القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وجع الحب الفصل الثاني عشر 12بقلم شيماء منير

 

رواية وجع الحب الفصل الثاني عشر 12بقلم شيماء منير 





رواية وجع الحب الفصل الثاني عشر 12بقلم شيماء منير 


وجع الحب

الحلقه١٢


مازن وفكر يرن من موبيل شهيره


وفعل اخده منها ورن

بس المره دي ردتت


فتون:ايوه ياماما انا جايه اهوه


مازن واخد الموبيل وبعد عن الكل


مازن بغضب:والله؟؟انا هكسر عضمك انتي فين؟؟


فتون بخوف:انا هنزل من العربيه اهوه انت رجعت؟؟


مازن:اه رجعت وسيادتك خرجتي من غير ما اعرف


فتون وافتكرت النهارده الخميس مجاش في بالها رجوعهم بدري

فتون بتوتر:العربيه داخله القصر  انا وصلت خلاص


مازن كان واقف على باب القصر الداخلي

فتون وجيت بخطوات سريعه وكان معها شنطه فيها حاجات


مازن وقرب منها بغضب:كنتي فين؟؟


فتون:هقولك بس اهدا

فتون وبصت على فريده اللي كانت واقفه على مسافه قريبه وبتحاول تسمع هما بيقولوا ايه


مازن وبص على مكان ماهي ما بتبص لقى فريده واقفه


مازن مسك فتون من ايدها ودخل


فريده:ست الحسن قالتلك هي كانت فين؟؟


مازن بهدوء:انا عارف هي كانت فين هي قايللي امبارح بس انا نسيت


مازن واخد فتون من ايدها يلا عشان الغداء


فتون قابلت واحده من الشغالين اداتها الحاجه وطلبت منها تطلع اوضتها هي ومازن


قعدوا على السفره

والكل بداء ياكل 

فتون كانت حاسه ان مازن ينقض عليه بس هو مبين عكس كدا وبياكل وبيتكلم مع مصطفى وكامل


بعد الاكل

مازن اخد فتون وطلعوا على فوق


مازن:ها ممكن بقا تقوليلي كنتي فين وازاي تخرجي من غير اذني


فتون وهي بتقرب منه وتحرك ايدها في شعره من وراه هقولك والله بس ممكن تدخل تاخد شاور وتغير لبس الشغل دا


مازن بعصبيه يووه فتون انا مبحبش الطريقه دي انطقي قولي كنتي فين


فتون:هو انت مش قولتلي انك واثق فيا

مازن:الموضوع مش ثقه انتي خرجتي من ورايا يافتون


فتون:ايدا بس رنيت عليك موبيلك كان مقفول


مازن:يبقى مكنتش تخرجي ..ها قولي يلا كنتي فين


فتون:طيب بس خود شاور وهنتكلم


مازن:وبعدين بقا


فتون:والله بعدها ان معرفتش كنت فين اعمل فيا اللي انت عاوزه


مازن خلع البليز بزهق اما اشوف اخرتها معاكي يابنت عمي


مازن دخل اخد شاور وخرج


اتفاجاء بفتون وهي واقفه قدام المريا ولابسه بدلة رقص😂😂😂 لونها احمر


مازن ووقف مكانه متحركش

فتون وديرت وشها ليه بعد ماخلصت الميك اب

فتون بابتسامه واسعه ايه رايك في المفاجاءه دي


مازن بدهشه:انتي جبتي دي منين 

فتون وقربت منه ولفت ايدها حولين رقبته اشترتها


مازن:كنتي خارجه تشتري دي


فتون وحركت رأسها ااه. ايه رايك بقا واللون حلو بصراحه كان قي اسود بس انا قولت اغير يعني


مازن وهو بيوبصلها من فوق لتحت:جااامده


فتون وشغلت اغاني على موبيلها وبداءت ترقص وكانت بترقص بحرافيه عاليه


مازن وقرب منها:اتعملتي الرقص دا فين؟؟


فتون:انا بعرف ارقص كدا متعملمتش في حته اصل انا بحب الحاجات دي اوووي بس قولي ايه رايك في المفاجاءه دي

 


مازن : حلوه .بس بردوه معتش تخرجي ولا تعملي حاجه غير لما تعرفيني


فتون ولفت ايدها حولين رقبته وبدلع قالت حاضر ياعيوني


مازن وقرب منها وشالها .....


___________________


تاني يوم مازن صحي من النوم على صوت الموبيل


مازن ومسك الموبيل ورد

مازن بصوت متشحرج من اثر النوم ايوه يابابا


مصطفى:شكلك لسه نايم اتاخرت النهارده


مازن:ليه هي الساعه كام


مصطفى:١٠.٣٠


مازن يااه انا مسمعتش المنبه


مصطفى:براحتك فوق كدا والبس وافطر وتعالى عشان اجتماع الساعه١٢


مازن:تمام


فتون كانت صحيت على الصوت


فتون:صباح الخير


مازن:صباح النور..فتون انا هاخد شاور جهزلي لبس عشان اتاخرت


فتون:حاضر


مازن دخل الحمام

فتون وقامت وجهزتله لبس وطلبته فطار وقهون


مازن خرج من الحمام

وبداء يلبس فتون ساعدته

لاحظ انها خرجتله بليز من اللون جملي بس معلقش ولبس لانه على طول بيلبس اسود


الفطار كان جيه

فتون:عشان  خاطري كول دي بس


مازن:اناةمتأخر هشرب القهوه عشان اقدر اسوق


فتون ووجهة قطعه بسيطه من الاكل اتجاه فمه


مازن واكلها 

مازن:خلاص بقا انا متاخر


مازن وشرب القهوه بسرعه

ونزل على طول راح على الشغل


فتون هي كمان دخلت اخدت شاور

وفطرت


وجهزت ونزلت


كانت فريده وشهيره وهنا موجودين تحت


القت عليهم السلام وقعدت

تحت نظرات فريده اللي كلها غيظ منها وحست انها بداءت تسيطر على ابنها


فتون:ايه معندكيش كليه؟


هنا:لا مفيش محاضرات النهارده


فتون وقعدت جمب هنا


سرحت شويه في امبارح بالليل


مازن وشالها حطها على السرير


مازن برقه غير معهوده:فتون انا بحبك


فتون وحست ان قلبها هيخرج من مكانه بجد يامازن


مازن:بجد


فتون ولفت ايدها حوالين رقبته وانا بعشقك ياعمري انا


مازن وخطف شفتيها بقبله عميقه يبث فيها عشقه لها


فتون وفاقت على صوت هنا


فتون:اممم


هنا:يابنتي كلمك انتي فين؟؟


فتون بتوتر:ايوه ياهنا في حاجه


هنا:بقولك اختار الطقم دا والا دا 


فتون وبتبص عليه:دا احلى وهادي


هنا: تمام اكيد هيبقا عندنا خطوبه قريب فقولت اجيبه


فتون:اه اناعندي لبس كتير


الوقت عدى

ورجعوا من الشغل


الكل قعد على الغداء

فتون كانت قاعده تبوص على مازن بعشق مدفون


كانت بتحاول تاكل ومتبصش


مازن ولاحظ دا :ايه مالك؟؟


فتون وابتسمت بخفه مفيش بس اللون دا حلو عليك


مازن:بس بردوه الاسود احلى


فتون:بس التغير مطلوب


كملوا اكل

وبعد كدا كل واحد طلع اوضته


______________________


في بيت عثمان

رحمه:متحاوليش تقنعني

يارا:انا مش بقنعك .. بس انا بقولك انا عايزاه


رحمه:لا والف لا هيجيلك احسن منه ولا انتي مغروره في القصر  اللي هما عايشين فيه دا جوه يتعب


يارا ببكاء:عارفه انا مش باصه لدا انا عايزه هو بس ياماما وعايزاكي توافقي مش عايزه اعمل حاجه بدون رضاكي


رحمه:وانا مش موافقه


_________________

تاني يوم


فتون صحيت من النوم

كان مازن خرج

قامت واخدت شاور وخرجت من الحمام


خطر في بالها  فكره نفسها تعملها

بس متردده


فتون لنفسها بس ياشيطان بلاش


فتون :لا بجد نفسي اعمل كدا  هي علقه. وخلاص

فتون وخرجت لبس خروج من الدولاب

وبداءت تلبس


نزلت وملقتش حد تحت

فخرجت على طول


طلعت بره ملقتش السواق


فطلبت من الحرس يوقف لها


في الشركه

مازن وزينه بيخلصوا شغل


فجاءه الباب خبط


مازن:ادخل


الباب اتفتح ومازن اتفاجاء بفتون اللي واقفه قدام الباب

مازن وقام وقف بخضه فتون في ايه ؟؟؟


فتون ودخلت  بابتسامه لا مفيش حاجه انا كنت جايه  اشوفك


فتون وقربت بدلع لما شافت زينه اصل مش شوفتك الصبح فوحشتني


زينه حطت ايدها في جمبها وبصتلها بضيق


مازز:طيب بعد اذنك يا زينه هنكمل شغل بعدين


زينه ومسكت الملفات بضيق

وهي خارجه ابتسمت بضيق لفتون اللي قابلتها بنفس الابتسامه


مازن وقرب من فتون

مازن:جيتي ليه يافتون؟؟


فتون:بجد واحشتني قولت اجاي اقعد معاك شويه


مازن:ياربي على الجنان ساعتين وكنت هرجع على فكره


فتون:مقدرتش استنا


مازن بنفاذ صبر:انا مش عايز جنان ايه اللي خرجك من القصر


فتون:انتي مش عايزني اخرج خالص بجد الكل بيخرج ما عدا انا


مازن:انتي مش مقدره انا بخاف عليكي قد ايه ..انت بجد لو حد قالك تعالي اخطفك هتروحي معه


فتون:ليه على اساس طفله


مازن:واكتر


زينه كانت واقفه بره بتحاول تسمع حاجه

جيه على

على:ايه يازينه واقفه كدا ليه


زينه بضيق مفيش


على:مازن جووه


زينه :ايوه


على:مع حد؟


زينه بضيق اه مع معه فتون


على بتعجب في حاجه والا ايه؟؟


زينه بضيق:لا مفيش طبت علينا فجاءه ماتعرفش ليه


على:طيب ماشي عادي يعني


على وخبط


وصله صوت مازن من جوه ادخل


على ودخل:مساء الخير


مازن  اللي كان لسه واقف هو  وفتون  تعالى ياعلى


علي ودخل:كنت عايز اتكلم معاك في شوية شغل كدا بس لو مشغول دلوقت أاجله


مازن :لا تعالى

مازن ووجه كلامه لفتون :لو سمحتي يافتون انتظرني على المقعد دا شويه


فتون:حاضر


فتون واتحركت 

فتون لعلى  بابتسامه خفيفه ازيك

على وهو بيبص في الارض الحمدلله


فتون قعدت

وعلى ومازن بدوا يخلصوا الشغل مع بعض

بعد شويه وعلى خرج

مازن وقعد جمب فتون


فتون:وانت مش هترجع على القصر على طول


مازن:لا زي ما سمعتي هروح المخازن انا وعلى


فتون:كنت مفكره هنروح سوا


مازن:لا مش هينفع


فتون وقربت منه وهي تلعب في زرار قميصه يعني الشغل اهم مني


مازن:اه هنا الشغل اهم وفي البيت انتي اهم من الشغل

فتون وزفرت بضيق وهي تبعد عنه وقامت وقفت يامازن ببقا متوقعه منك رد غير كدا


مازن وشدها قعدها على رجله

مازن  بهمسه  اللي بيجننها وبعدين بقا  انا مش فاضي لكدا


فتون وبصتله بتوهان شويه خلاص ...انا همشي

فتون كانت هتقوم بس مازن شدها وقرب ليها وخطف شفاتيها بقبله

الباب اتفتح وكانت زينه

فتون ونزلت من على رجل مازن

مازن وقف وفتون وراه

مازن لزينه  بعصبيه خفيفه:ايه يازينه مش تخبطي الاول


زينه واللي كانت متوتره من اللي شافته ومضايقه في نفس الوقت متوقعتش ان فتون ومازن العلاقه بينهم كويسه كدا


زينه وبتحاول تتكلم  سوري ..الاستاذ خالد اللي طلبته من الاداره بره


مازن:طيب خمس دقايق وهقولك دخليه


زينه وهي بتبص لفتون بضيق ماشي تمام

زينه خرجت وقفلت الباب بغيظ


فتون :قولها براحه شويه للباب هيكسر في ايدها


مازن وهو بيحاول ميضحكش يلا يافتون كفايه بقا كدا  


روحي بقا  .وبعدين تعالي هنا حاطه روچ ليه؟؟


فتون باستنكار: انا  لا خالص


مازن بعصبيه خفيفه طعمه في بوقي يافتون متكذبيش


فتون وابتسمت وهي تضغط على شفاتيها 

فتون:هو مش ظاهر على فكره


مازن:انا قايلك اما تيجي خارجه متحطيش اي حاجه فيها تجميل

فتون بضيق سريع ياسلام ما الست زينه عامله بليتشو في وشها


مازن:عيب اووي ما تقارني نفسك بزينه يافتون

 


فتون  :انا مش بقارن بس بضايق من ميصاتها ولابسها اللي مش ملبوس دا


مازن:ههههههههههه طيب يلا ارجعى على القصر السواق مستانكي تحت؟


فتون بتوتر احم ..لا انا جايه تاكسي


مازن بضيق نعم ياختي


فتون :اهدا انا ملاقتش السواق طنط فريده اخدته وخرجت  بس.... الحرس واقفلي تاكسي فانا هاخد تاكسي واروح وخلاص


مازن :كمان عايزه تبقي هنا وتروحي بتاكسي يلا هوصلك وارجع اروح على المخازن


فتون:ماشي


مازن اخد فتون وخرج من المكتب


كانت زينه قاعده على مكتبها


مازن :زينه اناهطلع على المخازن واي شغل اجليه لبكره

زينه وهي بتبص بضيق على ايد فتون  اللي ماسكه في ذراع مازن:ماشي


مازن وفتون مشيوا

زينه كانت بتبوص عليهم بغضب

فتون ودورت وشها ليها وطلعت لها لسانها


زينه في نفسها بكره نشوف من هيطلع لسانه للتاني


مازن بتبوصي على ايه واره


فتون ببراءه :احم مفيش حاجه اصل زينه هتوحشني فقلت ابص عليها بصه اخيره محدش عارف يمكن قدر ربنا ينفذ بقا مش اشوفها تاني والا حاجه ونرتاح منها بقا


مازن :يابت اخرسي شويه انتي مجنونه اووي يافتون


فتون :بيك ياحبيبي والله

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا

 


تعليقات

close