القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه احببت صقر العرب الفصل الثالث وعشرون 23بقلم جويرية عبدالله

 


روايه احببت صقر العرب الفصل الثالث وعشرون 23بقلم جويرية عبدالله







روايه احببت صقر العرب الفصل الثالث وعشرون 23بقلم جويرية عبدالله



في بيت ابو هاجر 


سليمان: اسمع يا محمد كفاية البنتين طلعو برا العيلة

التالتة ابن عمها اولا بيها


خالد: معلش بس يا عمي في بنت منهم اتجوزت براء العيلة عشان المشكلة تخلص وتتحل والتانية نصيبه جالها برا العيلة يعني مش بمزاجنا مثلا 

اما بي النسبة لي التالتة دي مش هتتجوز دلوقتي لما تخلص تعليم ومحدش يقدر يجبرها على حاجة طول ما ابوها موجود وانا كمان 


محمد: خالد قالك الي كنت عايز اقولو خلص الكلام فاطمة مش هتتجوز دلوقتي 


خالد: وبعدين يا عمي ملقتش غير ابنك الي تجوزو اختي 


سليمان بغضب: مالو ابني شاب يملي العين 


خالد: لامواخدة في الكلمة عين اي بي الظبط بس يا عمي الله يباركلك انت شايف إن ابنك ده يملي العين يعم صلي على النبي في قلبك كدا ابنك العاطل شغل وفاشل دراسة ده ميعرفش الفرق بين الالف وكوذ الدرة  ومتجيش بالله عليك تقول يملي العين 


ثم قال بي سخرية قال يملي العين قال جاتو نيلة في خيبته التقيلة 


سليمان بغضب: سامع ابنك يمحمد بيقول اي 


محمد بي هدوء مستفز: مالو ابني هو غلط في حاجة وانا معرفش 


سليمان بغضب: انت مش سامع بيقول اي ده بيقل ادبه على عمو 


محمد بي غضب مصطنع: اخص عليك قليل الادب عيب يا ولد ده عمك واكمل بي سخرية: حلو كدا يا سليمان يا اخويا 


رحل سليمان وهو غاضب وبي شدة 


محمد: كنت عارف ان جاي عشان كدا 


خالد: متزعلش نفسك يا حج 


محمد: ادخل لي اختك شوفها عشان اكيد بتعيط دلوقتي 


خالد: حاضر يا حج 


في غرفة فاطمة: 


خالد: بطة 


فاطمة: نعم 


خالد: مالك يا بطوط مين مزعلك 


فاطمة: لا رد 


خالد: يبقي سمعتي الي اتقال برا صح 


فاطمة: عادي يعني اي الجديد هو ده الي مرات عمك عايزاها عشان تكسرني اصلا 


خالد: لا عاش ولا كان الي يكسرك وانا موجود محدش يقدر يقرب منك يبت 


فاطمة: ربنا يخليك ليا انت وبابا 


خالد: يارب ياقلبي بقولك عايز احكيلك حاجة كدا 


فاطمة بي استغراب: اي هي الحاجة دي 


خالد: هقولك 


في قصر صقر 


بعد الانفجار ما حصل 


صقر: انتو كويسين حد حصالو حاجة 


نسر: احنا الحمدلله بخير بس مين الي عمل كدا 


صقر: نطمن على الباقي وبعد كدا هنشوف مين الي عمل كدا 


صقر: جدي انت كويس حصلك حاجة 


الجد سليم وهو بيكح: أنا بخير ياابني بخير متخافش 


صقر: انت كويس يا حج 


سالم: أنا بخير يحبيبي 


صقر لي الجميع: انتو كويسين حد حصالو حاجة 


عايدة: مراتك فين يا ابني 


صقر:هاجر انتي كويسة


لا رد


صقر يا بنتي ردي طمنيني عليكي حصلك حاجة 


هاجر بي عدم استيعاب: أنا بخير الحمدلله مفيش حاجة  اختي حصلها حاجة سارة انتي فين 


سارة بتعب من الانفجار: أنا كويسة الحمدلله مفيش حاجة 


الجد سليم بحزم: صقر تعالي ورايا على المكتب وانت يا نسر 


صقر: حاضر يا جدي هعمل مكالمة وجاي وراك علطول 


الجد سليم: متتاخرش 


صقر: حاضر 


ذهب الجد سليم الي غرفة المكتب 


نسر: هتعمل اي 


صقر بي شر: هتشوف هعمل اي عشان الموضوع زاد قوي 


نسر وهو يربت على كتف اخيه: أنا في ضهرك مش هسيبك أنا رايح عند جدك خلص وتعالي 


صقر: ماشي 


بحث صقر عن الرقم المطلوب في الهاتف وضغط اتصال وبعد ثواني معدودة اتى اليه الرد 


صقر: تعالي البيت عندي حالا 


خالد: في يا ابني حصل اي مال صوتك 


صقر: في حط قنبلة دخان في بيتي تعالى بسرعة 


خالد بي قلق: طيب انتو كويسين حد حصالو حاجة 


صقر: لا احنا تمام تعالى بس ومتعرفش ابوك


خالد: تمام انا جاي 


واغلق معه الخط وقام بي الإتصال على رقم اخر 


صقر: عايز اعرف الي حصل 


المتصل: ياسين كان باعت قنبلة تفجير بس انا بدلتها بي الدخان عشان محدش يحصلو حاجة وكمان عشان ميشكش فيا 


صقر بي غموض: وبعدين 


المتصل بي تردد: مش عارف اقولك اي بس خلي بالك من المدام عشان هو ناوي على نية مش حلوة ومش هيرتاح غير لما ياذيك 


صقر بي شر: طيب خلي كدا يفكر ييجي جمبها وساعتها رصيدو خلص معايا اكتر ما هو خلصان اصلا 


المتصل: اهدى انت دالوقتي وانا اي جديد هعرفك بي 


صقر: تمام 


في غرفة المكتب 


الجد سليم: انت لازم توضع حل لي الي بيحصل ده ياصقر


صقر بشر: قريب يا جدي دلوقتي انا بلاعبو على الهادي عشان يجيب اخرو معايا عشان يوم ما اضربو ضربة تجيب اجلو وميكنش في نفس يكح قصادي بس سهلة خلاص قربت 


نسر: طيب وبعدين 


صقر: ولا قبلين 


نسر: ايوة هنفضل ساكتين كتير ولا اي ده اتجرء ووصل البيت هنفضل ساكتين لحد امتى 


صقر بحدة وزعيق: قولت خلاص أنا هتصرف 


وصل خالد البيت 


خالد: مش وقت سلامات ولا اي حاجة اخوتي فين 


نسر: اخواتك فوق مع امي 


خالد بي قلق: عايزة اطمن عليهم 


صقر: هتطمن بس نتكلم الاول 


عند يا سين


ياسين بي عصبية وزعيق: يعني اي فلتو منها ازاي ازاي وهو يكسر ما تطاله يده 


احمد: ممكن تهدا عصبيتك دي مش هتحل حاجة كل حاجة تتحل بي العقل 


ياسين بي وجع: عقل اي ده الي بتقول عليه انت عارف يعني اي حب عمرك تروح لي غيرك قدامك 

عارف يعني اي تكون لي غيرك وانت كنت بتحلم بي كلمة منها 


واكمل بي وجع حقيقي وعيون مليانة دموع: عارف يعني اي كلمة منها تخليك في سابع سماء لما كانت بتقولي صباح الخير بس بحس اني ملكت الكون كلو في ايدي لما كنت بعرف انها راحت عند بيت جدي كنت بفرح واكون هناك 

وكمل بي شهقة وغصه في قلبه: كنت بروح هناك واشوفها لمن بتضحك يومي ضحك خلاص كنت بحلم تكون مراتي وام عيالي  


أكمل بي دموع غزيرة: عارف لما كانت بتعمل الاكل هناك عند بيت جدي كنت بتخيلهاشتي بتعملي أنا وبنهرز سوء تعرف مش بتفارق أحلامي 


عارف مره واحنا عند بيت جدي مره اتكلمت معايا وقالتلي على الي مضايقها ومزعلها كنت مبسوط انها بتتكلم معايا وبتفضفض ليا على الي واجعها 


أحمد بي تاثر حقيقي: طيب لما انت بتحبها كدا لي وجعتها على اخوها وحاولت تقتلو 


ياسين: محصلش أنا مستحيل اعمل كدا أنا وحش فعلا بس انا مااذيش اي حد هاجر بتحبو أنا معملتش لي حاجة وقتها 


احمد بحيرة: امال مين الي عمل كدا 


ياسين: معرفش 

واكمل بشر: بس دلوقتي هرجع حقي من صقر سحب سلاحه واتجه الي الخارج يهرولو سريع 


احمد: ياسين يا ابني انت رايح فين 


ياسين: رايح ارجع الي راح مني 


وركب سيارته على اقصى سرعة 


احمد بيحاول يتصل بي صقر 


عند صقر: فهمتو هتعملو اي 


خالد: تمام كدا فاضلهم خطوة ويقعو 


نسر: صقر انت مش ملاحظ حاجة 


صقر بستغراب: حاجة اي دي 


نسر: مراتك الاولي مش موجودة 


صقر: انت فاكرني نايم على و داني مش عارف حاجة عارف هي فين وبتعمل اي دلوقتي 


خالد: طيب وبعدين 


عند احمد 


بيحاول يتصل بي صقر 


احمد بعصبية: انت مش بترد لي رد بقا 


وبيحاول بيحاول بس مفيش فايدة 



بعد شوية وقت 


عايدة بصراخ: الحق ياصقر هاجر اتخطفت 


صقر وخالد بي صدمة: ازاي


عايدة كنا قاعدين في الجنينة أنا وهي ورحت المطبخ اجيب حاجة رجعت لقيت حد شايلها وهي مغمى عليها 


صقر بشر: لو هو الي ليه سبب والله مش هرحم حد 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

close