
و هي بالنسبه ل ياسين صاحبته المفضله ال بيحكي لها كل حاجه حتي البنات ال جديده ال بيتعرف عليها)
في فيلا فراس الاحمدي
فراس نزل من غرفته بعد ما غير هدومه
وراح المضبخ لقي روان واقفه بتجهز الفطار
والخادمه برا بتجهز السفرا
فراس بابتسامه/صباح الفل
روان ابتسمت/صباح الخير
فراس قرب منها وباسها
روان ابتسمت بخجل/فراس لم نفسك حد من الشغالين هنا يشوفنا
فراس ابتسم/منا مش هينفع اشوف الحلاوه دي ومبوسهاش والله
روان ابتسمت/انت نصاب ع فكره انت عندك بنات كتير حلوه اوي ف الشركه واحلي مني
فراس بص ف عينها/انتي مبتبصيش ع نفسك ف المرايه ولا ايه ..والله العظيم مفيش ولا واحده تيجي ف ربع حلاوتك..دا انتي ال ليا ف الدنيا دي ي روح قلبي
روان بابتسامه باست خده وفراس ابتسم وباس راسها
(فراس و روان زي ما هما برضو ميبانش عليهم آثار سن و زي القمر هما الاتنين ..فراس كبر ف شغله اكتر وبقي عنده شريكاته لوحده غير الشركه ال ليه أسهم فيها مع ادم )
فراس وروان طلعو الصالون وقعدو ع السفرا
مراد نزل من غرفته بعد ما غير هدومه ل قميص بيج وبنطلون
مراد ابتسم/صباح الخير
فراس/صباح النور
روان بابتسامه/صباح الفل ي حبيبي
مراد باس ايد روان
مراد/عامله ايه ي روح قلبي
روان ابتسمت/انا زي الفل ي حبيبي
فراس/اقعد افطر يلا
مراد/لاء انا يدوب الحق اروح الشركه في شغل كتير اوي
روان/لا ي مراد هتروح الشركه ازاي من غير فطار انت بتتعب ي حبيبي ...والله لو مفطرتش هزعل منك
مراد باس خدها /والله ما اقدر ع زعلك ي روح قلب مراد انت
روان ابتسمت
فراس مسك شوكه/هديك ب البتاعه دي وربنا
مراد ضحك/الله يعم دي امي
فراس خد روان ف حضنه وباس راسها
فراس/انا بس ال ابوسها
وروان ابتسمت
مراد/ماشي خلاص علشان فراس بيه بغيير عليكي..وانت كفايه نفسنه مني بقي
فراس/يلا ي جزمه من هنا
مراد ضحك/يلا عن اذنكم ..هستناك ف الشركه ي بابا
وطلع برا ال بيت
(مراد فراس الاحمدي ..داخل ف ٢٣ سنه ..شعره بني وعينه عسلي ...مهتم ب شياكته وبلياقته ..بيشتغل مع فراس ف شركاته ..وهما الاتنين مش بس علاقه اب وابنه دول صحاب قريبين.. و مراد متربي مع ياسين وفريده و رولا و ميرا وغزل
كلهم اكتر من اخوات و ومراد و ياسين أصحاب قريبين
الا طبعا ميرا ب النسبه ل مراد حاجه تانيه
مراد بيحب ميرا من وهما صغيرين بس معترفلهاش ولا اعترف ل اي حد ..مخبي حبه ف قلبه ..لان هي معتباره البيست فريند بتاعها واخوها ..ميرا كانت أقرب حد ل مراد من وهما صغيرين ...تفكيرهم شبهه بعض وبيفهمو بعض من غير كلام
. ميرا ب النسبه له حب حياته ال متربيه قصاد عينه و كبرت ع ايده ..لان ميرا من وهي صغيره بريئه وطيبه ف كان ديما ادم بيخاف عليها وبيأمن ع ميرا مع مراد من وهما صغيرين ..هو ال اختار اسمعها و شالها تاني واحد بعد بباها ..هو البيوصلها ال سناتر و الدروس وال كورسات..هو ال اقنعها تخش نفس الكليه و القسم بتاعه ف الجامعه..و اي حاجه مش فهماها و عرفاها بتقوله يشرحها لها...)
في عربيه ميرا سايقه وف طريقها للجامعه وجمبها رولا ال سانده ضهرها ف العربيه براحه وماسكه الموبايل (عندها فوبيا من السواقه ومابتسوقش وهنعرف السبب بعدين)
و ورا غزل قاعده ماسكه ملزمه وبتراجع
غزل قفلت الملزمه ال ف ايدها ونفخت ف بضيف
ميرا وهي سايقه/خير انتي كمان مالك
غزل/عندي امتحان بكره ف الجامعه و في جزء ف الماده مش فهماه ..و ياسين الوحيد ال بيعرف يفهمني لانه نفس تخصصي ف الكليه
رولا وهي مركزه ف الموبايل/طب ما تقوليله يشرحلك مهو ع طول بيشرحلك اي الجديد
غزل بغيظ/لاء الجديد ان احنا متخانقين
ميرا ضحكت/لاء مش جديد خالص دي حاجه معروفه
وبصت ل رولا
ميرا/ دا جديد ب النسبه لك
رولا /لا طبعا
وميرا و رولا ضحكو
غزل بغيظ/تصدقو ان انتو باردين بقي ومش هحكي لكم حاجه
ميرا ضحكت/لا خلاص والله قولي السبب اي بقي
غزل/عرف ان انا عايزه اخرج مع زمايلي امبارح الصبح قبل حفله اونكل ادم وطنط احلام ..احنا جروب بنتين وولدين ..كنا هنتغدي برا ..ف لما عرف قالي مفيش نزول ف اتعصبت لانه قبلها كان بيحكيلي عن واحده شاقطها. وقلت له انت مش من حقكك تقولي انزل ولا لاء انا عندي اب استأذن منه وبتاع وملكش دعوه وهكذا
رولا بصتلها/وخرجتي مع زمايلك طيب؟
غزل/لاء .انتي عايزاني اعارض كلامه ويجي يطربق المطعم فوق دماغي
ميرا ضحكت /متخلفين انتو الاتنين والله
رولا بغضب/يبقي انتي تستاهلي ال بيعمله فيكي دا بقي
ميرا خبطتها ف كتفها /اخرسي ي حريقه متحرضهاش
رولا بغضب/اسكتي انتي ..المفروض بعد ما حكالك عن البنت ال شقطها دي تمسكيه تخبطي دماغه ف الحيطه وتقولي له انت مش من حقك تقولي اعمل ايه ومعملش ايه ..
ميرا بعصبيه/ياسو ميعرفش انها بتحبه مهو ميعرفششش
رولا بعصبيه/ميرا متعليش صوتك قسما بالله اديكي ع وشك
ميرا بعصبيه وهي سايقه/الله الله وريني كدا هتعمليها ازاي
رولا بغضب/ا
غزل/بسسسس خلاص كفايه
رولا وميرا سكتوا
غزل/ رولا معاها حق ي ميرا.اخوكم دا طور مبيحسش اصلا
بس للاسف بحبه ..هو ال فتحت عيني لقيته ف وشي ..وعيت ع الدنيا وهو ال معايا ديما .. لما كنا بنعمل تجمع ونيجي عندكم مكناش بنلعب الا مع بعض ..ومن وحنا صغيرين بنروح المدرسه سوا و السناتر سوا . ولو حد ضايقني ف المدرسه بروح اعيط له هو وياخدلي حقي..ولو معرفتش احل الواجب بيعملهولي هو .. ولو عملت حاجه غلط وخوفت اقول ل بابي وبقوله... هو صحيح بيزعقلي ويقولي لو اتكررت هعمل كذا وكذا بس بيحل المشكله ومبيقولش ل بابي ..وعلشان هو أكبر مني ب سنه بس بيشرحلي اي حاجه واقفه معايا لانه كان بيكون لسه فاكرها وعارفها... و بابي علشان يطمن عليا كان بيقوله يوصلني اي سنتر او لو راحه المدرسه... وبيذاكرلي قبل اي امتحان حتي ف الثانويه العامه مسابنيش لحظه وكان بيذاكرلي ديما
..هو أول حد جريت عليه لما عرفت المجموع .ونا هو ال اختارنا هدخل كليه اي وقالي انه تخصصه حلو ومناسب ليا وهيذاكرلي اي حاجه صعبه عليا
ميرا ابتسمت بحماس وبصت ل غزل/الله انا بحب قصص الحب دي اوي
رولا/بصي قدامك علشان هندخل ف اي عربيه دلوقتي وهتبقي مجرد قصص فعلا
ميرا بصت قدامها ومسكت الدركسيون /ايوا صح
رولا/كملي ي استاذه غزل كملي ..بيعمل فيكي ايه تاني
غزل بصت لهم بحذر
غزل/انتو عارفين لو حد عرف ب الكلام دا انا هعمل فيكم ايه بالذات ياسين..فريده كدا كدا انا واثقه فيها واسراري مبتطلعهاش برا اما انتم مش واثقه فيكم نهائي
رولا/ربنا يسامحك انتي تعرفي عننا كدا My cousin (بنت عمي)
غزل /انا قولت اقول بس ...المهم ان المتخلف كل شويه يعرفني ع واحده شكل من ال يعرفهم ويقولي بصي دي جامده ازاي .بصي دي سهرت معاها امبارح للصبح. بصي دي صورتها ع الانستجرام . ولو صادفنا انا وهو بالصدفه مثلا واحده من ال يعرفهم ..يقولها دي غزل صحبتي و اختي وانا اتوجع زي المتخلفه
ميرا بصت لها من المرايه بحزن/هو اكيد مش قاصد يوجعك ويعمل كدة هو علشان شايفك صحبته و اخته ال متربي معاها واخد راحته ف الكلام..اما هو لما يعرف انك بتحبيه ويدرك انه كان بيوجعك بكلامه عن البنات قدامك مش هيسامح نفسه انا متأكده
غزل اتنهدت/ونا مش عيزاه يعرف ..طالما مبيحبنيش عمري ما هقوله . (وقالت بغضب ) ع فكره بقي عيند فيه انا هذاكر الجزئيه لوحدي ومش محتجاله
فجأه عربيه ميرا وقفت ف نص الطريق
رولا/وقفتي ليه
ميرا بصدمه/لالا متعمليش فيا كدا ي عربيتي علشان خاطري ..انتي اكيد معطلتيش
غزل/هي محتاجه صيانه ولا ايه
ميرا /لاء بس معرفش حصلها ايه فجأه .هتصل ب بابي بقي يتصرف
رولا/استني هتجيبي بابي من الشغل مخصوص افرض طلعت حاجه بسيطه
و نزلت من العربيه
ميرا/هتعملي ايه
ونزلت هي كمان
رولا فتحت غطا كبوت العربيه من قدام وبتحاول تفتكر اي حاجه من ال ادم علمهالها
وغزل نزلت وسندت ع العربيه
ميرا/بالله عليكي هتعرفي تصلحيها ازاي ..اقفلي البتاع دا وخلينا نتصل ب بابي
رولا/مره عطلت بينا زي كدا و dad كان بيوصلني وعلمني اصلحها ازاي كانت الطريقه سهله...مع ان عندي مبسوقش عربيات بس للظروف يعني
ميرا ملست ع العربيه ب ايدها
ميرا/ليه بتعملي معانا كدا طيب ي حبيبتي..توقفينا ف نص الطريق كدا
وخبطتها بغضب
ميرا بعصبيه /انا مش طيقاكي اصلا ..هقول ل بابيتو يجيب لي واحده غيرك ع الاقل مبتعطلش
غزل ضحكت/مجنونه
ورولا مشغوله ف العربيه في عربيه معديه ع الطريق فيها شاب سايق وجمبه شاب
اول ما شافو تلت بنات حلوين وقفو العربيه عندهم
وغزل اتوترت وراحت وقف جمب رولا وميرا
الشاب بابتسامه/ايه ي حلوين العربيه عطلت بيكم ...تحبو نوصلكم احنا
ميرا بتوتر/احم لا ميرسي
رولا بصت له/ احنا هنتصرف تقدرو تمشو
الشاب ابتسم/تعالو بس واحنا هنوصلكم والله
رولا بغضب راحت جابت من شنطته العربيه كوريك وراحت لهم
رولا بعصبيه/عايزين توصلونا صح .. تمام تعالو وصلونا يلا
وراحت خبطت المرايه ب الكوريك ب غضب و كسرتها نصيت
ميرا وغزل حطو ايدهم ع فمهم بصدمه
الشاب بخوف ع عربيته/ايه ال هبيتيه دا ي مجنونه
رولا بعصبيه /مش انتو ال عايزين توصلونا ..غيرتو رايكم ولا ايه... متبصلناش وتشوفنا كيوت وولاد ناس والله لو ممشتوش من هنا حالا هكسر لك بقيت العربيه حتت حتت وهحصركم عليها ولو حسيت انه لسه مش كفايه ال عملته هقطعكم انتو حتت حتت وارميكم ف اقرب سله زباله فاهمينننن
وحطت ايدها ب غضب ع الشباك
صاحبه ال جمبه بخوف/امشي امشي بسرعه ي عم دي طلعت مجنونه
ميرا ابتسمت وعملت لهم ب ايدها باي باي /ما قالت لكم هنتصرف احنا لازم تاخدو ال فيه النصيب يعني
الشاب ساق العربيه ومشي قبل ما تدغدغ باقي العربيه
رولا رجعت شعرها ل ورا بثقه ب ضهر ايدها لان ايدها متوسخه من ال كوريك
ميرا ضحكت ع رولا/مريضه نفسيه والله
غزل /ايه الجنان ال عملتيه دا ي رولا افرض نزلو عملو فينا حاجه
رولا/ميقدروش يعملو حاجه
وبتعطي ميرا الكوريك
رولا/امسكي حطيه مكانه لحد ما اشوف العربيه
ميرا بصت ع شكله بقرف وبعدت/يعع ابعدي البتاع دا عني .. انا مش هوسخ ايدي بيه
رولا اتنهدت وراحت حطته ف شنطه العربيه
وراحت عند العربيه من قدام وقربت سلكين من بعض كويس وقفلت الغطا تاني
رولا/جربي كدا ي ميرا دوريها
ميرا ركبت العربيه تاني وشغلت العربيه واشتغلت
ميرا بابتسامه/ايه دا الله اشتغلت
غزل /انا منبهره
وركبت العربيه
رولا ركبت/مش عارفه بجد من غيري كنتو هتعملو ايه
بعد نص ساعه
رولا و ميرا وغزل وصلو الجامعه
رولا/همشي انا بقي علشان ورايا محاضره دلوقتي
ميرا/هوصلك واحنا مروحين؟
رولا وهي ماشيه/لاء ابقو روحو انتو هطلب اوبر
ومشيت
ميرا/تعالي ي غزوله نروح الكافتيريا صحبتي مستنياني جوه
ودخلو الكافتيريا
وراحو ل صاحبه ميرا ال قاعده ع طربيزه بتشرب قهوه
ميرا/اي ي سلوكه اول محاضره خلصت؟
سلمي /اه بس انا كمان ملحقتهاش
ميرا قعدت جمبها /اوففف ياا ..يارتني ما نزلت بدري صحيت بالعافيه اصلا..هيطلع هالات من قله النوم ل قدر الله ..بعد الشر يارب
وبصت ف السقف تدعي ربنا
غزل قعدت/انا كمان مش هحضر اول محاضره عندي ..هذاكر الماده ال مش عارفه اذاكرها دي
ميرا/اوك هطلب لك قهوه معايا .اطلبلك حاجه ي سلومه
سلمي /لا ميرسي ي روحي انا هشرب قهوتي
وميرا ندهت ع الجرسون و طلبت اتنين قهوه
ياسين دخل الكافتيريا وراح ل ميرا و غزل
يونس /ازيكم ي بنات
وبص ل سلمي وابتسم /ازيك
سلمي بصتله ب اعجاب/الحمد لله انت عامل ايه
غزل بصت ل ميرا بغضب بمعني شايفه اخوكي
ميرا بتحاول تهدي الوضع/احم ..اي ي ياسين ما تحترم نفسك دي صحبتي وبعدين أكبر منك ب سنه ع فكره
ياسين ابتسم/تصدقي مش باين عليها
سلمي ابتسمت وعدلت شعرها/بتتكلم جد
غزل بصوت واطي/اللهم ما طولك ي روح
ياسين/المهم ..عندك امتحان ي غزل بكره صح ؟تعالي هذاكرلك في جزء ف الماده كنتي بتقولي مش فهماه
غزل بغضب/لا متشكره هذاكر لوحدي
ياسين/يلا ي غزل بقولك قومي
غزل /قلت لك لاء
ياسين بصلها بغضب وغزل نفخت بضيق وقامت وخدت شنطتها والكتاب
ياسين/عن اذنكم
و ياسين و غزل مشيو
والشاب جه حط القهوه ع الطربيزه ومشي
سلمي /يخربيت حظك بجد ي ميراا ايه دة..عندك اب مز و زي القمر وأخ مز بعين خضرا و زي ال قمر ..وكان عندك ابن عمتك تقريبا وصلك ف مره بعين عسلي .ي خرابي ع جماله
ميرا /قصدك مراد
سلمي/اه هو كمان قمرين ..اي عيلتكم ال زي القمر دي
ميرا/احسدينا بقي وهاتي اجلنا
سلمي ضحكت/لا ي ستي همسك الخشبه
ميرا ضحكت وبتشرب شويه من القهوه
سلمي بابتسامه/بس بباكي دا
.التوب..مشاء الله عليه جان وكاريزما كدا و قمر.. انا قبل ما اعرفك اوي ..شوفته جه وصلك كذا مره انا قلت دا حبيبك وانتي مرتبطه ..لحد ما فهمتيني انه بباكي وعرفتيني عليه .ولقيته كاريزما وقمر و ليه هيبه كدا
ميرا /تعرفي لو مامي سمعتك بتقولي كدا هتوأدك والله
سلمي مسكت ايدها/احكيلي عن بباكي شويه بالله عليكي
ميرا /احكيلك اي ي هبله هو انا هجوزهولك؟ دي كانت لوما تقتلنا
سلمي/يلا ي ميرا ادينا بنسلي نفسنا لحد ما المحاضره التانيه تبدأ
ميرا ابتسمت /هحكيلك ..بصي ي ستي ..بابي ي دا احلي حاجه حصلت لنا ف الدنيا ..احنا محظوظين بيه ..احن راجل ممكن تقابليه ف حياتك.. مصاحبني انا واخواتي و عمره ما اتعامل معانا بطريقة ان هو الاب ولازم نسمع كلامه غصب عننا وكل الكلام دا ..لاء بيتناقش معانا براحه وبيفهمنا وجهه نظره.. لما بنغلط عمره ما يمد ايده علينا مع ان هو عصبي فوق ما تتخيلي ..عمرنا ما خبينا عنه حاجه ... يعني علشان اكون صادقه انا ورولا ساعات بنخبي. فريده لاء بس هو معودنا لو
عملنا حاجه غلط يبقي هو اول حد نجري عليه نقوله
عمره ما زعل حد فينا الا بعدها ع طول اعتذر من الحد دا وصالحه ..هو مربينا ع كدا من وحنا صغيرين ..اي حد يغلط يراضي التاني ويعتذر كبير أو صغير ..طالما غلطت هتعتذر
(اه ي جماعه ميرا طيبه وبريئه لدرجه انها ممكن تحكي قصه حياتها ل واحده لسه عرفاها من شهرين عادي ..ممكن تحكي قصه حياتها ل قطه ف الشارع مش بس بني آدم )
سلمي كانت حاطه ايدها ع خدها وبتسمعها
سلمي/هو بباكي دا حقيقي بجد؟حد موجود معانا ع الكوكب
ميرا ضحكت/حقيقي اه
سلمي/طب كملي
ميرا ابتسمت/ جدو طارق الله يرحمه كان بيحكيلنا عن بابي زمان انه بدئها من الصفر وبني نفسه ب نفسه واشتغل وتعب ودًرس و شاف ايام ما يعلم بيها الا ربنا لحد ما وقف ع رجله و بقي عنده شركات و بيوت و عربيات و كل الحجات دي .لوحده ...لما كان جدو بيحكي لنا كنت بقعد اقول ..يعني واحد اتعذب ف حياته كتير ومامته ماتت من وهو 17سنه و فاقد للحنيه طول السنين .ازاي فيه كل الحنيه دي.. و ازاي مغرقني انا و مامي و اخواتي كل الحنيه دي..مامي بتحكي لنا برضو
انه عمره ما زعلها ولو زعلها غصب عنه عمره ما نيمها منه زعلانه .متخيله 24 سنه مسبش مامي تنام زعلانه ولا ليله واحده ؟ لما قالت له بس نفسها تسافر تلف معاه العالم لفهها كل البلاد ال ممكن تتخيلها...ف ال ٢٤ سنه دول راحو كل الدول تقريبا..صحيح لما احنا اتولدنا عزبناهم وفضلو سنين مش عارفين يسافرو اسبوع لوحدهم حتي ..بس مش مشكله فدانا..
تعرفي كمان ان مامي عندها جمب الدريسنج بتاعها مكان مخصوص ل اطقم الالماظ ال بابي جايبهالها ..عندها اغلي واندر الاطقم ف العالم..ساعات كتير انا و رولا بنسرقهم نلبسهم ف حفلات بصراحه..المهم يعني خلاصه الكلام
عمر ما شاب قدر يضحك عليا انا واخواتي بكلمتين حلوين او بهديه او ب اي حاجة ولا حد هيقدر يضحك علينا ..بسبب بابي هو اوريدي مدينا كل الحب دا..وياسين كمان مع ان احنا وهو اغلب الوقت بنتخانق بس والله مافيش ف حنيته وعارفين انه بيبقي خايف علينا لدرجه ان اي حد يشوف افعاله يقول دا اخونا الكبير مش الصغير
سلمي /ينفع تتبنوني ؟ والله مش هعمل صوت . ونا ال بابي بيزلني علشان بيدفع لي قد كدة ف الجامعه الخاصه
ميرا بابتسامه/ we are not the same baby( احنا مختلفين ي حبيتي )
سلمي/طب يلا ي اختي نلحق المحاضره قبل ما تبدأ
ميرا وهي بتقوم/ما تيجي نتغدي برا ونفكس للجامعه
سلمي/وماله في امتحان بكره تحبي نفكس للامتحان
في كليه ياسين وغزل
دخلو كافتيريا الكليه وقعدو
و ياسين طلب لهم قهوه
وغزل مربعه ايدها بغضب
ياسين وهو بيفتح الكتاب بتاعها
ياسين/مبوزه ف وشي لي
غزل/لاء هبوز لي .مفيش حاجه
ياسين مسك دراعها بغضب /بقي انا مش من حقي اقولك رايحه فين وجايه منين وهتخرجي مع صحابك غصب عني ؟
غزل ابتسمت غيظا فيه/ايوا ..اخرج مع ال عايزاه و اتغدا مع ال عيزاه ..انت مالك
ياسين بغضب/دا ف احلامك ان شاءالله..انتي هتسمعي الكلام ال بقوله ورجلك فوق رقبتك علشان مدكيش بالكتاب دا ف دماغك
غزل/طب سيب دراعي احنا ف نص الكافتيريا
ياسين ساب دراعها
ياسين/ملحقتش اسالك ف الحفله ..خرجتي امبارح مع الزفت زمايلك ال كنتي عايزه تخرجي معاهم ؟
وغزل ربعت ايدها بزعل /لاء
ياسين ابتسم /طيب انا اسف حقك عليا ..علشان عليت صوتي عليكي ف التليفون
غزل/
ياسين/ انا بخاف عليكي ي متخلفه زي اخواتي البنات بالضبط. زمايلك مين ال منعرفهمش دول ومعاهم شباب كمان ..الله اعلم محترمين ولا لا ..و ع فكره عمو مالك لو كنتي قلتي له كان هيقولك ياسين معاه حق ..لانه عارف ان انا هامنني مصلحتك
غزل ابتسمت
وياسين مسك ايدها وباسها
وغزل قلبها دق وحاسه انه هيطلع من مكانه
ياسين/لسه زعلانه؟
غزل بابتسامه/لاء خلاص مش زعلانه
ياسين ابتسم /طب يلا ركزي بقي معايا علشان الماده بتاعت بكره امتحانتها مبتجيش سهله
غزل ابتسمت/حاضر
وساب ايدها و بدأ يشرح لها
البارع خلص متنسوش تعملو لايك وكومنت برأيكم ❤️❤️🫶🏻
الجميله والوحش الجزء التاني البارت التاني
#الجميله_والوحش
في عربيه احلام
احلام بتسوق وجمبها فريده ف اتجاههم ل شركه تصميم الازياء
فريده بابتسامه/مش هتتخيلي انا متحمسه قد ايه ي مامي اني هتدرب معاكم ف الشركه ..دي أكبر شركه تصميم ازياء ف مصر ..ومتحمسه اكتر اني هقابل ليلي..اشهر مصممه ف مصر والمصممه الرئيسيه للشركه بتاعتك .
احلام بابتسامه وهي سايقه /عارفه ي روح قلبي ان دا حلم من أحلامك..وانا مكنتش محتاجه اقنع بباكي اصلا هو عارف دا برضو وميقدرش يقولك لاء..بس اهم حاجه برضو تهتمي بدراستك
فريده بابتسامه باست خدها/ربنا يخليكم ليا يارب
احلام ابتسمت وركنت العربيه قدام الشركه
وشالت الحزام هي وفريده ونزلو من العربيه
ودخلو الشركه و الأمن صبح عليها و البنت ال ف الريسبشن قامت لها وصبحت عليها بابتسامه واحلام سلمت عليهم بابتسامه و ركبت الاسانسير هي و فريده
وفريده كانت منبهره ب الشركه
وكان كل دور في قسم مختلف
قسم تصميم في الاسكتشات وال رسومات الاوليه..قسم تطوير المنتج و الدريسات التحفه والمميزه ف كل حتي
وفي ماليكانات كتير ف كل مكان و اللوح ال ع الحيطه عباره عن تصاميم دريسات ..والوان الاقمشه ف كل حته ..وقسم التسويق ..واخر دور قسم العلاقات العامه و المديريين
احلام وفريده وصلو اخر دور وطلعو من الاسانسير
السكرتيره راحت ل احلام بسرعه
السكرتيره ابتسمت/صباح الخير ي احلام هانم ..(وبصت ل فريده)صباح الخير ل حضرتك
احلام ابتسمت/صباح النور ي علا
فريده ابتسمت/صباح النور
علا/تحبي اجيب ل حضرتك قهوتك وملف تصاميم مجموعه الشتاء؟
احلام/لاء شكرا انا شربت قهوتي ..قوليلي هو استاذ سالم موجود النهارده
علا/اه ي فندم ف مكتبه وسالم بيه بلغنا ان اول ما حضرتك توصلي نقوله لانه عايز يشوف حضرتك.
احلام/تمام هاتي الملف ع مكتبي لو مش هتعبك لحد مانروح ل استاذ سالم
علا ابتسمت/اكيد تحت امرك
واحلام خدت فريده
ومشيو ف الطرقه
سالم (ف الستينات) كان واقف بيتكلم مع موظفه
اول ما شاف احلام ابتسم وراح لهم
سالم بابتسامه/احلام بنتي اهلا وسهلا
احلام بابتسامه/ازاي حضرتك
سالم ابتسم ومد ايده يسلم عليها/انا زي الفل والله..(وبص ع فريده)
سالم ابتسم/مين الحلوه ال معاكي دي
احلام ابتسمت/دي فريده بنتي
سالم بابتسامه وبفرحه/ بتتكلمي جد ؟ي مشاء الله دي كبرت وبقت زي القمر ..الله اكبر
وسلم عليها و فريده ابتسمت
سالم بابتسامه/اخر مره شوفتها هي واخوتها كانو ١٤ سنه تقريبا ..عامله ايه ي حبيبتي
فريده بابتسامه/الحمد لله
سالم/تعالو تعالو نتكلم ف مكتبي
ودخلو مكتبو
ف الحقيقه هو كان مكتبه لانه تقاعد و ساب المنصب والاداره ل ولاده و ب الأخص ابنه زين
كانت الاوضه كبيره وفخمه
والمكتب كبير و عليه تصاميم و الوان وملفات واقمشه و في حمام خص وكنبه كمان
وحيطه ب الازاز شفافه بتبين السما والمباين ال جمبهم
سالم قعد ع كرسي المكتب ال مكتوب عليه زين سالم الاحمدي
و احلام وفريده قعدو قصاده
احلام ابتسمت/مبسوطه اني شوفت حضرتك النهارده ..بالأخص بعد ما حضرتك اتقاعدت ومبقتش بتيجي الشركه كتير وسايب الاداره ل زين
سالم ابتسم/والله ي بنتي الواحد كبر خلاص ومبقاش حمل المرواح والمجي ..والاجتماعات ودوشه الشغل..ف قولت اسيب كل حاجه ل زين هو شاطر ومجتهد وبيعرف يدير الشركه معاكي
احلام ابتسمت/لا الحقيقه هو شاطر فعلا وبيعرف يحافظ ع الشركه وسمعتها كويس اوي و بيعرف يكبرها..بقدر اغيب عن الشركه وانا مطمنه عليها بصراحه
سالم ابتسم/فعلا.. وانا من وقتها باجي ابص ع الشركه كل فين وفين انتي عارفه..زين اصلا كان مسافر ل صفقه ف لبنان وزمانه ع وصول ..ف قولت اجي اشوف اخبار الشركه اليومين دول ومن حسن حظي قابلتك
وبص ع فريده
سالم/تعرفي ي فريده مامتك دي زي بنتي بالضبط انا اعرفها هي وبباكي بقالنا اكتر من ٢٠ سنه..وانا وبباكي لينا شغل كتير مع بعض برا الشركه دي خلي بالك متفتكريش ان صداقتي مع مامتك بس
فريده ابتسمت
احلام بابتسامه/فريده اصلا بتسمع عن حضرتك كتير مني انا وبباها وبتحب الشركه دي اوي ونفسها تدرب هنا ف الشركه. علشان لما تتخرج تشتغل معانا ع طول
سالم ابتسم/انا كنت مستني منك الخطوه دي من بدريي ي فريده..دا خبر حلو جدا فرحتيني ..احلام اصلا ورتني كام تصميم ليكي وابهرتيني
فريده ابتسمت/بجد
سالم بابتسامه /اه طبعا بجد..انا واثق انك هتكسري الدنيا ..وهقول ل زين هو ال يدربك ويبقي معاكي خطوه ب خطوه ومن بكره تبدأي تدريب معانا
فريده بصت ل احلام بفرحه واحلام ابتسمت
تحت عند الريسبشن
سكرتيره زين كانت بتتكلم مع موظفه الريسبشن
وفجأه زين دخل الشركه وسكرتيرته راحت له بسرعه ب احترم
السكرتيره/حمد لله ع سلامه حضرتك ي زين بيه
زين /صباح النور ي يارا ..اخبار الكتالوج ايه بدأو تصوير
وراح ناحيه الاسانسير
وركب و يارا راحت وراه وبتحاول تلحقه
يارا /اه ي زين بيه بدأو خلاص
وبعد شويه الاسانسير وصل و طلعو منه وزين ماشي ويارا معاه
زين/والاحصائيات ال طلبتها علشان الاجتماع
يارا/جاهزه برضو
زين/تمام كويس ..عايز تقارير الانتاج ع مكتبي
يارا بتوتر/الحقيقه هو الملف مع محمد وهو مش موجود
زين بصلها/يعني؟
يارا بتوتر /يعني الملف مش موجود ومحمد كان واخده معاه يشتغل عليه
زين بغضب/خصم تلت ايام ل محمد وعرفيه ان غلطه كمان ومش هنشوف وشه هنا تاني
يارا/احم حاضر تحت امرك
زين/احلام هانم موجوده النهارده ف الشركه
يارا/اه موجوده ع حد علمي ف مكتبها
زين/تمام تقدري تتفضلي تعملي ال قولت لك عليه
يارا مشيت من قدامه بسرعه
(زين المحمدي ..28 سنه ..شعره اسود وعينه سوده عنده دقن خفيفه .. وسيم ومهتم ب لبسه وبلياقته لابس بدله سودا
مدير من مدراء الشركه ماسك منصب المدير من بباه ..صحيح بباه ليه أسهم ف الشركه بس
وصل ل المنصب دا لوحده ب تعبه واجتهاده بدون مساعده حد و زود اسهمه ف الشركه وممتلك جزء منها دا غير الشركه التانيه ال عملها بنفسه وتعبه ...عملي جدا ومبيحبش الهزار والدلع ف الشغل وبيحب كل حاجه مظبوطه ودا سبب من اسباب نجاحه)
في دور من أدوار الشركه
في جلسه تصوير ل دريسات الشركه للموسم دا
الموديل الرئيسيه للشركه والوجه الاعلامي للماركه قاعده ع الكنبه وعاملين ديكور للتصوير والموديل لابسه دريس بيج طويل بس كات ومفتوح من الضهر ولابسه هيلز
وقدامها المصور بيصورها وليلي واقفه جمبه لابسه دريس صيفي لونه بني وكات و بتهوي ب المروحه ال ف ايدها بغضب ومعاهم موظفيين بيساعدو ف التصوير
الموديل كل شويه تقطع التصوير وبتبص ف المرايه الصغيره وتظبط الروج وشكلها
ليلي بنفاذ صبر/الكتف ال شمال مش معدول اتفضلو اعدلوه و بطانه الفستان باينه كمان
الموظفه/مستنين بتول هانم تخلص علشان منقطعش التصوير
ليلي/مهي كدا كدا مش هتخلص ف يومها دا ..اتفضلو
الموظفه راحت تعدل لها الفستان ومشيت بسرعه
بتول جابت المرايه تاني وبدأت تبص ع شكلها بتوتر
ليلي اتخنقت من تصرفاتها
المصور/في مشكله ولا حاجه ي بتول هانم ؟
بتول/بص ركز كدا في لمعه ف دقني هنا صح؟
ليلي بصوت واطي بغضب/يارب دقنك اللامع ينخلع ونقدر نكمل جلسه التصوير ف سلام
ليلي ابتسمت لها وبصت لها
ليلي بابتسامه/بيبيييي ..حبيبتيييي ..روح قلبيييي ...عندك جمال وجسم رائع محدش هيسيب الجمال دا ويركز ف دقنك ..يلا نكمل بسرعه
بتول ابتسمت/اوك معاكي حق
وقالت بصوت واطي/يارب سامحني ع الكدب دا
بتول/ ط طب الوحمه ال ف رجلي باينه
ليلي اتنهدت بغضب
المصور/متقلقيش ي بتول هانم حتي لو باينه مفيش مشكله
بتول اتنهدت/تمام
المصور/ها هنبدأ صح ..اكمل تصوير كله تمام
بتول ابتسمت/ايوا انا تمام
والمصور رجع يصور تاني
فجأه الموديل مسكت ايدها بزعل
بتول/اوففف بقي
ليلي بصت لها بنفاذ صبر
ليلي ابتسمت/حصل ايه تاني
بتول بزعل/مونوكير صابعي الصغير باظ ي ليلي
ليلي بتحاول تزق اليوم/اعتبريها علشان الحسد ..تمام ي بيبي؟ يلا
بتول اتنهدت/تمام
(ليلي ...اشهر مصممه ازياء ف مصر و المصممه الرئيسيه للشركه ..هي بتحول التصاميم ال ع الورق ل فساتين حقيقه ..معروفه ف المجال دا انها اشطر واحده موجوده فيه
سنها ف التلاتينات شعرها احمر مايل للاورانج وعينها عسلي ..شغاله ف الشركه هنا بقالها سنين وهي جزء اساسي من الشركه محدش يقدر يستغني عنها ... ومن اول يوم جت فيه هنا وحبت احلام وبقو صحاب)
(بتول ..موديل للشركه ...الموديل الاولي للشركه والوجه للماركه الشركه السنه دي ...شعرها اصفر و طويله ورفيعه..صفرا من برا ومن جوه ..ليلي مبتطقهاش ومعظم ال ف الشركه كمان لانها بتتعامل مع الكل بعجرفه وقله زوق ومش محبوبه ب المره )
بتول بدأت تاخد وضعيه التصوير تاني
المصور بدأ يصور تاني
المصور/تمام ..حلو اوي كدا
وهو بيصور فجأه بتول شافت زين وهو رايح لهم
بتول بابتسامه/زينن
وراحت له /حمد لله ع السلامه ي حياتي
وكانت هتبوسه زين بعد عنها
زين/بلاش اقاطع جلسه التصوير ..كملو لو سمحتو
وبتول بعدت عنه ب احراج
ليلي للمصور بغضب/لو سبوني والله ل اكسر مناخيرها وسنانها..همحيها من ع وش الدنيا
وبصت ل زين بابتسامه
ليلي بابتسامه/حمد لله ع السلامه ي زين
وسلمت عليه
زين ابتسم/الله يسلمك ي ليلي
زين/ها ايه الاخبار
ليلي /هنعرف ايه الاخبار لو عرفنا نبدأ جلسه التصوير من الاساس
موظف من الواقفين
الموظف/ايه رأي حضرتك ف الديكور ي زين بيه
زين وهو بيبص ع الديكور/ايه الموضوع
الموظف/الموضوع ان الهانم رايحه حافله مهمه ولابسه فستان من فساتيننا
زين/وهي نايمه ع الكنبه!
الموظف /اه
زين/هي ليه نايمه ع الكنبه لو هي رايحه حفله ؟
الموظف بتوتر/يعني ا
زين للمصور/اشرف
اشرف/نعم ي زين بيه
زين/استاذه بتقول ليه قاعده ع الكنبه
بتول بابتسامه وهي قاعده ع الكنبه براحه /علشان انا شكلي بيبقي احلي وانا نايمه وبعطي وضعيات احلي
ليلي اتنهدت بغيظ ومش طيقاها
زين/احنا بنسوق ل الفستان بتاعنا مش ل استاذه بتول..صح ولا ايه ي اشرف
اشرف /معاك حق ي زين بيه..بنعتذر
بتول بغيظ من كلامه/محنا عارفين كدا كدا
ليلي بصت لها بغيظ
زين ل ليلي/اعملو اللازم لو سمحتي
ليلي/حاضر ي بيبي متقلقش
ومشي
بتول مشيت بغضب وراحت غرفه تبديل الملابس
ليلي راحت وراها بنفاذ صبر علشان ترجعها ويكملو جلسه التصوير زين مأكد عليهم انها لازم تخلص النهارده
ف البروفه
بتول قعدت قدام المرايه وبدأت تشرب مايه بتوتر
بتول بصت ل ليلي ال قاعده بتهوي ع نفسها
بتول/شايفه بيعاملني ازاي ي ليلي
ليلي بسخريه/انا مشوفتش حاجه غريبه يعني ي روحي
بتول/احنا محسودين ..اكيد اكيد محسودين ..الكل عينه ع زين و غيرانين مننا علشان مرتبطين
ليلي ضحكت /ايه دا ..انتي وزين مرتبطين فعلا؟
بتول/ايوا ..بنتقابل 5 مرات ف الاسبوع انتي متخيله؟
ليلي/ايوا بتتقابلو 5 مرات ف الاسبوع علشان انتو بتشتغلو ف نفس المكان
بتول/لا مش بس كدا..بنروح الافتتاحيات و وحفلات الديفيله سوا
ليلي ابتسمت/واوو بجد؟ ..واحنا كمان بنروح معاكم ..guss what(خمني ليه) علشان دا شغلناااا
بتول نفخت/خلاص ي ليلي خلاص
بتول ابتسمت/اه دا غير انه بيرد ع كل اتصالاتي ومسدجاتي فورا
ليلي ضحكت بسخريه/دا من الاحترام ي روحي ..زين ابن ناس ومحترم ..وبعدين بيجاوبك ع اسألتك مش بيرد عليكي وفي فرق ..قولت اقولك
بتول سندت ضهرها ع الكرسي
بتول/وطالما ال بعيشه مع زين مش علاقه يبقي دا اسمه ايه
ليلي/انا اقولك اسمه ايه ..ركزي معايا كدا
بتول/ها
ليلي ابتسمت/اسمه خرافات ف دماغك
بتول وقفت وبصت لها
بتول/بصي ي ليلي ي حبيبتي..طالما قولت انا ف علاقه مع راجل يبقي انا ف علاقه معاه..يأما هتكون ..ولو باظت هصلحها..يعني ال بعوزه بيحصل فهمتي؟
ليلي/لاء مفهمتش..شكلك ناسيه ان ال قدامك زين مش الشباب ال عبيطه ال كنتي بترتبطي بيها
بتول ب لا مبالاه/زين او عمر مفيش فرق ..ف النهايه كلهم رجاله
ومشيت
ليلي بتتريق عليها/ف النهايه كلهم رجاله...متخلفه
في مكتب زين
والموظفه حطت لهم القهوه ومشيت
سالم قاعد ع كرسي المدير وزين قاعد قصاده بعد ما سلمو ع بعض
سالم/حمد لله ع السلامه ي حبيبي
زين ابتسم/الله يسلمك ي بابا
سالم/اخبار الشغل ف لبنان ايه
زين بيشرب من القهوه /كله زي الفل والصفقه معانا متقلقش
سالم/طبعا ادهم اخوك مراحش معاك
زين اتنهد/ما انت عارف ادهم ي بابا دماغه ف السهر والحفلات ..بيجي الشركه ب العافيه اصلا
سالم اتنهد/معاك حق ..ربنا يهديه
زين/يارب
سالم/المهم خليني اكلمك ف الموضوع ال عايزك فيه
زين بصله /خير
سالم/بنت احلام .. فريده ادم الحديدي ..عايزه تبدأ تدريب ف الشركه من النهارده
زين/ايه علاقه بنت احلام هانم
سالم/بتدرس فنون جميله ..وارثه الموهبه من مامتها ..مشاء الله عليها رسمها حلو اوي زي مامتها ..وعايزك انت ال تدربها
زين/ما بلاش انا ي بابا. هبقي متقيد ف التعامل معاها علشان هي بنت احلام هانم وانت عارف اني مبحبش موضوع الواسطه دا ف الشغل ..ما تخلي اي حد ف الشركه يدربها اشمعنا انا
سالم/انا عايزك انت بالذات علشان انا بثق فيك..فريده بنت ادم الحديدي صديقي من زمان و بنت احلام صاحبه الشركه وصديقتنا برضو..انت الوحيد ال هتقدر تاخد بالك منها وتدربها كويس علشان لما تتخرج تبدا تدرب ع طول
عند احلام وفريده
دخلو مكتب احلام
ميقلش فخامه عن مكتب زين
موظفه راحت لهم بسرعه
الموظفه/احلام هانم ..محتاجين حضرتك ضروري ف مكتب ال hr
احلام/اوك
وقالت ل فريده
احلام/استنيني هنا ي حبيبتي هشوفهم عايزين ايه وجيالك
فريده ابتسمت/اوك ي مامي بس متتأخريش علشان تعرفيني ع ليلي
احلام ابتسمت/حاضر
وطلعت مع الموظفه
فريده قعدت ع كرسي مكتب احلام وبتبص ع الحاجات الموجوده عليه بابتسامه ..وبصت ع التصاميم الموجوده ع المكتب
زين رايح ل احلام المكتب وكان باب المكتب مفتوح دخل لقي في بنت جميله جدا قاعده ع مكتب احلام وبتبص ع التصاميم بابتسامه
زين /حضرتك مين ؟
فريده قامت /ا انا
زين/انتي موظفه جديده هنا؟ بتعملي ايه ف مكتب احلام هانم و ايه الراحه ال انتي فيها دي مش فاهم
فريده راحت له بغيظ/لاء انا ال مش فاهمه حضرتك بتتكلم معايا كدا ليه ..حضرتك مين اصلا
زين /انا زين سالم المحمدي مدير الشركه هنا ..حضرتك بقي مين
فريده ربعت ايدها بغيظ/وعلشان حضرتك مدير الشركه هنا دا بيسمح لك تكلم اي حد بالأسلوب دا ..حتي لو كانت موظفه ؟
احلام دخلت الغرفه
احلام ابتسمت/ايه دا زين حمد لله ع السلامه
زين ابتسم ومد ايده يسلم عليها
زين/الله يسلمك ي احلام هانم
احلام ابتسمت /انتو اتقابلتو ..انا كنت لسه هعرفكم ببعض
زين /.انا كنت جاي ل حضرتك المكتب علشان نتكلم بخصوص كولكشن الشتاء..بس ملقتكيش ف المكتب
وبص ل فريده وفريده بصت له بغيظ
احلام ابتسمت/دي فريده بنتي ال هتدرب معانا..تقريبا باباك قالك
زين ابتسم / اه دي بنت حضرتك ..انا بابا حكالي بس مكنتش اعرف انها معاكي النهارده ..دا غير أن ميبانش ع حضرتك ان عندك بنات ف السن دا بصراحه
احلام ابتسمت/لاء دا انا عندي بنتين وولد كمان غيرها
زين/مش باين ع حضرتك خالص صدقيني
ومد ايده يسلم ع فريده ال باين عليها مش طيقاه
احلام ابتسمت/ دا زين المحمدي مدير الشركه عندنا ي فريده وبيملك نصها واشطر حد موجود معانا تقريبا
فريده سلمت عليه
فريده/اهلا وسهلا
وسحبت ايدها من ايده وزين ابتسم
احلام/فريده جت معايا مره زمان بس مصادفش ان انتو تشوفو بعض تقريبا
زين ابتسم/لا محصليش الشرف والله
احلام ابتسمت/هي بتدرس فنون جميله سنه تالته وهتدرب معانا هنا ان شاء الله اكيد سالم بيه قالك
زين/اه هو فهمني كل حاجه متقلقيش خالص
احلام ابتسمت/تمام هروح اخلص حاجه ف الشغل وارجع لك ي حبيبتي علشان اعرفك ع ليلي ونمشي
فريده/ماشي ي مامي
احلام طلعت برا المكتب
زين /والهانم الصغيره بقي هتعرف تستحمل الشغل معانا..يعني الشغل هنا مش رسم تصاميم ودريسات وبس الموضوع صعب ومرهق
فريده بصتله/وانت بقي متعود تحكم ع الناس كدا من برا..يعني اول مره تشوفني و خلاص فهمت اني مش بتاعت شغل
زين ابتسم /لاء ي هانم ي صغيره .. انا مش متعود احكم ع حد الحقيقه بس انا حبيت اوضح لك الصوره كامله عن الشركه ..لان اكيد بنت ادم الحديدي ال متدلعه ممكن متستحملش صعوبه الشغل هنا ..وانا الشغل معايا مفهوش هزار ودلع
فريده قربت منه بغيظ /اولا متقوليش ي هانم ي صغيره..تاني حاجه انا مش جايه العب واتدلع هنا ..انا جايه اتعلم واشتغل حاجه بحبها ..حتي لو الموضوع صعب انا بقدر اتحمل المسؤوليه ومعنديش اي مشكله ...عن اذنك
وطلعت برا المكتب وزين ابتسم
فريده راحت ل احلام ال بتتكلم مع موظفه والموظفه مشيت
فريده بغيظ/ايه ي مامي ال جيباني اتدرب معاه دا ..دا قليل الزوق
احلام/زين؟ابدا والله دا شاب محترم جدا ومجتهد
فريده/لما دخل مكتبك فكرني موظفه هنا واتكلم معايا ب اسلوب مش حلو قبل ما يعرف اني بنتك..يعني هو متعود يكلم الموظفين هنا ب تعالي ..وانا مبحبش الاسلوب دا
احلام ابتسمت/انت بس علشان لسه متعرفهوش كويس ..هو محترم فعلا ومبيكلمش حد ب اسلوب وحش ولا حاجه هو بس بيحب الجديه ف الشغل..المهم تعالي اعرفك ع ليلي
وخدتها ونزلو الدور ال فيه مكتب ليلي
كان الدور كله يعتبر ليها تقريبا
مكتبها مش مقفول ومفتوح للدور كله لانها مصممه ازياء يعني بتحول التصاميم ال ف ورق ل دريسات حقيقه
الدور بتاعها كان مليان دريسات جاهزه و متعلقه ع شماعات و مليكنات و ع المكتب والوان قماش
احلام وفريده راحو ل ليلي ال بتعدل دريس ع الماليكان ومعاها موظفتين ماسكين لها الفستان والدبابيس
فريده كانت بتبص ب انبهار ع الدريس ال ليلي بتعمله ع الماليكان
ليلي بعصبيه/هتمسكولي عدل ولا تمشي من قدامي علشان انا مش ناقصه حد يعصبني من دلوقتي
الموظفه/ما احنا ماسكين اهو ي ليلي هانم
ليلي بعصبيه/دا ال ناقص تردي عليا كمان
فريده اتخضت من عصبيتها
احلام ابتسمت/متخافيش..هتحيبيها والله
ليلي خدت بالها من احلام وفريده
ليلي بابتسامه/احلامم هانم حبيبتي حمد لله ع السلامه
وراحت حضنتها بابتسامه
احلام ابتسمت/مش احنا اتفقنا انا احلام بس..عامله ايه
ليلي طلعت من حضنها
ليلي ابتسمت/انا زي الفل ي روح قلبي..عايزه اقولك الشركه زي الق_رف من غيرك متغبيش عننا كتير تاني
وبصت ع فريده
ليلي ابتسمت/مين الحلوه دي
احلام سعيدة/دي فريده بنتي
ليلي/لا بتهزري ..انتي عندك بنات حلوه وزي القمر ي احلام
احلام ابتسمت
وليلي باست فريده و حضنها بابتسامه
وفريده ابتسمت
ليلي طلعت من حضنها/ايه القمر دا ..عامله ايه ي روحي
فريده بابتسامه/مش هتصدقي انا بحبك قد ايه ..انتي تحفه والدريسات ال بتعمليها ال بشوفها ف الاخبار و ف الديفليه تحفهه..مامي عندها ف البيت دريسات انتي ال عملاها بنفسك وكلهم تحفه ..انا محدش هيعملي فستان فرحي غيرك
ليلي بتأثر من كلامها الحلو اوي
ليلي/لالا ..انتي كدا هتخليني اعيط والمسكارا تسيح ..انتي ازاي كلامك حلو اوي كدا زيك
فريده ابتسمت وليلي باست خدها
ليلي بصت ع الموظفتين ال واقفين مبتسمين
ليلي/تحبو تقعدو تشربو قهوه معانا؟تحبو تتكلمو معانا ف حاجه؟
الموظفتين /
ليلي بعصبيه/امشو من وشي وجيبوا لنا تلاته كوفي بسرعه
الموظفين مشيو من قدامها بسرعه
ليلي ابتسمت وبصت ل احلام وفريده
ليلي /to be honest (علشان اكون صادقه)ي احلام انتي لسه حلوه وصغيره ومش باين عليكي ان عندك بنات ف السن دا
احلام ابتسمت
عصرا
عند مراد ف الشركه
ف مكتبه قاعد بيشتغل
موظفه خبطت ودخلت
الموظفه بابتسامه/محتاجين حضرتك توقع ع الورق دا
مراد/تعالي
الموظفه حطت الورق ع المكتب قدام مراد و مراد بدأ يوقع
و ميرا خبطت ودخلت بابتسامه
ميرا بابتسامه/هالووو
مراد ابتسم وقام/ميرا..ايه المفاجاه دي ..تعالي
والموظفه خدت الورق وقالت بدلع/اي أوامر تانيه ي مراد بيه
مراد/لا تقدري تتفضلي
وطلعت و ميرا كانت بتبص عليها بغيره وغيظ من دلعها ع مراد
والموظفه طلعت
مراد ابتسم /تعالي اقعدي
ميرا راحت له وقعدت قصاده
ومراد قعد
مراد ابتسم /عامله ايه
ميرا بابتسامه/الحمد لله انت اخبارك اي
مراد/اي الحلاوه دي انتي كنتي فين كدا
ميرا ابتسمت/انا كنت ف الجامعه وخلصت وجتلك ع هنا
مراد ابتسم
*ميرا مع ان مش اول مره تسمع كلام حلو من دا .ديما بتسمعه من ادم وياسين وناس غريبه كمان بس لما مراد بيقول لها كدا بتفرح زي العيال الصغيره بالضبط ..مراد صاحب عمرها و بتعتبره اخوها الكبير و بتثق ف كلامه وبتصدق اي حاجه بيقولها وبتحترم كلامه زي ما بتحترم كلام ادم بالضبط ..مراد اول حد تلعب معاه واول صاحب تصاحبه. تاني واحد بتجري عليه بعد بباها اول لما بيحصل معاها حاجه حلوه أو وحشه .. مراد بيبقي عارف هي زعلانه ولا زهقانه ولا مخنوقه ولا تعبانه .بيعرف يفهمها من غير ما تتكلم علشان كدا هو البيست فريند بتاعها
مراد ابتسم/امتحان النهارده كان عامل اي
ميرا /يعني كان صعب شويه بس ماشي حاله ..بس بجد المراقبه النهارده عصبتني
وبدأت تحكي له حصل اي ف يومها ومراد بيسمعها وهو مبتسم و باصص ف عينها ك العاده
ميرا بابتسامه /وكمان صحابي قالولي في مطعم فتح جديد جمب مول*** ..ممكن توديني هناك؟بيقولو تحفه
مراد ابتسم/ من عنيا حاضر
ميرا بابتسامه وهي بتتخيل /ياه بقي لو عندهم مكرونه بينك صوص وجمبها فرايد ..هتبقي خطيره
مراد ضحك
وموبايل ميرا رن وكان مكتوب ع الشاشه هشام و ميرا كنسلت بسرعه قبل ما مراد ياخد باله
مراد/مين
ميرا ابتسمت وعملت نفسها مش سمعاه وبصت ع الارض
ميرا/انتو جبتو سجاد جديد ف الشركه
مراد بحزم/ميرا..مين بيتصل
ميرا اتنهدت/اوك خلاص دا هشام
مراد اتنهد ومسح وشه ب ايده
مراد بهدوء/هو احنا مش اتفقنا تبعدي عن الشاب دا ي ميرا
ميرا سندت ايدها ع مكتب مراد
ميرا /ليه ي مراد يعني منا مش فاهمه .هو زميلي ف الجامعه وساعدني ف كام حاجه ف الكليه يعني ابعد عنه لي مشفتش منه حاجه وحشه..دا انا حتي مبتكلمش معاه الا ف الجامعه علشان المحاضرات والدراسه لان انت عارف بابي مبيسمحلناش نكلم اي راجل غريب اصلا
مراد بعصبيه/علشان مش مرتاحله ي ميرا ..لما وصلتك مره شفته..شكله كدا و هيأته مرتحتلهوش
ميرا بغضب /مراد.. متتعصبش عليا .. وبعدين مش كل شاب اتكلم معاه حتي لو ف إطار الدراسه يبقي وحش ومش كويس .هو تحكمات وخلاص؟
مراد بغضب /لاء انا عارف كويس اوي بيبقي ف دماغهم اي وال مبرتاحلوش بقولك ابعدي عنه خوفا عليكي مش تحكما فيكي وخلاص ..علشان انتي مبتبقيش فاهمه مين الوحش ال بيأذيكي ومين الطيب
ميرا بغضب /الله الله ..ع فكره انا مش صغيره علشان يتضحك عليا زي ما انت فاكر... وبعدين ما انت الموظفات ال راحه جايه بتتدلع عليك وبتبص لك وبتسبل لك..وآخرهم ال سنيوره ال لسه ماشيه(وقالت بتريقه عليها)اي أوامر تانيه ي مراد بيه..دول ايه؟
مراد ابتسم
ميرا بغيظ رفعت صوباعها بتحذير/انا بتكلم جد ع فكره
مراد قام من كرسيه وقعد ع الكرسي ال قصاد كرسيها
مراد بابتسامه/وانتي مالك ما ال يبصلي يبصلي و ال يسبل ي سبل ..متضايقه ليه
ميرا/لاء وانا هتضايق ليه ..انا بس مبحبش الدلع قليل الادب بتاعهم دا ..وكمان مبحبش حد غريب يتدلع ع البيست فريند بتاعي انا بتضايق ..مش انت البيست فريند بتاعي واخويا؟
مراد ابتسم/صح..هتسمعي الكلام بقي وتعملي بلوك للزفت دا؟
ميرا /برضو؟
مراد بهدوء / ميرا.مش انتي بتثقي ف كلامي ولما بقولك الشخص دا مش كويس ابعدي عنه كلامي بيبقي مظبوط؟
ميرا هزت راسها ب اه
مراد/خلاص يبقي تسمعي الكلام وتبعدي عنه لاني مش مرتاحله
ميرا اتنهدت /اوك
مراد ابتسم/اي رايك نتغدا سوا النهارده ف المطعم ال لسه بتقولي عايزه تجربيه؟
ميرا ابتسمت/وهتجيب لي المكرونه البينك صوص
مراد ابتسم/وهجيب لك المكرونه بينك صوص..والفرايد
ميرا ابتسمت
في اسطبل ادم الحديدي
سواق رولا وصلها الاسطبل وواقفه بتتكلم مع الحصان الابيض بتاعها و بتملس عليها(لونا*
رولا/انتي روح قلبي انتي ..انا اسفه علشان مجتلكيش امبارح بس كان في حفله ذكري جواز dadومامي..والا انتي عارفه يعني مقدرش اعدي يوم واحد من غير ما اجيلك ي لونا
وباستها والحصان قرب منها
رولا مسكت وش الحصان /بقولك ايه..اوعي يكون حد من الاحصنة ال هنا حاول يرتبط بيكي وانتي وافقتي..والله اقتله هااا...انتي بتاعتي انا بس
وحضنتها
وبدأت تركب الحصان وتسوقه وتمشي بيه ف الاراضي الواسعه ال عند الاسطبل وبدأت فقرتها اليوميه ف ركوب الخيل
الجميله والوحش الجزء التاني
البارت التالت
#الجميله_والوحش
مساءا ف كومباوند ادم الحديدي
احلام و روان و جنات قاعدين ف الصالون بيشربو قهوه ٠
احلام و روان ضحكو
جنات/اه والله قابلتها امبارح لما خدت غزل والبنات البيوتي سنتر معايا.. جايه تضايقني بعد ٢٠ سنه و تقولي مش انا و مالك كنا مرتبطين زمان
روان /شوفي البجاحه بجد
جنات/انا طبعا مالك حاكيلي ع كل حاجه قبل ما نتجوز ...قلت لها حبيبتي انتي لسه فاكره دا عدي اكتر من ٢٣ سنه وعندنا بنت طولك دلوقتي
احلام/عايزه تفهميني انك متخانقتيش مع مالك لما روحتي
جنات/اتخانقت طبعا ونكدت عليه
احلام و روان ضحكو
في الصالون التاني قاعد ادم و فراس و مراد وياسين
بيلعبوا بلايستيشن
فراس و ياسين فريق
و ادم و مراد فريق
ياسين جاب جول
ياسين ب فرحه/جووول
فراس و ياسين بفرحه حضنو بعض
ياسين/انا بجد فخور ان عندي شريك ف اللعب زيك
فراس/حبيبي تسلم..وبعدين ي ابني احنا بنلاعب فريق ضعيف اصلا معملناش مجهود يعني
ياسين/تصدق معاك حق
ادم بصلهم /فريق ضعيف ايه اتنيلو ..دا انا بشفق عليكم .. انا و مراد جايبين فيكم ٤ وانتو لسه بتجيبو ف اول جول
مراد ضحك/وبيقولوا علينا الفريق الضعيف
ياسين ل فراس/دي نفسنه دي ع فكره ي عمو .نفسنا مننا
فراس/دا اكيد ي ابني دا كدا كدا
ادم/وانا ال بقول ابني طالع بارد ل مين ..اتاريه طالع بارد ل عمه
ياسين باس فراس من خده/حبيبي ي عمو والله
فراس/لاء ..تلامس وتفكرني واحده من ال تعرفهم هديك بالبتاعه ع راسك
مراد ضحك
ادم هز راسه بمعني مفيش فايده/يارب صبرني
مالك راح لهم بعد ما كان بيتكلم ف التليفون ف الجنينه
مالك/ايه النتيجه كام كام
ياسين/تعالي شوف ي عمو يحبيبي احنا بنكسب وهما يعني ف المؤخره لسه
ادم جاب ف ياسين جول للمره ال 5
ادم ابتسم بثقه
مراد بفرحه /جوووول
وضرب هاي فايف مع ادم
مالك ضحك و فراس و ياسين بصو ل بعض ب صدمه
ياسين/ع فكره دا ظلم ..راجعو الحكم كدا هتلاقي الموضوع نصب ف نصب وفي رشاوي اندفعت و بتاع
مراد لف دراعه ع رقبه ياسين ب هزار
مراد/حكم اي ال نراجعه دا انتو خسرانين 1/5
ادم ضحك
ياسين /والله اسمعو مني في إن
في غرفه فريده
قاعده ع سريرها بترسم تصاميم
وميرا قاعده ع السرير جمبها حاطه شيت ماسك ع وشها وفاتحه الاب توب ع محاضره بس مبتذاكرش علشان بتسمع فريده وهي بتحكي لهم الحصل النهارده ف الشركه
و رولا جمبهم نايمه ع ضهرها وماسكه الموبايل بس مركزه معاهم
فريده وهي بترسم بغيظ/صحيح لما عرف اني فريده ادم الحديدي اتعامل معايا بطريقه مختلفه خالص وطريقه احسن بس محبتش كدا بالمره.
ميرا/ليه
فريده/هو كان فاكرني موظفه يعني هو متعود يكلم الموظفين ب قله زوق .وانا .مبحبش حد يتعامل بطبقيه وقله زوق وعجرفه مع الناس ال اقل منه
رولا ابتسمت/طب قمور ع الاقل؟
فريده بغيظ/انا مالي قمور ولالا انتي كمان ..هو قمور اه بس قليل الزوق
واستوعبت هي قالت ايه
ميرا بصت ل رولا
ميرا ورولا ضحكو
فريده/تصدقو اني مش هحكي لكم حاجه تاني
ميرا/لالا علشان خاطري كملي زين القمور عمل ايه
فريده /انتو ناويين تطلعوني مسرح النهارده..فككو مني وكملو مذاكره ولا شوفو بتعملو ايه
ميرا قفلت الاب توب و نامت ف حضن فريده بزهق
ميرا/اوففف منا زهقت من الجامعه و المذاكره والفاينال
فريده خدتها ف حضنها
فريده وهي بتعدل لها شعرها/ع اساس بتذاكري اوي ي صغيره انتي
ميرا بابتسامه وهي بتتخيل/ليه مثلا بابيتو ميسفرناش إيطاليا تاني ..الله دي كانت تحفههه
رولا وهي ماسكه الموبايل/او باريس
ميرا بابتسامه وحماس/الله دا احنا هننبسط اوي
فريده/وهتنبسطو اكتر لما تجيبو تقدير وحش ف الجامعه وبابي يعاقبكم
ميرا/اوففف
وخلعت الشيت ماسك من ع وشها
غزل دخلت الغرفه بابتسامه وفرحه
غزل/جماعههه توقعو مين المغني ال هيعمل حفله ف اسكندريه الاسبوع الجاي ..المغني ال كلنا بنحبه
ميرا طلعت من حضن فريده
فريده /مغني كاريوكي احمد حسام؟
غزل بابتسامه/ايوااا
وكتير من صحابنا ف الجامعه رايحين .ما تيجو نروح معاهم
رولا سابت الموبايل/I think this is a good idea.
)اعتقد دي فكره كويسه )
ميرا بابتسامه وحماس/الله فعلا ما تيجو نروح
فريده/هو انا كمان بحب المغني بس ي جماعه بابي عمره ما يوافق..بالذات لو عايزين نروح لوحدنا من غيره او من غير ياسين ومراد ..وطبعا ياسين دلوقتي مشغول ف امتحناته و مراد ف شغله
ميرا و رولا و غزل بصو ل بعض وابتسمو وبعدين بصو ل فريده
فريده/في ايه بتبصو لي كدا ليه
(وبعدين فهمت)
فريده هزت راسها برفض/لالا انسو ..انا مش هنزل اقنع بابي ب ال انتو بتقولوه دا
ميرا ابتسمت /علشان خاطري ي فيرو ..هو بيتطمن لما تكوني موجوده معانا ف اي حاجه وهيوافق
رولا/يلا sister بقي انزلي معانا نقوله انتي الوحيده ال بتعرفي تقنعيه
غزل/ايوا يلا ي فريده بقي علشان خاطري
وميرا ورولا و غزل بدأو يزغزغوها علشان توافق
فريده ضحكت/لالا بس بس خلاص
رولا ابتسمت/هااا وافقتي
فريده /طيب طيب خلاص ...هنزل معاكم نقوله
ميرا و رولا و غزل حضنوها بابتسامه
ميرا/انتي احسن اخت ف العالمم
رولا/دي حقيقه
وغزل باست خدها
فريده ابتسمت وخدتهم ف حضنها
عند احلام و روان وجنات
بيتكلمو و فجأه البنات نزلو من فوق
فريده وغزل قعدو و رولا و ميرا واقفين ساندين ع السفرا
احلام/خير اللهم اجعله خير
جنات/مبرتحلهاش انا الدخله دي
روان/اي الهدوء والجمال دا مالكم في ايه
ميرا بابتسامه/ماميتو حبيبتي
غزل /هنطلب طلب قد كدة صغير
احلام/في اي
فريده/حفله المغني الكاريوكي ال بنحبه هتتعمل قريب ف اسكندريه..عايزين نروحها
احلام /حفله ف اسكندريه اي ال عايزين تروحوها انتو بتهزرو صح
رولا/والله هنروح انا و فريده و ميرا و غزل وبنات صحابنا كمان هنحضر الحفله ونيجي ف نفس اليوم
غزل/دا من هنا لاسكندريه ساعتين..قولي حاجه ي مامي
جنات/شيلو الفكره من دماغكم ..ولا بباكم هيوافق ي بنات و انتي ي غزل مالك مش هيوافق
ميرا/بس مامي تقدر تقول ل بابي وتقنعه ..ولو اقتنع هيقنع اونكل مالك ..صح ي ماموش؟
احلام/لاء ي ميرا مش هيوافق انا عارفه بباكي اكتر منك .اسكندريه اي ال انتو عايزين تروحوها لوحدكم وترجعو اخر الليل انتو اتجننتو وحتي لو بباكي وافق مراد و ياسين مش هيوافقو اصلا هيعملو مشكله
روان/بالضبط
جنات/طب ما تاخدوا مراد و ياسين معاكم كدا هيوافقو عادي
ميرا/لاء طبعا ي مرات عمو احنا شله بنات بس
ادم و الشباب خلصو لعب بلايستيشن وراحو للبنات الصالون التاني
ادم وهو بيقعد/اي مالكم مكشرين كدا لي
ومالك و فراس و مراد قعدو
رولا /مامي هتقولك ع حاجه ي بابي
وشاورت ل احلام
احلام/البنات عايزين يروحو حفله ف اسكندريه ل مغني كاريوكي بيحبوه ..مع بنات صحابهم ف الجامعه
رولا/ايوا هنيجي ف نفس اليوم غزل/مش هنتأخر والله
ياسين بعصبيه/دا اي العبط ال انتو فيه دا. اسكندريه اي ال عايزين تروحوها وحفله اي دي ال مليانه شباب و بنات وقله ادب وحاجه قرف
ادم بصله بغضب
ياسين /احم ..انا اسف ي بابا بس ما انت سامع يعني هما بيقولو ايه
ادم بغضب/متتكلمش ب الأسلوب الز*ت دا تاني قدامي وقدام عمامك
ياسين اتنهد وبيحاول يهدي
ومراد بص ل ميرا
و ميرا بصتله ب معني اي المشكله!
فريده /احم .. موافق ي بابي؟
ادم/لاء مش موافق.
رولا بصتله/daddy ..ليه مش موافق ...هيحصل لنا ايه يعني
ميرا /ي بابيتو بقي علشان خاطري
فريده/متقلقش ي بابي انا هاخد بالي منهم ومش هسيبهم يتحركو من جمبي او يعملو مشاكل
ادم/الفكره مش ف كدا..انا مش هبقي هتطمن ع بناتي ف بلد تانيه لوحدهم و ف حفله فيها زحمه وشباب كمان
ميرا ابتسمت/هيحصل لنا ايه يعني ي بابي اكيد المغني القمور دا مش هيخطفنا ف اسكندريه يعني وياخدنا معاه ف العربيه وهو ماشي
رولا ابتسمت ب اعجاب/ياريت والله
رولا و ميرا ضحكو
وادم بصلهم بغضب
و رولا وميرا بطلو ضحك بخوف
رولا بصت ف السقف بتوتر و ميرا جابت من وراها ع السفرا شفشق المايه وبدأت تصب ف كوبايه اكنها عطشانه
فراس ضحك ع منظرهم
مع ان ادم مصاحبهم ومدلعهم وبيعندو معاه كتير بسبب دلعهم بس ادم ب نظره واحده منه بس بيسكتهم
فريده ل ادم/اوك ي حبيبي مش مشكله الحفله دي المره دي ...ممكن نبقي نروح مره تانيه
ميرا ربعت ايدها بزعل /اوف بقي .بس انا كنت عايزه اروح الحفله دي
ادم/ميرا ..انا مش هعيد كلامي تاني
ميرا بغيظ راحت تقعد ف الجنينه
رولا بصت ل ادم/ علشان تكون عارف ي dad قرارك دا مش عادل ب المره
ادم بصلها
رولا ابتسمت بخوف/انا من رايي اروح انام احسن...good night my family
وطلعت غرفتها
غزل/وانت ي بابي رايك زي راي اونكل برضو
مالك/ايوا طبعا ادم معاه حق احنا مش مربينكم ع كدا ..حفلات اي ال عايزين تروحوها وف بلد تانيه و لوحدكم .و زي ما ياسين قال .. ال بيحصل هناك مسخره وقله ادب
غزل سابتهم وراحت تقعد مع ميرا ف الجنينه
ميرا وغزل قاعدين ع طربيزه ف الجنينه
ومراد راح لهم وشد كرسي وقعد جمبهم
مراد/ابهاتكم عندها حق ..مفيش حاجه اسمها احنا رايحين مع صحابنا حفله ل مغني بنحبه ف اسكندريه.
غزل/محنا صحابنا كلهم رايحين واهلهم موافقين اشمعنا احنا يعني
مراد/ما علشان خايفين عليكم ي متخلفه انتي وهي
وضربها ف راسها ب الراحه
مراد/وبعدين مجيتوش اتكلمتو معايا لي الأول وبعدين كنت هتكلم مع خالو ونشوف حل وسط يعني مثلا اخدكم انا ع الاقل اخلي بالي منكم
ميرا/مينفعش احنا رايحين شله بنات بس وكنا هننبسط كام ساعه ونرجع يعني انتو ال عاملين حوار ع فكره الموضوع مش مستاهل
مراد /لاء مستاهل احنا بس ال مدلعينكم كل حاجه بتعوزوها حاضر حاضر ولما بنقول لاء يبقي وحشين وبنعمل حوار من غير حوار
غزل/طب ما تحاول تاني تقنع بابي و اونكل ي مراد ها؟انت اخويا حبيبي مش هتزعلني
مراد/دا ف احلامك ان شاءالله ..هما اصلا لو وافقو انا مكنتش هوافق وكنت هتكلم معاهم يغيرو رأيهم
ميرا بصتله/الله الله
مراد/ايوا ومتبصليش كدا
من جو البيت مالك ندهه ع غزل علشان مروحين
غزل اتنهدت/هروح انا بقي تصحبو ع خير
مراد و ميرا/وانتي من اهله
ودخلت الكومباوند لقت ياسين ف وشها
ياسين/يلا ي بتاعت حفله اسكندريه يلا
غزل بغضب/ياسين متضايقنيش اكتر منا متضايقه
ياسين /طب اتكلي ع الله ..لو موضوع الحفله دا اتفتح تاني انا هيبقي ليا تصرف تاني معاكي
غزل ضربته ف كتفه بغيظ وراحت الصالون ل باقي العيله
ف الجنينه عند مراد و ميرا
مراد /في حاجه كدا خدت بالي منها
ميرا /ايه
مراد شد كرسي ميرا وقربها منه وبصلها
مراد/انتي قولتي ع المغني جوه انه قمور ؟
ميرا ابتسمت بتوتر/ها؟انا ؟اكيد مقولتش قولت امتي؟
مراد/اه فكرتك قولتي يعني
ميرا /تؤ ..اكيد بيتهيألك
مراد/ميرا..لو اتكررت تاني انا هزعل منك
ميرا/خلاص حاضر انا اسفه
مراد ابتسم /حصل خير ..وانتي كمان متزعليش
هتفضلي متضايقه بسبب موضوع تافهه زي دا ؟
ميرا/مش تافهه ي مراد انا نفسي اروح ..انت بتفهه من الحجات ال بحبها؟
مراد مسك ايدها/معقوله ي ميرا هتفهه من ال حاجه ال انتي بتحبيها ؟دا بالعكس ..الحجات ال بتحبيها بلاقي نفسي بحبها تلقائي بس زعلك انتي ال ميهونش عليا بسبب موضوع زي دا
ميرا ابتسمت
مراد رجع ل وعيه و ساب ايدها بسرعه
مراد/علشان انتي اختي يعني و مبحبش اشوفك زعلانه انتي و البنات
ميرا اتنهدت /خلاص بقي هعمل اي .هبقي اتفرج ع الحفله لايف ع التلفزيون
مراد ابتسم/ايوا كدة..ووعد مني هعوضكم ب خروجه انتي والبنات هلففكم اسكندريه كلها
ميرا بفرحه مسكت ايده/بجد..ولو في حفله هنروحها؟
مراد ابتسم/دا كدا كدا..اي حاجه نفسك فيها هتحصل
ميرا بابتسامه/ماشي موافقه
مراد ابتسم/يلا همشي انا علشان الوقت اتاخر . تصبحي ع خير
ميرا ابتسمت/وانت من اهله
وطلع الصالون لقي مالك و جنات و غزل مشيو
فراس قام/يلا ي مراد احنا كمان
روان قامت
مراد/اه يلا بينا
ادم/ما انتو قاعدين لسه بدري
فراس/لا يدوب علشان نعرف نصحي للشغل بكره
روان/تصبحو ع خير
ادم واحلام/وانتو من اهل الخير
مراد /تسلم ايدك الحلويات كانت زي الفل ي مرات خالو
احلام بابتسامه/الف هنا ي حبيبي
وطلعو برا الكومباوند
ياسين طالع ب طبق حلويات من المضبخ بياكل فيه
ياسين/تصدقي طعمها حلو اوي ي احلام
وراح قعد جمبها وباس خدها ونام ف حضنها
ياسين/تسلم ايدك
احلام بابتسامه خدته ف حضنه/حبيبي الف هنا ع قلبك
وباست راسه
ادم بغضب مسك مخده ورماها ع ياسين
ياسين ضحك وطلع من حضن احلام/خلااص والله
و ميرا دخلت الكومباوند و طلعت غرفتها من غير ولا كلمه
احلام اتنهدت
ادم/هطلع لهم
احلام/ماشي ي حبيبي
وطلع
ياسين بص ع ادم ال بيطلع/مشي صح؟
ونام ف حضن احلام تاني
ياسين/تعرفي ي احلام انا مش هقبل اتجوز واحده اقل منك ..لازم تبقي زي القمر زيك كدا
احلام ابتسمت/أنوي انت بس وقول عايز اتجوز وانا اختارلك بنت زي القمر
ياسين/لالا انا هدبس نفسي واتجوز لي ..انا مبسوط ونا حر كدا بعرف كل يوم واحده وبسهر براحتي ولا واحده تنكد عليا تقولي كنت فين ومين دي
احلام بغضب/لاء كدا انا بقي انا ال هزعل منك
ياسين/لي ي حبيبتي بس
احلام /ي حبيبي انت عندك اخوات بنات ..لازم تحترم نفسك علشان ربنا يحفظهم ..وبعدين بباك عنده حق بقي ي ياسين .انت مزودها اوي .وانا مش عايزه اتكلم قدامه علشان هو ع آخره
ياسين/والله انتو ظالمني ..انا بعمل اي يعني غير اني بتبسط..دا انتو ناس نكديه صحيح
احلام بغضب /انا نكديه ي جزمه
ياسين ابتسم وباس ايدها/لاء انتي لاء
احلام ابتسمت
في غرفه رولا غيرت هدومها ل بنطلون بيجامه و توب ابيض كات ولامه شعرها و
قاعده ع السرير سانده ضهرها و حاطه الهيد فون بتسمع اغاني وباصه ع الحيطه بغضب
وميرا قاعده بزهق بعد ما غيرت هدومها ل شورت قصير وبلوزه بكم
فريده راحت لهم بعد ما غيرت هدومها ل بنطلون بيجامه وتوب بنص
فريده/ايه قاعدين حزناين كدا ليه..مكنتش حفله يعني
وقعدت ع السرير
رولا قفلت الاغاني
ميرا بغيظ/ما طبعا ..ما انتي البنت العاقله المفضله ال بتسمعي كلام بابيتو من غير نقاش ف مش فارقه معاكي بقي
رولا شالت السماعه ونزلتها ع رقبتها/ب الضبط
فريده باست خد ميرا/ايوا وانتو لازم تتعلمو تعملو كدا بدل العيند ال انتو فيه دا
وباست خد رولا
فريده/وانتي ي ام عيون حلوه متبصيش البصه الشيطانية دي وتتعصبي.. بابي خايف علينا وعايز مصلحتنا
الباب خبط
رولا/ادخل
ادم دخل الاوضه
فريده ابتسمت /تعالي ي بابي
رولا وميرا اول ما شافو ادم
رولا حطت الهيد فون تاني بزعل ع ودنها و ميرا مسكت تليفونها وتجاهلت ادم بزعل
ادم باس راس فريده
ادم/عايز اتكلم معاكم شويه
وشال السماعه من ع ودن رولا
ادم/رولا هانم
رولا ربعت ايدها بغيظ /انا عايزه انام
ميرا ربعت ايدها زيها/وانا كمان
ادم ابتسم/هتنامو وانتو زعلانين من أدوم حبيبكم
ادم باس راس رولا وبعدين ميرا وقعد جمبهم ع السرير
ادم/مقدرش اسيبكم تنامو زعلانين كدا .. انا لما بقول لاء ع حاجه بيبقي علشان مصلحتكم وعلشان خايف عليكم
رولا/واحنا كان هيحصل لنا ايه ف الحفله يعني ي dadd
ادم /وانا هقعد هنا احط ايدي ع قلبي وافكر ي تري بناتي هيحصل لهم ايه وهما بعيد عني؟...انا خايف عليكم علشان انتو اغلي حاجه عندي .انا من غيركم اموت
..والا انتو يعني هيكون نفسكم ف حاجه ونا هقولكم لاء من غير سبب كدا وخلاص؟ مقدرش
رولا ابتسمت
ادم/دا انتو بناتي حبايبي ال مقدرش ابدا ازعلكم مني او تنزل دموعكم بسببي
فريده ابتسمت
ميرا بابتسامه حضنت ادم و ادم ابتسم وباس راسها وخد فريده كمان ف حضنه وباس راسها
ادم فتح دراعه ل رولا/تعالي يبت
رولا راحت حضنته بابتسامه و ادم ابتسم وباس خدها
رولا/dad انت احسن اب ف الكون دا كله
وباست خده
ميرا بابتسامه/ايوا دي حقيقه
وباست خده
فريده ابتسمت/ربنا يخليك لينا يارب
وباست خده وادم ابتسم وخدهم ف حضنه
ادم/وانتو احلي حاجه حصلت لي ف حياتي ...وعلشان الكلام الحلو دا وتعويضا عن ال حفله..هننزل بكره كل واحده تغير عربيتها للنوع ال هي عيزاه ..واجدد موديل كمان..ولو عايزين اي حاجه تاني قوليلي كل طلباتكم أوامر
البنات صرخت بفرحه وحضنو ادم تاني و ادم ابتسم
رولا بفرحه/قول والله ي dad
ادم ابتسم/والله ي روح قلب داد
وباس خدهم
ميرا بفرحه/انا متحمسه اختار بكره العربيه الجديده بتاعتي
رولا بابتسامه/انا كمانن
وفريده ابتسمت
ادم ابتسم وباس ايدهم/يلا نامو علشان جامعتكم بكره
ميرا بابتسامه/حاضر ..تصبح ع خير
ادم ابتسم/وانتو من اهله
وطلع من الغرفه
رولا نامت ع السرير براحه
رولا/انا بفكر جديا اخاصم dad كل شهر علشان اغير عربيتي
فريده/حرام عليكي بابي بيجيب لنا ال نفسنا فيه من قبل ما نطلب .يعني لو طلبتي منه تغيري عربيتك كل شهر مش هيقولك لاء
رولا/دي حقيقه بصراحه
ميرا/ ..فريده ينفع اجي انام ف حضنك النهارده علشان رولا بتطفي نور اوضتها وهي نايمه وانا بخاف
فريده بابتسامه/تعالي ي روح قلبي
رولا بغضب/طب ما تنامي ف اوضتك وتشغلي النور براحتك ي حبيبتي
ميرا بغضب/انتي مالك انتي.. انا شوفت فيلم رعب قبل الغدا وخايفه انام لوحدي
رولا ابتسمت وفتحت لها دراعها/خلاص تعالي متزعليش بهزر..تعالي نامي معايا وانا هسيب لك نور النجفه شغال
ميرا راحت لها ورولا خدتها ف حضنها
فريده ابتسمت/يلا تصبحو ع خير
وباست خدهم
رولا و ميرا /وانتي من اهله
وطلعت برا الغرفه
رولا ل ميرا ال بتنعس ف حضنها/ع فكره انا هطفي نور النجفه دلوقتي
ميرا ب خوف/رولاااا
رولا ضحكت وباست خدها وحضنتها اكتر
عند ادم
بص ع غرفه ياسين وكان الباب متوارب
دخل الغرفه لقي ياسين نايم وخالع التيشيرت ومشغل التكييف ومش مستغطي
ادم جاب ال غطا وغطي ياسين كويس ووطي التكييف وباس راسه
وطلع برا الغرفه
وراح غرفته هو واحلام
دخل الغرفه لقي احلام نايمه ع السرير بس صاحيه
احلام ابتسمت/صالحتهم؟
ادم اتنهد/اه ونامو ..ياسين كمان نام
وراح نام جمبها
احلام / غريبه نام بدري ومخرجش يسهر ولا حاجه
ادم/مهو صحي بدري علشان الامتحان والصحيان بدري بيخليه يرجع مسطول عايز ينام ..علشان كدا عايزو يشتغل معايا ف الشركه ..لما يشتغل ويدرس مش هيلاقي وقت اصلا للسهر والصياعه
احلام بحزن /حرام ي آدم هو برضو شاب صغير وبيبقي عايز يستمتع ب حياته وينبسط ..انا مش عايزه ابني يتعب ولا يتعزب
ادم حاوط وسطها ب ايده وقربها منه وبص ف عينها/لاء كدا انا هغيير بجد . بتدافعي عنه ضدي
احلام ابتسمت و مسكت وشه ب ايدها/لا والله مقدرش ي حبيبي
ادم ابتسم وقرب منها وباس شفايفها
في فيلا فراس
مراد قاعد ف البلكونه ع طربيزه وسرحان
روان نزلت من فوق وبصت عليه وابتسمت وراحت له
روان سحبت كرسي وقعدت
روان/منمتش لي
مراد انتبه/مجاليش نوم قلت اشم هوا شويه
روان ابتسمت/ال واخد عقلك
مراد ابتسم ومسك ايدها/والله ما في حد واخد عقلي غيري ي قمر انت
وباس ايدها
روان ابتسمت/ربنا يخليك ليا ي حبيبي..بس يعني ميرا مش هي ال واخده عقلك دلوقتي؟
مراد ساب ايد روان بتوتر/ميرا ..لاء مين قالك كدا انا ا
روان بمقاطعه/انا امك..اقدر افهمك كويس من غير ما تتكلم ..انت يعني فاكر اني مش واخده بالي انت بتبصلها ازاي..ولا وانت واقف جمبها بتبقي شخص تاني ازاي ..ولا حتي بتتعامل معاها بطريقه مختلفه ازاي
مراد اتنهد
روان ابتسمت/احكي احكي ل مامتك.. سرك ف بير
مراد ابتسم/ميرا دي احلي حاجه ف حياتي ..بكون اسعد انسان ف الدنيا وهي جمبي ..الدنيا مبتبقاش سيعاني ..بخاف عليها من أقل حاجه ..بحبها وبحب ضحكتها وعصبيتها و فرحتها ..هي كبرت قدام عيني ..لما راحت المدرسه كانت بتروح مع اخواتها البنات بس لما بتروح كورسات او سناتر لوحدها خالو كان بيخاف عليها ف كان بيخليني انا اوصلها وانا اجيبها .ولما كبرنا اكتر كنت بوديها السناتر علشان الدروس ..ولما بقت ف ثانويه عامه كنت بستناها قدام المدرسه بعد كل امتحان وتيجي تجري عليا بفرحه وتقولي انها حلت كويس ..ولما النتيجه ظهرت وجابت مجموع كويس جريت عليا تاني واحد بعد بباها ..ولو حصل معاها مشكله بتيجي تعيطلي انا تاني واحد بعد بباها ونحاول نحل المشكله سوا ..كانت بتاخد رأيي ف كل حاجه ف حياتها ولو قرار خدته وانا موافقتش عليه ممكن تغيره فورا علشاني ... كفايه عندي انها حطاني ف مكانه شبهه مكانه بباها دي عندي بالدنيا كلها ....ديما بتقولي أن انا بالنسبه لها احسن اخ و صاحب ف علشان كدا مستحيل اقولها اني بحبها وهي شيفاني اخوها وصاحبها ..مستحيل اخسر كل دا
روان/لازم تروح تقول لها ي حبيبي انت كدا بتأذي نفسك وأنت مخبي كل دا ف قلبك ..حرام عليك نفسك
مراد اتنهد/مينفعش ي ماما .
روان/و اي ال منفعهوش بس
مراد/هي شيفاني اخ وصاحب ..ومش اي حاجه تانيه ..لو رحت قلت لها علاقتنا هتبوظ وهتبعد عني وانا مستحيل اتحمل دا ..و خالو وثق فيا ومكنش بيأمن ع ميرا الا معايا
روان ابتسمت/طب تصدق بقي خالك ادم دا بيحبك زي ابنه واكتر كمان؟ دا هو ال مربيك ..وعمره ما يفهمك غلط ابدا
فراس نزل من فوق و سمع اخر كلام اتكلموا فيه وابتسم
وراح لهم
مراد ابتسم/هسيبكم انا بقي واطلع أنام علشان الشغل بكره تصبحو ع خير
فراس/وانت من اهل الخير
روان/وانت من اهل الخير يحبيبي
مراد باس راس روان وباس ايد فراس و طلع غرفته
فراس قعد جمب روان
فراس ابتسم/الزمن بيعيد نفسه تاني..ابنك بيحب بنت ادم من سنين ومش قادر يقول لها
روان ابتسمت بحزن/قلبي موجوع علشانه والله ...لو تشوفه بيبصلها ازاي اكنها اعظم حاجه حصلت له ف حياته
فراس ابتسم/انا اكتر واحد فاهمه وحاسس بيه ..شكل عيله الحديدي كلها كدة.. دايما مش واخده بالها
روان ابتسمت وخبطته ف كتفه/انت بتلمح ل حاجه
فراس ضحك وخدها ف حضنه/لا مقدرش
وباس راسها وخدها وروان ابتسمت
في اليوم التالي بعد الضهر
في الجامعه
عند غزل طلعت من المدرج بعد ما خلصت حل الامتحان
وراحت الكافتيريا بفرحه تقول ل ياسين انها حلت كويس
لقته قاعد ف الكافتيريا بيشرب قهوه وماسك الموبايل
غزل بابتسامه وبفرحه/ياسين انا خلصت الامتحان وحليت كويس اوي الامتحان كان حلو اوي والحجات ال انت شرحتهالي جت ف الامتحان ب النص
ياسين ابتسم/برافو عليكي ..انا كنت واثق انك هتحلي كويس
غزل /ا
في بنت راحت لهم بعد ما كانت ف الحمام وسحبت كرسي وقعدت
البنت ابتسمت بدلع/اي يويو اتأخرت عليك ؟ التويلت كان زحمه اوي
البنت بصت ل غزل من فوق ل تحت/اي ي ياسين مش هتعرفني
غزل بغضب خبطت ع الطربيزه/بتبصي كدا لي ي حلوه متخلنيش اكسر الطربيزه دي فوق دماغك
ياسين/اهدي ي غزل في اي
..دي غزل صحبتي و بنت عمي ..و دي ريهام ي غزل
ريهام بدلع/اه ما تقول كدا انها قريبتك فكرت حاجه تانيه
ياسين/تعالي ي غزل اقعدي
غزل بغضب/لا متشكره اوي انا مروحه
ياسين قام/طب تعالي انا هوصلك
غزل/لاء هروح مع فريده ..خليك انت مع ريهام متسبهاش لوحدها
ومشيت
ريهام بابتسامه/اي ي ياسو مش هنتعشي سوا النهارده ونسهر وكدا
ياسين قعد /نسهر وماله
عند فريده
واقفه مع زميلتها ف الكليه لابسه جاكيت جينز قصير وتوب ابيض كات تحته وبنطلون اسكيني اسود وحاطه نضاره شمس ع شعرها
بتاخد من زميلتها المحاضره قبل ما تروح الشركه والتدريب
غزل راحت ل فريده بغضب
نادين/هنعرف نفكس للمحاضره الاخيره ولالا
فريده بصت ل غزل/اي دا في اي مالك
غزل بغضب/اخوكي دا حيوان
نادين/ياسين!! حرام عليكي كفايه ظلم دا قمر
غزل بعصبيه/سكتي صحبتك ي فريده علشان انا ع اخري
نادين بخوف/ي ماما
فريده/بس ي نادين اسكتي ..طب أهدي بس ي غزل وقولي لي في اي
غزل/هيكون في اي ..شاقط واحده هنا من الكليه وقاعد معاها ف الكافتيريا..عماله تكلمه بدلع ومياصه ..دي بتقوله ي يويو ي فريده انتي متخيله ؟
فريده ضحكت
غزل /انتي بتضحكي؟!
فريده/انا هحللك الموضوع...انا مش هعرف اوصلك لاني متأخره جدا ع الشركه من اول يوم ..وانتي خلصتي امتحانك وعايزه تروحي البيت صح
غزل /اه
فريده/كدة مضطرين نكلم حد يوصلك البيت اكيد مش هتروحي لوحدك ف نتصل ب ياسين
غزل بغضب/انا اطلب أوبر اهون من انه يوصلني انتي فاهمه ولا لا
فريده تجاهلتها ومسكت موبايلها رنت ع ياسين
ياسين رد/الو
فريده/ انت فين ي حبيبي
ياسين/قاعد ف الكافتيريا. في اي؟
فريده/مفيش انا ورايا محاضرات لسه بس غزل خلصت .. ف تعالي وصلها البيت علشان متبقاش لوحدها ..احنا قدام الكليه بتاعتي
ياسين/اوك انا جاي
فريده ابتسمت وقفلت المكالمه
فريده/شفتي؟ هيسيب الدلوعه ال بتقول يويو و هيجي يوصلك
نادين/طب طالما مش هتحضري المحاضره هدخلها انا بقي ..يلا سلام
فريده/مع السلامه
غزل ربعت ايدها بغضب/ خليه مع الزفته ال معاه مش عايزه منه حاجه
فريده/بقولك اي انتو الاتنين هتجننوني قريب...هو جاي يوصلك البيت ..مفيش حاجه اسمها هطلب أوبر وهروح لوحدي
و بصت ع ياسين لقته جاي من بعيد
فريده /يلا انا همشي علشان متأخره سلام
وباست خدها
وراحت تركب عربيتها المركونه ف جمب
ياسين راح ل غزل /يلا بينا ولا ايه ؟
غزل/اي دا ي ياسين سبت رهف لي ..ولا كان اسمها ريهام تقريبا
ياسين/اه ريهام
غزل بغضب/تصدق انك مستفز ..ومش عايزه منك زفت توصلني انا همشي لوحدي
وكانت هتمشي من قدامه ياسين مسكها من دراعها وقفها
ياسين/تمشي لوحدك فين انتي عبيطه ولا ايه ..انجزي يلا خلينا نطلع للعربيه برا
غزل بغضب/قلت لك لاء
ياسين بغضب/غزل .انا مش عايز اعلي ام صوتي..يلا انجزي
غزل فلتت دراعها من ايده ومشيت ناحيه العربيه
ياسين اتنهد/يارب صبرني عليها
وراحو للعربيه وركبو
و ياسين شغل العربيه وانطلقو
وبص جمبه ع غزل لقاها مربعه ايدها بغضب
ياسين/ياربي ع النكد ال انا فيه ..يخربيت ام ال نكد ال انا فيه ٢٤ ساعه
غزل /نكد صح؟ انا نكد فعلا..ما انت تتعامل مع البنات الغريبه ب حنيه و بطريقه حلوه وتضحك ف وشهم ..وتتعصب عليا انا و تزعقلي انا..وانت تصيع مع بنات ٢٤ ساعه وانا لو كلمت زميلي بس اسئله ع حاجه تقلب الدنيا..و ف الاخر بطلع انا ال نكد صح؟
ودمعت
وياسين وقف العربيه اول ما شافها بتعيط
ياسين /خلاص متعيطيش انا اسف
غزل حاطها ايدها ع وشها وبتعيط
ياسين قرب منها و مسك ايدها وشالها من ع وشها
ياسين/لا والله ابدا ما تعيطي بسببي ..يبت ي هبله انا ميهونش عليا زعلك ودموعك دي..
انا اسف..حقك عليا
وباس ايدها
وغزل ابتسمت وقلبها كان هيطلع من مكانه وهو ماسك ايدها وبيبوسها
ياسين مسح لها دموعها/متعيطيش بقي خلاص..في حد بيعيط بيبقي حلو كدا اصلا ؟
غزل ابتسمت ومسحت دموعها
غزل/خلاص انا مش زعلانه
ياسين ابتسم/ماشي ..جعانه نروح اي مطعم ناكل ؟
غزل /ايوا
ياسين قلدها/ايوا ..من امتي وانتي مش جعانه اصلا
غزل ضربته بغيظ /احترم نفسك
ياسين ضحك وكمل سواقه
و غزل ابتسمت
الجميله والوحش الجزء التاني
البارت الرابع
#الجميله_والوحش
ال مقرأش ال تلت برتات ال فاتو هيلاقيهم ع اكونت بتاعي ف الجروب دا ❤️ او يدوس ع هاشتاج الجميله والوحش
في ال جامعه ف الكافتيريا
رولا قاعده مع صحبتها مستنين يحضرو اخر محاضره
رولا لابسه بنطلون وايد ليج وبلوفر اوفر سايز رصاصي و قصير
هايدي/يعني ي رولا مش هتيجي معانا الحفله ..مش هننبسط من غيرك خالص كدا
رولا وهي بتشرب القهوه/منا قولت لك dad موافقش
هايدي/انا مش فاهمه ازاي ادم الحديدي رجل الأعمال المعروف دا مش اوبن مايندد ومتفتح وكدا
رولا/سبنالك انتي ي اختي الابهات الاوبن مايندد
هايدي /ع رايك والله بابي حتي مسألنيش الحفله ف بلد ايه ولا الساعه كام .. وافق ع طول
فجأه يحيي دخل الكافتيريا وبيدور ع رولا
هايدي ابتسمت/حبيبك جه اهو
رولا بصت ل يحيي ال جاي عليهم
رولا/لمي نفسك دا مش حبيبي.. احنا صحاب بس
يحيي راح لهم وكان هيبوس راس رولا رولا بعدت عنه
رولا/يحيي
يحيي/نفسي تسبيني ابوس ايدك حتي ..يبت وربنا بموت فيكي
وسحب كرسي وقعد
رولا/بقولك ايه ي يحيي بطل الكلام دا احنا صحاب واخوات..ولو حاولت تعمل كدا تاني هقلب الكافتيريا دي عليك
هايدي/تعملها عادي
يحيي/انتي هتقوليلي ..المهم انتو ايه الاخبار
هايدي/الحمد لله
يحيي ل رولا/وانتي عامله إيه
رولا ابتسمت/الحمد لله انت اخبارك ايه
يحيي/انا بقيت زي الفل لما شوفتك
هايدي /تحبو اقوم واسيبكم براحتكم؟
يحيي/ياريت
هايدي /اه ي جزمه..سامعه ي رولا
رولا ضحكت
يحيي/ي ستي بهزر اقعدي انا كدا كدا ماشي
وبص ل رولا
يحيي/هنخرج نتعشي سوا النهارده زي ما اتفقنا صح
رولا/مش عارفه والله هشوف كدا الدنيا ف البيت وهأكد عليك
يحيي/طيب ماشي ..انا همشي محتاج احط ف العربيه بنزين قبل ما ارجعها ل بابا..تحبي اوصلك
رولا/لالا روح انت انا لسه قدامي محاضرات
يحيي/ماشي ..يلا سلام
وقام ومشي
هايدي/انتي هتخرجي معاه بليل بجد ؟
رولا/بابي مش هيوافق كدا كدا انتي عارفه انه مبيوافقش اخرج مع واحد حتي لو زميلي ف هستأذن من احلام بقي وربنا يستر
هايدي/هي كدا كدا مش موافقه ع انك تصاحبي يحيي ف معتقدش هتوافق تخرجي معاه .اصلا معاها حق ي رولا انتي تستاهلي حد احسن منه بكتير..دا بتاع بنات
رولا/منا قولت لك ي هايدي مفيش حاجه بينا اصلا انا بعتبره صاحبي عادي.وهو ال بيحاول يكون في بينا اكتر من كدا وانا مش موافقه لاني مش هعمل كدا من ورا بابي..مستحيل
فجأه دخل عليهم واحد زميلهم ف الكليه ديما بيرخم ع كل البنات وبيعاكسهم ومعجب ب رولا بس مش مدياله وش ف دا مضايقه
هايدي/يادي النيله محمد جاي علينا
محمد راح لهم بابتسامه/ايه ي بنات عاملين ايه
محمد شد كرسي وقعد
رولا سابت فنجان القهوه وبصتله
رولا/هسالك سوال ي محمد بجد ومتزعلش مني
محمد بابتسامه/مقدرش ازعل منك ي قمر ..قولي
رولا بغضب/أنت حد قالك اقعد؟...حد سمح لك يعني
محمد ابتسم وبصلها/منا قولت اسلم عليكم يعني واشوفكم عاملين ايه ..ما تيجي نخرج صحيح سوا ي رولا ايه رايك ..هعشيكي عشوه حلوه والله
رولا بغضب/لاء دا انت دماغك رايحه منك ع الاخر ..اتفضل قوم من وشي علشان مجرحش مشاعرك
هايدي/ما تقوم ي محمد امشي مش عايزين مشاكل
محمد ابتسم/ل تكوني اتضايقتي ي هايدي علشان مش هناخدك معانا ..خلاص ممكن ناخدك عادي
ومسك ايد رولا
محمد/بس رولا الأساس يعني الصراحه
رولا بغضب سحبت ايدها من ايده ومسكت كوبايه المايه الازاز وبطحتها ف دماغ محمد والكوبايه اتكسرت ١٠٠ حته ودماغ محمد اتفتحت و هايدي حطت ايدها ع فمهما بصدمه
وكل الموجودين ف المكان بصو بصدمه ع دماغ محمد ال بدأت تنزف
بعد نص ساعه
في مكتب رئيس الجامعه
المدير قاعد ع مكتبه و
رولا واقفه قصاده وجمبها محمد والشاش محطوط ع دماغه مكان الخبطه ال نزفت دم
رولا /منا قولت ل حضرتك ي دكتور ان هو ال بيتعدي حدوده معانا ديما...وانا حزرته اكتر من مره يبعد عني وهو ال مصمم
الدكتور/تقومي تفتحي دماغه ب المنظر دا ي رولا؟
محمد بغضب/مع احترامي ليك ي دكتور بس البنت دي لو متفصلتش انا هعمل مشكله ..دي مجنونه ..فتحت دماغي بس علشان طلبت منها محاضره
رولا شهقت بصدمه من كذبه/انت كمان كداب
رولا بعصبيه/ يعني معفن ومتحرش وكداب.. تصدق انا ال عملته فيك قليل ..كان لازم ابطحك ب حاجه اكبر انقلك ع المستشفى ع طول
محمد بغضب/ا
الدكتور خبط ع المكتب /بس مش عايز خناق وصوت عالي ف مكتبي هنا
وبص ل محمد بغضب
الدكتور /وانت كمان ليك عين تتكلم؟ وبتكدب كمان ..زمايلكم كلهم قالو انك انت ال جيت ترخم عليها ومسكت ايدها بالعافيه .. رولا مش اول طالبه تشتكي منك ..في شكاوي كتير جايه بسببك
انت مفصول اسبوع والمشكله الجايه ال هتعملها هيبقي فصل للأبد..انت فاهم ي طالب
محمد هز راسه بغضب وغيظ
و رولا ابتسمت ب انتصار
الدكتور/اتفضل يلا اطلع برا
محمد طلع من المكتب
رولا بتحاول تهرب من الدكتور
رولا بابتسامه/ والله بنعطل حضرتك بسبب مشكالنا يعني ربنا يكون ف عونك احنا عارفين ان مشاكلنا كتير بس هنعمل ايه بقي
وبترجع خطوات براحه
رولا/هستأذن انا بقي
وكانت هتمشي بسرعه
الدكتور/رولا استني
رولا وقفت بتوتر لانها عارفه الخطوه الجايه ال هتحصل...انه هيتصل ب ادم ويجي الجامعه وطبعا لما يعرف مش هيحصل خير
رولا لفت للدكتور وابتسمت
رولا/نعم ي دكتور
الدكتور/اتفضلي اقعدي انا هتصل بباكي علشان يجي
رولا /احم يعني ليه نصعد الموضوع يعني ونقول ل dad.. الموضوع مش مستاهل خالص صدقني ..انا هقولك ع فكره حلوه ..انا همشي دلوقتي و ولا اكن حاجه حصلت ..وبابي مش لازم يعرف حاجه خالص
الدكتور/رولا ..اتفضلي اقعدي ي بنتي
رولا اتنهدت وقعدت ع الكرسي قصاده و الدكتور فتح السماعه يتصل ب ادم ورولا سندت ع المكتب وحطت ايدها ع خدها
في شركه تصميم الأزياء
فريده وصلت الشركه وبتدور ع زين ال هيبدأ يعلمها الشغل ومش لقياه
وراحت الدور ال فيه مكتب زين
وكانت موظفه ع مكتبها قاعده شغاله ع ملف
فريده راحت لها
فريده /صباح الخير ..تعرفي استاذ زين فين
سهي قامت بابتسامه/اهلا ي فريده هانم.
فريده ابتسمت/ملوش داعي كلمه هانم والكلام دا ..احنا زمايل زي بعض عادي
سهي/لا طبعا مينفعش حضرتك بنت ادم الحديدي
فريده ابتسمت/سيبك من الكلام دا بس واقعدي وقوليلي اسمك ايه
سهي ابتسمت وقعدت/اسمي سهي
فريده /قوليلي ي سهي انتي ازاي مستحمله الشغل مع زين دا لحد دلوقتي..دا انسان مغرور
سهي قامت بتوتر لما شافت زين طلع من مكتبه ومعاه سكرتيره ورايح لهم
فريده بغيظ /مش بس مغرور دى شايف نفسه كمان وبيكلم الناس بتعالي ..انتي قومتي ليه صحيح
سهي بتبص ع زين بتوتر ال واقف ورا فريده
زين/طب ع الاقل تعالي ف معادك وبعدين ابقي اتكلمي عليا براحتك
فريده لفت بتوتر واحراج لقت زين ف وشها ويارا واقفه جمبه
فريده ابتسمت له بتوتر
زين/يعني متأخره وكمان مش عاجبك
فريده/لا دا انا ا
زين بجديه/تعالي ورايا
ومشي و فريده بصت ل سهي
فريده/ربنا يسامحك ي هدي مش عارفه تقوليلي انا ورايا
سهي/انا اسفه ملحقتش اقولك والله
فريده ابتسمت ل يارا وراحت ورا زين بسرعه
زين دخل مكتب و فريده دخلت وراه
زين/دا المكتب بتاعك من هنا ورايح..السيزون دا الشغل في كتير وعايزين نبدأ ع طول ..مش عايز تأخير تاني ومش عايز دلع ف الشغل
فريده ربعت ايدها/انا مش عارفه انت ليه واخد فكره عني اني جايه اللعب وبتعامل ع اساس ان دي شركتنا واقدر أعمل ال انا عيزاه
زين/كل حاجه بتقول كدا ..يعني بنت غنيه ومتدلعه وعمرها ما شالت مسؤوليه قبل كدا ..وجايه شركه مامتها تهزر شويه وخلاص...ولو كنتي جد زي ما بتقولي كان زمانك ع مكتبك من ٩ الصبح بس شكلك معتمده ع الواسطه بتاعتك
فريده قربت منه بغيظ /انا اتأخرت علشان كان عندي محاضره مهمه الصبح ومكنش ينفع افوتها ..أما غير كدا كان زماني ع مكتبي من بدري
زين ابتسم/باين طبعا ...ابدأي اعمليلي تصاميم كولكشن صيفي دلوقتي يلا وانا هقيم اشوف ايه ينفع ونشتغل عليه ونبعته ل ليلي..بالتوفيق
وطلع من الغرفه
فريده بغيظ/رخم
وقعدت ع الكرسي مكتبها
وفضلت تلف بيه وهي بتكلم نفسها
فريده/لاء وانا ال تضايقت علشان حسيت اني كنت قليله الزوق علشان اتكلمت ف ضهره..يستاهل اصلا
زين سمعها كان واقف عند الباب ومكنش لسه مشي
زين ابتسم لانه كان قاصد يعاملها بحزم يشوفها هتستحمل جديه الشغل ولالا ..لانها متعوده ع معامله الهوانم ومتدلعه ومش متعوده ع الأوامر
ومشي راح مكتبه
في مكتب ليلي
قاعده ع مكتبها وقدامها تصميم و الوان قماش بتشتغل
ليلي ابتسمت واتنفست بهدوء
ليلي بتكلم نفسها/الله ..انا شامه ريحه حب داخل علينا ...احساسي ميخيبش ابدا
ليلي ضحكت بحماس
وقامت من ع مكتبها تدور احساسها دا جاي منين
ليلي/ي تري مين ال بدأ شراره الحب دي
وبصت حواليها
فجأه بصت وراها لقت اخو زين واقف وراها
ليلي/اههه ..أدهم ..خضتني
ادهم بابتسامه/الحلوه بتعمل ايه
ليلي ابتسمت/والله دول عيونك الحلوين ي حلو انت
ادهم ب اعجاب/قوليلي ي ليلي ازاي بتقدري كل يوم تحلوي عن اليوم ال قبله ها
ومسك ايدها ولففها
ليلي ضحكت/والله لو الحلاوه والجازبيه زنب ..ف احبسوني فورا انا جاهزه
ومدت ايدها علشان يكلبشها
ادهم بابتسامه /والله وقتها هتاخدي مؤبد من حلاوتك
ليلي ضحكت
ادهم /زين رجع
ليلي/yes بيبي من بدري ..انت ال أتأخرت ك العاده
(ادهم .. ابن سالم واخو زين الصغير مدير العلاقات العامه ف الشركه .. عينه عسلي وشعره بني عنده 26 سنه )
في مكتب زين
زين قاعد ف المكتب بيشتغل وقدامه ملف
موظفه خبطت ودخلت وحطت القهوه ع الطربيزه
الموظفه/حضرتك تأمر ب حاجه تانيه
زين /ناديلي ادهم
ادهم دخل المكتب /انا اهو ي حبيب ادهم
زين بص للموظفه/تقدري تروحي
ادهم/اعمليلي قهوه بالله عليكي هدي
هدي/امر حضرتك ي ادهم بيه
و مشيت
ادهم ابتسم/وحشتك صح ..عامل ايه ي اخويا
وقعد ع المكتب
زين/اتاخرت ليه ..مش انت عارف ان عندنا اجتماع كمان نص ساعه
ادهم/عارف ..بس كنت سهران امبارح للفجر وقومت ب العافيه النهارده ..يعني المفروض تحيوني اني موجود معاكم دلوقتي
زين شرب شويه من القهوه/لا كتر خيرك
ادهم بابتسامه /اوفف فاتك كتير اوي انك مجتش تسهر معانا..لازم نسهر النهارده بليل ..احنا بقالنا كتير اوي مسهرناش سوا
زين/انا مش فاضي النهارده
ادهم/ليه بس (وابتسم بخبث)بالمره نقول ل بتول تيجي معانا
زين ساب فنجان القهوه/ادهم..مفيش هزار ف الموضوع دا ..انت عارف انها بتيجي ع السيره
ادهم ضحك
ادهم /صحيح سمعت ان بنت احلام هانم بدأت تشتغل ف الشركه ..او تدرب .. وبابا طلب منك تبقي معاها ..ايه الحوار دا
زين وهو بيوقع ورق/اه فعلا ..بدأت شغل النهارده
ادهم/ و ايه رأيك..انا عارف انك مبتحبش حوار الواسطه دا ف الشغل دا غير انك مش فاضي اصلا
زين بصله/. انا بَعِز احلام هانم جدا انت عارف وبحترمها ف مقدرش أرفض لها طلب زي دا..
بس لسه معرفش بنتها شاطره ولا لا لسه مشفتش اي حاجه لسه
ادهم ابتسم/لاء انا مش عايز رأيك المهني ..عايز رأيك الشخصي ..هي حلوه؟
زين بغضب/قوم من وشي ي ادهم ..احنا مش قاعدين ف كافيه بنشرب شاي ..احنا ف الشركه والشغل شغل
ادهم /خلاص صلي ع النبي بهزر
تليفون زين رن وكانت بتول
زين اتنهد/لا حول ولا قوه الا بالله
ادهم/ايه في ايه
زين/استاذه بتول ..قولت لك انها بتيجي ع السيره ..بترن عليا ٦٠ مره ف اليوم انا طهقت..نفسي تحل عني
ادهم ضحك/الحب ..هنعمل ايه بس
زين اتنهد بضيق
ادهم ابتسم/هات هات اخلصك منها متقلقش
واخد التليفون من زين
ادهم بابتسامه/ايه ي بتول ي حبيبه قلبي ..عامله ايه.. آه اه زين هنا اهو مكتبه ف الشركه ما تيجي
زين بصله بغضب/ادهم ..ادهم انا مبهزرش متستعبطش
ادهم /ايوا ي بنتي دا مهانش عليه ميردش عليكي حتي وهو مشغول ف قالي ارد انا عليكي
زين قامله بغضب و ادهم قام بسرعه وبعد عنه وبيحاول يداري ضحكته
ادهم بابتسامه/ماشي ي حبيبه قلبي ..اتفقنا ..يلا باي
وقفل المكالمه
ادهم ابتسم/متقلقش ربع ساعه وتكون هنا
زين بغضب/انت بتستعبط ي ادهم
ادهم ب انتصار/انا قولت لك هنتقم منك ع كل مره كنت بتصحيني فيها من النجمه علشان الشغل..لسه الانتقام بيبدأ
زين بغضب/قسم بالله ل اوريك ي ز_فت انت
وكان هيروح له ادهم حط الموبايل ع الطربيزه وجري بسرعه وهو بيضحك
زين/لما اشوفك بس
عصرا في الكومباوند
احلام قاعده ف الصالون بتشرب حاجه دافيه
وميرا نايمه ع رجلها وماسكه الموبايل و احلام بتملس ع شعرها
احلام شالت ايدها من ع ميرا تحط كوبايه الحاجه الدافيه ع الطربيزه
ميرا مسكت ايد احلام وحطتها ع شعرها تاني واحلام ابتسمت وباست راسها
ادم دخل الكومباوند بغضب و رولا داخله وراه وبتحاول تلحق خطواته بسرعه
رولا /ي بابي اسمعني بس
ادم بغضب/انا مش عايز اسمع صوتك ي رولا
ياسين نزل من غرفته ع صوت زعيق ادم
ميرا قامت من ع رجل احلام واحلام قامت بقلق
احلام/في ايه ي حبيبي ايه ال حصل
رولا/ع فكره ي dad انت مكبر الموضوع
آدم بعصبيه/انتي كمان ليكي عين تتكلمي ..اتفضلي اقعدي ومسمعش صوتك نهائي
رولا قعدت ع الكنبه بخوف من عصبيته وميرا استخبت ورا ياسين
ياسين بصلها/بتستخبي ليه هو بيزعق لك انتي ولا هي. انتي هببتي حاجه؟
ميرا بصوت واطي/لاء معملتش حاجه والله بس لما بابيتو بيتعصب بحس اني عملت مصيبه وبقعد افتكر هببت ايه
ياسين ضحك وخدها ف حضنه وباس راسها
احلام/في ايه ي آدم... ايه الحصل بس فهموني
ادم بعصبيه/اتصلو بيا من الجامعه روحت اشوف في ايه لقيت الهانم باطحه دماغ زميلها ف الكليه و الواد دماغه اتفتحت
احلام حطت ايدها ع فمها بصدمه
رولا /ع فكره انا معملتش كدا من غير سبب ي مامي ..هو ال قليل الادب ويستاهل ...كل شويه يتعرض لي انا واصحابي ف الكليه وانا قولت له يبعد عني ١٠٠ مره وهو ال مبيفهمش ب الكلام..و مسك ايدي بالعافيه كنت عايزني اسيب حقي يعني
ادم بعصبيه/لاء متسبيش حقك بس تكلميني..تتصلي بيا تقولي لي حصل كذا كذا وانا هاجي اجبلك حقك وهربيه ع ال عمله .. وافصلهولك من الكليه كمان
بس طريقتك ف حل المواضيع دي متنفعش ..افرض الواد كان حصله حاجه دخل المستشفى ولبسك مصيبه ..افرض كان قدم فيكي شكوي.
احلام بعتاب/كدا ي رولا؟ينفع ال انتي عملتيه دا ...انتي مش هتبطلي تحطي نفسك ف مشاكل بسبب تسرعك وعصبيتك دي
رولا اتنهدت
ياسين راح ل رولا وقعد جمبها وخدها ف حضنه
ياسين/الواد دا فكر يأذيكي بعد ما بطحتيه و لا عملك حاجه
رولا بثقه/لاء ميقدرش اصلا
ياسين باس راسها/جدعه يبت
ولو فكر يعمل معاكي حاجه تاني ولا يقرب منك عرفيني بس وانا هكسر عضمه
رولا ابتسمت/حاضر ي ياسو
ياسين بص ل ادم لقاه بيبص له بغضب
ياسين بخوف من ادم قال بعصبيه مزيفه/احم ا ..بس ال عملتيه دا غلط برضو ي رولا يعني ايه قله الادب دي ..انا مش قادر اصدق
وقام وبعد عن رولا
ادم بغضب/لاء متقلقش عليها ي اخويا ..مهي خدت فصل اسبوع خلاص ..وطول الاسبوع دا مش هتخرجي دقيقه واحده من البيت.
رولا بصدمه /لاء مش للدرجه دي بقي ي dad انا عملت ايه لكل دا ..طب ع الاقل اروح الاسطبل ل لونا
ادم بعصبيه/ رولا تسمعي الكلام من غير ولا حرف
رولا بخوف /حاضر انا اسفه
ادم طلع غرفته
احلام بصتلها بزعل
رولا/والله ي مامي مكنتش اقصد ان الامور توصل ل كدا و اخد فصل اسبوع كمان ..المفروض الز*ت دا هو ال يتفصل بس
احلام راحت لها وخدتها ف حضنها
احلام/بباكي مش متضايق علشان انتي خدتي فصل بس..هو خايف عليكي انتي ..
افرض الولد دا كان عمل فيكي حاجه كنا هنروح فين بس
وباست راسها
رولا بغضب/ميقدرش يعملي حاجه..وانا مش ندمانه ومقصرتش فيه الحي*ان دا
احلام اتنهدت وهزت راسها بمعني مفيش فايده
و ميرا واقفه بتكتم ضحكتها
رولا بصت لها بغضب/بتضحكي ع ايه ي جز*ه انتي كمان..في حاجه بتضحك
ميرا هزت راسها ب اه وهي بتضحك/بطحتي الواد ازاي ي قادره.. مريضه نفسيه والله
وقعدت ع الكنبه وهي بتضحك ورولا طلعت من حضن احلام ورمت ع ميرا مخده بغضب
ونامت ف حضن احلام تاني
في شركه تصميم الازياء
فريده ماشيه ف الطرقه وماسكه تصاميم رسمتها ورايحه توريها ل زين
موظفه راحت ل فريده بسرعه
نانسي/فريده صباح الخير ..ممكن توديي الوان القماش دا ل ليلي بسرعه قبل ما تخرب الشركه دي علينا..لان في تصاميم لازم اروح اجيبها بسرعه
فريده ابتسمت/صباح النور ..هاتيهم مفيش مشكله
نانسي ابتسمت/شكرا جدا بجد
فريده بابتسامه/العفو
ونانسي مشيت وفريده ركبت الاسانسير وراحت مكتب ليلي
وليلي كانت قاعده ع مكتبها ال مليان الوان قماش وقاعده بتختار بحيره و جمبها موظفه
فريده ابتسمت/ازيك ي اساتذه ليلي..نانسي بعتت لك دول
ليلي بصت لها /اول حاجه انا ليلي بس مفيش استاذه بينا
فريده ابتسمت
ليلي/تاني حاجه بقي
ليلي وهي مشغوله ف تنقيه الالوان
ليلي/تعاليلي كدة دقيقه
فريده راحت لها وحطت القماش ع المكتب ووقفت جمبها
ليلي/انتي رايك اللون دا ال يمشي مع الزيتي ولا دا
فريده /انا رأيي اكتر حاجه بتليق مع الزيتي البيج الفاتح دا
ليلي ابتسمت/صح ..برافو عليكي ..انا شايفه كدا برضو
وبصت للموظفه بغضب/مش زي حضرتك..اختارتيلي احمر ..اتفضلي روحي اعمليلي قهوتي ي ام احمر انتي
الموظفه/منا عملتها مره اهو ي ليلي هانم
ليلي بعصبيه/انا حابه اشربها تاني الله الله انتي هتحاسبيني
الموظفه بخوف/حاضر والله
ومشيت بسرعه
ليلي بصت ل فريده وابتسمت/وريني ال ف ايدك دا كدا ي honey(عسل)
فريده أعطت لها التصاميم ال ف ايدها
ليلي ب انبهار/انتي ال رسمتي دول؟
فريده ابتسمت/اه ..حلوين؟
ليلي بصتلها بابتسامه/your joking(بتهزري) دا سؤال؟طبعا تحفه ..انتي طلعتي موهوبه زي مامتك بالضبط
فريده ابتسمت/دي شهاده اعتز بيها يعني حضرتك اشطر مصممه ازياء هنا ورأيك دا مش متخيله فرحني قد ايه
ليلي بصت لها بحزم/اشطر مصممه هنا واحلي واحده مظبوط؟
فريده بتوتر من نظرتها/اكيد طبعا
ليلي ضحكت/بهزر معاكي انتي احلي بكتير كدا كدا
فريده ابتسمت
فريده /عن اذنك لازم اروح اوري التصاميم دي ل استاذ زين
ليلي/ماشي ي روحي
فريده مشيت و ادهم كان جاي ل ليلي وخبط ف فريده من غير ما يقصد
ادهم/اسف جدا
فريده/انا ال اسفه مخدتش بالي
ادهم بصلها /انتي جديده هنا
ليلي ابتسمت/ادهوم حبيبي دي فريده ادم الحديدي وبنت احلام.
ادهم ابتسم/ياههه اخيرا قابلتك ...انتي بقي بنت ادم بيه و احلام هانم
فريده ابتسمت/ايوا
ادهم وهو بيمد ايده بابتسامه/انا ادهم مدير العلاقات العامه ف الشركه و اخو زين الصغير برضو
فريده ابتسمت وسلمت عليه/اتشرفت بيك
ادهم ابتسم/انا اكتر
بعد شويه
زين ف مكتبه بيشتغل
بتول دخلت المكتب بابتسامه وهي لابسه جيبه قصيره جدا وبلوزه كات ولابسه هيلز
بتول بابتسامه/زين حياتي ..عامل ايه
وراحت له وكانت هتبوسه زين بعد عنها
زين/انا بخير ي بتول
ومسك الملف ال قدامه تاني
بتول ابتسمت/احم ..ايه رايك نسهر النهارده ادهم كان بيقول هنسهر النهارده
زين /لاء روحو انتو انا مش فاضي ..ولو مفيش حاجه مهمه ياريت تتفضلي علشان عندى شغل كتير
بتول اتنهدت بغضب من طريقته البارده
بتول/تمام انا كدا.كدا عندي شغل مع ليلي ..عن اذنك
وطلعت من المكتب
بعد شويه
زين ع مكتبه بيوقع ورق للموظفه ال واقفه جمبه
فريده خبطت ودخلت و ف ايدها التصاميم ال رسمتها
فريده/فاضي ي استاذ زين ؟عايزه اوريك التصاميم ال رسمتها
زين للموظفه/روحي انتي
الموظفه خدت الورق/حاضر عن أذنك
وطلعت برا المكتب
زين ل فريده/تعالي
فريده راحت له وحطت التصاميم ع المكتب وزين خدهم يبص عليهم
وفريده واقفه مستنيه رأيو
زين ابتسم و عجبه شغلها جدا وباين انها فعلا موهوبه .
زين /حلو اوي
فريده ابتسمت/بجد
زين /ايوا..ودا بالذات
وحط تصميم ع المكتب
زين/تعالي
فريده راحت وقفت جمبه
زين/بس هنشتغل عليه شويه كمان
وبدأ يشرح لها ب القلم الرصاص اي التعديلات ال ممكن تتعمل وفريده كانت مركزه معاه وبتسمعه وكبرت ف نظر زين لما لقاها متقبله النصيحه وبتسمع منه علشان تعمل تصميم احسن ع عكس ناس تانيه بتضايق لو قالها التصميم دا مش حلو وبتبقي شايفه انه تقليل من شغلها
فريده ابتسمت/تمام فهمت ..هظبطه زي ما طلبت وهرجع تاني
زين /تمام
وفريده خدت التصميم من ع المكتب وكانت هتمشي
فريده وقفت /انا كنت عايزه اعتذر لك
زين قام ووقف قصادها
زين/ع ايه
فريده/ع الكلام ال قولته النهارده من ورا ضهرك وانت سمعته ..انا مش من طبعي اتكلم ع حد ب اسلوب وحش ولا من وراه ولا وهو موجود ..ف انا اسفه
زين ابتسم /انا متفاجئ بصراحه ان ال هانم ال صغيره عندها ثقافه الاعتذار زينا كدا
فريده بغيظ/تصدق فعلا انا غلطانه..اعتبرني مقولتش حاجه
وفتحت الباب وكانت هتمشي زين قفل الباب ووقفها
زين ابتسم/اهدي..انا بهزر
فريده بغيظ/متقوليش ي هانم ي صغيره تاني
زين ابتسم/خلاص..لو بتضايقك مش هقولها تاني
فريده ابتسمت
زين /انا كمان كنت محتاج أوضح اني مبتعاملش مع حد ب غرور وتعالي علشان انا المدير زي ما انتي مفكره ..انا بس بحب الجديه ف الشغل وكل حاجه تمشي مظبوط ..علشان دي سمعه شركه ومفهاش مجال للهزار .. وبصراحه كنت عايز اتأكد انتي هتستحملي الشغل ولا لا ..ف تعمدت اكلمك ب اسلوب رخم شويه ..وانتي طلعتي عاقله واستحملتيني ..ف اسف لو اسلوبي ضايقك
فريده /انا فعلا مش متعوده حد يبقي سخيف معايا كدا بس انا متفهمه ان دا شغل ومفهوش هزار ولازم يبقي في جديه ..ف ولا يهمك
زين ابتسم
فريده ابتسمت/..عن اذنك هروح اكمل شغلي
زين/اتفضلي
وفتح لها الباب وفريده طلعت من المكتب و زين ابتسم
المغرب في الكومباوند
في غرفه الرسم بتاعت فريده
خدت شاور وغيرت هدومها ل بيجامه ولامه شعرها كعكه عشوائيه و
قاعده بترسم لوحه كبيره
ادم دخل الغرفه و مخبي ايده ورا ضهره
ادم ابتسم/قالولي انك رجعتي من الشركه ..حمد لله ع السلامه
وراح باس راسها
فريده بابتسامه سابت الالوان/الله يسلمك ي بابي
ادم /عملتي ايه ف التدريب اول يوم
فريده بابتسامه وبفرحه/تحفهه والشركه تحفه و كل حاجه حلوه اوي..وعملت تصاميم كتير وعجبتهم هناك وقالولي اني شاطره
ادم ابتسم/طبعا بنتي شاطره..وانا واثق انك هتكسري الدنيا ب التصاميم بتاعتك وهتبقي اشطر مصممه ازياء ف مصر
فريده ابتسمت وحضنته/حبيبي ي بابي..ربنا يخليك ليا
ادم ابتسم وباس راسها و فريده طلعت من حضنه
ادم/انا للحظه كنت هرفض تدربي ف الشركه وانتي بتدرسي ..علشان خايف عليكي تتبهدلي وتتعبي وانتي بتحاولي توفقي بين الاتنين.. انا مش عايز واحده فيكم تتعب او تتبهدل ابدا ..انتو تعيشو هوانم طول العمر وال عايزينه يجيلكم فورا..بس ف نفس الوقت لقيت ان دي حاجه انتي بتحبيها ونفسك تعمليها حتي وانتي بتدرسي ..ف مقدرتش أرفض
فريده ابتسمت/متقلقش عليا والله الموضوع مش مرهق زي ما حضرتك متخيل..انا علشان حابه الموضوع دا مش حاسه بزهق او تعب وانا بصحاله بدري مخصوص او بخلص المحاضره واجري ع الشركه ..دا غير انهم اول ما بيعرفو اني بنتك او بنت مامي بيريحوني ف كل حاجه مع اني مكنتش عايزه حد يعاملني بتميز علشان الواسطه. عيزاهم يشوفوني انا شاطره
ادم رجع خصله من شعرها وباس راسها/انت كدا كدا شاطره ي روح قلب ابوكي وهتبقي أنجح مصممه ازياء ف مصر
فريده ابتسمت وباست خده
ادم طلع من ورا ضهره علبه الوان نادره جدا و غاليه
ادم ابتسم/انا جبتلك الالوان ال انتي كان نفسك فيها
فريده خدتها بصدمه وبفرحه/بتهزر ...انت جبتها بجد..دي غاليه اوي ي بابي ومش موجوده ف مصر
ادم /مفيش حاجه ف الدنيا دي تغلي عليكي ي روح قلبي ..وبعدين معقوله بنتي يبقي نفسها ف حاجه ومجبهاش
فريده بابتسامه وبفرحه حضنته
فريده/انا بموت فيك بجد
ادم حضنها بقوه وباس راسها/انا ال بعشقك والله
وفريده ابتسمت /ربنا يخليك ليا ي حبيبي
وطلعت من حضنه وباست خده
فريده /انا عرفت ال رولا عملته النهارده..متزعلش نفسك..انت عارف ان رولا اوقات بتتصرف بغضب من غير تفكير و دا بيسببلها مشاكل
ادم باس ايدها /انتي بنتي حبيبتي اعقل واحده فيهم
ربنا يهدي اخواتك .ويبقو عاقلين زيك كدا
فريده ابتسمت
بعد ساعه في غرفه رولا
غيرت هدومها ل بيجامه وعامله شعرها كعكه عشوائيه وقاعده ع السرير بغضب بتاكل ال بيتزا ال طلبتها
ميرا فتحت الباب ودخلت
ميرا/يعني مش هتيجي معايا نعمل شوبنج
رولا بغضب /انتي معندكيش نظر يعني...مش شايفه ان انا متعاقبه
ميرا بعصبيه/طيب انتي بتزعقيلي ليه هو انا ال روحت كسرت الكوبايه ف دماغ زميلي ف الكليه
رولا بغضب/ميرا ..لو مش عايزه تنضربي امشي من وشي حالا انا مش ناقصه
ميرا حطت ايدها ف وسطها/الله الله ..انا عيزاكي بقي تيجي توريني هتعمليها ازاي
رولا بغضب /ا
فريده دخلت الغرفه بعد خلصت رسم
فريده/بس بقي انتو مبتتعبوش من الخناق
رولا رجعت تاكل البيتزا تاني بغضب وميرا قعدت ع الكنبه
فريده قعدت ع السرير
فريده/صالحتي بابي
رولا رفعت كتفها ب اعتراض /لاء خايفه اطلع من الاوضه يزعقلي
فريده/لاء هو قالك مفيش خروج من البيت مش من الاوضه ...يلا روحي
وعدلت لها شعرها وباست خدها
في الصالون
ادم قاعد ع الكنبه وقدامه الاب توب وملف وبيشتغل
احلام راحت له وقعدت جمبه و باست خده وادم خدها ف حضنه وباس راسها
احلام بصتله/مضايقش نفسك ي حبيبي علشان خاطري
ادم اتنهد/رولا مش فاهمه حجم المصايب ال بتعملها.. لما كلموني من الجامعه وانا ف الشركه وقالولي ال رولا عملته انا اترعبت عليها ..خوفت ل يكون الواد دا عمل لها حاجه .
احلام /انت عملت ف الولد ال مسك ايدها دا حاجه
ادم بغضب / ادبته واتفصل نهائي من الجامعه خلاص ..لو كنت شوفته كنت اديتله علقه ميعرفش يقوم منها تاني ..علشان اتجرأ ومسك ايدها
احلام ابتسمت /وعايز رولا تتغير ازاي بس
مهي طالعه لك ...شخصيتها قويه نسخه عن شخصيتك
ادم/وانا حابب دا..وبحب فيها شخصيتها وانها مبتسمحش لحد يتجاوز حدوده معاها.. بس مش ديما بتتصرف صح ..زي ما انتي شايفه كدا
احلام اتنهدت و ادم باس راسها
رولا نزلت من غرفتها وراحت لهم
رولا /احم dad ..ينفع اتكلم معاك شويه
ادم فتح الاب توب/لاء انا مش فاضي دلوقتي
رولا راحت قعدت جمبه
رولا/بابي انا اسفه والله ...انا مش عيزاك تزعل مني
ادم/
رولا باست خده/انا مقدرش ع زعلك والله ي أدوم ..انا اسفه ...مش هعمل كدا تاني
احلام/اوعدي بباكي انك مش هتعملي كدا تاني
رولا /احم ..لازم وعد يعني
ادم بصلها
رولا ابتسمت/بهزر والله
I promise(بوعدك)
ادم /ال حصل دا لو اتكرر تاني ي رولا ا
رولا حضنته بابتسامه بمقاطعه/لاء مش هيتكرر تاني والله
ادم ابتسم وخدها ف حضنه وباس راسها
احلام ابتسمت
ادم/انا بعمل كدا علشان خايف عليكي ي رولا ..انتي و مامتك و اخواتك اغلي حاجه ف حياتي. ولو حصلكم حاجه انا اموت
رولا /بعد الشر عليك ي بابي متقولش كدا..احنا منقدرش نعيش من غيرك
وطلعت من حضنه وباست خده وحضنته تاني و ادم ابتسمت
رولا /لسه زعلان مني
ادم باس راسها /مقدرش ازعل منك
رولا بابتسامه طلعت من حضنه وباست خده و ادم باس ايدها
رولا ابتسمت/طب بالنسبه للعقاب..ينفع نقلل المده شويه صغيرين..يعني بدل اسبوع نخليها يوم مثلا
ادم/ايوا انتي فعلا قللتيها شويه صغيرين
احلام ضحكت
رولا / علشان خاطري ي dad ..انت عارف اني مبقدرش اعدي يوم الا لما اروح ل لونا ..دا انا حتي لسه مفرحتش ب العربيه الجديده
ادم اتنهد/ماشي ..روحي لها بكره
رولا بفرحه حضنته /والله انت احسن اب ف الدنيا دي كلها
ادم ابتسم وباس راسها
ورولا حضنت احلام
رولا/وانتي كمان احسن ام ف الكون
واحلام ابتسمت وحضنتها وباست خدها
في اليوم التالي
ضهرا
في غرفه رولا بتاخد شاور
احلام دخلت الغرفه
احلام/رولا
رولا ف الحمام/ثواني ي مامي طالعه اهو
موبايل رولا رن واحلام بصت عليه وجابته من ع الكومودينو
احلام بصت ع الموبايل وكان مكتوب يحيي
احلام اتنهدت
رولا طلعت من الحمام وهي لابسه البورنص
رولا/كنت عيزاني ف حاجه ي مامي ..موبايلي رن صح
احلام بجديه /ال اسمه يحيي دا بيرن عليكي ليه ي رولا؟مش احنا اتفقنا ملكيش علاقه بيه تاني؟
رولا خدت منها الموبايل وقعدت ع السرير
رولا/منا مش قادره افهم ي مامي ي حبيبتي لي مكلموش هو كان عمل ايه يعني؟ دا شخص كويس ونعرفه دا حتي ابن صحبتك ال ف النادي وزميلي ف الجامعه
احلام بغضب/حتي لو كان ابن مين ..مينفعش تتكلمي معاه وتخرجي معاه لان بباكي معندوش حاجه اسمها بنت من بناته تصاحب ولد غريب
دا مش مقبول عند بباكي اصلا..لو عرف ان ليكي كلام معاه هتبقي مشكله كبيره..وكمان ياسين ومراد اخواتك لو عرفو هتبقي مشكله برضو
رولا/ي احلام هو انا كنت بخرج معاه فين يعني؟ النادي ال جمب الكومباوند و الجامعه..ولو حصل غير كدا بيبقي موافقتك منا مبخبيش عليكي حاجه..ممكن متقلقيش بقي ع الفاضي.انا وهو صحاب وبس ومش هيحصل ازيد من كدا لاني مستحيل اعمل حاجه زي كدا من ورا ادم
احلام/رولا انا قولت ال عندي خروج وكلام مع يحيي دا ع بطال لاء ..ولا هتقابليه ف النادي ولا ف الجامعه ولا ف اي مكان ..وهتعملي له بلوك ..اتفقنا ..
رولا/انا اسفه ي مامي مش هقدر اعمل كدا..انا معرفش انتي وبابي مكبرين الموضوع اوي ..ع فكره الدنيا كلها بتصاحب والدنيا كلها بترتبط وكل صحابي كدا اشمعنا انا يعني بس مع ذلك انا مش مرتبطه ب يحيي احنا مجرد صحاب..
ف اسفه مش هعمل بلوك
احلام / تمام ي رولا..اعندي كويس ومتسمعيش كلامي
رولا/ي مامي ا
احلام طلعت من الغرفه وسابتها ورولا اتنهدت
بعد شويه
في المضبخ عند احلام بتجهز الغدا مع الخادمه
رولا دخلت المضبخ بعد ما غيرت هدومها وباست خد احلام واحلام تجاهلتها بزعل
احلام/روحي ي نهي لو سمحتي روقي اوضه ي ياسين قبل ما يرجع
نهي غطت حله الاكل/حاضر ي احلام هانم من عنيا
وطلعت من المضبخ
رولا ابتسمت/احلام انا اسفه
احلام/
رولا/متزعليش مني ي مامي علشان خاطري والله ما اقدر ع زعلك
وحضنتها واحلام ابتسمت
احلام بصت لها/وهتسمعي الكلام ومش هتكلمي يحيي دا تاني
رولا /ي مامي مش انتي بتثقي فيا وعارفه اني متربيه كويس ومستحيل اعمل حاجه غلط..وكل حاجه بحكيهالك اول ب اول ومبخبيش عنك حاجه
احلام/ايوا طبعا واثقه فيكي
رولا ابتسمت /يبقي خلاص متخافيش عليا ..هاتي بقي حضن
احلام باست خدها وحضنتها ورولا حضنتها بابتسامه
رولا/انا بحبك
احلام باست راسها/وانا بموت فيكي والله
رولا ابتسمت
الجميله والوحش الجزء التاني
البارت الخامس
#الجميله_والوحش
ف شركه تصميم الأزياء عصرا
فريده واقفه مع موظفه وماسكه الوان قماش وتصاميم
فريده/دا ال ليلي هتبدأ تشتغل عليه صح
نهله/ايوا مظبوط
موظفه تانيه راحت لهم بسرعه
منه بتوتر/الحقوني..زين بيه جاي ع هنا دلوقتي وكان طالب مني ملف من الأرشيف امبارح ونسيت اجبهوله اتلخمت ف الشغل فضلت طول اليوم اطلع وانزل ف فساتين وقماش
نهله/اهدي طيب وروحي هاتيه بسرعه
منه/اكيد مش هلحق دا هياخد ساعه لحد ما الاقيه ..انا واثقه لو قولت له مجبتهوش هيطردني دي تاني مره اتأخر عليه ف حاجه
زين طلع من الاسانسير وماشي ويارا وراه بتحاول تلحق خطواته
زين/سرعو ف تصوير الكاتلوج
مستشار الصحافه مستني الصور علشان المجله
يارا/امر حضرتك
زين ويارا راحو ل فريده و منه و نهله
زين/صباح الخير
فريده و نهله/صباح النور
زين ل منه/انتي عندك بتعملي ايه ي منه فين الملف ال طلبته منك ؟
منه بتوتر/م مهو ي زين بيه ا انا
زين بغضب/مهو ايه؟مش انا طالبه منك من امبارح وقولت لك يبقي ع مكتبي الصبح..دا غير ملف الصفقه
منه/
فريده بتحاول تنقذ الموقف/احم انا السبب
زين بصلها و منه ونهله بصو لها
فريده بتوتر لانها مبتعرفش تكدب/انا ال قولت لها هجيبه لحد م ما انتي تعمليلي ال طلبته منك ..احم ونسيت
زين ابتسم لان واضح عليها جدا انها مبتعرفش تكدب بس هي من قلبها الطيب بتحاول تساعد زميلتها ال لسه عرفاها من يومين
زين/تمام ي فريده ..بعد اذنك محتاج الملف دلوقتي (وبص ل منه)وياريت ملف الصفقه يبقي ع مكتبي دلوقتي
منه/حاضر
زين مشي و يارا راحت ورا
منه/انا مش عارفه اقولك ايه ي فريده بجد...انا مش هنسالك ال عملتيه معايا دا طول عمري.شكرا
فريده ابتسمت/بتشكريني ع ايه بس انا معملتش حاجه ..يلا روحي هاتي الملف ال طلبه منك
منه ابتسمت/حاضر
ومشيت
نهله فتحت درج وطلعت منه مفتاح
نهله ابتسمت/اتفضلي ي منقذه ...مفتاح الأرشيف..هو عايز ملف ٢٠١٩
فريده ابتسمت واخدت منها المفتاح
فريده قبل ما تروح الأرشيف عدت ع الحمام تغسل وشها لانها منامتش كويس وهتموت وتنام
بتول كانت قدام المرايه ف الحمام بتظبط الميكب بتاعها وماسكه فرشه وبلاشر
بتول وهي مشغوله/حبيبتي ممكن تجيبي لي منديل
فريده بصت لها ب استغراب وبعدين راحت جابت لها منديلين
بتول /امسحي اللمعه ال ف وشي لان زي ما انتي شايفه ايدي مش فاضيه
فريده اتنهدت و مسحت لها اللمعه ب المنديل
ورمته ف الزباله و فتحت المايه تغسل وشها
بتول بضيق/ايه دا ايه دا حاسبي انتي بتجيبي مايه ع فستاني
فريده قفلت المايه بغيظ
فريده/طبعا..اي أوامر تانيه
بتول بتفكير/اه والله انا مفطرتش النهارده..جيبيلي توست و القهوه بتاعتي يلا
فريده/حضرتك انتي ازاي تتكلمي معايا كدا اصلا مش فاهمه
بتول بغضب/بتكلم معاكي ازاي يعني ..مش زيك زي اي موظفه شغاله هنا تعمليلي ال انا عيزاه وانتي ساكته
فريده بغضب/لا والله انا مش شغلتي اني اخدم حضرتك واجيب لك القهوه بتوست ..انا بتدرب هنا ف الشركه تحت ايد استاذ زين
بتول ابتسمت /انتي ال شكلك متعرفيش انا مين
أنا حبيبه زين..يعني مديرك
فريده بصت لها/ايه دا فعلا؟
ع حد علمي حبيبه المدير دا مش منصب
بتول بغيظ/
غير كدة انا وجه ماركه الشركه السنه دي
فريده ابتسمت/برافو عليكي كدة عرفتي نفسك بشكل صح ..عن اذنك
ومشيت من قدامها وبتول كانت هتولع من الغيظ ازاي واحده جايه تدرب مع زين تتكلم معاها كدا
بعد ربع ساعه
فريده ف الأرشيف
بتدور ع ملف ٢٠١٩ بس الموضوع بياخد وقت لان في ملفات كتيره
وحاطه الموبايل ع ودنها بتكلم رولا وميرا مكالمه جماعيه
رولا ف اوضتها فالبيت بتتفرج ع مسلسل
و ميرا خرجت مع صحابها ب العربيه الجديده
ميرا ضحكت/تقريبا كانت مفكره ان فريده علشان هاديه وكيوت وطيبه هتسمح لحد يتجاوز حدوده معاها
رولا بغضب/وهي كدا كانت عملت حاجه ؟كان لازم تمسكيها من شعرها وتحطيها تحت رجلك..ولا هي علشان موديل ف الشركه مناخيرها رفعاها ف السما . لا ي حبيبتي لو هي موديل ف انتي بنت ادم الحديدي وبنت صاحبه الشركه يعني ممكن تطرديها ف اي لحظه
ميرا/بس فريده مقالتلهاش انها بنت ادم الحديدي والا كانت اتخرست
فريده وهي بتطلع ع طربيزه علشان تطول الملفات ال فوق
فريده/منا مش همشي اقول ل كل الناس اني بنت ادم الحديدي واحلام هانم صاحبه الشركه ..انا وقفتها عند ها وخلاص ..مع اني مش متعوده اكلم حد كدا بس قله الزوق والتعالي مبحبوش ..المهم انتو بتعملو ايه كدا
ميرا بابتسامه/روحت مع صحابي حضرنا محاضره بعدين خرجنا ب عربيتي الجديده عايزه اقولك اتوهمو بيها وتحفههه
رولا/وانا بتفرج ع مسلسلي عادي جدا
انتي ال بتعملي ايه كدا وعندك دوشه ي فريده
فريده/بدور ع ملف ل زين من الأرشيف
لارا/انتي عارفه لو بابي عرف انك عملتي كدا هيعمل ايه؟ مش هيخليكي تروحي التدريب دا تاني ..انتي فريده هانم ي ماما مش مضطره تجيبي ملفات لحد دي شُغله الموظفين مش شغلتك انتي
فريده/و ايه ال هيعرف بابي بس
فريده بتحاول تشد ملف من فوق
فجأه زين دخل المكتب
زين/انتي بتعملي ايه عندك
زين بخضه وقعت التليفون ع الارض وهي بتسحب الملف كانت هتقع زين مسكها بسرعه و فريده اتشعلقت ف رقبته بسرعه قبل ما تقع
زين وهو باصص ف عيونها/خلي بالك
فريده وهي سرحانه من قربه/ها
بتول كانت بتدور ع زين ودخلت الأرشيف وشافت زين وهو قريب من فريده اوي كدا وسرحانين
بتول بصت لهم بغل و اتوعدت لها وطلعت من المكتب
فريده انتبهت انها ف حضنه
فريده بتوتر/ممكن تبعد عني بعد اذنك
وبعدت عنه وزين سابها وكانت هتقع تاني
فريده بخوف/امسكني بسرعه
زين مسكها تاني وضحك
زين/حددي موقفك ..اسيبك ولا امسكك
فريده بتوتر /احم يعني سبني بس براحه من غير ما أقع
زين بعد عنها وساعدها تقف وفريده بعدت عنه بتوتر وجابت موبايلها من ع الارض
زين/كنتي بتعملي ايه فوق
فريده/كنت بجيب لك الملف
زين/دا؟
وجاب الملف من الدرج ال جمبه
فريده بصدمه/هو هنا وانا بقالي ساعه بدور عليه
زين ابتسم/انك تجيبي ملف من الارشيف دا مش شغلك ومش متعوده تعمليه ..لقدر الله كنتي هتقعي تتكسري ..بس هعترف دي حركه حلوه منك انك تحاولي تنقذي زميلتك
فريده بتوتر/احم انا مكذبتش انا ا
زين/لاء متحاوليش تكذبي تاني علشان مبتعرفيش
فريده ابتسمت بتوتر
زين/ الملف خلاص معايا ..شكرا جدا
وخد الملف ومشي وفريده ابتسمت
مساءا في night club
ال مكان ال بيسهر فيه ياسين
دخل ال نايت كلَب ب كاريزمته المعتاده والمكان كان مليان بنات و شباب بيشربو وبيرقصو
ياسين راح سلم ع ٢ صحابه(محمود و معاذ) واقفين عند طربيزه
محمود/هلا والله
ياسين/عاملين اي
معاذ/زي الفل والله ي صاحبي
ياسين شاور للجارسون وراحله بسرعه
الجارسون/أأمر ي ياسين بيه
ياسين/هاتلي بقي ي سحس من المشروب بتاعي خلينا ننبسط ..وهات للعيال دي ال هما عايزينه ع حسابي
سحس/من عيوني تحت امرك
وصحاب ياسين طلبو والجارسون مشي
معاذ/ تسلملنا ي ابو الصحاب
محمود/اخيرا بباك فك الحظر عنك و أعطاك الفيزا تاني
ياسين/ادوم فك الحظر من زمان ي ابني
وياسين بص ع بنت واقفه مع حبيبها ع الطربيزه ال جمبه
عماله تبص له ب أعجاب من اول ما دخل
ياسين ابتسم لها والبنت ابتسمت وحبيبها مش واخد باله
معاذ/يخربيتك انت بتبص ل مين ..دا معاها صاحبها زي العجل جمبها اهو
ياسين /انا مالي يعم هي ال مركزه معايا
وال جرسون جاب المشروب وحطه ع الطربيزه وبدأو يشربو
محمود موبايله رن /يخربيت ام النكد
ياسين/في اي انت كمان
معاذ ضحك/حبيبته منكده عليه وعماله تقوله روح البيت وبتاع
ياسين ضحك/لاء وبيقولولي انا مش مرتبط لي..ارتبط علشان واحده تفضل تقولي رايح فين وجاي منين و تنكد ع اهلي ..ادينا بننبسط اهو من غير اي قيود
محمود/ما تقعدو ساكتين انتو الاتنين بقي ...اروح افركش معاها علشان ترتاحوا؟
ياسين ومعاذ ضحكو
وموبايله رن تاني
محمود/انا همشي يعم..هروح علشان هتنكد عليا اسبوع علشان مردتش عليها
معاذ/روح روح ي اخويا
ياسين/ربنا معاك
محمود خد موبايله ومشي
البنت لسه مركزه مع ياسين و ياسين بيبص لها من حين ل اخر لحد ما الشاب خد باله
الشاب راح ل ياسين بغضب /مالك ي نجم في اي ..مركز ع الطربيزه بتاعي ليه ال فيها حبيبتي
معاذ بصوت واطي/شفت قلت لك هيحصل مشكله
ياسين /حبيب قلبي انا مش مركز ع طربيزتك ولا حاجه هي ال عنيها هتطلع عليا.
يعني ربيها الاول.
الشاب بغضب ضرب ياسين بوكس ف وشه
والاغاني وقفت والكل وقف يتفرج بصدمه
ياسين عدل هدومه بثقه
و ضرب الشاب ب الروسيه والشاب وقع ع الارض وياسين جاب كرسي خشب من الموجود وكسره عليه
معاذ بصدمه/ينهار اسود
ياسين/يلا ي بابا خد حبيبتك واتكل ع الله
الشاب قام بغضب/وحياه امي ل اوريك
وشد حبيبته من دراعها وطلعو برا المكان
ياسين عدل هدومه/اهدو ي جماعه محصلش حاجه مجرد سوء تفاهم ..ياريت الأغاني تشتغل تاني
والاغاني اشتغلت وكملو رقص
معاذ/يخربيت سنينك ال عملته دا .
ياسين/هسكتله يعني ولا اي ..لا انا مبخافش من حد ي حبيبي
وشرب شويه من المشروب وفجأه دخل من باب ال نايت كلب الشاب ال ياسين ضربه ..ومعاه ٣ شباب طول بعرض وباين عليهم الغضب
ياسين تف المشروب ال كان بيشربه
معاذ بصدمه/ي نهار اسود
ياسين طلع موبايله بسرعه و رن ع مراد
ومراد مردش
ياسين/رد الله يخربيتك
مراد رد بنوم /عايز اي يالا ف نصاص اليالي
ياسين/مراد الحقني ..انا ف نايت كلب *** ال قريب من بيتك دا.. و في٤ شباب جايين عليا تقريبا كدا هيقتلوني ..قول ل احلام اني كنت بحبها ..وقول لها كمان لما ال ادم سحب مني الفيزا انا مكنش معايا ولا مليم ف خدت من اوضتها ٥ الاف جنيه من وراها ف ياريت تسامحني
مراد بسرعه/اقفل انا جايلك حالا
عند مراد قام من ع سريره بسرعه وغير هدومه ولبس الكوتشي و خد موبايله ومفاتيح عربيته وطلع من الفيلا بسرعه وركب العربيه وانطلق
عند ياسين ف النايت كلب
ال ٤ شباب راحو وقفو قدام ياسين
ياسين /احم ..جماعه استهدوا بالله ..الموضوع مش مستاهل..انا و الراجل ال غلبان دا معملناش حاجه و ا
وبص ع معاذ ملقهوش جنبه
ياسين بصوت واطي/هرب الجبان ابن ال****
الشاب بغضب/والله العظيم ل اندمك ع اليوم ال مديت ايدك عليا فيه ..هخليك تتمني الموت
ياسين/ليه ليه اتمني الموت ليه..وبعدين بصراحه بقي ي جماعه ٤ ع واحد مش رجوله
الشاب كان هيروح يضربه بغضب مراد دخل النايت كلاب بسرعه وراح لهم ومنع الشاب يضرب ياسين
ياسين /الحقني ابوس ايدك
مراد/اي ي جماعه في اي
الشاب بغضب/انت مين انت كمان
مراد/دا اخويا الصغير يعني لو غلط ممكن نحل الموضوع ودي
ياسين/اقسم بالله ملحقتش اغلط معاها انا معرفهاش اصلا
الشاب بعصبيه /وربي ل اوريك
وكان هيروح يضربه مراد منعه
مراد/ليه؟ لي العنف يعني وحنا ممكن نحلها ب هدوء.ايا كان حجم المصيبه ال عملها ممكن يعني ندور ع حل
ياسين/اه .في حلول ..في حلول والله بس نهدي
الشاب بغضب/انا بقي عندي الحلول
ياسين اتنهد براحه/طب ما تقول كدا من بدري
الشاب/. اخوك جه اهو ..كدا بقي ٤ع ٢
و مسك ياسين ضربه بونيه
وشاب تاني كان رايح يضرب ياسين
مراد مسكه من هدومه وضربه بالروسيه
و ياسين قام من ع الارض وضرب ال ضربه و فضلو ال ٦ يضربو ف بعض وكسرو ال كراسي ع بعض لحد ما النايت كلاب اتدشدش و معظم الناس ال فيه طلعت منه بخوف
مراد وياسين ضربو ٢ وقعهوهم ع الارض و ٢ كانو هيهجمو عليهم
يونس بصدمه كاذبه /استنووو..تقريبا في صوت بوليس
الاتنين بصو ع الباب
ياسين /اجري ي مراد بسرعه
ومراد و ياسين طلعو من النايت كلب بسرعه و الشابين جريو وراهم
ومراد ركب عربيته بسرعه و ياسين ركب جمبه
وانطلقو
مراد بعصبيه وهو سايق/مين دول واي ال حصل خلي المشكله توصل للدرجه دي الله يخربيتك
ياسين وهو بيبص ورا يشوفهم وراهم ولالا
ياسين بصدمه/ينهار ابيض
مراد بخضه/ايه في ايه
ياسين سند ضهره / كدا انا بهدلت النايت كلب ل سحس و هيزعل ..لازم اعوضه عن الخساير دي
مراد ضربه بغضب/ي اخي الله يخربيتك انت و سحس ف يوم واحد
في الكومباوند عند ادم الساعه ٢ بليل ف الصالون
مراد و ياسين واقفين قدام ادم وهما حاطين رأسهم ف الارض بعد ما حكوله ال حصل وبيزعق لهم ووشهم مليان كدمات و خرابيش من الخناقه
ادم بعصبيه/وانت مفيش فايده فيك ابدا...كل يومين تعملي زفت مشكله انا مش عارف هتعقل امتي
ياسين /ي بابا انا ا
ادم بنفس العصبيه/اخرس خالص انا مش عايز اسمع صوتك..و زنبه ايه مراد اخوك يتبهدل بالشكل دا علشان استهتارك وصياعتك وقله ادبك
و احلام واقفه وجمبها ميرا
و خايفه من عصبيه ادم و خايفه برضو ع ياسين ومراد بسبب الكدمات ال ف وشهم دي
احلام بتحاول تهدي ادم/خلاص ي حبيبي اهدي علشان خاطري متضايقش نفسك
ادم بعصبيه/ما انتي مش شايفه عمايل ابنك ي احلام؟ انا خلاص جبت اخري من استهتاره دا وقله أدبه..لولا ان مراد لحقه كنت هروح اجيبه من المستشفى .
وسابهم وطلع غرفته
ياسين بصوت واطي/قلت لك نقوله ان احنا وقعنا من ع السلم لازم تقوله الحقيقه يعني
مراد/انت متخلف ؟ في وقعه من ع السلم بتشلفط الوش كدا .؟
احلام جابت الاسعافات الاوليه
احلام بغضب/اتفضلو اقعدو
مراد و ياسين قعدو
و احلام بدأت تضمد جروح وش ياسين
و ميرا بتضمد وش مراد
ياسين/حتي انتي ي احلام زعلتي .والله انا مش زنبي يعني هو ال فهم غلط وفكرني بعاكس حبيبته
احلام بحزن/بس ي ياسين..اسكت خالص ..بباك عنده حق ف كل كلمه قالها ..بسبب العيال الصيع دول كان ممكن تروح فيها ..لولا مراد جه نجدك منهم ..انتو الاتنين كان ممكن يحصل لكم حاجه بسببهم
مراد/احنا زي الفل ي مرات خالو متقلقيش
ياسين / محصلش حاجه ي احلام لكل ال انتو بتعملو دا
احلام /
ياسين باس ايدها /ع الاقل انتي متزعليش مني علشان خاطري ي ماما
احلام/
ياسين/يعني انا كان ممكن اموت فيها بدل ما تحمدي ربنا تخاصميني يعني ؟ انتي عارفه ان انا مبقدرش ع زعلك
احلام بخوف/بعد الشر عليك اياك تقول كدا تاني
ياسين ابتسم وباس راسها وخدها
احلام/مش هتكرر تاني؟ إياك عملتك دي تتكرر تاني
ياسين ابتسم/حاضر ي روح قلبي
وباس خدها
واحلام خلصت تضميد جرحه
وبتطمن ع مراد
احلام بقلق/وريني جرحك ي حبيبي
وحطت ع جرحه بيتادين
مراد ابتسم/متقلقيش والله انا كويس
احلام اتنهدت/الحمد لله عدت ع خير
..هطلع اشوف ادم ..وانت بات هنا النهارده متروحش البيت علشان متخضش اهلك ف نص الليل
مراد /حاضر
واحلام طلعت فوق
ياسين/انا داخل الحمام
مراد/روح ي اخويا
ومشي
و ميرا وهي بتضمد ال جرح ال ف وش مراد ايدها كانت بتترعش
مراد مسك ايدها ال بتضمد جرحه وباسها
مراد ابتسم/انا كويس متخافيش
ميرا بتوتر/الحمد لله ان محدش جراله حاجه ..انا قلبي كان هيقف لما شفتكم داخلين بالمنظر دا
مراد بص ف عينها/احنا زي الفل و كويسين اهو ..متقلقيش
ميرا ابتسمت و هزت راسها بموافقة
ميرا/استني قربت اخلص
و حطت لزقه ع قورته
ميرا/بس خلصت
مراد ابتسم
و ياسين طلع من الحمام
ميرا بصت ل ياسين بحزن/انت كويس ؟
ياسين/انتي شايفه اي؟
ميرا راحت له وحضنته
ياسين ابتسم وباس راسها/كويس يبت انا ازي الفل
وميرا طلعت من حضنه وياسين
مسك ايدها وباسها
مراد ابتسم
ميرا/بس بابي زعل منك اوي المره دي ي ياسين ..وخاف عليك
ياسين اتنهد
ميرا/ انا هطلع انام ..تصبحو ع خير
مراد /وانتي من اهل الخير
وطلعت فوق
ياسين قعد جمب مراد
ياسين/مش هينفع اروح الجامعه بكره بمنظر وشي دا ..كدا برستيجي وسط البنات مش هيبقي الطف حاجه
مراد/ي شيخ اتنيل ..يلعن ابو شكلك انت و البنات بتاعتك دي انا طالع انام
وقام
ياسين/استني خدني معاك طيب
في اليوم التالي
صباحا
ف الكومباوند
في غرفه ياسين
ياسين ساب مراد نايم و طلع من غرفته
رولا طلعت من غرفتها بعد ما غيرت هدومها ل توب بيج وجيبه ستان قصيره حاجه بسيطه وعامله كعكه صغيره فوق وباقي شعرها مفرود
رولا وهي بتبص ف الموبايل/صباح الخير ي ياسو
ياسين/صباح النور
و فريده طلعت من الغرفه وراحت لهم وهي لابسه بلوزه رصاصي ومدخلاها ف بنطلون جينز ولابسه عليه حزام وفارده شعرها
فريده بصت ع وش ياسين بصدمه
فريده بقلق مسكت وشه/ايه دا ي ياسين ايه الحصل
رولا بصتله بقلق/ينهار ابيض انا مخدتش بالي..ايه ال حصل دا
ياسين/مفيش حاجه متقلقوش انا كويس..خناقه بسيطه امبارح ف النايت كلب ومراد كان معايا
رولا /كل دا وبسيطه ي ياسين
ياسين /انا كويس والله متخافوش
فريده اتنهدت وحضنته و ياسين ابتسم وباس راسها
ياسين/تعالي انتي كمان
وخد رولا ف حضنه وباس راسها
رولا/طيب بتوجعك اوي؟
ياسين/لا اتحسنت شويه الحمد لله
وطلعو من حضنه
فريده/ومراد عامل ايه
ياسين/نفس حالتي كدا بالضبط
رولا اتنهدت/الحمد لله عدت ع خير
ياسين/هو بابا فين
فريده /دادا رحمه قالت لي انه بيفطر مع مامي تحت ..تعالو ننزل يلا
ونزلو
عند ميرا..طلعت من غرفتها بعد ما لبست بلوفر احمر قصير و بنطلون اسود وايد ليج وفارده شعرها وعامله خصله واحده ضفيره
وبصت ع غرفه ياسين ال فيها مراد والباب كان متوارب
ميرا دخلت الاوضه و مراد كان نايم ع السرير
ميرا تأملته وهو نايم وابتسمت
وقربت منه تغطيه كويس
مراد بدأ يصحي
وفتح عينه
مراد/ميرا
وقعد ع السرير ومسح وشه ب ايده
ميرا/انا ..انا كنت بطمن عليك.اسفه لو صحيتك
مراد بصلها و ابتسم وقال بصوت واطي /اسفه اي بس.. دا احلي صباح عدي عليا ف حياتي
ميرا/بتقول ايه
مراد انتبه /لا ابدا كنت بقولك ولايهمك
ميرا/طب لحظه واحده اغيرلك اللزقة الطبيه قبل ما اروح الجامعه
مراد ابتسم وميرا فتحت الدرج وجابت علبه الاسعافات
وقعدت جمب مراد وبدأت تشيل اللزقة ال قديمه وتحط واحده جديده و مراد باصص ف عينها و سرحان فيها و فكل حركه بتعملها
ميرا ابتسمت /بس خلصت
مراد انتبه وحط ايده ع اللزقة
مراد/اه شكرا تسلم ايدك
مراد تليفونه رن ومراد جابه من ع الكومودينو وميرا بصت وكان مكتوب مها
مراد رد /الو
مراد ابتسم/اه ...تمام خلاص ماشي .....آه جاي الشركه سلام
وقفل
ميرا/مين دي
مراد/دي واحده بتشتغل عندنا ف الشركه
ميرا بغيره/امم اصل شوفتك بتضحك يعني ف قلت دي اكيد قريبه منك يعني ..اوعي تكون هي نفسها الدلوعه ال شفتها ف الشركه
مراد ابتسم/انتي غيرتي؟
ميرا /لا طبعا..يعني انا هغير لي .
مراد بصلها بمعني متأكده؟!
ميرا/ايوا وبعدين انت صاحبي انا بس متضحكش ولا تهزر مع اي واحده ف الشركه عندكم كدا والسلام
ورفعت صابعها ب تحذير
ميرا/فاهم؟
مراد ابتسم/ايوا طبعا انا صاحبك انتي وبس محدش يقدر يقول غير كدا..دي واحده كبيره اصلا حاجه و ٣٠ سنه وشغاله معانا من زمان زي اختي الكبيره يعني
ميرا ابتسمت/اوك هروح الجامعه انا بقي
مراد/تحبي اوصلك ؟
ميرا/لا متتعبش نفسك كدا كدا غزل هتيجي دلوقتي و هنروح انا وهي و رولا بعربيتي
مراد /ماشي خلو بالكم من نفسكم
ميرا/حاضر ..يلا باي
و طلعت برا الغرفه ومراد ابتسم وحط ايده ع اللزقة ال ميرا حطتهاله
تحت ف الصالون
ادم و احلام و رولا قاعدين ع السفرا بيفطرو وفريده راحت الجامعه
ياسين نزل من فوق و راح لهم
ياسين/صباح الخير
احلام /صباح النور ي حبيبي
وادم مردش
و ياسين اكتر حاجه بتأثر فيه ان ادم يتجاهله ويعتبره مش موجود و ولا يهزر معاه ولا يشتمه وينكشه زي ما متعودين يناكفو ف بعض..و دا مش بيأثر ف ياسين بس حتي البنات اكتر حاجه بتزعلهم ان ادم يخاصمهم يعني لو زعق واتعصب بالنسبه لهم احسن ١٠٠ مره من انه ميتكلمش معاهم
ياسين /بابا ..انت لسه زعلان مني ؟
ادم من غير ما يبصله/ انا ولا هزعل ولا هتكلم ولا هتعصب بعد كدا ..انت حر ف حياتك اعمل ال انت عايزو اعتبرني مش موجود
ياسين راح ل حمزه بحزن ومسك ايده
ياسين/لا ي أدوم والله متقولش كدا ..انا اسف انا ا
ادم/خلاص ي ياسين انا مش عايز اتكلم ف مواضيع دلوقتي
ياسين اتنهد وقال ل احلام/.داده رحمه فين تعملي ال قهوه علشان مصدع
احلام/بتروق فوق استني هعملك انا القهوه
وكانت هتقوم
ياسين/لالا ي ماما خليكي كملي فطار هعملها انا
احلام/طب مش هتفطر؟
ياسين/لا مليش نفس
ودخل المضبخ
احلام ل ادم/هتفضل زعلان من الولد كدا كتير ..هو غلط اه بس ا
ادم/مفيش بس ي احلام..انا تعبت خلاص وجبت اخري من تصرفات ابنك ..سهره و صياعته و البنات ال يعرفها و خناقاته مع الصيع ال ف الشوارع.
احلام اتنهدت
هي مش قادره تقول حاجه لان ادم معاه حق غلطات ياسين مستمره ومبتخلصش ..المره دي ربنا سترها عليه المره الجايه الله اعلم ممكن يحصل اي
غزل دخلت الكومباوند وراحت لهم
غزل بابتسامه/صباح الخير
ادم/صباح النور ي حبيبتي
احلام بابتسامه/اقعدي افطري
غزل/لا ي حبيبتي الف هنا انتو انا سبقتكم هي ميرا فين
رولا /فوق اطلعي لها استعجليها علشان نمشي
غزل/اوك
ومشيت
ادم قام/انا هروح الشغل ..عايزه حاجه؟
احلام ابتسمت/عايزه سلامتك ي حبيبي
ادم باس راسها وباس راس رولا
وخد جاكيته و موبايله ومشي
عند غزل كانت هتطلع ل ميرا بس شافت ف المضبخ ياسين واقف بيعمل قهوه
غزل ابتسمت ودخلت المضبخ
غزل /صباح ال
وقالت بصدمه
غزل /ينهار ابيض ..اي ال ف وشك دا
ياسين بخضه/في اي ع الصبح انتي كمان
غزل قربت منه ومسكت وشه بقلق و خوف/اي ال حصل ..مين عمل ف وشك كدا
ياسين/مفيش لقيت نفسي فاضي قلت اتدحرج ع السلم شويه ف اتخرشمت
غزل بقلق /انا مبهزرش ..اي ال حصل ي ياسين
ياسين اتنهد/ متقلقيش انا كويس .خناقه بسيطه كدا حصلت لما كنت سهران امبارح مش حوار يعني
غزل بغضب/شفت بقي ان السهر وقله الادب دي مبيجيش من وراها غير المشاكل
ياسين/امشي ي بت شوفي انتي كنتي راحه فين.. يلا علشان مصدع وقرفان
غزل خبطته ف صدره/طيب خلي السهر وقرفك دة ينفعوك و بعدين هو مفيش غيرك مضايق وقرفان يعني انا كمان متضايقه ع فكره
ياسين/خير في ايه.
غزل رفعت كتافها بضيق /بابي مش عايز يجبلي عربيه دلوقتي اتكلمت معاه تاني وكل شويه يقولي انتي لسه صغيره
ياسين/ما عنده حق ..انتي لسه صغيره ..بابا جاب ل البنات عربيات قريب يعني وهما ١٩ سنه تقريبا
غزل/ع فكره بقي انا مش صغيره ١٨ سنه مش صغيره خالص ..انا اقدر قانونيا اسافر لوحدي و اقدر اخد اوضه ف اوتيل ب بطاقتي لوحدي ..و اقدر اتجوز عرفي و ا
ياسين مسكها من دراعها بغضب/انتي عبيطه ولا ايه قسما بالله اولع فيكي حيه
غزل ابتسمت/اهدي انا بهزر والله
ياسين ساب دراعها /طب غوري يلا
غزل / ابو شكلك
وطلعت من المضبخ
في شركه تصميم الأزياء ف مكتب ليلي
قاعده قدامها تصميم بتحاول تختار الوانه وبتول قاعده ع المكتب قدامها عماله ترغي وتصيح وليلي اتخنقت منها
بتول/لو تشوفيها ي ليلي ازاي اتكلمت معايا ب اسلوب قليل الزوق..مش فاهمه جايبه الثقه دي منين ..و ف الاخر اشوفها ف اوضه الارشيف قريبه منه ب المنظر دا
ليلي مسكت راسها بصداع
ليلي بعصبيه/مرام...where is my coffee (فين قهوتي)
مرام كانت واقفه عند فستان بتظبطه
مرام/حالا ي ليلي هانم
ومشيت بسرعه
بتول بغضب/هتفضلي ساكته كدا ي ليلي ما تقولي حاجه ..هو في بينهم حاجه ..بين زين وال بنت دي
ليلي ابتسمت/ايه دا هو في بينهم حاجه؟
ومسكت المروحه تهوي ع نفسها
ليلي بفضول/لو في بينهم حاجه قولي
بتول بغضب/انتي بتسأليني انا؟معرفششش انا ال محتاجه اعرف.. وبعدين لازم زين يطردها وميدربهاش بعد ال عملته معايا دا
ليلي ضحكت
بتول/بتضحكي ع ايه
ليلي/يطردها؟ فريده
بتول/ايا كان اسمها مش فارق معايا ..ايوا يطردها
ليلي/حبيبتي..فريده لو عايزه تطردك وتطرد الشركه كلها بيا شخصيا هتعمل كدا ي بيبي عادي..دي بنت احلام هانم ال بتملك نص الشركه
بتول/دا بجد؟
ليلي وهي بتهوي ع نفسها /اهاا
بتول ابتسمت/حتي لو..زين مبيحبش الوسايط اصلا وانتي عارفه..وانا هخليه يطردها يعني يطردها
ليلي/اهاا انا واخده بالي فعلا
في مكتب زين
قاعده بيشتغل ع ملف قدامه
فريده راحت له و ف ايدها تصاميم وباين عليها التعب لانها مصدعه
فريده خبطت
زين/ادخل
فريده دخلت وزين كان مشغول ف ملف قدامه
فريده ابتسمت/مساء الخير
زين ابتسم /مساء النور
فريده /عملت التصاميم ال طلبتها مني
زين/تعالي
فريده راحت له وحطت التصاميم ع الطربيزه
زين بصلها وهو بياخد التصاميم/انتي كويسه
فريده ابتسمت/اه كويسه مصدعه شويه بس علشان صحيت بدري النهارده كان عندي امتحان لازم اروحه..يعني بحاول اوفق بين الجامعه والتدريب
زين/طب تعالي اقعدي هطلب لنا قهوه..انا كمان لسه مشربتش القهوه بتاعتي
فريده/لاء انا مش عايزه اعطلك شكلك مشغول
زين/اقعدي ي فريده ..كدا كدا هنشتغل ع التصاميم ال انتي عملتيها
فريده ابتسمت وهزت راسها بموافقه
وقعدت و زين فتح سماعه التليفون ال جمبه وطلب من السكرتيره ٢ قهوه وقفل المكالمه
زين /قوليلي بقي..ايه ال جابرك تدرسي وتدربي ف نفس الوقت يعني كان ممكن تشتغلي لما تتخرجي ع طول كدا كدا دي شركتكم ف هتتعيني ع طول
فريده بابتسامه/انا عارفه اني ممكن اشتغل فيها ف اي وقت لما اتخرج بس انا مش قادره استني كمان سنه ونص علشان اتدرب فيها ..أنا بعشق الشركه دي وحلم من أحلامي اتدرب فيها لحد التخرج..مش مشكله يعني لو تعبت ف يومي شويه بسبب الدراسه وال تدريب المهم اني بعمل حاجه بحبها
زين ابتسم وبص ف عيونها ال بتلمع وهي مبسوطه ..معقوله واحده بنت رجل أعمال من اغني اغنياء مصر.. مبسوطه ب ابسط الحاجات ..زي انها بتدرب ف شركه مثلا
ادهم طلع من مكتبه وكان هيروح مكتب زين لقي الباب متوارب و فريده قاعده معاه جوه بيتكلمو
ادهم ابتسم بخبث وحب يستغل الفرصه
راح ل بتول واقفه بتتكلم مع موظفه
ادهم/ايه الاخبار ي حلوه
بتول اتنهدت/الحمد لله ي ادهم
انت عامل ايه
ادهم/انا زي الفل
وبص ع الموظفه ال واخده اتنين قهوه ل مكتب زين
ادهم/بسرعه بس ي رانيا علشان زين و فريده مستعجلين ع القهوه
رانيا/حاضر ي ادهم بيه
ومشيت
بتول فتحت فمها بصدمه
ادهم ابتسم
بتول/هما قاعدين جوه بيتكلمو وطالبين قهوه
ادهم بخبث/اه .في حاجه ولا ايه
بتول ب استياء/ادهم بجد انا حاسه ان في بين زين والبنت دي حاجه.
ادهم /ايه دا اشمعنا
بتول حاكت له
ادهم ابتسم
بتول/انا كان ممكن اقول يعني كانت هتقع وهو ساعدها بس اشمعنا هي لازقه له ٢٤ ساعه ف الشركه واشمعنا هو ال بيدربها
ادهم/بصراحه معاكي حق..انتي عارفه ان زين الوقت عنده يدوب معندوش وقت يدرب حد
بتول /ادهم انت اخوه الصغير وعارف عنه كله حاجه بليز قولي
ادهم/لالا ي بتول انا مقدرش اقول سر من أسرار زين
بتول بصدمه/يعني في بينهم حاجه زي متوقعت
ادهم ابتسم/مش عارفه الحقيقه اكتشفي بنفسك بقي ي بتول..عن اذنك ورايا شغل
ومشي وبتول ربعت ايدها بغضب
في شركه آدم المغرب
ياسين طلع من الاسانسير ف الدور ال موجود فيه مكتب ادم
وراح للسكرتيره ال قاعده قدام مكتب ادم بتشتغل
ياسين بابتسامه/الحلوه عامله ايه
السكرتيره قامت بابتسامه/ياسين بيه .اقدر اساعدك ف حاجه
ياسين/ هو بابا فين
السكرتيره/ف مكتبه بيشتغل
فراس كان رايح مكتبه وشاف ياسين
فراس ابتسم/ياسوو ..بتعمل ايه هنا
ياسين بابتسامه راح سلم عليه
ياسين/جوز عمتي الغالي ..عامل ايه
فراس/انا زي الفل ..انت اخيرا قررت تسمع كلام بباك وتشتغل معاه ف الشركه
ياسين/لا يعم لقدر الله متقولش كدا.. انا مقدرش انا ع المرمطه دي ..مع ان البنات الحلوه كتيره هنا
فراس /اه ي ص*يع مش كفايه ال حصل فيك انت و مراد امبارح .. جايب لي الواد الصبح متخرشم ..اتقي الله دا انت حتي لسه وشكم مخفش
ياسين/منا جاي هنا علشان السبب دا ..بابا زعلان مني من امبارح ومبيكلمنيش ..وانا مش عارف اكمل يومي عادي وهو زعلان مني بصراحه
فراس ابتسم
.
في مكتب ادم قاعد بيشتغل و بيشرب قهوه
ياسين خبط ودخل
ياسين بابتسامه/ادوم حبيب قلبي
ادم بصله/بتعمل ايه هنا
ياسين راح له
ياسين /جاي اعتذر ..انا اسف
ادم/
ياسين/والله ي ادم انا مبقدرش ع زعلك...انا مقدرش اكمل يومي عادي كدا وانا عارف انك زعلان مني ...انا اسف
ادم ابتسم
ياسين/هااا ..سامحني ي آدم بقيي
ادم/بس ال حصل دا مش هيتكرر تاني
ياسين بابتسامه راح حضنه
ياسين/لا خلاص والله مش هيتكرر تاني ..اهم حاجه متزعلش مني
ادم ابتسم/خلاص مش زعلان ..انا خوفت عليك ي ياسين ..انت ابني الوحيد ومقدرش اعيش من غيرك
وباس راسه
ياسين ابتسم/انا بعشقك ي أدوم والله
ادم ابتسم
تكملة الرواية بعد قليل
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق