رواية قدرى انت الفصل السابع والثامن بقلم نفين بكر
#الحلقة_7
ظلت فاقدة للوعي مدة
اسر، ،،،ي انسه فوقي والله بهزر معاكي •اللّـہ̣̥ يخربيتك قومي
بدات تتململ هي واول ما رأته افتتحت في البكاء
عاااااااااا هيمدني الحقوني هيخطفني عاااااا
اسر، ،،هيخطفني ،،،بت اسكتي
قامت هي وابتعدت عنه لٱ الحقوني الحقوني
اسر،،،الله يخربيتك ال يسمعك كدا يقول بعمل فيكي ايه
اكتمي
لالا الحقوني اقترب منـِْهـ♡̨̐ـِْا اسر وكتم صراخهَـ ا بيدة
اقسم بالله لْـۆ ماسكتي لانا بايسك ايه رايك بقي
جحظط هي عيناها. وهزت راسها وهو مازال مطبق عل فمها بيده
بعد عنها وقال، ،،،اسمك ايه
ندي، ،،ليه انَـَتَ هتحبسني خلاص انا اسفه ومش هعمل كدا تاني م̷ـــِْن فضلك انا مش وش بهدله والله انا اتاخرت عل الكليه
باااااااااس اسكتي انَـتي بالعة راديو
بقولك اسمك ايه عشان اتصل بحد يجي ياخدك عشان ما تمشيش لواحدك واتتي لسة فايقة
ندي، ،،،لالالالا انا انا همشي لواحدي انا هروح عل كليتي
ومتشكرا لحضرتك بجد ااقصد اسفه لحضرتك يعني
وضع اسر يده عل اذنيه واغمض عينه
انَــْتي مش معقوله بتتكلمه 360كلمه ف الدقيقه
انا لٱ اصل ليقاطعها اسر بااااااس اسكتي
ويلا امشي وابقي امشي براحة ولو خبطي حد ولا كسرتي عربيه حد مش هتردد دقيقه وانا بجيبك هنا تاني وهعلقلك الفلكة بنفسي سااااامعه
حاضر حاضر عن اذنك واسرعت للخارج
اما هو فابتسم عل تلك المجنونه الخجوله،،،،
وجاء يجلس عل مكتبه وجد كارنيه الكليه ملقي عل ارض المكتب
فاخذه واسرع به للخارج كي يعطيها اياه ولكنه لم يجدها فقد ذهبت بسياراتها
دخل مكتبه ونظر للاسم والصورة
طب بشري
ندي كامل الحديدي
طالبه في الفرقة الثانيه
ابتسم هو واحتفظ بالكارنيه في محفظته
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
اسرعت ندي بداخل فيلتهم
وصعدت مسرعه الي غرفته ثم اتصلت عل علياء واخبرتها
بما حدث
علياء ...طيب انتي كويسه دلوقت
ندي ..ايوة الحمد لله بس مش هقدر اجي الكليه النهاردة
علياء ..طيب ي حبيبتي انا هقفل دلوقت ولما اخلص
هبقي اتصل اطمن عليكي
وقفلت معها.....
ابدلت ندي ملابسها ونزلت للاسفل فوجدت والدتها
ندي ايه ي حبيبتي انتي ايه ال رجعك بدري كدا
ندي مفيش ي ماما حسيت بشويه صداع فرجعت
جاء والدها من الخلف ..صداع مش هتبطلي دلع ابدا
ندي ..ابدا يا بابا مش بتدلع والله انا فعلا تعبانه
كامل ....بقولك ايه انا عاوزك تطلعي الاولي سااامعه معنديش استعداد يقولوا بنتك الوحيدة فاشله
ندي وبعيون دامعه حاضر يا بابا
ثم تركهم وغادر بعد ما جاءت له مكالمه
ام ندي ....متزعليش حبيبتي هو طابعة كداا
ندي ...هو بابا مش بيحبني ليه انا زنبي ايه انه كان نفسه ف ولد
انا بنجح كل سنه بتفوق وبردو شايفني فاشله
ليه بيعمل كدا ليه
ام ندي وهي تربط عل ظهر ابنتها ...قدرنا كدا يا بنتي
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في صباح اليوم التالي عل باب الكليه
ندي ...يا نهار الكارنيه راح فين مش لاقياه
علياء ...دوري حلو عليه بقلمي نيفين بكر
ندي ..مش موجود اهو شوفي بنفسك
جاء من وراءهم السلام عليكم
التفتت علياء وقالت ... وعليكم السلام
ندي بارتباك وعليكم السلام انا انا والله ما عملت حاجة
اسر ..مبتسم وحد قالك حاجة
خدي دااا وقع منك في المكتب امبارح
اخذته منه ...متشكرة اوي انا كنت لسه بدور عليه
اسر ..لا مفيش شكر ولا حاجة انا جريت وراكي بس انتي كنتي مشيتي
ندي...اسفه تعبتك معايا
اسر...لا ابدا ولا يهمك .. استأذن انا
سلام عليكوو
علياء وندي ...وعليكم السلام
علياء ...مين دا ي ندي وايه ال وقع الكارنيه عنده
ندي ...مهو دا ي بنتي الظابط ال خبط عربيته امبارح
علياء بس باين عليه زوق اوي
ندي .. ايوة زوووق اوووي دا امبارح نشف دمي
علياء هههههههه ايوة كان هيركبلك الفلكة
ندي ...بتضحكي ماشي انا غلطانه اني حكيتلك
علياء يلا ي ماما هنتأخر عل المحاضرة
وذهبنا للداخل .....
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
مرت الايام جميله هادئه عل ابطالنا الي ان جاء الًيَوُمًِ الذي عاد فِيَھ هاشم
كانت علياء تراجع بعض المواد في حديقه السراي
جاء هو م̷ـــِْن خلفها وهمس بخبث
انَــْتي الخدامه الجديدة
انتفضت علياء عل صوته وقالت انت مين وازاي تدخل م̷ـــِْن غير استأذان
هاشم. ،،ف حد بيستآذن وهو داخل بيته
علياء..بيتك انَــَتَ مين انطق بدل ما اندهلك الحرس
هاشم،،،،تندهيلي الحرس والله عشنا وشوفنا بنت الجاتل تقولي اندهلك الحرس
طالما انت عارفني اهوو بتستعبط ليه
هاشم، ،،انا هاشم ال ابوكي جتل ابوي
بقولك اي قصه ابوك وابويا داا خلصت ولما تتكلم معايا تتكلم بأدب سامع انا مرات قدري اكيد طبعا عارف يعني اييه مرات قدري
وتركته ودخلت ال السراي
تابعها هو الي الداخلبقلمي نيفين بكر
فردوس... مالك ي بتي متسربعه إكده ليه
علياء عشان قليل الزوق داا عارف اني مرات قدري وجاي يقولي انَـتي الخدامه الجديدة
فردوس. لييه إكده ي ولدي، دي بجت مرت اخوك دلوك
ومامنوش عازة الحديت ده
جاءت هانم. ،،ولدي حبيبي اتوحشتك ي نضري
قبل رأسها هاشم ثم قال، ،،وانتي كمان ي اما فينها صابرين
هانم،،،،،فوج ي ولدي تعالي دي هتفرح جوي، ،تَعاّإاّإلّ تَعاّإاّإلّ
اقتربت فردوس م̷ـــِْن علياء، ،،حقك علي ي بتي ماتزعليش روحك مش عاوزة قدري يعرف عشان خاطري ي بتي
ولو ضايقك تاني انا ال هجفله
حاضر ي ماما
تسلمي ي جلب ماما
وصعدت الي غرفتها
🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️
في غرفه صابرين
هاشم بعد سلامه عل اخته
شايفها يعني مبرطعه ف السراي وبتأمر وبتتحدت گأنها في ملكها
هانم، ،،ايوة شوفت ڱڵـه. م̷ـــِْن قدري واد عمك هو ال بيعاملها ولا كانها ست الهوانم
ومش هو وبس والحچة وحنين كل ما بشوفها إكده بنقهر
هاشم، ،،وبعدين ي اما هنسكتوا عل اكده
هانم لاه طبعا صبرك بالله انا كلمت خالك وهو مهوش ساكت وان شاء •اللّـہ̣̥ هتغور في مصيبه بلا راجعه
صابرين، ،،والله انا خايفه لكل حاجة تتقلب علينا في الاخر
هانم، ،،اسكتي انتي انا بعمل كل ده عشانك
صابرين، . زد حظ،،،حاضر سكت اهوو
🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️
بعد مده اتي قدري الي السراي وقابلته امه، سلم عليها
سإل عل علياء وحنين
حنين ي ولدي ف الدرس بتاعها اما علياء هي بجناحها
جاء يتكلم قاطعه نزول هاشم
هاشم، ،،كيفك ي قدري
قدري بأقتضاب، ،،اهلا ي هاشم گـّيَفْ الـّحـّال ٱن شـْاءِ اللـٌہ بَخـّيَرٌ
هاشم بخبث، ،،نـًسّْيـت اباركلك ي واد عمي عل جوازتك م̷ـــِْن بنت الجاتل ااقصد م̷ـــِْن بنت العزايزة
قدري بصرامه، ،،هااااشم اسمها دلوك مرت قدري يعني ال يمسها يمسني فاااهم علي طبعا
هاشم، ،،بسخريه، ،،فاهم فاهم
بالاذن اني
هانم لاه ي ولدي خليك النهاردة معانا
هاشم وهو ينظر ل قدري، ،لاه ي حجة هروح بيتي
هانم ما ده بيتك بردك
هاشم، ،لٱ ي اما ماعدش بيتي خلاص وتركهم وذهب
صعد قدري ل عند علياء كانت هي تذاكر
قدري، ،،السَلٱمٌ عـَلـْيگمّ-ۈرحـْمّـٌة ٱللـّہ ﯙبُرگـّاتہ
علياء وعليكم السَلٱمٌ عـَلـْيگمّ-ۈرحـْمّـٌة ٱللـّہ ﯙبُرگـّاتہ
كيف الًيَوُمًِ معاكي
علياء الْحٍمَدٍ للـّہ لله كان ڱڵـه. ټمـٱمـ
بكرة بأذن •اللّـہ̣̥ الجمعه اجازتي واجازتك تحبي تروحي عند الخيل ،،،،،
علياء بفرحة كالاطفال بجد بجد ي قدري
قدري،بعشق ،،بجد ي روح قدري
توترت علياء م̷ـــِْن نبرته الحنونه واحمر وجهها كالعاده
تحب اجهزلك اكل الوقت
قدري، ،،ياريت بس هاكل هنا
حاضر م̷ـــِْن عنيا بقلمي نيفين بكر
💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭
في صباح الًيَوُمًِ التالي تجهزت علياء للذهاب مع قدري
عند اسطبل الخيل
كانت سعيدة منطلقه
قدري، ،،،مبسوطة
علياء جدا جدا
اقترب منـِْهـ♡̨̐ـِْا انا كمان مبسوط للفرحة ال ف عنيكي دي
لم تتكلم هي ولكنها احمرت كالعادة
قدري تعالي اما افرجك عل رهوان
رهوان مين
رهوان الحصان بتاعي وذهبا لعند رهوان
امر السايس بتجهيز الحصان
قدري، ،،،،،افتخي يدك
فتحت علياء يدها فوضع قطع سكر
ثم قال لـٍهآ مدي يدك ليه ياكل منيها
فعلا مدت يدها ولكنها كانت خائفه فتشبثت به
فربط عل ظهرها وقال
ماتخافيش منيه تعالي هاتي يدك وامسك بكف يدها لتملس عل راس رهوان فصهل الفرس
شوفتي فرحان بيكي كيف
علياء... اول مرة ااقرب م̷ـــِْن حصان كداا
تعالي انا هركبك عليه
لالا والنبي اخاف
اعتلاه هو اولا ومد يده لـٍهآ وقال، ،،هاتي يدك
عليأء لالا والله انا بخاف
قدري...هتخافي وانتي معاي
مدت يدها بتردد ولكنها في الاخر مدتها فرفعها قدري لتجلس امامه كانت بمعني اصح بين احضانه
كانت تتشبث به كانها طفلته اما هو فبيد كان يحاوطها واليد الاخري يمسك اللجام كانت مستكينه بين اضلعه مبتسمه ❤️
كانت سعيدة بحنيته بمعاملته لـٍهآ. باخلاقه
فهي لم تكن تتمني افضل منه فكان لـٍهآ اجمل قدر
نظر لـٍهآ م̷ـــِْن اعلاها وهي مستكينه بين اضلعه
هااا مبسوطة!!
علياء وهي تهز راسها،،،،، ايوة جداا
قدري...خلاص مش خايفه
قالت لاء وهي تهز براسها مش ممكن اخاف وانت معايا انا معاك بحس بامان وبدفا بحس براحة
ابتسم لـٍهآ وضمها اكثر وقبل اعلي راسها وقال ازود السرعه ولا حلو اكده
علياء زي ما تحب انت
زغد الفرس جعله يسرع قليلا
بعد مدة اوقف قدري الفرس ونزل ومد يده لخصرها وانزلها ببطئ كان يتلمسها برفق فطبع قبله عل وجنتيها
ثم امسكها من يدها وقال تعالي
سحبها الي ارض واسعه خضراء
علياء..الله المكان هنا تحفه
ايوة عارفه ي علياء المكان ده بجيه لما بيكون دماغي مشغوله او اكون مضايق بحس براحه هنا المنظر ده والهدوء بيهدوا الاعصاب
اها قولتلي لما بتبقي مضايق مممم
ضيق عينيه وقال مش فاهم عليكي
يعني كنت عوزة ااقول يعني
قدري ..يعني اييه جولي
عليا..هو انت عمرك ما حبيت
قدري مبتسما ...جبل ما اشوفك لاه
اقتربت منه وقالت افهم من كدا ان دااا وهي تشاور عل موضع قلبه عمره ما دق لحد غيري
ااقترب منها اكثر وقال وهو يمسك بكفها ويضعه عل قلبه
داا عمره ما دق ولا هيدق لحد غيرك ي عليا
قبل ما اشوفك كنت عايش زي بقيه الخلق والسلام
عمري ما حسيت باحساسي ده غير وانا وياكي
عليا انا بحبك
سكتت علياء ولم تتكلم
رفع ذقنها باطراف انامله ...ممكن اعرف شعورك من نحيتي ايه
علياء ..انا مش عارفه الاحساس ال جوايا دا اسمه ايه
اول مرة احس بالامان مع حد كدا اول مرة اكون مرتاحة ومطمنه لما بتكون مش موجود بحس اني قلبي مخطوف مني روحي مش بتبقي معايا بحس اني وحيدة حتي لو كل ال ف البيت معايا بحس اني ناقصني حاجة مابحسش
بالاكتمال ال وانت معايا
تنهد قدري وهو يضمها اليه اكثر وقال ...كل ده وماتعرفيش اسميه اييه
تعرفي ان ده بيكون احساسي بيكي انا
عارفة ي عاليا نفسي ايه
علياء ..مممم
نفسي في عيال كتير منك نعلمهم مع بعض الحب والخير والمبادئ
عليا انا عاوز نعيش عيشه طبيعيه لساكي بردك مش مستعده
عليا.....
قدري ...ماشي ي عليا زي ما تحبي تعالي يلا عشان نرجع
علياء ...انت زعلت مني
ابتسم قدري وقال ..انا مش ممكن ازعل منك ابدا
علياء... اومال هنرجع ليه
قدري خلاص زي ما تحبي ...
علياء ...هي الارض دي مفيش حد بيشتغل فيها
قدري لا ازاي اكيد
اومال هما فين
قدري مشيتهم عشان نبجي عل راحتنا
افهم من كدا انك بتغير عليا
قدري بغير عليكي كلمه جليله من ال بحسها قاطعه
صوت رنين الهاتف
التقته قدري ...الووو ايوة ي خالد
خالد...... بقلمي نيفين بكر
حاضر ربع ساعة واكون عندك واغلق الهاتف
علياء ..بزعل ..احنا هنمشي
قدري...معلش خالد عوزني ضروري ومرة تانيه ابجي اجيبك تاني
طيب ماشي ...ورجع هو هي كما جاءو
..... ............💢💢💢💢💢💢..... ........
في بيت الطرشنا
زينب ...ي هاشم ماينفعش عشان خاطري حاول تاني
هاشم ...ي بنت الناس انتي بت خالي يعني مش هضحك عليكي وبعدين انا هتجوزك
واهو العرفي ده جواز
هاشم اومال طبعا جواز وحلال كمان
زينب ..بس ...
هاشم بجولك ايه ما بسش انا عاوز كلمه دلوك موافجة ولا لاه انا دماغي وجعتني من الموضوع ده ...
زينب خلاص ال تشوفوا
خلاص نتقابل النهاردة الساعة ٦ نتفج عل كل حاجة
سلام ي جمر
مع السلامة
يقفل معها خاشم وهو يتوعد لها ولابيها
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
عادت علياء هي قدري وكانت السعادة ظاهرة عليهم
قابلتهم هانم ...رجعين من فين عل كده
قدري في حاجة ي مرت عمي
لاه كنت بطمن عليكووو
لاه اطمني جوي ي مرت عمي احنا بخير
وتركوها وصعدوا لغرفتهم
توجه قدري للحمام ليبدل ملابسه
خرج بعد مده وهو يرتدي ملابسه ثم وقف امام المرأة لكي يربط رباطة عنقه
فاقتربت منه علياء وقالت تحب اساعدك
قدري ...ياريت
مدت يدها له ورفعت راسها وقالت انزل شويه انت طويل اووي
قدري ...هههههههههه انا ال طويل ولا انتي ال اوزعه
ضيقت عيناها ..انا اوزعه طيب مش هربطه وتصنعت الزعل
قدري لالا خلاص ي ستي انتي مش اوزعة انا ال طويل
خدي يلا
علياء طيب استني لما اجيب كرسي عشان اطولك
قدري برواغه ...وعل ايه كرسي لما ممكن ارفعك انا
علياء ببلاها ...ازاي دااا
احتضنها قدري ورفعها من خصرها وقال ..كدهووو
شهقت علياء قدري نزلني
قدري... لاه اخلصي كداا هتاخر
ربتطها علياء وقالت خلاص نزلني
قال لاه انا مرتاح إكده
علياء بخجل قدري عشان خاطري
قدري .لا خلاص عشان خاطرك انا اعمل اي حاجة
وانزلها بعد ان طبع قبلها عل وجنتيها
انا هروح اني عاوزة حاجة
تسلم يارب ماتتاخرش ممكن
قدري مستفهما ..ليه في حاجة
عليها وهي تعض عل شفتيها ايوة
قدري..في ايه
علياء بوجه تسوده حمرة الخجل ...ماتتاخرش عشان عروستك هتكون مستنياك
قدري وهو ينظر لها بجد ي عليا
نظرت هي للارض واذداد خجلها
قدري ...لا خلاص مش نازل
عليااء ..لاء انا لسه هوضب حالي وو
خلاص ي ستي هنزل ومش هتاخر عل عروستي
وقبلها برقه وغادر .......
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في شقه هاشم ....
جاءت زينب ڵـهٍ اتفق معها عل اتمام الزواج العرفي
هاشم ...خدي امضي هنا
زينب بتردد. ،،حا حاضر، ،واخذت منه القلم ووقعت عليها
اخذ هو منـِْهـ♡̨̐ـِْا الورقه والقلم وطواها ووضعها في جيب جلبابه
ااقترب منها وقال تعالي معاي
زينب اجي فين،؟؟
هاشم، ،،،تعالي نجعد جوه
زينب ..لاه احنا هنا كويسين وانا لآزٍمٍ انزل عشان مااتخرش عل امي
هاشم، ،،،كيف ده انَـتي عوزة تمشي وتسيبيني والنهاردة دخلتنا
ابتعدت عنه وقالت،،،،، لاه انا اكده هتاخر وو
واييه قالها هاشم وتظاهر بالضيق...
خلاص ..ي زينب اعملي اللي تحبيه
زينب ...هاشم خليها مرة تانيه
اقترب منها وقال ...لاه دلوك وبعدين احنا لا بنعملوا حاجة حرام ولا عيب انتي مرتي حلالي وانا رايدك
انتي مش بتحبيني زي ما بحبك ؟؟
زينب وهو اني لو مش بحبك كنت جبلت اتجوزك بالطريقه دي
اقترب منها اكثر طيب ليه بتزعليني والمفروض ان النهاردة تسعديني
ثم حملها وهو يتوجه بها الي الداخل حاولت ان تتملص من بين يديه ولكنه لم يعطها الفرصه حيث وضعها عل الفراش ووبداء بتكبيل شفتيها بشفتيه وهو يرتشف منهم بنهم جائع اما يديه فاكنت تتخلص من ملابسها
ظل هكذااا حتي تملك منها ....
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢.... يتبع
#الحلقة_8
في سراي المنشاويه
كانت علياء تتجهز لاستقبال قدري
فكانت ف اجمل زينتها بعد مده جاء قدري
فتح باب الغرفها وجدها متزينه بالورود والشموع الفواحة
تقدمت منه علياء وجدته لم يتحرك من مكانه
كان يتفرس في ملامحها عيناها شعرها شفتيها كلها كلها كانت جميله بقلمي نيفين بكر
ااقترب منها وقال ..كل الجمال ده عشاني، ملكي
علياء بخجل ...انت تستاهل اكتر من كداا
قدري ..مفيش اجمل ولا احسن منك ي عليا
علياء طب انا جهزتلك هدومك ادخل غير عل ما اجهز السفرة
قبلها قدري وقال ماشي هدخل انا ومش هتأخر اصل انا جعان جوي
ابتسمت عليا وذهبت ...
اما هو فتحمم وغير من ملابسه وخرج اليها
علياء ...يلا قبل ماالاكل يبرد
قدري وهو ينظر للطعام ...كل دا ي عليا تعبتي نفسك
علياء ..تعبك راحة قبل يدها ثم ضمها اليه وقال تعالي اق
عد هنا جمبي ،،نفذت علياء كلامه
كان كالعادة يأكل ويطعمها
علياء ..عجبك الاكل
قدري سلم يدك كله كان جميل
عليا.. الف هنا عل قلبك
قام قدري وهو يمسك يدها وقال ...ادخلي ي عليا اتوضي عشان نصلي ركعتين السنه
علياء بخجل ..حاضر
دخلت وتوضأت وارتدت اسدالها وقالت ...انا جاهزه
آمها هو وقرأء الدعاء ثم نهض وهو يمسك بها
قدري ... عليا هنبداء حياه جديدة مع بعض هنكون لبعض السكن والراحة والمودة
مش عوزك في يوم تخافي مني او تخبي علي حاجة
وانا كمان عمري ما هخبي عليكي اي حاجة واوعدك هعملك بما يرضي الله وهتقي ربنا فيكي
علياء...انا من يوم مادخلت بيتك وانا مطمنه اني بقيت في حمي راجل سند وضهر عمره ما هيظلمني ولا هيهني
قدري انا اجابتي عل سؤالك الصبح هي...
وانا كمان بحبك اووي اووي
ااقترب منها وقال ياااابوي لا حلمك علي ي بت الناس كل ده مرة واحدة بقلمي نيفين بكر
ابتسمت علياء بخجل فاقترب منها اكثر ورفع ذقنها بأنمله
وقبلها عل شفتيها ..
كانت برقه في بدايتها ولكنها تحولت لشغف لتملك
كان يقبلها في جميع وجهها عيناها وجنتيها ويرجع لشفتيها ثم حملها وتوجه للفراش
وضعها برفق كانها اثمن اشياءه كان رقيق عطوف معها
كان صبورا محاولا ازابه خجلها ،كان مراعيا لارتعاش جسدها ،لمرتها الاولي كان يقبلها ويسمعها كلمات الحب والغزل ليبث لها حبه وعشقه حتي ازابها بين زراعيه
واصبحت زوجته ....
بعد مدة كانت تتوسد بين زراعيه وتدفن راسها بعنقه
قدري ..عليا انتي كويسه
هزت علياء راسها بنعم
طب ارفعي راسك اشوف وشك طمنيني عليكي انا تعبتك
علياء بخجل .. وهي تهز راسها ب لا
طب قومي ادخلي الحمام خدي شاور بمايه دافيه
ولا اشيلك وادخلك انا
عليا لالا انا هدخل لواحدي
قدري بضحك ..لسه بتتكسفي بعد ال حصل
علياء بوجه تسوده حمرة الخجل
قدري بس بقي عشان خاطري
لا خلاص عشان خاطرك بس
وقبلها عل جبينها
يلا ي ست البنات هسبقك اني واخد شاور
وهجهزلك الحمام بعدي
ثم توجه لاخذ ملابسه ودخل بهم الي المرحاض ......
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
عند هاشم وزينب
كانت ترتدي ملابسها تقدم هو منها
بتعملي ايه ...
زينب ...هلبس انا وانزل لا هتاخر عليهم
هاشم بضيق ..بس اني ماشبعتش منك لسه
زينب ..معلش ي هاشم لازم انزل مش عوزاهم يلاحظوا حاجة
هاشم ...طب هشوفك تاني امتي
ربنا يسهل في ااقرب وقت بأذن الله
وتركته وذهبت
💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في فيلا كامل الحديدي
كان يتكلم الي احدهم
ايوة ي سيادة اللوا ..تمام كداا عوز الحراسه عل كل الفيلا
اغلب الناس ال هتكون في الحفله من كبار البلد
ومش عاوز غلطة تحصل
تمام متشكر جدااا ...واغلق معه
جاءت ام ندي ...خير ي كامل
كامل ...كنت بكلم سيادة اللوا عل الضباط اللي هيأمنوا الحفله
ام ندي ...انت هتعملها هنا مش كنت قولت انك هتعملها ف قاعه
كامل ..لا غيرت راي هعملها هنا وابقي عرفي بنتك لازم تكون موجودة
ام ندي ...حاضر ي كامل ي ريت تتكلم معاعها انت عل طول بتتكلم ناشف ومش محسسها بحنيتك
كامل ...انا ماليش في دلع بنتك دااا
ام ندي ...دلع هو فين الدلع دي ي حبيبتي من الكليه عل اوضتها ومابتخروجش ولا بتروح ولا بتيجي زي باقي البنات
كامل ال قولت عليه يحصل .انا رايح مشوار وراجع
سلام وتركها وغادر
اما هي فذهبت لابنتها كي تخبرها بامر الحفل
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في سراي العزايزة
مرعي ل عسران ...هتاجي معاي حفله كامل بييه
عسران ...ايوة ان شاء الله
عسران ....ابقي اتصل عل عبد الرحمن لانه سال عليك
مرعي ...ليه ف حاجة
لا بيقول مش عارف يوصل ل علياء لانه شريحته اتحرقت وكل الارقام اتمسحت لانه غير الشريحة
وهو اتصل بيك كيف ...
لأنه كان كاتب رقمي في اجندة عنده
طيب تمام هتصل حاضر
مرعي ..انا هقوم اقضي كام مصلحة يلاسلام عليكوو
عسران وعليكم السلام
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
مرت عدة ايام عل ابطالنا
عند عبد الرحمن لم يستطع الاطمئنان عل علياء بعد ان غير رقمه وقرر بعد ان ينتهي من امتحناته سينزل فورا الي الصعيد
اما اسر فكان منهك في عمله فهو حتي الان لم يقابل ندي
عند ندي كانت تهتم بدروسها فهي تريد التفوق حتي لا تصاب بوابل الكليمات التي يسمعها لها اباها
حنين كانت تذاكر دروسها فهي ها الامتحنات قد قربت
عند خالد لم يفاتح قدري عل ما في قلبه حتي تتتهي هي من امتحناتها
عند هاشم ووزينب كانوا كما هم يتواعدون دون علم احد
مع الحاح من زينب حتي يفاتح اباها مرة اخري
عند صابرين ..كانت كل يوم بحال يوم تتودد لقدري واليوم الاخر تصاب بخيبه الامل عندما تري حب قدري لعلياء
عند قدري. علياء كان كل يوم يتقربون من بعضهم لبعض فكانت له خير زوجه اما هو فكان خير سند
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
يوم الحفله
في بيت الطرشنا
هانم ...ايه ي جابر شيفاك مكبر دماغك يعني وما فكرتش في اي مصيبه لا ل علياء ولا حتي حنين
جابر ...صبرك علي ي بنت ابوي الحاجات دي لازملها تخطيط وتفكير لان اي غلطة هيروحوا فيها رقاب
ماشي ي خوي لما نشوف
جاءت الخادمة
مرعي بيه بره جنابك وبيستاذنك في الدخول
خليه يتفضل
هانم طب هقوم اني اسلم عليهم واروح
يلا بالاذن
دخل مرعي
السلام عليكم ي جابر
وعليكم السلام ي مرعي
عملتلي ايه في موضوعي
جابر ..لسة برتبها
خلينا نخلص من الموضوع ده لان اخوها جاي بعد الامتحنات عل طول
ليه فيه حاجة
لاء عسران بيقول انه غير شريحته ومش عارف يوصل لاخته واني عاوز نخلص منيها قبل ما هو يجي عشان نفضولوا ونرتبولوا هو كمان في مصيبه
جابر ...بتقول انه مش عارف يوصلها
مرعي ..ايوة بقلمي نيفين بكر
جابر ..طب اهي تاهت ولجيناها
ايه رايك في ال يخلصك منيهم هما الاتنين بضربه واحدة
مرعي كيف ده قولي عليها بسرعة
انا هقولك نعملوا ايه بس اهم حاجة دلوقت
تتكلم مع اخوها وتهديه وماتخلهوش يجي الا لما ااقولك
ال تشوفوا ي جابر
كانت هانم كاعداتها تسترق السمع وعندما سمعتهم اقتحمت عليهم المكان
هانم ..واي حاجة هتحتاجوها مني انا هسندكوو
جابر ..ايه ده ي هانم كيف تدخلي اكده
هانم ..المصلحة واحد ولازم كلنا نبقي ايد واحدة
مرعي ...سيبها ي جابر كلامها صح احنا هنجتاجوا لها
ماتنساش انها معاها وممكن تقولنا اخبارها اول باول
جابر ..ماشي ي هانم
مرعي ...هستاذن اني هروح عشان احضر روحي للحفله
جابر...ماشي ي مرعي هشوفك هناك عشان هنتفق مع الباشا في الشغل الجديد
ماشي يلا سلام وتركهم وغادر
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
بالمساء في فيلا كامل
دخلت علياء مع قدري
كامل اهلا قدري بيه اتفضل اهلا ي هانم
القوا عليه التحيه كلا من قدري وعلياء
علياء ..فين ندي
ثواني ي هانم هناديلها
ونادي لاحدي الخادمات لمنادات ندي
جاءت ندي عليها علياء حبيبتي منورة ي قلبي
علياء ..حبيبتي نورك ايه القمر دااا
ندي بضحك ..ااقل شياكة عندي
علياء ..ههههههه يا نهار عل التواضع
ندي ..يا نهار اسود شوفي مين هناك
علياء وهي تتلفت مين
ندي حضرة الظابط
علياء..وهو بيعمل ايه هنا
ندي وانا اعرف منين ..ياارب ما يشوفني
علياء..مالك ي بنتي وايه يعني ما يشوفك وهو هياكلك
ندي ....ي ستي لو شافني هيكلمني وممكن يعرف انا بنت مين ويكلم بابا ويحكيلوو عل ال حصل وانا مش حمل كلام انتي ما تعر فيش بابا بيعاملني ازاي
علياء ..ليه ي ندي لو مش عرفاكي كنت قولت بتبالغي
والله ابدا ي بنتي يلا بقي هعمل ايه زي ما يكون بيلومني عل انه ماخلفش ولد
ههههههههههه
بتضحكي ماشي
في هذه الاثناء كان اسر مع منظمي الحفل يتمم عل الدعوات والمدعوين
لمحها تضحك مع علياء من بعيد قال ف نفسه هي لا مش هي ثم اقترب منها
السلام عليكم انتفضت هي ... ايه ي بنت انتي عل طول كدا
مهو انت ال بتيجي وتخوضني مش تكح
اسر كح كح ..كداا حلو
ندي ...ي خفه
اسر ..بت اتعدلي وانتي بتتكلمي معايا ووريني الدعوة
دعوة هههه بيقول دعوة امشي ي بابا شوف شغلك
اسر لا مهو دا شغلي
كانوا كالقط والفار اما علياء فكانت تبتسم وغادرت بعيد عنهم عندما لمحت قدري يقف لحاله
علياء...ممكن ي حلو ااقف معاك
قدري ههههه حلو اومال انتي ايه وبعدي انتي بتستاذيني
هو احنا نطول ي باشا
علياء ..دا انا ال عمري ما كنت احلم اني ااقابلك واحبك كدااا
قدري ..انا اللي بحمد ربنا انه رزقني بيكي ي بنت قلبك
علياء ..انا بنت قلبك
انتي حبيبتي وبنتي
علياء ...انا مش عارفة ااقولك ايه كل يوم احساسي بيك بيزيد
ربنا ما يحرمنيش منك ابدا
قدري ..بفكر نهرب ونرجع بيتنا ثم غمز لها ولا ايه رايك
علياء ..بخجل قدري الله
ضحك قدري وقال
بس بس هتقلبي عل طماطم ..ثم قاطعهم صوت مرعي و عسران
السلام عليكم ي قدري بيه ازيك ي بنتي
قدري ..الله يسلمك ي عسران بيه
علياء سلمت عل عمها الذي اخذها و احتضنها
كيفك ي بتي
عليا ..الحمد لله ي عمي
مرعي ..كيف ي عليا
عليا بخير الحمد لله ...عن اذنكوو هروح ل ندي
مرعي وقدري وعسران ...اتفضلي
وتركتهم وغادرت
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
عند اسر. ندي تركتها. ذهبت الي ابيها لانه ناداها
ندي ..ايوة ي بابا
كامل ..تعالي سلمي عل عمك يونس وابنه وليد
ندي ..اهلا بحضرتك
يونس ..ماشاء الله عندك عروسه زي القمر
كامل ...وكمان في كليه طب هتبقي الدكتورة ندي كامل الحديدي
يونس ..ان شاء الله ربنا يفرحك بيها ونظر الي ابنه وليد
الذي كان لا يبالي بكلام ابيه
ندي ...بعد اذنكوو هشوف ماما
يونس ...اتفضلي ي حبيبتي
كامل ..استني ي ندي عوزك هستاذن انا ٥ دقايق ي يونس بيه وراجع لحضرتك
كامل ....ايه قله الزوق دي
ندي في ايه عملت انا ايه
كمان بتسالي عملتي ايه مش بنتكلم
ي بابا حضرتك انا مااعرفهمش وسلمت عليهم. استأذنت
ليه حضرتك زعلان مني
بصي ي بنت انتي انتي تدخلي جوة وشويه وتيجي تقعدي معانا سامعه
حاضر ي بابا
جاء عليهم اسر ..وعندما نظرته ندي جحظت عيناها
قالت في سرها ي نهار اسود هيتكلم قدام بابا ويومي مش فايت
اسر ل ندي ...قولتلك دعوتك ي انسه فين
لا مهو انا بقلمي نيفين بكر
كامل في ايه ي حضرة الظابط
ي فندم انا البنت دي سالتها عن الدعوة واتهربت مني
البنت دي انا شوفتها قبل ....
قاطعته ندي ...ايوة حضرتك ي بابا هو سالني عل دعوة هو ما يعرفش اني بنتك
كامل خلاص ي حضرة الرائد حصل خير في حاجة تانيه
ايوة ي فندم
اسر.....في ناس من عائله المحمدي بس مش معاهم دعوة اوافق انهم يدخلو ولا ايه رايك
تمام مفيش مشكله انا ما دعتهمش بس بدالهم واصلوا لحد هنا مش هينفع نمنعهم
اسر ...طب بعد اذن حضرتك وتركه وهو ينظر ل ندي
كامل يلا اعملي ال قولت عليه
ندي ...حاضر ي بابا
تكلم اسر في الاسلكي وامر الامن بدخول العائله ثم بحث عنها
حتي وجدها تدخل الي الفيلا فاسرع اليها وجزبها من يديها لمكان لا يوجد به احد
اييه دااا انتي قليل الزوق
اسر ...هوووس مااسمعش نفسك
انتي جاررني كدا ليه ابعد ايدك ي جدع انت بدال مااندهلك الامن
اسر ..اها وهتقولي خاطفني صح
ندي ...انت عاوز اي
اسر ..عاوز اعرف في ايه ليه ماخلتنيش احكي قدام ابوكي
ندي لا عادي خالص انا انا مش بخبيش حاجة عل بابا
رفع هو حاجبه وزم شفتيه وقال وهو يهز راسه مممم
يعني ابوكي عارف انك روحتي القسم وكسرتي عربيتي
طيب لما اروح عنده واخد حق التكسير
مسكتها هي من يده وقالت بتوسل
لالا والنبي انا انا هديك الفلوس ال انت عاوزها بس بلاش تروح تقولوا
افهم من كدا انك كنتي بتكدبي عليا
سكتت ندي ثم قالت ...ايوة
ليه ..
ندي ...
اسر ..بقول لييه
ندي وانت مالك هو تحقيق انت ليك فلوس وانا موافقة ادهالك واكتر منها كمان
اسر ...لا انا مش عاوز فلوس .ثم قال بمراوغة ..انا عاوز حاجة تانيه
ندي ..حا حاجة تانيه اييه
اسر ..عاوز رقمك
ندي ..انت باين عليك مجنون
بت انتي ماتقليش في ادبك احسنلك انا بقولك اهوو
يعني هتعمل اييه
اسر بتهديد هعمل اييه ماشي ثم نادي بصوت عالي يا كامل بييه
وضعت ندي كفها عل فمه لا الله يخليك انا هديك الرقم
ثم سحبت يدها ف خجل عندما استوعبت ما فعلت
اسر ..هاتي الفون ثم اخذه من يدها ورن عل رقمه وسيفه عل فونها
خودي بالليل هكلمك ولو ما ردتيش انا مجنون هتلاقيني عندك ...
ثم تركها وغادر
اما هي فقالت ..ايه المصيبه دي يا ربي انا نقصاه دااا كمان
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
خلص البارت ي عسولات .... يتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق