رواية قدرى انت الفصل الرابع عشر والخامس عشر بقلم نفين بكر
رواية قدرى انت الفصل الرابع عشر والخامس عشر بقلم نفين بكر
#الحلقة_14و15
صعد قدري ل غرفته
علياء عندما فتح الباب اقدمت عليه
هاا ي حبيبي عملت اييه ....
حكي قدري لها ما حدث .....
وهتعمل ايه ....
هتتحل ي عليا بأذن الله بس في حاجة مش فاهمها
ومش هوصل لاي حاجة غير من حمدان
طرقت حنين الباب بقوة
قدري اييه ف ايه بتخبطي آكده ليه
حنين الحق ي خوي الحكومة تحت وطالبينك
حكومة ايه دي ..
علياء ببكاء ..قدري ف ايه اييه ال حصل....
مش عارف اطمني وخليكي هنا هنزل اشوف ف ايه
هبط لهم قدري ....
ف اييه ي حضرة الظابط خير ...
اسر ...قدري بيه حضرتك مطلوب القبض عليك بتهمه محاوله قتل المدعو حسن
قدري ...اييه حسن اتقتل .....بقلمي نيفين بكر
الحجة فردوس ...واشمعني هو ال تتهموه بالقتل
اسر ...ي هانم ناس شافوه وهو خارج من هنا وكاان في مشكله مع قدري بيه بينه وبين حسن ووبعدها بربع ساعة لقوه مضروب بالنار
الحجة...وهو اي حد يشد مع حد واتصاب يتهموه بقتله
قدري،...حجة معلش اطلعي انتي فوق دلوقت وانا هروح مع حضرة الظابط وهبقي اطمنك
علياء ببكاء وهي تهبط ...قدري استني ممكن ي حضرة الظابط نتصل بالمحامي يجي معاه...
اسر ...اكيد طبعا ي مدام علياا تقدروا تتصلوا بالمحامي
رحل قدري مع اسر وسط نحيب كلا من علياء والحجة وحنين اما صابرين فكانت في غرفتها ولم تعلم الا بعدما غادروا .......
علياء ببكاء ..ماما ممكن تتصلي عل خالد وهو يتصل بالمحامي .
الحجة ..حنين همي بسرعة هاتي تلفوني ل مرت أخوك تتصل عل خالد يحصله بالمحامي
حنين ...حاضر عل طول اهو واسرعت واتت بالهاتف
اتصلت علياء ب خالد
وحكت له ما حدث فاسرع هو باللحاق ب قدري ....
💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في غرفه هانم ..ابلغت اخيها بما حدث
هانم. ..اياك تكون وراي ال حصل ل قدري
انا سهلت دخول اخو عليا بس عشان نزيحها ونغورها من هنا لكن تأذي قدري لاء انت كدا هتضيع ال بحلم بييه من سنين ان بنتي تبقي ست السرايا كلهاو تبقي ست البلد كمان..
جابر ..وهو حصل ايه عشان تقولي كل دااا
الحكومة جاتله وخدته بتهم قتل ...
جابر وهو يتظاهر بال صدمة ..ايه الحكومة خدته لييه...
هانم ..بيقولوا انه متهم ف قضيه قتل واحد وبيقولوا ف شهود .
جابر بابتسامة ولكنه لم يظهرها بردوده عليها
طيب اللي يحصل عندك تعرفيني بيه اول باول .
هانم ...حاضر
دخلت صابرين وهي تبكي ...
هقفل اني دلوقت وهبقي اعرفك لو حصل جديد
وقفلت الهاتف
الحقيني ي اما اخدو قدري واتهموه بقضيه قتل ...
هانم... انا لسه كنت بكلم خالك عشان لو يعرف يتصرف
ماتقلقيش ان شاء الله خير ي بتي
يارب ي اما ياارب
💢💢💢💢💢💢💢💢
في قسم الشرطة دخل قدري مع اسر
اسر ..اتفضل ي قدري بييه
قدري شكرا ي اسر بيه
وما ان جلس قدري حتي حضر خالد بالمحامي
استاذن لهم العسكري وادخلهم ..
خالد .بلهفة..قدري ف ايه طمني ...
قدري ..اهدي ي خالد انا لسة مش فاهم حاجة .....
..
في ايه ي حضره الظابط قدري هنا بيعمل اييه وايه قضيه القتل دي ...
اسر ...اتفضل اقعد وانا هفهمك
جلس خالد هو والمحامي وكله انتباه لما يقوله اسر ...
اسر ...جتلنا اخباريه ان فيه ضرب نار في مكان .....
ولما اتنقلنا لمكان الواقعة اكتشفنا ان المدعو حسن واقع ومضروب بالنار ..ولما سألنا الناس ال يعرفوه ق
قالوا ان كان فيه مشاده كلاميه بينه وبين قدري بيه وان قدري بيه هدد انه هيقتله ...
قدري ...فعلا دااا حصل بس اني ماقتلتوش ولا حتي جيت جمبه اني لما شديت معاه سيبته ورحت الشركة
اسر ...ايه سبب الخلاف ال بينكم ال يوصلك انك تهدده بالقتل....بقلمي نيفين بكر
يقاطعه المحامي ويقول ..
ممكن اقعد مع قدري بيه لو سمحت ي حضرة الظابط..
اسر ..ايوة طبعا ممكن معاكو ربع ساعة تتكلمو فيها براحتكم هستاذن انا وراجع تاني
تركهم اسر وغادر غرفه مكتبه......
المحامي ...ممكن ي قدري بيه تحكيلي ايه ال حصل
حكي له قدري كل شئ من اول الخلاف الدائر بين حمدان وحسن وحكم قدري عل حمدان واختفاء الوصلات
ولقاء حمدان بحسن الذي قال عنه حسن ...
حكي له عن كل شئ....
يعني افهم من كدااا ان الوصلات ضاعت من حضرتك ي قدري بيه...
قدري وهو يمسح عل وجهه من الغيظ
مش لاقيهم قي اي حته لا ف المكتب ولا ف البيت .
المحامي ...طيب ما تقدرش تفتكر اي حاجة انت سبتهم فين حد كلمك وهما معاك اي حاجة
قدري ...ال فاكره اني شيلتهم في البيت بس دورت عليهم مالقتهمش....
المحامي...قدري بيه في حد في البيت بتشك في امانته
قدري ...لا طبعا كل الخدم معانا من زمان وتقريبا مولودين بالسرايا واهليهم هما كمان كانوا بيخدموا عندنا ...
المحامي ...طيب محدش غريب دخل السرايا عندكم او حد جالكم زيارة
قدري ...لا ابدااا مفيش غير ....
المحامي ...هااا غير مين ؟؟
قدري ..لا طبعا مش ممكن ::
المحامي ...اي حاجة ممكن تقولها يكون فيها برأتك
قدري ..بس دي جت ومشت قبل المقابله او قبل ما اجيب الوصولات .
لا انا عاوز الناس ال زارتكم في الفترة دي
قدري ...لا مااظنش...
تمام ...احنا الاول نعرف حاله حسن وصلت لايه وبعدها هنثبت ان سيادتك ماكنتش موجود وقت وقوع الحادث مع حسن واكيد هتبقي سهله اولا لانك كنت ف الشركة واكيد فيها كاميرات مراقبله ال مكتوب عليها التاريخ والوقت
خالد ..يعني ممكن يرجع معانا ...
المحامي انا هعمل محاوله انه يروح معانا وبكرة ساعة عرضه عل النيابه يروحلهم ..
دخل عليهم اسر ...
المحامي..ممكن اعرف حاله حسن الصحيه
اسر ...لسه الحاله مش مستقرة
خالد ..اكيد ي اسر بيه لما يفوق هيقول من ال حاول يقتله
اسر ..اكيد طبعا
المحامي ..ممكن ي اسر بيه قدري بييه يروح معانا وبكرة قبل العرض عل النيابه نجيبه هنا
اسر ..لا مش هينفع
خالد ... مهو مش معقول قدري بييه هينام وسط الحرميه والنشالين
اسر ..لا طبعا انا مش هنزله الحجز قدري بييه هيقضي الليل هنا ف مكتبي
قدري ...متشكر ي اسر بييه
اسر ..مفيش شكر ي قدري بييه دي ااقل حاجة ممكن اعملها مع حضرتك
اتفضلوا انتوا واطمنوا وان شاء الله ربنا يظهر براءته
المحامي ...بعد اذنكم هستأذن انا وبكرة ان شاء الله هكون موجود ساعة العرض عل النيابه
قدري . اتفضل انت .....
قدري .خالد ..روح عل السرايا طمنهم علي
خالد ...حاضر ي صاحبي اطمن انا كنت ناوي اعمل كداا فعلا وماتقلقش هعرف مكان حمدان فين واكيد هو هيحل حاجات كتير احنا مش فهمنها ....ثم تابع ...
بعد اذنك ي اسر بييه ممكن اجيب شويه عصاير ل قدري
اسر ..اكيد طبعا مفيش مشكله.....
قدري ...مالوش لزوم ي خالد انا مش محتاج حاجة وماليش نفس...
خالد ...لازم تاكل اي حاجة بكرة اليوم طويل
قام خالد وربط عل كتفيه وقال ..ان شاء الله هيعديها عل خير هجيب الحاجة وراجعلك تاني ي صاحبي...
وغادر خالد وجاء ل قدري بالاكل والعصائر
وتركه وذهب للسراي لكي يطمئنهم عليه ......
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في السرايا
كانت الحجة وعلياء وحنين وصابرين يبكون وهانم كانت جالسه معهم ...
وصل خالد ...
الحجة فردوس عندما راته اسرعت اليه ..
فردوس ..ايه ي ولدي حصل اييه
خالد ..اطمني ي حجة هو بخير ان شاء الله المحامي بيقول موقفه كويس
علياء ..بعيون حمراء ومورمة من البكاء
هو ماروحش معاك لييه
خالد ..احنا حاولنا في القسم انه يروح لكن اسر بيه قال ماينفعش
اجهشت في البكاء اكثر ثم قالت
وبعدين ..هنسيبه كدااا
خالد لاء طبعا مش هنسيبه وان شاء الله خير
علياء ..يارب
نظر خالد ل حنين التي كانت هي الاخري منهارة من البكاء
اهدي كداا ي حنين واجمدي عشان خاطر الحجة واي حاجة تعوزوها اتصلوا عليا
رفعت له حنين عينيها الغارقة بالدموع وقالت
هو سندنا احنا مالناش غيره انا انا خايفة اووي
يارب ما توجع قلوبنا عليه ...
في هذه اللحظه ود ولو يعتصرها بين اضلعه ولا يخرجها حتي تطمئن
قال لها خالد بصوت متاأثر ..هو دا ال بقولهولك اهدي كدااا
زي ماقولت هو فعلا موقفه كويس ان شاء الله حسن لما هيتكلم هيقول عل ال حاول يقتله ....
بجد ي خالد ...كانت اول مرة تنادي له باسمه لو كان في موقف اخر كان رقص قلبه لها من الفرحة
انا هرووح دلوقت لو احتجتوني في اي وقت اتصلوا عليا
حنين ...حاضر
الحجة مانتحرمش منك ي ولدي .....
بعد ان غادر خالد السرايا الي بيته
ذهبت علياء لغرفتها ومازالت تبكي ...
..................
في قسم الشرطة احضر اسر ل قدري غطاء وخدديه كي يرتاح عليها
اسر ..اتفضل ي قدري بيه
قدري ...شكرا ي اسر بييه
واخذهم قدري وعدلهم...
اسر ...تحب تكلم حد في الفون ....
قدري ..مالوش داعي ...
لا اتفضل خد وانا هطلع برة شويه عل ما تخلص
اخذ قدري الهاتف واتصل عل علياء
رن عليها فأجابت ...بقلمي نيفين بكر
الووو بصوت باكي .
قدري ...حبيبتي انتي بتبكي
علياء بلهفة وهي تبكي ...قدري انت عامل اييه
قدري ...اهدي ي علياء انا كويس والله
لم يسمع الا صوت شهقاتها
قدري ...ماتشغلنيش عليكي ي حبيبتي اهدي وان شاء الله خير
علياء ...لا خلاص ي حبيبي هسكت ومش هبكي
بس طمني انت نايم فين
قدري ...نايم ف مكتب اسر
انت مش تعبان في النومة مرتاح يعني ...
ابتسم قدري وقال ...لا انا ما بر تاحش الا في حضنك
عليا...صحيح ي قدري ؟
قدري ....صحيح ي روح قدري
علياء ..انا بكره هكون معاك ف النيابه
قدري ..عليا اللي هقولوا يتسمع بالحرف الواحد
لا انتي ولا حنين ولا الحجة تيجي هناك سااامعة ي عليا
علياء ..حبيبي كنت عوزة اكون معاك ...
قدري بصوت لا يقبل النقاش ..عليااا سمعتي قولت اييه
علياء ..ببكاء حااضر ....
قدري ..استغفر الله العظيم انا مش عاوزك تزعلي ...
علياء .. وما زالت تبكي ..انا كنت عاوزة اطمن عليك بس
اطمني وطمني الحجة وحنين ماشي ي عليا
ماشي ي حبيبي وقفلت معه الخط .....
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في صباح اليوم التالي ..
ذهب قدري للعرض عل النيابه كان خالد والمحامي يتابعونه بسيارتهم حتي وصلوا
دخل قدري والذي مكث قرابه الساعتين في تحقيق النيابه
حتي دخل اسر ب تقرير الطب الشرعي
اسر ..لوكيل النيابه ...اتفضل السلاح دااا لقيناه في مكان الجريمه ....
فتح وكيل النيابه التقرير ثم قال
قدري المسدس بتاعك كان بيعمل ايه في مكان الحادثه
قدري ...اييه مين ال جابه
وكيل النيابه ...انا المفروض اسألك مش العكس
ي فندم انا ما عرفش ايه ال وداه هناك
وكيل النيابه ...ليك اي خصومة مع اي حد..
قدري ...لا مفيش
المسدس دا انت بتستخدمه ؟؟
قدري ..ايوة انا بسافر وبيكون معايا فلوس كتير ولازم اامن نفسي والسلاح مترخص ...
في اثناء التحقيقات جاء لوكيل النيابه تقرير مفصل عن حاله حسن الذي من حسن حظه نجي من القتل بأجوبه
وكيل النيابه ....التقرير عن حاله حسن الحمد لله بيتحسن
تدخل المحامي الذي قال ...ي فهمي بييه حضرتك قدري بيه كان موجود مع ناس اثناء وقوع الجريمه وفي تسجيل للكاميرات يثبت دااابقلمي نيفين بكر
تمام بس لازم نستجوب حسن اكيد شاف ال ضرب عليه نار
وكمان المسدس بتاع قدري ال لقيناه ف مكان الحادث
دي علامات استفهام لازم نعرفها
تمام ي فندم ممكن قدري بيه نطلعوا حتي بكفاله عل زمة القضيه ..
يقاطعم رنين الهاتف ....
وكيل النيابه ...تمام ساعة وهكون موجود واغلق الهاتف ..
وكيل النيابه ل قدري ...حسن فاق من نص ساعة وحالته كويسه انا هروح استجوبه
قدري ينزل الحجز عل ماارجع
اسر ...تمام ي فهمي بيه بس ممكن نقعده ف مكتب جانبي
لان قدري بيه كبير البلد .ومش معقول هينزل الحجز مع المجرمين وبعدين حضرتك شايف انه في حاجات كتير في صالحة...
اكمل ..وكيل النيابه ...تمام اتحفظ عليه انت عل ماارجع
اسر اتفضل ي قدري بييه معايا
ادخله في المكتب وجلس معه المحامي وخالد حتي رجوع وكيل النيابه ......
...........
في شقه هاشم
جاءت اليه زينب ....
حكت له زينب عل ما حدث مع حمدان واعطاءه الوصولات واخذ منه المال
هاشم ..يعني كان بيقولك ي ست علياء واتشكريلي من قدري بييه
زينب ايوة وقالي ما تتكلميش ...
هاشم ..هاا وبعدين
زينب مفيش غير مرعي العزايزي وكامل الحديدي كانوا مع ابوي وطولوا في الكلام معاه
هاشم ....مرعي وكامل وابوكي طيب ...بصي بقي
انتي اي خاجة تحصل مع ابوكي تصوريهالي وتسجليها فيديو
زينب ...هتجسس عل ابويا ي هاشم
هاشم ..لا ي هبله افهي احنا مش هنتجسس احنا هنعرفوا اييه ال بيحصل ...
ي هاشم مش هينفع
زينب ..ال قولتوا يتنفذ ساامعة
زينب ...سامعة سامعة انا.هقوم امشي بقي
ايه تمشي دي احنا ماقعدناش مع بعض لسه
زينب عشان امي ما تستغيبنيش
هاشم وهو يقترب منها ....اني ما وحشتكيش ولا ايه
زينب ..،،وحشتني بس
هاشم وهو يميل عليها يقبلها لاه مابسش انتي وحشاني قوي قوي
هاش اقتطع كلمتها وهو يقبلها ويدخل بدها غرفته
...................
عند ندي ..علمت من علياء بما حدث ل قدري
ندي ..اهدي ي علياء انا جيالك حالا
نزلت ندي بعدما اغلقت مع الهاتف
واستاذنت من والدتها وذهبت ل علياء
...........
حضر وكيل النيابه ...
وطلب بحضور قدري بمحاميه
اكمل وكيل النيابه ..قدري بييه تقدر تروح دلوقت .
بعد الاخذ باقوال حسن ال اثبت ان مش انت ال ضربت عليه نار نقدر نقول ان موقفك اتحسن كتير في القضيه
قدري . ..الحمد لله انه فاق
وكيل النيابه ..بس الافراج دا هيبقي عل زمة القضيه اي جديد هنستدعيك يعني مش مسموحلك السفر حاليا
مفهوم ي اكمل بييه مفهوم ...وغادر مع محاميه
.............
في بيت العزايزة
مرعي وهو يتكلم مع كامل الحديدي
اييه ازاي طلع براءة
كامل ...لا عل زمة القضيه بس اعتراف حسن كله كان ف صالحه
طب وبعدين كل حاجة كدا اتلخبتط....
كامل.... ما تقلقش انا هقولك تعمل اييه
مرعي وهو يستمع اليه حاضر ي كامل بييه هنفذه بالحرف وحالا
....................
بعد خروج قدري من النيابه وهو في سيارة خالد
قدري ..وديني عل المستشفي الاول اشوف حسن
خالد ..روح الاول غير هدومك وارتاح وبعدين ابقي روحله .
قدري ...لاء انا مش هروح قبل ما اروح اسدد دين ف رقابتي
خالد ...دين اييه
قدري ..اني اتشكر الانسان ال نجاني من الحبس
بس ي قدري
قدري ...خالد ..
خالد ال تشوفه
ذهبوا للمشفي ودخلوا عل حسن الذي شكروه
حسن...مفيش شكر ي قدري بييه اني ماقولتش غير الحق
قدري ..واحد غيرك كان غير شهادته بعد ال حصل مني ليك
حسن ..ي قدري بييه البر لا يبلي وانت وقفت معاي كتير
ماجاتش عل اخر مشكله وال اني واثق انك هتحلها
مهو انت مااخدتش لقب كبير البلد من فراغ
ربط قدري عل كتفه السليم ....ان شاء الله هتتحل وقريب ومااتخافش من اي مصاريف لمراتك ولعيالك ولما تخروج بالسلامة كل حاجة هترجع لاصلها
حسن ...ربنا يخليك ي قدري بييه وهو دااا ال اني متأكده منه ....
وتركه وذهب لبيته ..........
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
خلص البارت عاوزة اعرف رايكم ايه
توقعاتكووو وياتري ايه هي المكيدة الجديدة ال بيفكروا فيها ل علياء
التصويت من فضلكووو قبل القراءة
الخامس عشر
من قدري انت
بقلمي نيفين بكر
دخل قدري السراي الذي ماان حط بقدمه عليها
حتي سمع بطلقات النار المرحبه به والداله عل فرحتهم
جميع الحرس ..حمدلله عل سلامه جنابك
الله يسلمكوا ي رجاله
تشكروا وتركهم بقلمي نيفين بكر ودخل السراي وماان راته الحجة فردوس وحنين حتي هرولوا الييه
الحجة وحنين ..حمدالله عل السلامة ي ولدي
حمدلله عل سلامتك ي اخوي
قبل اعلي راسها وقال...الله يسلمك ي حنين
كانت عيونه تبحث عنها اقتربت والدته منها ..
هي فوق ي حبه عيني مستنياك. ..
اطلع لها ي ولدي طمنها عليك . ..
تنحنح هو وقال ...دلوقت طالع ي حجة
صابرين ببكاء ..حمدلله عل السلامة ي واد عمي ربنا ما يقطع حسك من البيت ابداا....
تسلمي ي صابرين تسلمي ....
هانم حمدلله عل السلامة ي كابيرنا انشاالله ربنا مايعيدها
يااارب ...
قدري .. ااامين ..
كما امن كلا من صابرين وخالد وحنين والحجة
التفت قدري ل خالد ...خالد عوزك في المكتب
دخلا المكتب واغلقا الباب
قدري ...اول ما حمدان يوصل تجيبه عل هنا عل طول
خالد ...انت حاولت تتصل بيه تاني
قدري ...اتصلت كتير بيه ومرته ال كانت بترود ..بسلامته ناسيه في البيت
ناسيه ولا قاصد يسيبه عشان ماحدش يوصله
لما يوصل هنعرف منه كل حاجة ماتقلقش ...
ال عمل كدااا قاصدك
قدري ...اكيد ي خالد ...
خالد .... تفتكر في علاقه بين اختفاء حمدان وضرب حسن بالنار
قدري مش عارف
ال عمل كدا سواء كان حمدان او غير كان قاصد يأذيك انت
قدري اكيد ي خالد ...ثم مسح عل وجهه وقال بس ومن رفع السما لاندمه مهما يكون.....
خالد .اهدي ي صاحبي انا . همشي دلوقت وانت اطلع ريح شويه انت مانمتش
قدري... وانت هتعمل ايه ...
خالد...انا هروح الشركة اتمم علي كذاا حاجة وبعدها هروح لو عوزتني اتصل عليا
قدري ..تعبتك معايا ي صاحبي
ربط خالد عل كتفي قدري ... دا حقك عليا يا صاحبي
بالاذن انا
اتفضل قالها قدري وبعدها صعد ل غرفته..
فتح الباب وجدها واقفه في اخر الغرفه بعيون دامعه كانت تقترب منه وهو ايضا ..حتي جرت عليه و تشعلقت في رقبته بزراعيها حاملها هو من خصرها بزراعيه
كانت تجهش في البكاء....
قدري ...علياء اهدي انا كويس كفايه ي حبيبتي...
عليا...وهي تبكي انا لو كان جرالك حاجة كنت هموت ا
انا انا مااقدرش اعيش من غيرك دقيقه واحده
قدري وهو ينظر لها بابتسامه هادئه ..وهو ينزلها
ياااااه ياريتني اتحبست من زمان عشان اسمع الكلام الحلو ده
وضعت اطراف اناملها عل شفتيه وقالت
بعد الشر عنك ...
امسك بكف يدها وقبل اناملها ..حبيبتي ربنا يخليكي ليا
مسح هو دموعها وقال مابحبش اشوفك بتبكي ....
علياء . لا خلاص مش هبكي تاني ثم تابعت ....
.ادخل الحمام انا هحضرلك هدومك وهنزل تحت اجهزلك حاجة تاكلها
امسكها قدري من معصمها ثم قال ...لا انا جعان نوم مش هقدر اكل حاجة دلوقت ...
ماشي ي حبيبي
دخل هو وبعد مدة خرج
اقتربت منه عندما خرج ووضعت راسها عل صدره
ربنا ما يحرمني منك ابدا
قدري .وهو يسند بذقنه علي راسها . بقلمي نيفين بكر .انتي عارفة ي عليا اكتر حاجة كانت قلقاني ايه ...
علياء ...اييه
قدري ...مش اني مظلوم ولا اني مش عارف مين ال قاصد يأذيني كدا لاه اكتر حاجة كانت تعباني اني هبعد عنك
هتحرم منك ...
علياء وهي تبكي .. ربنا ما يفرقنا ابدا ي حبيبي
يااااه ي علياا لو تعرفي بحبك قد اييه ....
علياء ...وانا كمان انت اغلي حاجة في دنيتي ...
رفع ذقنها بانامله واقترب منها وقبلها قبله خطفت معها انفاسها .
عليا... بصوت كله اثاره ق...د. ر. ي
قدري ..قدري يموت لو بعد عنك لحظه
ثم رفعها هو بين زراعيه واخذها للفراش وما ان وضعها حتي انهال عليها بقبلاته المحمومة المهلكه
كان ينزل علي رقبتها الذي كان يغرس بها اسنانه برفق
وكانه يزغزغها فكانت تصدر منها تؤهات اخذت منه ما تبقي من عقله فأخذها بشغف بجنون بهوس
حتي كادت ان تغيب عن وعيها من فرط ما يعتمل بها ....
💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦
في غرفه صابرين ...
كانت تبكي
بتبكي لييه ي بنتي دلوقت
كان نفسي اني ال اخده في حضني اول ما يخروج كان نفسي اني ال اخفف عنه ..وذادد في البكاء
ليه يارب ليه اللي اتمنيتوا مايكونش من نصيبي لييه .
هانم ...اهدي ي بتي والله بكره هتتعدل وهتقولي امي قالت قومي امسحي دموعك يلا
حاضر يااما قالتها وهي تمسح دموعها
هاشم اخوي بيكلمك
هانم ..ايوة كلمني امبارح وطمني عليه
صابرين ..طيب خير
هانم عرفتي ان زاهر واد خالك جابر هيتجوز بنت مرعي العزايزي .
صابرين بفرحة ...الحمد لله اخير هيحل عن سمايا
هانم ايوة ي ختي حل ..هقوم اني ادخل للجحة يمكن تكون عوزة مساعده ولا حاجة ......
💢💢💢💢💢💢💢
في بيت جابر....
جابر ...كامل بيه قالك عل ال هيحصل
مرعي ...ايوة قالي ولازم ف ااقرب وقت ننفذ ....
جابر ...هتعمل اييه تروحلها ولا هتشيع مرتك ...
مرعي ...لا هتصل بيها وافهمها اني عاوزها بامر يخص عبد الرحمن.....
جابر ...تمام اخلص من الموضوع ده بسرعة لاني عرفت ان قدري بيدور عل حمدان في كل حته .....
مرعي ...انت ما تعرفش هو فين
جابر ..لاه عرفت انه مسافر لكن فين مااعرفش
جاء لمرعي اتصال ...
الووو لقيته طيب طيب وهينزل امتي البلد
تمام خليك وراه واول ما يحط رجليه خبرني
جابر ...مين ده
دا راجل من رجالتنا عرف مكان حمدان وماشي وراه
وبيقول يمكن ينزل بكرة ولا بعده...
جابر ...يبقي لازم تتحرك بسرعة وتكلم علياء
مرعي.. مهو ده ال هعمله ودلوقت
اتصل مرعي علي علياء ...
جاءه صوتها الووو
مرعي ...ازيك ي بنت اخوي
علياء ..الله يسلمك قالتهاا باقتضاب .
مرعي كنت عاوز اشوفك ضروري
علياء ...مش هينفع انت عارف الظروف ال البيت بيمر بييها
مرعي ..مهو اني بكلمك بخصوص الموضوع ده
علياء ..ازي يعني .
مرعي ...لما تيجي هتعرفي ...
علياء..اجي فين
مرعي...هقولك فين بس ما تقوليش ل قدري انتي رايحة فين ...
ازاي داا انا ما بخبيش علي قدري أي حاجة
اسمعي كلامي لانك لو قولتي ل قدري هتضيعي اخوكي عبد الرحمن بايدك ...
علياء بقلق ... عبد الرحمن وايه د خله
مرعي..مهو ي بنتي لو جيتي هتعرفي كل حاجة...
طيب هحاول ...
لا مفيش حاجة اسمها هحاول لو يهمك اخوكي تعالي
علياء...
مرعي علياء العنوان اهو ..........
ماشي ي عمي ها جي
اغلقت علياء الهاتف وكانت تفكر كيف ستذهب ماذا ستقول ل قدري
علياء ..انا هستاذن منه وهقولوا رايحة ل ندي وهو اكيد مش هيرفض ....
اما هو بعد ما اغلق الهاتف قال ...هتيجي بدال فيها عبد الرحمن هتيجي ....
كانت زينب تسجل لهم صوت وصورة ما قالوه وما اتفقوا عليه.......
💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦
علياء ..قدري انا هاروح ل ندي صاحبتي ممكن
قدري ...ممكن ي حبيبتي انا هقعد مع خالد شويه وراجع
ما تتاخريش
حاضر .....
بعد مااغلقت مع قدري اتصلت عل ندي واخبرتها انها ذاهبه ل مشوار وقالت ل قدري بانها ذاهبه اليها
ندي ..ليه ي عليا انتي رايحة فين.
علياء ...رايحة ي ستي ااقابل عمي مرعي بيقولي حاجة تخلص عبد الرحمن
ندي ...طيب تخلصي مشوارك وتطمنيني
علياء ..اكيد ي حبيبتي سلام دلوقت عشان مااتأخرش
💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦
اتصلت زينب عل هاشم وحكت له ما تم
هاشم ...وهي جايه عندكوو
زينب ..باينها كداا
هاشم سجلي كل حاجة سامعة ي زينب
زينب طيب بس اني مش عارفة انت عاوز التسجيلات دي في اييه
هاشم ال قولت عليه يتنفذ سااامعة
زينيب ...طيب سامعة سامعة ما تزعقش
هاشم .. بقلمي نيفين بكر .انتي هتسافر امتي
زينب الدكتور اجلها للاسبوع الجاي
هاشم ..هشوفك امتي
مش عارفة
لاء لازم تعرفي انتي وحشاني واني عاوزك
ي هاشم اصبر عليا مش هقدر دلوقت
هاشم ...شوفي ي بنت الناس لو مااجيتيش
اني هشوف حالي
زينب ...يعني ايه
هاشم ..يعني اني راجل وليا متطلبات ولو ما لبتيش طلباتي هشوف واحدة تشوفني ...
بس ما ترجعيش وتقولي بيخوني
يااا هشم بس ...
هاشم ..ما بسش اللي عندي قولته وعقلك في راسك تعرفي خلاصك ....
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
وصلت عليا امام بيت جابر
واتصلت علي عمها مرعي
الذي خرج لها كي يدخلها
مرعي ..ادخلي ي بنتي ادخلي
في ايه ي عمي قلقتني
لا ما تقلقيش
وجدت رجل في نهايه الخمسين من عمره
فقال لها مرعي
دااا عمك جابر كان صاحب ابوكي الروح بالروح
لتردف علياء بحنق وضيق ....وحضرتك بقي جايبني عشان اشوف
جابر ال كان صاحب ابويا الروح بالروح...
مرعي ..بغيظ داخلي وهو يتوعد بكسر تلك العجرفه التي تظهرها له كلما تكلمت معه
لا ي بنتي الحكايه مش كده ...
اومال قالتها بنفاذ صبر ...
عبد الرحمن اخوكي جالي من يومين قبل ما حسن يتضرب بالنار و كان بيغلي ودمه فاير
علياء ..عبد الرحمن لييه ومن ايه
مرعي ...اسمعيني للاخر وما تقطعنيش
علياء ...حاضر اتفضل...
مرعي ....المهم عبد الرحمن قبل ما يشوفك كان تلفونه الشريحة اتحرقت وكل الارقام ال عليها اتمسحت
علياء ..تمام فعلا الكلام داا لان كل ما كنت اتصل كان بي يديني غير متاح .....
الله ينور عليكي سيبيني اكمل ....
هزت راسها بايجاب ...
مرعي ...ماتعرفيش مين ابن حرام قاله ان قدري بييه ضربك وكسرك ومانعك عن اهلك ..
علياء ..مين ال وصلو كدااا
مرعي مااعرفش هو مرضيش يقولي...
المهم ي بنتي هو اتأكد من الكلام ده لما حصلتلك الحادثه
وصدق كلامهم....
وبعدها هو جه زارك صح الكلام
فعلا صح
دلوقتي ي بنتي احنا واقعين في مصيبه وسلسال الدم هيرجع تاني بين العيلتين واول حد هياخدوا بتارهم منه هو عبد الرحمن ...
علياء ..لييه ال حصل ...
انا هقولك ..عبد الرحمن اخوكي هو ال سرق وصولات الامانه ال كانت في دولابك ومش كداا وبس دا هو ال سرق طبنجة قدري وكمان هو ال ضرب النار علي حسن
علياء وهي تهز راسها يمين ويسار ...
لالا انت بتكدب عليا ..استحاله عبد الرحمن يعمل كداا
استحاله مهما هتوقع بينا عمري ما هصدق الكلام داا عليه
مرعي ...ي بتي افهمي انا لا بوقع ولا قصدي حاجة
انا خايف علي شباب العيلتين اللي هيروحوا بسبب تهور اخوكي
وانت عاوزني اصدق الكلام العبيط داااا...
مرعي ....الله يسامحك طيب بالعقل إكده ا مين دخل اوضتك وخد الوصولات والطبنجة اذ كان قدري شايلهم في دولاب اوضتك ؟؟؟
بلاش دي ..عبد الرحمن اخوكي من ساعة الحادثه وهو مستخبي
ماجاش في بالك كل دااا ...
ي بنتي انا عاوز اللحق المصيبه قبل ما تقع
علياء...مصيبه ؟
مرعي...ايوة اومال انتي بقلمي نيفين بكر مفكره ااييه د خل بيته وسرق طبنجته ووصلات كانت امانه عنده وحطه في موقف وصغر بيه قدام الناس وكمان ضرب واحد بطبنجته عشان يلبسه مصيبه ...
علياء ببكاء .و هي تضرب وجهها بيديها ...قدري لو عرف ان عبد الرحمن عمل كداا مش هيحصل كويس
مرعي ..هيقتله طبعا...
علياء..اييه هيقتله ...
مرعي.. ايوة طبعا ال عمله مش قليل ...
علياء.... طب والعمل هنعمل اييه
مرعي ..اخوكي سافر برة البلد بس مااعرفش فين هو خد تمن الوصولات من حمدان وسافر بحقهم هو اتصل عليا وهو في المطار وقالي لما يستقر في مكان هيتصل بيا يطمني عليه
علياء ببكاء ..عمي عبد الرحمن مش لازم ينزل هنا تاني
مرعي وهو يبتسم ..ما تقلقيش عليه ابدااا
علياء...المهم التحقيقات ممكن تثبت ان عبد الرحمن وراي كل دااا
مهو داا بقي ال انا طالبك عشانه
عبد الرحمن كان اخد 30 الف ..فاحنا هندي حمدان 45الف عشان يرجع الوصولات وكمان هندي ل حسن قرشين عشان ما يعترفش عل عبد الرحمن وبكدا قدري مشكلته هتتحل .وثانيا حسن هنرجعوا الوصولات ومش هيعترف عل عبد الرحمن وقدري مش هيعرف حاجة
علياء...صح هو دا الحل بس انا هجيب 45الف منين
مرعي...لا ماتقلقيش خالص الفلوس موجودة
خدي اتصلي عليه
علياء ...وانا اتصل عليه لييه
جابر بعد صمت طويل ...لانه ي بنتي هو يعرفنا واحنا مش عوزين حاجة تربطنا ب عبد الرحمن فهمتي
علياء ...مهو ممكن نقول اي حاجة او نبعت حد غريب
طيب وهنضمن منين انه هيجيبلننا الوصولات ولا حتي ما يقولش ل قدري لانه بيدور عليه في كل حته وسال عنه في بيته اكتر من مرة...
علياء ...حاضر ي عمي ...
خدي ي بنتي دااا رقمه ودي الفلوس
اخذت علياء منه المال ورقم حمدان كانت قلقه بداخلها
احساسها بانه يوجد شئ اخر خلف وداعة مرعي معها ولكن ما باليد حيله ستصدقه رغما عنها كي تنقذ اخيها ....
استأذنت منهم علياء وذهبت.........
بعدما ذهبت ...جابر ل مرعي
الواد ده هينزل امتي البلد
مرعي ال وراه بيقول ي بكرة ي بعده
جابر ... انا قلقان ممكن ترجع في كلامها البت دي مش ساهله....
مرعي ..ماتقلقش علياء رمت نفسها قبل إكده في جوازه
من واحده ما تعرفوش عشان اخوها.....
فا ماتقلقش خالص وبكرة تجي تحت رجليا بنت ال ...بنت صدقي
اما عن زينب ...ف كانت تسترق السمع وتسجل لهم كما امرها هاشم ...
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في مكتب اسر ...
قدري .. يعني التحقيقات لسه ما وصلتش لاي حاجة
اسر ..للاسف ي قدري بيه لسه .
قدري ...حسن ماشافش ال قتله يعني عرفه .
اسر ..حتي دي لا بس ال قاله انه تقريبا شاب صغير في السن وقليل في الحجم ومتوسط الطول
وطبعا دا كان في صالحك في التحقيق
صحيح المحامي قال كداه
قام قدري من مكانه ومد يده ل اسر
اني ماكنتش جاي اعرف التحقيقات وصلت لايه
انا كنت جاي اتشكرك عل كرم ا اخلاقك معاي
اسر ..انا ما عملتش حاجة حضرتك انسان الكل بيشهدلك
بكرمك وبمساعدتك للناس وبوقوفك ديما مع الحق
تسلم من زوقك ي اسر بيه ..ثم تابع استأذن اني وياريت اي حاجة تبلغني بيها عل طول .
اسر ...اكيد ي قدري بييه اكيد..........
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في السراي عند علياء
اتت لها ندي بعد ما اخبرتها بما حدث بينها وبين عمها
ندي ...مش عارفة ي علياء انا مش مطمنه
علياء ...ولا انا بس انا ماقداميش حل تاني
ندي ..طيب ما تمهدي الحكايه ل قدري وهو يتصرف
علياء ..قدري لو عرف ان اخويا هو ال وراي كل المصايب دي مش هيرحمه وممكن يقتله دا انا خوفت ااقوله انه جه وهو مش موجود فما بالك بقي ان يعمل كدا دااا.
ندي ...انا مستغربه ال عمله اخوكي بجد كان فين عقله
ليه مااستفهمش منك ومين اصلا الناس ال بلغته بالكلام الكدب داااا
علياء ...مش عارفة مش عارفة والمشكله ان مفيش وقت
اننا نصبر لحد ما يتصل واعرف منه كل حاجة
انا عوزة اخلص من الموضوع داااا ومش عارفة اعمل ايه
انا حاسة اني مخي واقف انا خايفة من رد فعل قدري لما يعرف وخايفة علي عبد الرحمن من قدري
واجهشت بالبكاء
ندي وهي تحتضنها ...اهدي ي عليا اهي ي حبيبتي ان شاء الله ربنا هيحلها من عنده
انتي دلوقتي تتصلي عل حمدان ده وتتفقي معاه
علياء ....حاضر ثم مسحت دموعها و التقتط هاتفها واتصلت عل حمدان
السلام عليكم
وعليكم السلام ورحمه الله مين معاي .
انا انا كنت عوزاك في موضوع مهم بخصوص الوصولات ال معاك
اها تقصدي الوصلات نيفين بكر ال كان اخدهم حسن عليا
علياء ..ايوة هما
ممكن اخدهم عشان احل مشكله بس وهتاخد اكتر من حقهم ممكن
مش فاهم يعني اييه اني دفعت 30الف واخدتهم ليه اللفه دي بقي
عشان الوصولات دي اتسرقت من قدري بييه وهو قالب الدنيا عليهم فانت هتحل مشكله كبيرة اوي اوي
لو تكرمت ...
بدال هتحل مشكله ...مفيش مانع.... بس انتي عوزاهم امتي
انا عرفت انك مسافر انت هترجع امتي
بكرة بأذن الله
بأذن الله خلاص اول مااعرف اخد الوصلات هتصل بيك تجيبهم وتاخد الفلوس اتفقنا ...
حمدان ...اتفقنا
سلام عليكم
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
علياء ...سمعتي
ندي ..ايوة سمعت صح كدااا
هتقابليه فين
لا مش هقابله انا هاخدهم منه قدام السرايا في باب خلفي كان دخل منه عبد الرحمن
ندي ..طيب ربنا يسترها ويعديها عل خير
علياء...يارب يااارب
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
في صباح اليوم التالي
قدري..بعد تناوله افطاره
انا نازل ي حبيبتي عاوزة حاجة
علياء ...لا اعوزك طيب يارب
قبلها هو وقال ...النهاردة هشيع حد يطمن عل عبد الرحمن
علياء ..بارتباك ...هاا عبد الرحمن لا مهو عمي طمني عليه
قدري ..امتي دااا
علياء ..امبارح
تمام هنزل اني سلام..
علياء ..مع السلامة
وبعد ما نزل رنت عل حمدان ....السلام عليكم
وعليكم السلام
انت نزلت البلد
ايوة نزلت بس بقضي كام مصلحة إكده
طيب هتجيب الوصولات امتي
هخلص وهتصل عليكي
لا انا كمان ساعتين هتصل عليك سلام
..........................
كان قدري في طريقه للشركه جاءه اتصال من خالد
الوو ..ايوة ي خالد
خالد ...لقيت حمدان وهو معايا اهو
قدري طيب خده عل الاوضه الخلفيه اللي في ا سرايا .
خالد.... حاضر حالا
لف قدري بالسياره ورجع بها الي السرايا ....
بعد 10دقائق كان امام الغرفه الخلفيه
فتح الباب بعنف فانتفض حمدان
حمدان ..في اييه ي قدري بييه اني عملت اييه
قدري ...يعني مش عارف
حمدان ..والله مااعرف ي بييه
انت كنت هربان لييه
اني ابدا والله انا كنت بخلص كام مصلحة في قنا واول ماخلصت نزلت عل طول
قدري وهو يقترب منه علي هواده وكانه نمر سينقض علي فريسته
الوصولات ال معاك جاتك ازاي
حمدان ...جنابك ال شيعتهم
قدري ...وهو ينقض عليه ويمسكه من تلابيبه .
اني كيف الوصولات دي اني ماشيعتهاش ليك يبقي وصلتك ازاي هتنطق ولا اخلي الرجاله تنطقك بمعرفتهم
حمدان وهو يميل عل يديه احب علي يدك ي قدري بييه اني عندي عيال
يبقي لو خايف علي عيالك انطق
حاضر هقول والله بس اديني الامان
قدري ...ماشي وانا اديتك الامان قول
حمدان الست عليا مرت جنابك هي اللي جابتلي الوصولات
وقالتلي انك ال شيعتهم معاها في الاول
بتقول مين ي راجل ي خرفان دا انا هقتلك دلوقت وهشرب من دمك
حمدان الحقني ي خالد بييه انا قولتلوا اديني الامان وهو اداني
خالد ...اهدي ي قدري هيموت ف ايدك ومش هنوصل لحاجة
انت سامع الكلب ده بيقول اييه بيقول علياء هي اللي ....
اديتلوو الوصولات
حمدان . والله ما بكدب حتي خدت مني ٣٠ الف واتصلت تاني وقالتلي انك متضايق وهترجع الفلوس بزيادة وهتاخد الوصلات وتديها ل حسن عشان تحل المشكله
كان ماذال قدري يمسكه اقترب منه خالد سيبه ي قدري
خالد ...معاك اثبات علي كلامك ده
حمدان... وهو يسعل من الخنقه بعد ما تركه قدري
ايوة والله مش ده رقمها
واعطاه الفون الذي ما ان نظر به تراجع خطوتين للوراء وكانه اصابه دوار
هي حتي كلمتني النهاردة وقالتلي ااقابلها من الباب الخلفي للسرايا الله وكيل ما بكدب وحياة عيالي ما بكدب
قدري وهو عل نفس الحاله ولم يتكلم بينما خالد تابع معه وقال
عارف لو كنت بتكدب بقلمي نيفين بكر هعمل فيك اييه قسما بالله لا هيكون ليك لا بيت ولا حتي ارض سااامع
والله سامع وانا معاكووو اهو هي هترن علي كمان ساعة والمايه تكدب الغطاس
اقترب خالد من قدري الذي كان في عالم اخر...
تدور براسه الاف الاسئله والاف الاف المواقف
هل كذبت عليه هل خانته كيف خرجت وهي مصابه فعلا هو يكذب هي لم تفعلها هجم قدري عليه ولكنه كان يرفعه وهو يخنقه من ياقته
قدري وهو يجز عل اسنان ويقول بصوت مرعب
انت كداب مرتي كانت متصابه يبقي هتقابلك كيف وتديك الوصلات
حمدان وهو يكاد يموت رعبا ...والله ي قدري بييه ال خصل قولته
قدري سيبه دي مش طريقة ومش هنوصل لحاجة كدااة
تركه قدري وهو يدفعه للخلف
عوزك تقولي كل حاجة حصلت ولو كدبت بحرف الله في سماه لاقطع خبر ودلوقت
حمدان حاضر حاضر
اني في واحد جالي وقالي انه من طرف الست علياء وان هي عرفت بالمشكله وعندها الحل ال هيىرضي الترفين بانها تجيبلي الوصولات وتاخد ٣٠ الف وانت هتراضي حسن بعدين وقالي كمان هي هتقابليني في النحيه القبليه وفعلا قابلتني وجت وجابت الوصولات وخدت مني 30الف جنيه ومشت
بعديها جالي سفريه ضروري بخصوص العيله عندينا وسافرت اقضيلهم كام مصلحة وكنت ناسي تلفوني
وبعدها ب ٣ ايام شيعت مع واحد كان نازل قنا يجيبه
لقيت حضرتك رانن علي كتير قولت لما انزل وافضي هكلمك واشوف حضرتك عاوز ايه
امبارح الست علياء اتصلت علي واتفقت معاي اني اجيب الوصولات تاني بس المرة دي هاخد 45الف وهي هتدي الوصولات ل حسن عشان الوصولات دي عملت مشكله كبيرة قوي واتفقت معاي ان تسليم الوصولات والفلوس هنا بعد ساعتين من وقت ما كلمتني بس هي ال هتتصل بيا دي كل الحكايه والله ي بييه ما بكدب...
قدري ..وكانه بعالم غير العالم من الصدمه
اما عن خالد فهو لم يصدق او يكذب
خالد يعني الست عليا حاتتصل بيك وهي ال هتاخد الوصولات بنفسها ...
حمدان ...ايوة ي بيه والله
خالد ..مفيش غير اننا نستني ونثبت انه كداب ي صادق
قدري ..انت بتقول ايه ي خالد دااا كداب علياء مش ممكن تعمل كدااا
ثم هجم عليه مرة اخرة واخذ يكيل له اللكمات
امسكه خالد وابعده عنه وسط زعر حمدان
اهدي ي قدري بقي مش كدااا كدااا مش هنعرف نفكر بطريقتك دي ...
ي خالد افهم علياء استحاله تخون ثقتي وانا متاكد من كدااا مش ممكن
خالد وهو يهدأه طيب نستني شويه ونشوف ايه ال هيحصل
انتظروو اكثر من نصف ساعة كان فيها قدري يتاكل من القلق ماذا سيفعل ان كان حمدان صادق محبوبته خائنه
من كان لها السند والحمايه اتفعل به ما فعلت
لالا لن ولم تفعل هو كاذب بالطبع فعلياء ،..
قطع سيل افكاره رنين هاتف حمدان الذي قال
هي ي بيه الست علياء ارود
قدري لم يتكلم بحرف
اما خالد فقال ايوة رود بس افتح الاسبكير
حاا حاضر ي بييه حاضر ..
فعلا فتح الاسبيكر وهو يرود
الووو ايوة ي ست عليا
ايوة ي حمدان نعم هو صوتها بقلمي نيفين بكر لم يكذب حمدان ولكن لما لما فعلت ذلك
حمدان انا موجود جنب السرايا اها حضرتك هتبعتي حد ولا هتيجي بنفسك
علياء ...لا انا ال هاجي بس اوقفلي عند الباب بالظبط
حاضر اها انا رايح عل هناك
علياء 5دقايق ونازله سلام
وعليكم السلام...
نظر خالد ل قدري وقال انا رايح وراه وهشوف
قدري بصرامه وبنظرة لا تبشر بالخير
لاه اني ال هروح وهشوف
قدري ..انت هتروح زي مااتفقت معاك ومش هتبين حاجة ابدا سامع وبعد ما تاخد الفلوس هتاجي هنا عند خالد بييه
حا حاضر ي بييه ال جنابك تأمرني بيه هنفذه
خرج حمدان وذهب ناحيه الباب الخلفي
اما قدري فقد كان يتابعه من عل بعد حتي لا تراه
وما هي الا ثواني حتي ظهرت علياء وهي تتلفت يمين ويسار اعطته المال واخذت الوصولات دون كلام وصعدت مسرعه الي غرفتها
تبعها قدري الذي فتح الباب بعنف وما ان دخل حتي شحب وجهها
قدري وهو يتقدم منها بخطواط متمهله
اييه ال في ايدك داااا
علياء . وهي تبلع ريقها ...دااا داااا
قدري بصوت جهوري ...داااا اييييييه انطقي
علياء ...و هي تنتفض فهي اول مرة تتطلع عليه في هذه الهيئه المهلكه
علياء بتلجلج .... دي دي الوصولات ال كانت ضايعه
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
فصل كبيييييير اهو رايكوووو توقعاتكووو ايييه
❤❤❤.... يتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق