روايه الجميله و الوحش الفصل لسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم نونا كامله
روايه الجميله و الوحش الفصل لسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم نونا كامله
الجميله والوحش البارت السادس عشر
عصرا
في القصر في الصالون
احلام وروان قاعدين بيتكلمو
وفجأه تليفون روان رن
روان/دا فراس استني ارد عليه
روان ردت/الو ي فراس
فراس بتوتر/روان ادم عرف كل حاجه ودلوقتي هو كتله نار محدش هيقدر يسيطر ع غضبه ادخلي أوضتك ومتطلعيش منها ابدا ابدا ..انا ف الطريق سايق وآدم قدامي جاي ع القصر
روان التليفون وقع من ايدها بصدمه وقامت
احلام قامت/في اي ي روان اي الحصل
روان بدموع وخوف/ادم عرف كل حاجه عن موضوعي انا وكريم
احلام بصدمه/اي
قدام القصر ادم وصل ونزل من العربيه ورزع باب العربيه وفراس نزل من عربيته بسرعه وراح ورا ادم ووقف قدامه
فراس/ادم اهدي ..روان ملهاش زنب ف حاجه ..الزفت الصقراوي هو ال خطط ل كل دا ونا اتصرفت مع الحيوان ال اسمه كريم
ادم بغضب جهوري/اوعي ي فراس من قدامي
ودخل القصر وفراس راح وراه
وروان كان باب غرفتها مقفول و احلام كانت واقفه عنده
ادم بغضب جهوري/روااااان
روان ف اوضتها مرعوبه وبتعيط
واحلام كانت خايفه ع روان وخايفة من غضب ادم
احلام/ادم اهدي علشان خاطري
مالك وطارق طلعو من غرفتهم ع صوت زعيق ادم
طارق/في اي .اي ال بيحصل
مالك/في اي ي آدم
ادم خبط ع بابا اوضه روان بعصبيه وروان جوه بتعيط
ادم بعصبيه/اطلعي من الزفت الاوضه ي روان
فراس راح وقف قصاد اوضه روان
فراس/ادم اهدي وخلينا نتكلم بهدوء
ادم بعصبيه /اوعي ي فراس من قدامي علشان مقتلكش دلوقتي حالا
فراس /عايز تقتلني اناا معنديش مشكله بس مش هسمح لك تأذي شعره من روان
ادم بعصبيه/هقتلك انت وهي ..علشان اختي تبقي تستغفلني تاني
طارق/لا حول ولا قوه اي بالله اي ال حصل ي ابني روان عملت اي لكل دا
مالك /في اي ي آدم هي روان عملت اي .. وتستغفلك اي هي عمرها ما عملت حاجه من ورانا
ادم بغضب جهوري/والله انا برضو كنت فاكر كدا ..كنت فاكر اني مربيها كويس ..طلع عين اهلي طول السنين ال فاتت علشان ادخلها احسن مدارس واحسن جامعات..علشان تتعلم تعليم احسن مني مليون مره ...وتعيش عيشه انضف من ال عشتها ..وف الآخر اكتشف انها بتقابل حبيبها من ورايا لاء وكمان راحت له بيتههه
روان ف اوضتها كانت سامعه كلامه وبتعيط وبتتمني الموت الف مره
مالك بصدمه/انت بتقول اي
طارق بغضب/اخرس ي آدم. بنتي عمرها ما تعمل حاجه زي دي ..متقولش ع اختك كدا
روان فتحت الباب ووقفت قصاد ادم بجرأه
روان بغضب/صح ..انت قدمت لي كل حاجه ..احسن مدارس واحسن جامعه وعمري ما طلبت حاجه ومكنتش موجوده..عمري ما كان نفسي ف حاجه وانت مجبتهاش ..كانت كل حاجه بتشتريها ب الفلوس كانت بتبقي عندي..طب ب النسبه للحاجات ال من غير فلوس ؟حضنك مثلا.. انك تقعد معايا وتسألني عامله اي ...انت عمرك سألتني انا عامله اي ي ادم؟ عمرك سألتني انا مبسوطه ولا لاء...الاجابه لاء ..ادم بيه الحديدي مبيهمهوش غير شغله ونفسه وبس .انا مش محتاجه فلوس انا محتاجه احس ان عندي اخ بيحبني بجد...كل واحد فيكم مشغول ف حياته ونا طول عمري لوحدي..انت شغال ليل نهار ومبشوفكش غير نص ساعه ف اليوم. ومالك مشغول ف شركته وبابا من الدكاتره ل الادويه وفيه ال مكفيه ..محدش فيكم كان بيقعد معاها حتي ٥ دقايق يشوفني عامله اي ..الا مؤخرا لما احلام ظهرت ف حياتنا .غيرتك وبقيت بتسأل علينا وبتهتم تسأل علينا واذا كنا كويسين وبخير ولالا
..من اول ما اتجوزتها وجت البيت هنا وهي اعتبرتني اختها الصغيره ..عوضتني عن حجات كتير وحسستني ان عندي اخت بتفهمني بجد.
ادم/
روان بغضب و دموع/ انا مش فاهمه انت بتلومني لي ؟مش كل دا حصلل بسببك؟ مش كل حصلي دا بسبب شغلك وبسبب حد من اعدائك؟ كل ال مصايب ال بتحصلنا وهتحصلنا بسبب شغلك ال معيشنا كلنا ف رعب .كان ممكن تسيب الشغل دا ونعيش كلنا مبسوطين بس انت اخترت الاسهل ..وبسبب انانيتك .ف مترجعش تلومني ع اي حاجه حصلت
ادم دمع ومسك قبضه ايده بغضب
ادم بغضب جهوري قرب منها/دا مش مبرر لل انتي عملتيه ..مش مبرر ل قله ادبك وقله تربيتك
فراس وقف قصاد روان وروان مسكت فيه بخوف وبتتحامي فيه
فراس وقف قدام ادم /روان متربيه احسن تربيه ومعملتش حاجه غلط..
وبص ل طارق
فراس/محدش يستجرا يلمس شعره من روان ي عمي .. روان حبت واحد زميلها ف الجامعه وكانت بتقابله . كل فين وفين ..وهو كان مفهمها انه هيجي يتقدم لها وهي وثقت فيه..وف يوم كذب عليها وقال لها انه عامل حفله لكل زمايلهم وصحابهم وهي راحت ع اساس هتلاقي كل زمايلها هناك ال ***كدب ومكنش عازم حد غيرها ..وحطلها حاجه ف العصير ونا لحقتها ورحت البيت قبل ما يلمس شعره منها
مالك بيسمع بصدمه ومش مصدق انه اخته كان هتضيع منه وحصل كل دا وهما ميعرفوش عن اختهم حاجه
طارق بصدمه/انت بتقول اي ي فراس انا بنتي كانت هتضيع مني من كام يوم ومحدش فكر يقولي
ادم بغضب وعصبيه/وفراس بيه الوحيد كان عارف كل دا ..وخبي عن صاحب عمره ..وحضراتكم جيتو من برا ع اساس كنتو ف عيد ميلاد وكدبتو عليا وانتو باصين ف عيني
وللحظه ادرك ان احلام كانت معاهم
ادم بص ل احلام
واحلام كانت واقفه بتوتر
ادم/انتي كنتي عارفه؟
احلام دمعت
ادم بعصبيه/ردي ع سؤالي انتي كنتي عارفه كل دا وخبيتي عني
احلام هزت راسها ب اه
ادم بعصبيه/حلو اوي..دا كدا حلو اوي ...انا الوحيد ال نايم ع وداني يعني ...مراتي خبت عليا وكدبت عليا وهي باصه ف عيني ..و صاحبي واختي كمان كدبو عليا .اقدر اثق ف مين انا دلوقتي حد يفهمني
فراس/احلام ملهاش زنب ..انا ال قلت لها متقولش حاجه علشان ردت فعلك دي ..احلام خدي روان بعد اذنك وأدخلو الاوضه
احلام كانت هتاخد روان ويدخلو
ادم بعصبيه/إياك حد يتحرك من مكانه
احلام و روان وقفو
ادم/هاخد معاد من المأذون وهتتجوزي انتي وفراس بكره
روان بصدمه/اي
وكل الموجودين اتصدمو
واكيد فراس كان بيحلم ب اليوم ال هيتجوز فيه حب حياته بس مش عايزها تتجوزه بالطريقه دي وتكرهه
مالك /انت بتقول اي ي آدم
ادم بغضب/زي ما سمعتو
طارق/جواز اي ال بكره دا من غير ما تاخد رأينا او رأي اختك
ادم بعصبيه/رأيها مش مهم ومش عايز نقاش ف الموضوع
روان بدموع/يعني اي راايي مش مهم ..انت مينفعش تاخد قرار زي دا عني ..انا مش عايزه اتجوز
ادم بغضب قرب منها/انا ماسك نفسي بالعافيه علشان مهدش القصر دا فوق دماغك ومش عايز اسمع نفسك انتي فاهمه ولا لا
وطلع برا القصر بغضب وكل كلمه روان قالتها بتردد ف دماغه
واحلام خدت روان ف حضنها وروان عيطت
مالك راح ل روان
روان ب دموع/انا اسفه
وبصت ل طارق
روان/انا اسفه ي بابا ع كل حاجه عملتها..يارتني كنت مت قبل ما اخذلكم كدا
طارق /بعد الشر عليكي ي نور عيني اوعي تقولي كدا تاني
مالك حضنها وروان حضنته بقوه وعيطت
مالك/احنا ال اسفين ع كل مره بعدنا عنك فيها ومكناش جمبك
وباس راسها
وطلعت من حضنه وحضنت طارق وطارق حضنها بقوه وملس ع شعرها
طارق/الحمد لله انك بخير وف حضننا ..الحمد لله الف مره
روان بدموع طلعت من حضنه ومسكت ايده/ بس انا مش عايزه اتجوز ب الطريقه دي ي بابا..انا مش عايزه ادم يعاقبني ب الطريقه دي
فراس /متقلقيش مش هتعملي حاجه غصب عنك..انا هتكلم مع ادم وهحاول أقنعه
طارق اتنهد/معتقدش حد يقدر يوقف ادم عن ال بيعمله
قدام القصر ف الجنينه
ادم بغضب طلع السلاح من ورا ضهره وضرب طلقات ف الهوا
احلام بقلق طلعت من القصر وراحت له
احلام /ادم
ادم لف لها
ادم بغضب/انا مش قادر افهم ازاي تكدبي وتخبي عليا ...هااا ازاي
احلام بتوتر /انا اسفه انا كان لازم اخبي علشان خفت من ردة فعلك لما تعرف
ادم بعصبيه/انتي كدبتي عليا وانتي باصه ف عيني..خبيتي عليا ونتي اكتر واحده بثق فيا ف الدنيا دي ...و دلوقتي فهميني ازاي هقدر اثق فيكي تاني
احلام دمعت/انا ا
ادم بيحاول الهدوء/بعد ما نخلص من موضوع كتب كتاب كتابهم هنبدأ ف اجراءات الطلاق علشان نتطلق
احلام بصدمه وبتحاول تستوعب/ن نتطلق؟
ادم بغضب/اه نتطلق...انا مقدرش اعيش مع واحده مبثقش فيها
و فتح باب عربيته وركبها ومشي
واحلام دمعت
جوه القصر
روان في غرفتها منهاره من العياط وفراس مشي و طارق دخل غرفته يصلي
ومالك قاعد ف الصالون وسرحانه
فجأه الخادمه راحت له و ف ايدها ظرف صغير
الخادمه/الظرف دا وصل ل حضرتك ي مالك بيه
مالك انتبه واخد منها الظرف
وفتحه وكان في فلاشه
مالك باستغراب/مين بعته
الخادمه/مبعوت مع بريد
مالك قام ودخل غرفته
وجاب الاب توب وقعد ع السرير وحط الفلاشه ف الاب توب
وظهر له فيديو
و مالك فتحه
مدحت قاعد ع مكتبه وجنات قاعده قصاده
مدحت/كل ال عليكي هتروحي تشتغلي عنده ف الشركه وتقربي منه لحد ما يقع ف حبك وبعدين تسبيع وتختفي من حياته تماما
جنات بصدمه/اي
مدحت/اي انتي هتعملي اي يعني .كل ال هتعمليه هتوقعيه ف حبك وبس .هديكي مبلغ تجيبي بيه لبس نضيف تلبسيه لما تشتغلي عنده ف الشركه .و هزور لك cv محترم علشان يقبلك ع طول
جنات اتنهدت/ونا موافقه
مالك كان بيشوف الفديو بصدمه و دمع
معقوله كل ال عاشه معاها كان كدب وبس
في اليوم التالي
دا كان اسوء يوم عدي عليهم كلهم
روان ف اوضتها بتعيط طول الليل .ومش عايزه ادم يجوزها فراس غصب عنها وشايفه ان كدا ادم حط فراس قدام الأمر الواقع ويمكن هو مش عايزها
وف احلام ف اوضتها نايمه ع السرير بس صاحيه ومنامتش طول الليل
وآدم مرجعش القصر من امبارح
ومالك ف اوضته منمش طول الليل
وطارق من الصبح بيقرأ قرآن وبيدعي ربنا يهديه له عياله
عصرا ف القصر ف الصالون
طارق قاعد
ومالك واقف و ادم وجمبه فراس واقفين ومستنين المأذون
و احلام مع روان ف غرفتها
طارق/فكر ي ابني الله يخليك ..اختك يمكن مش عايزه تتجوز بطريقه دي
مالك/مش من حقك تجوزها غصب عنها ي آدم
ادم بغضب/ لاء من حقي ومش عايز اسمع نقاش ف الموضوع دا
طارق اتنهد
و رضا دخل ومعاه المأذون
المأذون/السلام عليكم
طارق/وعليكم السلام اتفضل ي شيخنا
رضا/اتفضل اقعد هنا ي شيخنا
المأذون قعد
في غرفه روان
كانت لابسه دريس ابيض سمبل وقاعده ع السرير ضامه ركبتها ل صدرها و بتعيط واحلام قاعده جمبها
احلام/كفايه عياط ي روح قلبي ..انتي هاريه نفسك عياط من امبارح حرام عليكي نفسك
روان بدموع/ انا وحشه اوي ي احلام. بوظت كل حاجه بغبائي .. و ادم زعلان مني ومش عايز يشوف وشي ف البيت دا تاني علشان كدا اختار يجوزني فراس وابعد من البيت دا
احلام مسكت ايدها/لاء طبعا اي ال انتي بتقوليه دا ..آدم بيحبك حتي وهو زعلان منك لسه بيموت فيكي ... انا حاسه بيكي علشان اتحطيت ف الموقف دا زيك ..وكنت مقهوره زيك واكتر بكتير منك .كنت فاكره ان الحياه هتسود ف وشي بس بعد كدا عشت احلي ايام حياتي مع ادم
هو اكيد شايف ان دا احسن ليكي والا مكنش عمله
روان /
احلام/.وبعدين انتي بتكرهي فراس للدرجه دي يعني مش عيزاه؟
روان/لاء طبعا مبكرهوش ..فراس دا هو ال مربيني مع ادم .ادم مكنش بيأمن عليا الا مع فراس ونا كمان بحس ب الإمام مع فراس وبثق فيه اكتر من اي حاجه. بعتبره اخويا وصحبي وبحترمه جدا زي ادم ومالك بس انا مش شيفاه غير اخويا..وبعدين هو زمبه اي ادم يدبسه تدبيسه زي دي ويخليه يتجوزني غصب عنه
احلام ابتسمت/دا انتي احلي تدبيسه ف الدنيا والله..وشكلك زي القمر كمان ف الدريس الأبيض دا
روان ابتسمت وحضنتها/ربنا يخليكي ليا
احلام ابتسمت
روان طلعت من حضنها/واسفه علشان عملت لك مشكله مع ادم ..اسفه انه عايزكم تطلقو بسببي
احلام/متشغليش بالك ب الكلام دا دلوقتي..أمسحي دموعك و يلا ننزل علشان هما مستنين تحت
روان اتنهدت ومسحت دموعها
ف الصالون الكل مستني
فجأه روان واحلام طلعو من الغرفه ونزلو ع السلم
فراس بص ع روان ب اعجاب
الدريس الأبيض شكله تحفه عليها و كان شكلها زي القمر ومش عارف يشيل عينه من عليها
و ادم بص ع احلام
لابسه دريس اسود وفارده شعرها وكان شكلها حلوه اوي ك العاده
واحلام بصت له وبصت ف عينه وهو بعد عينه عنها
وراحو لهم
ادم/ابدا يلا ي شيخنا
و روان قعدت وفراس قعد
والمأذون بدأ الإجراءات
و ادم ومالك مضو ك شهود
المأذون/بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
طارق/مبروك ي حبيبتي
و ادم ساب القصر وخرج و روان كانت بتبص عليه وهو بيخرج حتي مبصش ف وشها ولا ودعها قبل ما تمشي
المأذون قام/يلا عن اذنكم والف مبروك
رضا ل المأذون/اتفضل ي شيخنا
ووصل المأذون ل برا
طارق باس راس روان وحضنها
وروان حضنته بقوه ودمعت
مالك حضن روان
مالك/الف مبروك
طارق سلم ع فراس/الف مبروك ي ابني ..مش هوصيك ع بنتي
فراس/مش محتاج توصيني ي عمي
ومالك سلم ع فراس وبارك له
مالك /اختي امانه عندك ي فراس
فراس/متقلقش عليها
احلام حضنت روان بقوه
و روان حضنتها و دمعت
ع المغرب ف القصر
فراس اخد روان ومشيو
وطارق ومالك قاعدين ف الصالون
في غرفه احلام
غيرت هدومها وجهزت شنطتها و بصت ع الغرفه ل اخر مره وبصت ع ايدها ال فيها خاتم الجواز وخلعته من ايدها ودمعت وحطته ع الكومودينو
احلام نزلت من فوق والخادمه قدامها بتنزل لها شنطه هدومها
طارق/اي دا ي احلام
مالك قام/انتي راحه ع فين
احلام ابتسمت بوجع/همشي خلاص..انا و ادم هنتطلق ..انا فكرت انه قالكم
طارق بصدمه/طلاق اي ..لا مقلناش حاجه زي دي
مالك/بطلي هبل ي احلام وخدي شنطتك و اطلعي ..طلاق اي ال بتتكلمو عنه
طارق/استهدي ب الله ي بنتي دا بيتك ..مش المفروض تمشي منه مهما حصل
احلام ابتسمت/انا مبسوطه اوي اني عرفت عيله زيكم ..اب تاني زي حضرتك ي اونكل واخ زي مالك و اخت زي روان..بس انا لازم امشي
وحضنت طارق وطارق حضنها بقوه وباس راسها
طارق/دا انا ال فخور ان عندي بنت زيك
احلام ابتسمت وطلعت من حضنه وسلمت ع مالك
مالك/طب خليني اوصلك انا
احلام/لاء مفيش داعي انا طلبت تاكسي ومستنيني برا ..عن اذنكم
واخدت شنطتها وجرتها وراها وطلعت برا القصر
مالك بغضب/ادم بيدمر حياته ومش عارف هو بيعمله اي بسبب غضبه ال ماليه
طارق اتنهد/عمره ما هيلاقي واحده تحبه زي احلام ربنا يهديهم يارب
عند احلام قدام القصر
رضا راح لها بسرعه ياخد منها الشنطه
رضا/عنك ي احلام هانم ..تعالي اوصل حضرتك انا
احلام ابتسمت/شكرا ي رضا التاكسي مستنيني اهو..ممكن بس تحط الشنطه دي ف التاكسي
رضا/امر حضرتك
عند آدم واقف ف شباك اوضه مكتبه وبيراقب احلام وهي ماشيه ودمع ومسك قبضه ايده وخبط ع الحيطه بغضب
عند رضا تحت اخد الشنطه حطها ف التاكسي واحلام ركبت و التاكسي انطلق ورضا ركب عربيته وراح وراها زي ما ادم أمره علشان احلام تفضل ف امان
عند احلام ف التاكسي
سانده راسها ع الشباك وسرحانه
وموبايلها رن وكانت مريم
احلام/الو
مريم بابتسامه/وحشتيني موووت .انا رجعت من اسكندرية ولازم اشوفك
احلام/انا ف التاكسي وراجعه ع بيت بابا اهو
مريم/انتي مال صوتك
احلام/انا و ادم هنتطلق
مريم بصدمه/اي
احلام بدأت بطنها توجعها وحطت ايدها ع بطنها بوجع
احلام /اااه
مريم بقلق/في اي ي احلام مالك
احلام بوجع/بطني مش عارفه مالها وجعاني اوي
سواق التاكسي بص ل احلام من المرايه
السواق/حضرتك كويسه ي مدام
مريم بقلق/احلام خلي السواق يوصلك ع أقرب مستشفى ونا هجيلك فورا
عند آدم ف القصر
دخل غرفته
وبص ع الاوضه
احلام سايبه اثر ف كل حتي ف الاوضه
ع الكنبه في ألوان وورق وتصاميم
و ع السرير الكتاب ال اخر مره كانت بتقرأ فيه
و بص ع الكومودينو لقي خاتم الجواز بتاعها
راح مسكه
و بص ع التسريحه فرشه شعرها وميكب والبرفان بتاعها
ادم راح عند التسريحه ومسك علبه البرفان وغمض عينه وشمها
ادم موبايله رن
ادم طلع الموبايل من جيبه
ادم/ايوا ي رضا .احلام وصلت البيت
رضا/احلام هانم بدل ما ترجع البيت غيرت طريقها وراحت ع المستشفى
ادم بصدمه و بقلق/اي؟ انت بتقول اي
رضا/بس متقلقش عليهل هي ماشيه ع رجلها و كويسه
ادم بقلق/ادخل فورا المستشفى واعرفلي مالها ..حالا
رضا/حاضر ي آدم بيه
عند احلام ف المستشفى
ف غرفه الدكتوره
احلام نايمه ع السرير والدكتوره بتكشف عليها
ومريم قاعده ع الكرسي
الدكتوره ابتسمت/خلاص خلصت
احلام قامت وعدلت هدومها و لدكتوره راحت ع مكتبها وبدأت تكتب ف الروشته
احلام راحت قعدت قصاد مريم
مريم /طمنينا ي دكتوره احلام مالها
احلام/في اي ي دكتوره انا اول مره بطني توجعني بالشكل دا
الدكتوره ابتسمت/متقلقوش دا طبيعي جدا ف الشهور الاولي ..مبروك ي احلام انتي حامل
احلام بصدمه/اي انا حامل
مريم بفرحه/بجددد
احلام دمعت بفرحه ومش عارفه تفرح ان ف بطنها بيبي من حبيبها ادم ولا تزعل ان البيبي هيجي يشوف اهله متطلقين
مريم راحت حضنت احلام بفرحه
مريم/مبروك ي روحي الف مبروك
وطلعتها من حضنها
واحلام بابتسامه و دموع حطت ايدها ع بطنها
الدكتوره/وانتي بطنك وجعتك ب الشكل دا علشان انتي تقريبا عشتي استرس او توتر ومينفعش خالص ف الفتره دي تتوتري او تتعصبي لان غلط جدا ع صحتك و ع صحه البيبي ..و دي ادويه هكتبهالك لازم تجبيها
وكتبت الروشته
مريم خدت الروشته من الدكتوره بابتسامه
مريم/تمام شكرا ليكي ي دكتوره بجد
وبعد شويه احلام و مريم طلعو من المستشفى و ركبو التاكسي ال كان مستنيهم وانطلقو
و رضا نزل من عربيته ودخل المستشفى يعرف احلام كشفت مع انهي دكتوره بالضبط
بعد نص ساعه ف غرفه ادم
خد شاور وطلع من الحمام بعد ما غير هدومه ل بنطلون اسود وتيشرت اسود بنص
و مسك موبايله يرن ع رضا يتطمن ع احلام
ادم/طمني احلام بخير
رضا/اه ي آدم بيه متقلقش احلام هانم بخير ..احلام هانم حامل
ادم بصدمه /اي ..حامل
الجميله والوحش البارت السابع عشر
مساءا عند فراس و روان
وصلو الفيلا بتاعت فراس و فراس فتح الباب بالمفتاح ودخلو
وروان دخلت وبصت ع البيت وكان زوقه حلو اوي
وفراس دخل شنط روان جوه
وروان كانت واقفه بتوتر
فراس/انا عارف ان الوضع غريب عليكي ومتوتره وخايفه بس انا مش عايزك تقلقي .انا فاهم كويس انك متجوزاني غصب عنك لان ادم أمر ب كدا ..ونا مقدر دا علشان كدا اعتبري ان الجواز دا مش حقيقي لحد ما ادم يهدي و ينسي ووقتها انا تحت امرك لو عايزه تتطلقي
روان عمرها ما شافت راجل بجد زي ادم اخوها ومالك وكان نفسها تتجوز راجل بجد زي أخواتها و ربنا رزقها بفراس .
فراس لما عرف الموضوع وقف جمبها ووقف ف وش صاحب عمره ودافع عنها و ووافق يتجوزها وحتي بعد ما اتجوزو حس ب قلقها وخوفها وطمنها
روان/شكرا ي فراس
فراس/انا اوضتي بس ال متاحه دلوقتي لان الباقي عاملهم اوض مكتب للشغل واوضه جيم ف انتي تقدري تنامي ف اوضتي ونا هنام ع الكنبه هنا
روان/الاوضه فين
فراس/تاني اوضه ع اليمين
روان هزت راسها بموافقة وطلعت فوق
و فراس بص لها وهي بتطلع مش مصدق ان حب عمره بقت مراته وع ذمته وبقت ف بيته ..كان بيحلم باللحظه دي من سنين بس كان نفسه روان تتجوزو بمزاجها مش غضب عنها
أمام منزل كرم
التاكسي وصل قدام البيت بعد ما وصلو مريم بيتها
واحلام نزلت و سواق التاكسي نزل بسرعه جاب الشنطه من العربيه
السواق/تحبي ادخلها ل حضرتك جوه
احلام/لاء متشكره جدا انا هدخلها
وطلعت من شنطتها فلوس وادتهاله و السواق ركب ومشي
واحلام مسكت الشنطه وجرتها ودخلت الجنينه ورنت الجرس
حمزه فتح الباب
حمزه بابتسامه/احلام .
وحضنها و احلام ابتسمت وحضنته بقوه
حمزه/وحشتيني ي جزمه
وطلعها من حضنه
احلام ابتسمت /وانت كمان وحشتني اوي
ليليان بفرحه اول ما شافت احلام
ليليان/احلاااام
وجريت عليها حضنتها
وكرم طلع من الصالون بابتسامه وراح لهم
ليليان/وحشتيني اوي اوي
احلام بابتسامه/انتي كمان وحشتيني اوي
كرم بابتسامه/نورتي البيت ي نور عيني
احلام حضنته بابتسامه وكرم ابتسم
كرم/تعالي ادخلي
حمزه بص ع الشنطه ال جمب احلام باستغراب
حمزه/اي الشنطه دي
احلام طلعت من حضن كرم
كرم/صحيح ي احلام اي الشنطه دي
احلام /ا
كرم/تعالي ادخلي مش هنتكلم ع الباب
واحلام دخلت وحمزه اخد الشنطه ودخلها جوه
وقعدو ف الصابون
كرم/امال فين جوزك
احلام /انا عايزه اقول لكم ع حاجه الأول...انا حامل
حمزه بفرحه/ايييي
كرم بابتسامه وفرحه/انتي بتتكلمي جد ي بنتي
احلام ابتسمت/ايوا
كرم حضنها بفرحه وباس راسها
كرم/مبروك ي روح قلبي الف الف مبروك..والله فرحتي قلبي
حمزه بابتسامه حضنها بقوه/الف مبروك ي حبيبتي. هبقي خال انا مش مصدق نفسي
احلام ابتسمت/هتبقي احسن خالو ف الدنيا
حمزه ابتسم وباس راسها
ليليان ابتسمت/يعني انتي ف بطنك نونو دلوقتي ولما تتولد هلعب معاها وابوسها
احلام ابتسمت/ايوا ي روح قلبي. هتبقي خالتو صغنونه
ليليان حضنتها بفرحه واحلام ابتسمت
كرم/ادم مجاش معاكي يقولنا الخبر الحلو دا لي
احلام مقدرتش تزعلهم وتقول لهم انهم هيطلقو
حمزه/هو عارف انك هنا
احلام / احم اه عارف .هو مشغول جدا ونا قلت هاجي اقعد معاكم يومين
كرم بابتسامه/تنوري ي حبيبتي متعرفيش البيت وحش من غيرك قد اي
احلام ابتسمت/هروح ارتاح ف اوضتي شويه
كرم/روحي ي حبيبتي
ودخلت الاوضه
ليليان بابتسامه/انا هبقي خالتو
حمزه مسك خدوها/ايوا ي اختي هتبقي خالتو عسل
ليليان ضحكت بفرحه و كرم ابتسم
بعد نص ساعه
ادم وصل ب عربيته قدام بيت كرم وخبط ع الباب
كرم فتح الباب
كرم بابتسامه/اهلا ي آدم ي ابني اتفضل
ادم /احلام فين
كرم ابتسم/بترتاح ف اوضتها ..والف مبروك ي البيبي.اتفضل ادخل
ادم دخل
حمزه طلع من المضبخ
حمزه ابتسم/اهلا اهلا ي جوز اختي ..الف مبروك ع البيبي
ادم/عن اذنكم هدخل ل احلام
كرم/طبعا اتفضل
في غرفه احلام
قاعده ع السرير سرحانه بعد ما غيرت هدومها ل بيجاما ورابطه شعرها كعكه عشوائيه
وماسكه التليفون وبتتفرج ع صورها هي و أدم ال كانت بتصورها ف كل مره خرجو فيها سوا
فجأه الباب اتفتح و ادم دخل
احلام /ادم
ادم قفل الباب
ادم بغضب/كنتي ناويه تقولي لي امتي ان انتي حامل.. ولا مكنتيش ناويه تقولي خالص
احلام قامت بغضب/ اه ي آدم مكنتش ناويه اقول خالص
ادم بعصبيه/مش من حقك تخبي عليا انك حامل ف ابني سامعه ولا لا ... انتي ازاي اصلا اول ما تعرفي متقوليليش..ازاي الكل يعرف ونا اخر من يعلم
احلام بغضب/مش انت قلت هنتطلق ؟ مش انت وقفت قدامي وعينك مليانه غضب وقلت لي اعملي حسابك هنتطلق ؟
ادم بعصبيه/ انتي كدبتي عليا ..كدبتي عليا وانتي اكتر حد بثق بيه ف الدنيا دي
احلام بغضب/انا مكدبتش انا بس خبيت ..علشان خايفه ع روان من ردة فعلك ..علشان انا بعتبرها اختي الصغيره
ادم بعصبيه/انتي عايزه تجننيني .انك تخبي او انك تكدبي هما واحد ب النسبه لي
احلام/مش انت وقفت قدامي وقلتي لي اجهزي علشان هنتطلق انا بقي موافقه
و قاعده مستينه ورقه طلاقي
ادم بعصبيه/دا قبل ما اعرف انك حامل
ومسك دراعها بغضب /و يلا غيري هدومك علشان هنرجع البيت
احلام بعصبيه/انا مش هرجع معاك ف مكان ونا بحقق رغبتك وموافقه نتطلق..وسيب دراعي
ادم بغضب وعصبيه /احلام
الباب انفتح بسرعه وكرم و حمزه دخلو بقلق
كرم/في اي صوتكم واصل ل اخر البيت ..بتتخانقو لي
حمزه /هو في اي ي آدم سيب دراعها انت هتمد ايدك عليها قدامنا ولا اي
ادم ساب دراعها ومسح وشه ب ايده بغضب
كرم/في اي ي حبايبي بس صلو ع النبي دا شيطان ودخل ما بينكم
ادم/مفيش حاجه احلام هتلم هدومها دلوقتي وترجع معايا البيت
احلام بغضب/ونا قلت لك مش هرجع معاك ف مكان
كرم/خلاص ي آدم ي ابني سيبها بس ترتاح يومين عندنا وبعدين تعالي اتفاهم معاها براحه . ال عيند مش هيوصلكم ل حاجه والله
حمزه/بابا عنده حق ي آدم سيبها ترتاح عندنا شويه وارجعو اتكلو
ادم بص ل احلام و طلع من الغرفه وطلع من البيت كله
و احلام دمعت و حمزه خدها ف حضنه
كرم /لا حول ولا قوه الا بالله اي ال حصلكم بس ما انتو كنتو كويسين
وملس ع شعرها وباس ايدها و حمزه بيحاول يهديها
كرم/اي ال حصل بس ي حبيبتي
احلام طلعت من حضن حمزه ومسحت دموعها
احلام/مفيش ي بابا انا و ادم هنتطلق
كرم بصدمه /اي
حمزه/هتطلقو ازاي يعني
احلام/عادي زي ما اي اتنين متجوزين بينفصلو
كرم/ازاي بس ي حبيبتي و اي ال حصل لكل دا..وابنك ال ل بطنك؟ دا انتي لسه عارفه انك حامل
احلام دمعت/عادي انا مش محتاجه لحد انا هربيه
حمزه/طب مش هتحكلينا هتطلقو لي
احلام /
كرم/خلاص ي حمزه سيبها ع راحتها مش عايزين نضغط عليها اكتر من كدا وهي حامل كل دا غلط عليها ..هنسيبك ترتاحي شويه وربنا يعمل ال فيه الخير
واتنهد وباس راسها
و حمزه باس ايدها وطلعو من الغرفه
كرم اتنهد وقعد ع الكنبه /اي ال حصلهم بس
حمزه/متقلقش ي بابا واضح بيحبو بعض اوي ومش هيقدرو يعيشو من غير بعض ..ان شاءالله مشاكل عاديه بتحصل بين اي اتنين متجوزين
كرم/تفتكر؟ بنتي عنيده ونا عارفها كويس ..وهو كمان شكله اعند منها
حمزه اتنهد وقعد/خير ان شاءالله
عند آدم فضل يلف ب العربيه لحد نص الليل
ورجع القصر ودخل البيت وطلع الاوضه وبص عليها وخلع الجاكيت ومش قادر يقعد فيها دقيقه واحده من غير احلام
ادم اتنهد واخد الجاكيت تاني وطلع برا الاوضه
في بيت كرم
عند احلام في غرفتها
نايمه ع السرير بس صاحيه وبتفتكر كل لحظه حلوه بينها وبين ادم وبتدمع و حاسه انها مبتنتميش ل اي مكان ادم مش موجود فيه ...مبتنتميش لمكان الا حضنه
عند آدم وصل بعربيته قدام بيت كرم وخلع حزام الامان ونزل ازاز الشباك
وبص ع اوضه احلام وبص ع دبله الجواز ال ف ايده واتنهد وسند ضهره ع الكرسي
في اليوم التالي
في القصر في غرفه مالك
قاعد ع السرير وسرحان
وموبايله رن وكانت جنات و مالك رد
جنات بقلق /اخيرا ي مالك رديت عليا ...أنا بقالي يومين بكلمك مبتردش ومجتش الشركه امبارح مت من القلق
مالك/
جنات /مالك انت مبتردش عليا لي انت كويس
مالك بيحاول يسيطر ع نفسه ويبان طبيعي
مالك /انا معاكي
جنات ابتسمت/بس اي الدريس التحفه ال انت باعته مع المندوب دا ..وجايبه بمناسبه اي
مالك/البسي واجهزي بليل وفي عربيه هتيجي تاخدك ع مطعم وهنتعشي سوا
جنات بابتسامه/ماشي
ومالك قفل المكالمه ومش قادر يستوعب انه حب واحده كدبت عليه ف كل حاجه ولسه مستمره و بتكدب وبتمثل
ف الصالون طارق قاعد
وآدم نزل من غرفته بعد ما غير هدومه
منمش طول الليل ورجع البيت يغير ويروح الشغل
وكان هيمشي طارق وقفه
طارق/ادم
ادم وقف
طارق/ينفع تيجي اتكلم معاك 5 دقايق بس
ادم راح قعد جمبه و طارق ابتسم انه سمع كلامه
طارق/لي ي آدم سبت احلام تمشي من البيت دا وقلت لها هنتطلق ..هي زنبها اي ي ابني ف كل الحصل
ادم/زنبها انها كدبت وخبت عليا وهي باصه ف عيني ...لو مقدرتش اثق ف مراتي هثق ف مين
طارق/عملت كدا علشان بتحب روان وخايفه عليها .. احلام غيرت حجات كتير ف البيت دا ..قبل ما تيجي القصر هنا كان ضلمه وبارد وهي غيرته ب وجودها
غيرتك للأحسن وبقيت بني ادم تاني خالص بعد ما دخلت حياتك. بقيت مبسوط وبتضحك ومرتاح. مبقتش طول الوقت عصبي وغضبان زي زمان ..بقيت بتتفاهم بالكلام بدل العصبيه ...بقيت أقرب ل اخوك و اختك وبتخرجو وبتتكلمو وبتتفاهمو بدل ما كنتو بتتقابلو صدفه ف البيت
اعتبرت روان اختها و طول الفتره ال فاتت كانت جمبها ومهتميه بيها .. حتي مالك اعتبرته اخوها الكبير... ونا كانت ديما بتعتبرني ابوها التاني ومهتميه بيا و ب ادويتي وصحتي وبتفكرني ب مواعيد الادويه وزياره للدكتور انا اصلا ببقي ناسيها
ادم/
طارق/البنت دي بتحبك وعمرك ما هتلاقي واحده تحبك قدها ..اسمع مني ي ابني او تضيعها من ايدك
مالك خرج من غرفته
مالك/دا يبقي غبي ي بابا لو ضيعها من ايده
ادم/لو خلصتو انا مضطر امشي..وبالمناسبة احلام حامل
طارق بفرحه/اي؟
مالك بابتسامه/انت بتتكلم جد؟ احلام حامل
ادم/ايوا
و خرج برا القصر
طارق بفرحه وابتسامه/انا مش مصدق نفسي انا هبقي جد
مالك حضن طارق بابتسامه
مالك طلع من حضنه
مالك/ادم اخويا ال انا اعرفه بعد ما عرف ان مراته حامل أأكد لك انه عمره ما هيطلقها وهيرجعها ف اقرب وقت انا متأكده
طارق بابتسامه/يارب يارب
مالك ابتسم
في فيلا فراس
دخل غرفته براحه يغير هدومه علشان يروح الشركه وبيحاول ميصحيش روان
وبص ع السرير لقي روان نايمه بعمق وكان شكلها حلو اوي وهي نايمه
فراس ابتسم وقرب منها وقعد جمبها ع طرف السرير ومتأملها
مش مصدق ان حب حياته ف بيته و ف اوضته وبقت مراته خلاص ..فرحان حتي لو كان جوازهم مش حقيقي
ورجع خصله من شعرها ورا ودنها وغطاها كويس
ودخل الدريسنج يغير هدومه
وبعد شويه طلع بعد ما غير هدومه وكان بيلبس الساعه
روان بدأت تصحي وصحيت
روان/فراس
فراس/اسف لو صحيتك ..انا كنت بلبس علشان اروح الشركه
روان قعدت ع السرير وربطت شعرها كعكه عشوائيه
روان/لا ولا يهمك
فراس/انا همشي اروح الشركه و في حرس برا البيت علشان ابقي مطمن عليكي ونا مش موجود. و متخرجيش من البيت الا لما تقولي لي
روان/حاضر
فراس/ يلا انا همشي ...عايزه حاجه؟
روان /عايزه سلامتك. ولو ينفع متتأخرش علشان هخاف افضل لوحدي بليل
فراس ابتسم/حاضر هاجي قبل ما الدنيا تليل
روان ابتسمت و فراس اخد مفاتيح العربيه وطلع برا الغرفه
عند احلام
طلعت من البيت بعد ما غيرت هدومها ل بنطلون كلاسيك اسود وتوب بيج وعليه بليزر زيتي وعامله شعرها كعكه ولابسه هيلز سودا
وراحت توقف تاكسي علشان تروح شغلها
وتاكسي وقف واحلام ركبت
احلام/شركه***بعد اذنك
السواق/امر حضرتك
وبدأ يسوق وفجأه لقي عربيه وقفت قدامه وقفلت ع التاكسي الطريق
احلام/في اي وقفت لي
السواق/معرفش في عربيه وققت قصادي مش فاهم في اي
احلام بصت ولقت ان دي عربيه آدم
احلام اتنهدت
احلام/متعرفش تلف وتمشي من طريق تاني
السواق/لا الطريق ضيق مش هعرف الف
احلام/تمام ثانيه واحده
احلام نزلت من التاكسي وراحت ل ادم
وآدم نزل من العربيه وخلع نضاره الشمس
احلام/ممكن تبعد عربيتك علشان عايزه امشي اروح شغلي
ادم باصص ف عيونها/
احلام بصت ف عيونه وبتحاول متضعفش قدامه
قد اي هو وحشها و نفسها تترمي ف حضنه
احلام /ممكن تسبني ف حالي؟
ادم/لاء مش ممكن ..ونا سبتك ترتاحي ومرضتش اضغط عليكي امبارح ويلا هترجعي معايا بيتنا
احلام/لاء انا ف بيتي دلوقتي..ومش هرجع معاك ف مكان ..وبعد اذنك ورقه طلاقي توصلي ف اسرع وقت
ادم/انسي ...مفيش طلاق هيحصل
احلام /مش بمزاجك
ادم/لاء بمزاجي
احلام بغضب/لاء مش بمزاجك تقول هنتطلق ومره تقول مش هنتطلق..
وبعدين مش دي كانت رغبتك ف الأول؟ اننا نتطلق ؟ونا بقولك انا موافقه.
ادم/دا قبل ما اعرف انك حامل
احلام بغضب/مفيش حاجه هتتغير بعد حملي ..انا لسه عند قراري وقلت هنتطلق ...انا هبدأ اكلم محامي والموضوع هيطول حبه بس علشان انت مش موافق بس بعدها الطلاق هيتم عادي..وبعد اذنك ابعد عربيتك علشان اروح شغلي والا والله العظيم هروحها مشي
ادم بغضب فتح باب عربيته وركب وبعد العربيه عن طريق التاكسي
واحلام اتنفست بهدوء وراحت ركبت التاكسي تاني
ومشيو ورضا بدأ يشغل عربيته ويروح ورا احلام
في شركه آدم
ادم نزل من عربيته ودخل الشركه
وهو باين عليه الغضب و الموظفين خايفين يتعاملو معاه
في مكتب فراس قاعد بيشتغل
وموبايله رن وكانت روان
فراس ابتسم و رد/الو
روان بابتسامه/فراس انا اسفه لو بعطلك عن شغلك بس انا لازم اقولك حاجه مهمه اوي
فراس ابتسم من نبره صوتها ال باين منها انها فرحانه
فراس/قولي
روان بفرحه/احلام حامل ..بابا ومالك كلموني من شويه وقالولي
فراس بابتسامه/بجد...دا خبر حلو جدا ربنا يتمم حملها ع خير
روان بحزن/تفتكر ادم هيرجع ف كلامه ف موضوع طلاقهم. انا مش عيزاهم يتطلقو بسببي
فراس/لا ان شاءالله مفيش طلاق ولا حاجه ..وهيرجعو لبعض
روان ابتسمت/يارب
بعد ساعتين في فيلا فراس
الباب خبط
روان راحت عند الباب وبصت من العين السحريه تشوف مين ولقت احلام
روان بابتسامه فتحت الباب
روان بفرحه/احلام
احلام حضنتها بابتسامه/عامله اي ي روحي
روان بابتسامه/بقيت احسن بكتير لما شوفتك
احلام ابتسمت /قلت اجي اشوفك بعد الشغل
روان بابتسامه/احسن حاجه عملتيها انا كنت محتاجه اشوفك علشان وحشتيني اوي اوي
وقفلت الباب وراحو ناحيه الصالون
احلام قعدت/فراس هنا
روان قعدت جمبها/لاء لسه ف الشغل ما انتي عارفه مبيرجعوش من الشغل دلوقتي
روان بابتسامه/ صحيح فرحت اوي اوي لما عرفت انك حامل واني هبقي عمه .الف الف مبروك
احلام ابتسمت/الله يبارك فيكي ي حبيبتي
روان/لسه مُصرين برضو ع الطلاق ي احلام؟ انا مش عيزاكم تطلقو بسببي ..انتو لو اتطلقتو انا مش هسامح نفسي
احلام /مش بسببك ولا حاجه ي روان متلوميش نفسك هو ال ف اول مشكله طلب ال بعد والطلاق وانا بحقق له رغبته
روان اتنهدت بحزن
احلام ابتسمت/سيبك انتي من كل الكلام دا. انا رجعت بدري من الشغل مخصوص علشان اطمن عليكي واشوفك عامله اي مبسوطه ولا لاء
روان ابتسمت/انا الحمد لله بخير
احلام ابتسمت/طب الحمد لله
روان/وهبقي مبسوطه اكتر لو ادم سامحني
في الشركه في مكتب ادم قاعد ع مكتبه وقدامه ملف ومش عارف يركز ف الشغل
ادم قفل الملف بغضب وقام وفتح باب المكتب
ادم بعصبيه/لي محدش اتزفت جابلي قهوتي لحد دلوقتي
السكرتيره راحت له بسرعه بتوتر/حاضر ي آدم بيه ثواني وتبقي عندك
ادم دخل المكتب بغضب
موظفه راحت للسكرتيره بتوتر/ انا مش عارفه اي ال معصبه النهارده اوي كدا
السكرتيره بصوت واطي/مش عارفه اي ال حصل بس هروح اعمل له القهوه بسرعه ل يجي يهب فيا تاني
ومشيت بسرعه
فراس طلع من مكتبه و راح للموظفه ال قافله قدام مكتب آدم بتوتر وماسكه ورقه
فراس/ادم جه ولا لسه ؟ وانتي واقفه عندك كدا لي
الموظفه بتوتر/الورقه دي لازم ادم بيه يوقع عليها ضروري ونا بصراحه ي فراس بيه خايفه ادخل له وهو متعصب كدا
فراس اتنهد/هاتي
واخد منها الورقه
ودخل مكتب آدم
ادم ال قاعد ع مكتبه
ادم بغضب/خير
فراس قفل الباب وراح حط الورقه ع مكتب آدم
فراس/الورقه دي محتاجه توقيعك
ادم اخد الورقه ووقع عليها
ادم/خدها واطلع برا
فراس/اي ال معصبك اوي كدا؟
ادم/
فراس قعد قصاده ع المكتب
فراس/او متجاوبش انا عارف...موضوع طلاقك انت واحلام ..بس بصراحه هي معاها حق
ادم بصله
فراس/ايوا متبصليش كدا هي معاها حق متوافقش ترجع لك ..مش انت وقفت قدامها وقلت لها بكل قسوه هنتطلق ؟ وهي ملهاش زنب ف اي حاجه حصلت هي عملت كل دا علشان بتحب روان وبتعتبرها اختها
ادم/خد الورقه وروح كمل شغلك ي فراس
فراس قام/ماشي
وابتسم
فراس/..و مبروك ع البيبي بالمناسبه فرحت اني هبقي عم ..روان كمان فرحت اوي ..ومنتظره منك تيجي تقول لها انك مسامحها زي ما بباك ومالك ونا سامحناها ..بلاش تخلي غضبك وعيندك يبعدوك عن الناس ال بتحبهم
واخد الورقه وطلع برا المكتب
عصرا في بيت كرم
في الصالون قاعد كرم و طارق و مالك
حمزه طلع من المضبخ بعد ما عمل لهم قهوه وقدمهالهم
طارق ابتسم /تسلم ي ابني تعبانك
حمزه ابتسم/ولا اي تعب
وقعد وبدأو يشربو القهوه
كرم ابتسم/نورتونا والله زيارتكم دي فرحتنا
طارق ابتسم/تسلم .. احلام بنتي وحشتني حتي وهي لسه ماشيه مكملتش يومين وقلت ل مالك يجبني اشوفها
فرحت اوي اني هيبقي عندي حفيد
مالك ابتسم/انا كمان متتصوروش فرحت قد اي اني هبقي عم .ربنا يقومها بالسلامه
كرم و حمزه ابتسمو/يارب
كرم/هي ف شغلها وزمانها ع وصول ..قلت لها والله بلاش شغل ف فتره الحمل دي بس هي بتحب شغلها اوي ومش عايزه تخسره
والباب خبط
حمزه/اكيد دي احلام
وقام فتح واحلام دخلت
حمزه /حمد لله ع السلامه.
احلام /الله يسلمك
حمزه مسك ايدها/انتي احسن النهارده؟
احلام ابتسمت/متقلقش انا كويسه
حمزه ابتسم
و احلام دخلت ولقت طارق ومالك قاعدين ف الصالون
احلام ابتسمت/اونكل
طارق بابتسامه/عامله اي ي حبيبتي
احلام راحت سلمت عليه بابتسامه وحضنته
احلام /انا بخير الحمد لله
وسلمت ع مالك
طارق بابتسامه/متتصوريش فرحنا قد اي بحملك ..الف الف مبروك
مالك ابتسم/مبروك ي احلام
احلام ابتسمت/الله يبارك فيكم
وقعدت وحمزه قعد
طارق/لسه برضو ي بنتي مُصره مش عايزه ترجعي البيت..دا انتي حتي حامل
مالك/متنشفيش دماغك وارجعي البيت ي احلام..ادم مش مبسوط من غيرك وانتي كمان واضح انك مش مبسوطه من غيره
احلام /هو ال طلب دا..ونا بحقق له رغبته ...و دا قراري النهائي ومش هرجع فيه
طارق اتنهد/ربنا يهديكم يارب ويهدي سركم
كرم اتنهد
الجميله و الوحش البارت الثامن عشر
ع المغرب
في فيلا فراس
روان نزلت من غرفتها و فراس
دخل البيت بمفتاحه بعد ما خلص شغل
روان ابتسمت/حمد لله ع السلامه
فراس مش مصدق انه هيرجع البيت كل يوم هيلاقي الابتسامه الحلوه دي بعد ما كان بيته ضلمه وبارد
فراس ابتسم/الله يسلمك.
روان/انا اسفه يعني معرفتش اعملك اي حاجه تاكلها لان انت عارف مبعرفش اضبخ
فراس/انتي مكلتيش حاجه من الصبح غير الفطار؟
روان/لاء معرفتش اعمل حاجه
فراس /ازاي ي روان سايبه نفسك من غير اكل كل دا
وخلع الجاكيت
فراس /هطلع اخد شاور وانزل اعمل لنا عشا
روان ابتسمت/انت بتعرف تضبخ
فراس /امال ي بنتي ..انتي مدقتيش اكلي قبل كدا شكلك..هتنبهري
روان ابتسمت /ماشي اما نشوف
فراس/دقايق وابقي عندك
وطلع ياخد شاور وروان ابتسمت
وبعد شويه تليفون فراس رن
خدته من الجاكيت ال خلعه علشان تطلعهوله فوق
فراس طلع من الحمام وهو لافف الفوطه ع جسمه وبينشف شعره ب الفوطة
روان دخلت الغرفه /فراس تليفونك بيرن
وبصت عليه بخجل و علي عضلاته اول مره تاخد بالها انه جسمه رياضي اوي كدا
روان بخجل و توتر/انا ا
فراس ابتسم من خجلها/انتي اي روان بخجل/انا اسفه كنت ب بطلعلك تليفونك علشان كان بيرن .اا نا هنزل تحت
وهي بتطلع خبطت قورتها ف الباب
روان حطت ايدها ع راسها بوجع/اااه
فراس راح لها بسرعه و قرب منها
فراس بخضه/خلي بالك ...انتي كويسه
روان /ا اه اه كويسه متقلقش اتخبطت خبطه بسيطه بس
فراس/وريني
وبص قورتها براحه
وروان كانت بصاله ف عينه وسرحانه
فراس/الحمد لله مورمتش او حاجه .تعالي ننزل هحط لك تلج عليها
روان انتبهت/احم اه هنزل اسبقك انا وانت غير وتعالي
وطلعت من الغرفه بخجل وفراس ابتسم
مساءا
عند مالك في مطعم
قاعد ع طربيزه سرحان والمطعم كان محجوز مخصوص ومفيش حد غيره و المكان رومانسي جدا وهادي
عند جنات قدام المطعم
العربيه وصلتها والسواق نزل فتح لها الباب وجنات نزلت وكانت لابسه دريس احمر ولابسه هيلز ولامه شعرها وكان شكلها حلو اوي
جنات دخلت المطعم
ومالك قام
جنات بابتسامه/المكان تحفه
مالك /وانتي شكلك حلو ك العاده
جنات ابتسمت
ومالك شد لها الكرسي وجنات قعدت ومالك قعد قصادها
جنات ابتسمت/بقالك يومين مبتجيش الشركه قلقت اوي عليك بعدين عرفت من الموظفين ان اختك اتكتب كتابها .الف مبروك
مالك طلع جيبه علبه خاتم جواز وفتحها قدام جنات وكان فيها خاتم الماظ حلو اوي
وجنات اتصدمت من حلاوه الخاتم وابتسمت
مالك باصص ف عينها/انا بحبك ..أعجبت بيكي من اول يوم جيتي بيه الشركه وبعدين وقعت ف حبك ..حبيت ضحكتك وعيونك وكل حاجه.. بتجنن لما بلاقي اي موظف قريب منك حتي لو كان عايزك ف شغل ...كنت بموت من قلقي لو اتاخرتي عن الشغل أو مجتيش خالص ..اتعودت اشوفك كل يوم الصبح وبستني تجبيلي قهوتي المكتب علشان اشوفك ..وهبقي اسعد حد لو قبلتي تتجوزيني
جنات ابتسمت بفرحه ومش مصدقه نفسها
مالك ابتسم بسخريه/هو دا ال انتي كنتي عايزه تسمعيه صح
جنات بعدم فهم/اي؟
مالك قفل علبه الخاتم بغضب
مالك بغضب/دا ال مستنيه تسمعيه مني علشان تتأكدي اني وقعت ف حبك زي الأهبل وتسبيني وتمشي وكدا يبقي خطتك نجحت
جنات بدموع/م مالك خليني اشرحلك بعد اذنك انت فاهم غلط
مالك بعصبيه/تشرحيلي اي .تشرحيلي انك كدابه؟ كدابه ف كل حاجه حتي ف ال cv ال قدمتيه للشركه.. قربتي مني كل يوم قصدا وعملتي مهتمه بيا و بحياتي علشان احبك اكتر واكتر بس برافو نجحتي ف كسره قلبي...بحييكي يعني مش هعرف اثق ف اي حد من بعدك خلاص
جنات بدموع/كان غصب عني .والله العظيم كان غصب عني ..ماما كانت محتاجه عمليه ونا كان لازم اشتغل ب اي طريقه لحد ما جه شخص تبع الصقراوي وقالي لازم اعمل كدا..بس ونا بعمل كدا حبيتك ..والله العظيم ممثلتش دقيقه واحده ف مشاعري انا حبيتك بجد
مالك بغضب/انتي كدابه ..ومطروده من الشركه ومن حياتي ومش عايز اشوف وشك تاني انتي فاهمه ولا لا..وعايزك ترتاحي الشخص ال كان بيهددك وقالك تعملي فيا كدا مات خلاص يعني مش مضطره تمثلي تاني ي جنات هانم.. العربيه ال جابتك هتوصلك ..والخاتم دا هديه مني ليكي
وسابه ع الطربيزه بغضب وقام اخد موبايله و مفاتيح عربيته وطلع برا المطعم
وجنات انهارت من العياط
في فيلا فراس
في المضبخ
روان قاعده ع طربيزه ف المضبخ وفراس جمبها ماسك كيسه تلج وحاطط لها ع قورتها
روان/انا خايفه تورم
فراس/متقلقيش التلج هيهديها ومش هتورم ان شاءالله
روان بوجع/اه
فراس بقلق/اسف اسف ..وجعتك؟
وشال التلج من ع قورتها
روان ابتسمت من قلقه/لا خلاص مفيش حاجة انا كويسه
والجرز رن
فراس/ شكل الحاجه وصلت
روان اخدت منه التلج
روان/طب روح هات الحاجه علشان نعمل العشا ومتقلقيش مبتوجعنيش خلاص
فراس/ماشي
وفراس راح فتح الباب و اخد أكياس من البودي جارد .مكونات اكل كان طالبها
فراس قفل الباب وراح المضبخ حط الاكياس ع الطربيزه
فراس/طبعا علشان عايش لوحدي مبهتمش اذا كان في مكونات ناقصه للبيت ولا لا .. ف نبقي ننزل انا وانتي كارفور نجيب الحجات ال ناقصه للمطبخ
روان ابتسمت/اوك .هتضبخ لنا اي بقي
فراس/ مكرونه بشاميل اي رايك؟
روان/ماشي موافقه
فراس ابتسم وبدأ يطلع الدقيق واللبن من الاكياس ويضبخ وروان مرقباه بابتسامه
فراس/ناوليني الملح
روان/
فراس بصلها/روان
روان انتبهت /اي
فراس ابتسم/بقولك هاتي الملح ..انتي نمتي ولا اي
روان ابتسمت/لا ع فكره انا مركزه
فراس بابتسامه/باين
روان جابت له الملح وفراس بدأ يحط
وفجأه تليفون فراس رن وكان محطوط ع الطربيزه جمبهم
روان بصت ع الموبايل وكان مكتوب ريهام
روان/احم .دا مين ال بتتصل بيك دلوقتي
فراس كنسل /دا من الشغل سيبك منهم دلوقتي خلينا نكمل الاكل علشان اتأخرنا اوي وانتي زمانك جعتي
روان هزت راسها بموافقه ومتعرفش هي اضايقت لي. بس يمكن اضايقت وغارت ان فراس من حقه يحب ويكلم اي بنت هو عايزها .ف النهايه جوزاهم ع الورق بس وب اجبار من ادم
في بيت كرم في الصالون
عند احلام طلعت من غرفتها و وبعدت الستاره وبصت من الشباك لقت آدم قاعد ف العربيه قدام البيت
احلام دمعت وحشها اوي ونفسها تترمي ف حضنه
ومسحت دموعها وقعدت ع الكنبه وبدات ترسم تصاميم وهي سرحانه
حمزه طلع من غرفته وراح ل احلام واحلام مسحت دموعها وقلبت الورقه ال كانت بترسم فيها
حمزه باس راسها وقعد جنبها
حمزه/كنتي بتعيطي
احلام ابتسمت وهزت راسها ب لاء
احلام/انا كويسه ي حبيبي متقلقش
حمزه مسك ايدها/متكدبيش ي احلام..فكراني يعني مش حاسس بيكي بليل وانتي مموته نفسك من العياط
احلام دمعت وحمزه خدها ف حضنه
حمزه /متعمليش ف نفسك كدا ي حبيبتي علشان صحتك وصحه البيبي
احلام مسحت دموعها
احلام /حاضر
حمزه / مش ناويه تسامحي الراجل الغلبان دا بقي ...ع فكره هو قدام البيت بعربيته برا
احلام/لاء ي حمزه مش ناويه اسامحه
حمزه/والله مشفتش ف عيندك قبل كدا ف حياتي .دا ربنا يكون ف عونه
احلام خبطته ف كتفه/احترم نفسك بقي
حمزه ابتسم وباس ايدها
حمزه/وبعدين واضح انك مش ناويه تسامحيه ومش عيزاه
وقلب الورقه ال جمب احلام وكانت راسمه فيها ادم
احلام اخدت منه الورقه
حمزه اتنهد/ربنا يهديكم انتو الاتنين..انا داخل انام وانتي متطوليش ف السهر.تصبحي ع خير
احلام/وانت من اهل الخير
وحمزه قام وباس راسها ودخل اوضته
في فيلا فراس
فراس عمل العشا وبدأ هو و روان يحطو الاكل ع السفرا
فراس ابتسم/يلا اقعدي..هتدوقي اكل إنما اي
روان ابتسمت وقعدت/هو من شكله وريحته باين انه تحفه اصلا..انا مش قادره استوعب اتعلمت كل دا امتي
فراس قعد/بحكم اني قاعد لوحدي كان لازم اتعلم اعمل اكل ..يلا دوقي وقولي لي رايك
روان ابتسمت وبدأت تدوق
روان بابتسامه/تحفه
فراس ابتسم /عجبتك بجد
روان/اه والله حلوه اوي ..يارتني اعرف اضبخ زيك كدا
فراس/انا هعلمك متقلقيش
روان ابتسمت وبدأو ياكلو
روان بابتسامه/صحيح نسيت اقولك..احلام جت زارتني هنا النهارده
فراس ابتسم/بجد
روان/اه جت تطمن عليا ..يارب هي وآدم يتصالحو
فراس/هيتصالحو باذن الله متقلقيش ...انتي امتحاناتك امتي
روان /قربت ولازم انزل احضر بس انا مش هنزل
فراس/لي مش هتنزلي
روان/خايفه انزل ..كل ما هنزل هفتكر ال كان هيحصلي وافتكره ..ونا مش عايزه المحه او المح اي حاجه عنه
فراس مسك ايدها/لاء هتنزلي ..دي سنة التخرج بتاعتك ولازم تحضره علشان تتخرجي .. انزلي ومتخافيش واوعدك انك مش هتشوفيه تاني ف حياتك
روان/انت عملت فيه اي ي فراس
فراس سحب ايده من ايدها بغضب/لسه فارق معاكي
روان/لا والله العظيم ..زي ما قلت لك قبل كدا خايفه بس تأذيه بسببي
فراس بغيره وغضب/لاء متخافيش عليه من الاذيه اوي كدا
وقام من ع السفرا بغضب
روان /ي فراس اسمعني علشان خاطري
وفراس طلع اوضه مكتبه
وروان اتنهدت
في منتصف الليل
في القصر
مالك نزل من عربيته ودخل الجنينه وقعد ع كرسي ف جنينه القصر وخلع الجرافتا وحاسس بوجع ف قلبه وسرحان
وآدم وصل القصر ب عربيته ونزل منها وراح ل مالك وقعد جمبه
ادم/قاعد لوحدك كدا لي
مالك /قلت اشم شويه هوا
ادم ربط ع كتفه/مالك ..بقالك يومين مش عاجبني وحاسك مش مبسوط .بتمثل انك كويس بس انت مش كويس
مالك ابتسم/ومين مبسوط ف وسط الأحداث دي كلها..الحاجه الوحيده ال تفرح هي حمل مراتك. واني هبقي عم ..ربنا يقومهالك بالسلامة
ادم ابتسم وحضنه ومالك حضنه بقوه
وطلع من حضنه
مالك ابتسم/مبسوط طبعا انك هتبقي اب
ادم ابتسم/الدنيا مش سيعاني ..لما عرفت كنت اسعد حد ف الكون
مالك ابتسم/وانت تستاهل كل حاجه حلوه ف الدنيا .هتبقي احسن اب ف الدنيا انا متأكد
ادم ابتسم
مالك/احلام برضو مش موافقه ترجع البيت
ادم/عنيده ..حاولت ارجعها اكتر من مره بس عيندها هيجنني وبحاول اسيطر ع اعصابي
مالك/يعني حاولت ترجعها ازاي؟ قلت لها سامحيني؟ قلت لها مقدرش اعيش من غيرك أرجعيلي
ادم هز راسه ي لاء /قلت لها ترجع وتنسي موضوع الطلاق علشان ابني ال هي حامل فيه
مالك ابتسم وهز راسه بمعني مفيش فايده
مالك/يعني حسستها انك عايز ترجعها علشان ابنك مش علشانها هي ..مع ان انا وانت عارفين انك واخد حملها حجه علشان ترجعها ..لانك مش هتقدر تعيش من غيرها او تطلقها
ادم اتنهد/ايوا مكنتش ناوي اطلقها ولا حتي فكرت ف الموضوع. انا مقدرش اعيش من غيرها
مالك ابتسم
في فيلا فراس
فراس قاعد ف الصالون بيتشغل وقدامه الاب توب
روان نزلت من غرفتها بعد ما غيرت هدومها ل بيجامه نوم وراحت له
روان/احم..انت بتشتغل
فراس /
روان/طب رد عليا يعني ع الاقل
فراس بصلها/عايزه اي ي روان
روان/ممكن تسمعني علشان خاطري. انا والله ما قصدت اي حاجه من ال فهمتها دي
فراس /اطلعي نامي
روان/لاء مش هنام وانت زعلان مني كدا وبعدين كل حاجه ع الاقل انت مكلتش حاجه وقمت من ع الاكل ع طول
فراس ركز ف الاب ال قدامه / انا ورايا شغل كتير ومش عايز اتكلم ف اي مواضيع ف بعد اذنك اطلعي نامي
روان اتنهدت وهي طالعه حطت ايدها ع قورتها بوجع وفراس بص عليها وهي بتتوجع
وروان طلعت غرفتها
في بيت جنات
ف غرفتها
ضامه ركبتها ل صدرها وهي لسه لابسه الدريس ال جابه مالك وبتعيط
وبصت ع الخاتم ال ف اللعبه
جنات بدموع/جنات الغبيه ..كسرتي قلب اكتر حد حبتيه واكتر حد كان حنين عليكي بعد بباكي ..واكتر حد حبك ف الدنيا دي
في فيلا فراس
فراس دخل غرفته و ف ايده مرهم
و روان كانت نايمه ع السرير بعمق
فراس ابتسم وقرب منها وقعد ع طرف السرير جمبها واتأمل لها وهي نايمه .مش قادر يصدق لحد دلوقتي ان حب عمره بقت مراته و ف بيته و ع سريره كمان
وشال شعرها من ع وشها وبدأ يدهن لها من المرهم ع قورتها براحه
وغطاها كويس وطلع برا الغرفه
في اليوم التالي صباحا
فراس ف الصالون مسك جاكيته ومفاتيح العربيه وكان هيروح الشغل
روان نزلت من غرفتها بسرعه
روان/فراس
فراس وقف
وروان راحت له
روان/انت هتروح الشغل من غير ما تفطر
فراس من غير ما يبصلها/مش جعان
وكان هيمشي روان مسكت ايده
روان/فراس اسمعني علشان خاطري .انت والله فهمت غلط امبارح..هو عمره ما كان فارق معايا ..انا اسفه اوعدك اني مش هجيب سيرته تاني ف حياتي انا اصلاه مبطقش اسمع سيرته..وهبدأ اروح الجامعه من بكره زي ما قلت لي.بس متزعلش مني علشان خاطري
ودمعت
فراس/طب بتعيطي لي دلوقتي
روان بدموع/بعد كل ال عملته معايا و بزعلك مني برضو بغبائي
فراس قرب منها ومسح لها دموعها
فراس/متعيطيش ..دموعك دي غاليه اوي
روان/زعلان مني؟
فراس وهو باصص ف عيونها/لاء مش زعلان
روان بابتسامه حضنته وفراس ابتسم ومش مصدق نفسه ..وحضنها بقوه
روان بخجل طلعت من حضنه
روان/بس.. تقدر تروح شغلك
فراس ابتسم/عايزه حاجه
روان ابتسمت/عايزه سلامتك
فراس/قورتك لسه بتوجعك
روان حطت ايدها ع قورتها/لا خالص صحيت من النوم لقيتها مبتوجعنيش
فراس ابتسم/طب الحمد لله ..همشي انا بقي
روان هزت راسها بموافقه بابتسامه
وفراس فتح الباب وطلع من البيت وروان ابتسمت
عصرا
في الشركه ال احلام بتشتغل فيها
قاعده ف مكتبها بترسم تصاميم وسرحانه
المدير محمود راح لها واحلام انتبهت وقامت
محمود/عامله اي ي احلام
احلام/انا الحمد لله بخير
محمود/كنت طالب منك تصاميم ل فساتين و اخر عملاء جم وطلبوه .خلصتيه ؟
احلام/لاء الحقيقه لسه بخلص فيه
محمود/ازاي بس ي احلام انا طالبه منك بقالي فتره ولازم يبقي ع مكتبي بكره بالكتير .من امتي وانتي بتاخري شغلك مشاء الله كنتي اول واحده بتخلصيه
احلام/انا اسفه جدا فعلا حصلي بس كام مشكله خلوني أأخر شغلي بس اوعدك التصاميم هتبقي عندك بكره زي ما حضرتك عايز
محمود/تمام ي احلام .ب التوفيق
احلام/شكرا
عند رهف واقف سمعاهم من بعيد وجمبها موظف
رهف مربعه ايدها بغيظ/مش فاهمه بيتعامل معاها براحه كدا لي وهي مأخره شغلها..المفروض كان يديها بهدله علشان تركز ف شغلها اكتر من كدا ولا هي علشان مرات ادم الحديدي هتشيلها فوق راسنا
الموظف/بصراحه حقها ..دي مرات ادم الحديدي انتي فاهمه يعني اي ..بعدين الحق يتقال هي شاطره وشغلها حلو اوي حتي استاذ محمود بينبسط منه..خفي انتي بس حقد
رهف بغضب سابته ومشيت
في شركه مالك
عند جنات ف مكتبها بتلم حاجتها ف صندوق قبل ما تسيب الشغل
وموظفه راحت لها /هتمشي خلاص
جنات ابتسمت /اه ي رنا
رنا/طب مش هتفهميني اي بس ال حصل
مالك خرج من مكتبه وجنات بصت له زي ما يكون بتملي عينها منه قبل ما تمشي للأبد
مالك اول ما شاف جنات حاول يسيطر ع نفسه وعلي مشاعره وتجاهلها
مالك ل رنا بغضب/هو انا مش طلبت منك ملف الصفقه الجديده؟الملف فين
رنا بتوتر/حالا ي مالك بيه والملف يكون عندك
ومشيت بسرعه و مالك دخل مكتبه ورزع الباب بغضب وجنات دمعت
ع المغرب
في بيت فراس
روان دخلت المضبخ وعايزه تتعلم تعمل اكل بس مش عارفه
وحطت ايدها ف وسطها
روان/اعمل اي اتعلم ازاي .
الجرز رن
وروان راحت تفتح وبصت من العين السحريه وكان طارق و مالك
روان فتحت الباب بفرحه
روان بابتسامه/بابا..مالك
وحضنت طارق بفرحه
روان /وحشتني اوي اوي
طارق بابتسامه/وانتي كمان ي نور عيني وحشتيني اوي
وطلعت من حضنه وحضنت مالك بابتسامه
مالك ابتسم و باس راسها/انتي مش متخيله وحشتنيا قد اي والبيت وحش اوي من غيرك
روان بابتسامه/انت كمان وحشتني اويي اوي
وطلعت من حضنه
روان بابتسامه/تعالو ادخلو
ودخلو البيت
وقعدو ف الصالون
طارق/هو فراس مش هنا
روان/لاء لسه مرجعش من الشغل
طارق /ربنا يعينه يارب
روان بحزن/ .. هو أدم مجاش معاكم لي ؟هو مش ناوي يسامحني
مالك خدها ف حضنه/هيسامحك يبت والله ..انتي متعرفيش هو بيحبك قد اي ولا اي؟
روان دمعت/بس انا قلت له كلام وحش اوي ف اخر مره شفته فيها ..هو اكيد عمره ما هيسامحني
طارق/لا ي حبيبتي متقوليش كدا اخوكي عمره ما يزعل منك دا انتي نور عينه ..انا متأكد انه هيجي ويقولك انه مسامحك
روان/يارب
في بيت كرم مساءا
عند احلام ف غرفتها سهرانه وبترسم التصاميم ال محتاجينها ف الشغل وبتشرب حاجه دافيه
كرم خبط ودخل الغرفه
كرم/اخدتي دواكي ي حبيبتي
احلام ابتسمت/اه ي بابا
كرم قعد جمبها ع السرير
كرم/متهلكيش نفسك ف الشغل اوي كدا علشان صحتك وصحه البيبي .كل دا غلط علشانك .انتي من وقت ما رجعتي من الشغل وانتي قاعده بترسمي
احلام/في تصاميم لازم اسلمها بكره وقربت اخلصها خلاص
كرم/متتعبيش نفسك برضو علشان خاطري .
احلام ابتسمت/حاضر متقلقش عليا انا واخده بالي من صحتي وصحه البيبي. واصلا طول الوقت ف الشغل ببقي قاعده ع مكتبي يعني مفيش مجهود ولا حاجه
كرم ابتسم/ماشي .هسيبك تكملي شغلك وهقعد برا هقرأ شويه وادخل انام
احلام/ماشي ي حبيبي تصبح ع خير
كرم /وانتي من اهل الخير
وباس راسها وطلع من الغرفه
بعد ساعه
عند آدم وصل بعربيته قدام بيت كرم
وفضل باصص ع غرفه احلام وهو ف العربيه
ونزل من العربيه وراح خبط ع الباب
كرم فتح
كرم بابتسامه/ادم اهلا وسهلا
ادم/انا بعتذر لو جيت ف وقت متأخر بس عايز اشوف احلام
كرم ابتسم/دا بيتك تيجي ف اي وقت..اتفضل ادخل
ادم دخل
كرم/احلام احتمال كبير تكون نامت بسبب ادويه الحمل بتخليها تنام غصب عنها ..وكمان كانت بتشتغل طول اليوم ...بس انت ادخل برضو بص عليها
ادم/هي اخبار صحتها اي .والدكتوره قالت اي.
كرم ابتسم/متقلقش هي كويسه الحمد لله والبيبي صحته زي الفل مشاء الله..و انا و حمزه رحنا كشفنا عليها تاني نطمن والدكتوره قالت ان الحمل ماشي كويس. هي بس لازم تبعد عن ال ضغط والتوتر.
ادم/تمام عن اذنك هدخل لها
كرم/اتفضل ي حبيبي
وآدم دخل غرفه احلام
لقاها نايمه ع السرير وجمبها ورق وتصاميم وألوان و ع الكومودينو الادويه ال بتاخدها
ادم ابتسم وقرب منها وغطاها كويس وقعد جمبها ع السرير ورجع خصله من شعرها ورا ودنها
ادم/انا مقدرش اعيش من غيرك...انا من غيرك ولا حاجه ي احلام..انتي حياتي كلها
وقرب منها وشم ريحتها وباس راسها وباس خدها وشفايفها
وباس كل حته ف وشها ..قد اي هي وحشاه ونفسه يخبيها ف حضنه ع طول وميطلعهاش ابدا
واحلام كانت نايمه بعمق
وادم طلع من جيبه خاتم الجواز ال خلعته ولبسهولها
وساب ع الطربيزه كريدت كارد بتاعتها ال سابتها ف القصر
ورجع خصله من شعرها ورا ودنها وباس راسها
وطلع برا الغرفه
في اليوم التالي
احلام صحيت من النوم وحست ان ادم كان قريب منها اوي بس قالت أكيد كانت بتحلم بيه كالعاده
وابتسمت لانها كانت حاسه بلمساته اكنه حقيقي مش حلم
واتنهدت وقعدت ع السرير وعملت شعرها كعكه عشوائيه
وبصت ع ايدها لقت خاتم الجواز ف ايدها
احلام بصدمه/اي دا؟هو انا مش خلعتك ف القصر
وبصت جمبها ع الكومودينو لقت الكريدت كارد بتاعتها ال سابتها ف القصر
احلام قامت من ع السرير وطلعت الصالون لقت ليليان بتجهز للمدرسه وكرم بيلبسها الشنطه
ليليان بابتسامه/صباح الخير ي احلام
احلام بابتسامه باست خدها/صباح النور ي روح قلبي
كرم ابتسم/صباح الخير ي حبيبتي
احلام ابتسمت/صباح النور ي بابا
احلام/احم. هو أدم جه هنا امبارح؟
كرم/اه كان جاي يطمن عليكي بس لاقيكي نايمه مشي تاني
احلام /اوك عن اذنكم هغير هدومي علشان اروح الشغل ..واستنيني ي ليليان انا هوصلك
ليليان بفرحه/هتوصليني المدرسه بجد
احلام ابتسمت/ايوا
كرم/مش عايزين نتعبك ي حبيبتي انا ممكن اوصلها تاني
احلام ابتسمت/مفيش تعب ولا حاجه كدا كدا هنروح بتاكسي وليليان وحشتني عايزه اقضي معاها وقت شويه
كرم ابتسم/ماشي
احلام دخلت الغرفه
وقفلت الباب ومسكت موبايلها ترن ع ادم
ادم رد
احلام/ممكن افهم اي الخاتم ال ف ايدي دا
ادم/الخاتم رجع ل مكانه الطبيعي
احلام/لاء مرجعش ل مكانه الطبيعي علشان كدا كدا احنا هنتطلق وهبدأ اخد معاد مع محامي ..دا غير اني مش محتاجه الكريدت كارد دي انا بشتغل و هقدر اصرف ع نفسي و ع ابني لوحدي
ادم بحده /شكلك ناسيه ان دا كمان ابني ومش ابنك لوحدك ..وهفضل اصرف عليه ل اخر يوم ف عمري ..دا غير كدا انتي هتشيلي فكره الطلاق دي من دماغك تماما
احلام بغضب قفلت المكالمه
وبعد نص ساعه
احلام طلعت من البيت بعد ما غيرت هدومها ل بنطلون كلاسيك اسود وتوب ابيض و بليزر لفاندر و لامه شعرها ديل حصان و لابسه هيلز سودا
و ماسكه ايد ليليان وطلعو من الجنينه
وآدم كان واقف بعربيته قدام البيت وراكب العربيه
احلام تجاهلته وكانت هتمشي
ليليان بابتسامه/اونكل ادم
وراحت له و ادم خرج من العربيه واحلام اتنهدت وراحت ورا ليليان
ادم نزل ل مستواها وسلم ع ليليان بابتسامه
ادم/عامله اي
ليليان بابتسامه/انا الحمد لله كويسه انت عامل اي
ادم ابتسم/الحمد لله بخير
وطلع من جيبه شوكلاته
ادم/خدي كنت جايبلك دي
ليليان اخدتها بابتسامه/شكرا
احلام /يلا ي ليليان علشان هنتاخر
ليليان بابتسامه /احلام هتوصلني المدرسه وبعدين هتروح الشغل بتاعها
ادم قام/تعالو انا هوصلكم
احلام من غير ما تبصله/لا شكرا هنوقف تاكسي
ادم/احلام كفايه عيند و يلا
ليليان /احلام انا عايزه اونكل ادم هو ال يوصلنا لو سمحتي
احلام اتنهدت
وآدم فتح الباب ل ليليان
ادم ابتسم/اركبي يلا
ليليان ابتسمت وركبت
وادم حط لها حزام الامان
و قفل الباب
وفتح الباب للكرسي ال جمبه ل احلام
واحلام اتنهدت وركبت
وآدم ابتسم ولف ركب جمبها
وساق و بعد شويه وصل قدام مدرسه ليليان
و ادم واحلام وصلوها لحد الميس بتاعتها ما اخدتها علشان تدخلها الفصل
ليليان بتشاور ل احلام وآدم بابتسامه/باي
احلام ابتسمت/باي ي حبيبتي
ومشيت هي والمدرسه
ادم/تعالي يلا هوصلك الشركه
احلام/لا شكرا انا هوقف تاكسي
وكانت هتمشي ادم مسكها من دراعها وقفها
ادم/احلام انا قلت هوصلك .اركبي العربيه يلا
احلام بصتله/ونا قلت لك مش هركب معاك وهاخد تاكسي...واه صحيح اتفضل الخاتم انا مبقتش محتجاه خلاص
وكانت هتخلعه
ادم مسك ايدها ومنعها تخلع الخاتم
ادم /مفيش الكلام ده الخاتم مش هيتخلع من ايدك
احلام بغضب/انت بتتحكم فيا ب صفتك اي انا مش فاهمه .انا اعمل ال انا عيزاه
وكانت هتمشي
ادم مسك دراعها وقرب منها وبص ف عينها
ادم/ بصي انا بحاول اتحكم ف اعصابي ومتفهم انك حامل وبحاول استحمل هرومناتك ف متختبريش صبري اكتر من كدا ..واه بتحكم فيكي بصفتي جوزك وهتسمعي الكلام غضب عنك والخاتم مش هيتخلع وهتركبي العربيه وحالا ..والا هشيلك اركبك انا غصب عنك
احلام بغضب فلتت دراعها من ايده
وركبت العربيه
وآدم اتنهد وبيحاول يهدي وركب العربيه وانطلق
في العربيه ادم سايق واحلام جمبه
ادم تليفونه رن وكان فراس
ادم رد/الو ....تمام نص ساعه وجي
وقفل المكالمه
احلام/انت لي جوزت فراس و روان غصب عنهم
ادم وهو مركز ف السواقه
فراس/علشان فراس بيحب روان و اكتر حد هيحافظ عليها وهيشيلها ف عينه..الوحيد ال اقدر أأمنه ع اختي ونا مطمن
احلام بصتله/وانت عرفت منين انه بيحبها
ادم/فراس اخويا و صاحب عمري وايدي اليمين ..غلاوته من غلاوة مالك..واقدر أفهمه كويس من غير ما يتكلم.
احلام ابتسمت
احلام/وانت رحت اطمنت ع روان وقلت لها انك مسامحها؟
ادم/
احلام/طبعا...هو ادم بيه هيروح يعتذر من حد برضو؟هو بيدي أوامر وبس...اختك سابت البيت بقالها فتره ومش هاين عليك تروح تزورها تطمن عليها
ادم/اعملي حسابك معاد الدكتور الجاي هنروحه سوا
احلام /متتعبش نفسك انا هروح لوحدي
ادم بصلها ف عينها/احلام انا مش مضطر كل شويه افكرك ان دا ابني زي ما هو ابنك و انتم الاتنين مسؤولين مني ل اخر نفس ليا..انا بس مش عايز اضغط عليكي علشان انتي حامل
احلام بصتله ف عينه
احلام ف سرها/وحشتني اوي ..ماسكه نفسي بالعافيه علشان مقومش ابوسك واحضنك...اي ال انتي بتقوليه دا .احلام ارجعي ل وعيك
وآدم وصل قدام الشركه
احلام/احم .. انت من حقك تسأل ع إبنك وتهتم ب إبنك وبس .أما احنا كدا كدا هنتطلق وملكش حكم عليا ف اي حاجه ...وهكلم محامي النهارده وهنتقابل وياريت تبقي تيجي علشان نبدأ ف اجراءات الطلاق
وخلعت حزام الامان ونزلت من العربيه و ادم اتنهد
في شركه مالك
دخل الشركه وطلع ب الاسانسير و رايح بتجاه مكتبه وبص ع مكتب جنات ال ف الطرقه وهو فاضي
ودخل مكتبه بغضب ورزع الباب
ع المغرب في منزل فراس
فراس رجع من الشغل وفتح الباب بمفتاحه
روان استقبلته بابتسامه /حمد لله ع السلامه
فراس ابتسم/الله يسلمك
ودخل وقفل الباب
فراس/عامله اي
روان ابتسمت/الحمد لله بخير ..انا قررت هروح الجامعه من بكره ان شاءالله
فراس ابتسم/طب كويس..انا هوصلك كل يوم وارجعك بعد ما تخلصي ان شاءالله
روان/ما كدا انا هعطلك عن شغلك ..انا ممكن اروح لوحدي عادي
فراس/مفيش الكلام دا انا هوصلك ..وبعدين الشغل مش اهم منك
روان ابتسمت
فراس بتوتر/احم اقصد يعني انتي امانه عندي ولازم أحافظ عليكي
روان ابتسمت/ايوا ايوا
والجرز رن
روان/انت مستني حد
فراس/لا ابدا
وراح يفتح الباب وكان ادم
فراس ابتسم/ادم
روان بابتسامه وبفرحه/ادم
وراحت حضنته وآدم ابتسم وحضنها بقوه وباس راسها
روان بدموع/انا اسفه ي آدم سامحني علشان خاطري ..انا مش هعرف اكمل حياتي وانت زعلان مني كدا
ادم طلعها من حضنه ومسح لها دموعها
ادم/ متعيطيش ..انا مسامحك ومش زعلان منك
روان بابتسامه /بجد سامحتني
ادم /ايوا ..انا ال مش عايزك تزعلي مني ..انا اي حاجه بعملها بتبقي علشان مصلحتك ..انتي عارفه دا صح؟
روان بابتسامه/عارفه ..ومستحيل ازعل منك
ادم ابتسم وباس راسها وفراس ابتسم
فراس/ادخل تعالي نقعد
روان بابتسامه/ايوا تعالي نقعد
وراحو قعدو ف الصالون
ادم/انتو اخباركم اي
فراس ابتسم /احنا زي الفل .
بعد شويه قاعدين بيشربو قهوه ف الصالون
روان/انت اكيد انت واحلام مش ناويين تطلقو ي آدم صح
ادم/لاء عمري ما افكر اطلقها ..بس هي ال تعباني معاها وعنيده ومُصره عايزه تطلق
فراس/تستاهل بصراحه. خليها تعلمك الادب شويه
ادم بصله
فراس/الله مش بقول الحقيقه...مش انت ال وقفت قدامها زي لوح الخشب وقلت لها هنتطلق .
روان ابتسمت/اصلا كلنا عارفين ان احلام بتحبه ومستحيل تقدر تبعد عنه .
في بيت كرم
عند احلام في غرفتها
قاعده ع السرير بترسم تصاميم ومريم قاعده جمبها
مريم/حرام عليكي ي شيخه . تعبتي الراجل معاكي..بيحاول يرجعك وانتي العيند راكبك ومش موافقه
احلام وهي بترسم /انا مطلبتش منه يحاول يرجعني
مريم/بقولك اي متضحكيش ع نفسك والنبي ..انا وانتي عارفين انك بتموتي فيه ومش عايزه تطلقي منه .
احلام بصتلها/مفيش الكلام دا
مريم ابتسمت/لاء في الكلام دا بأماره الخاتم ال مخلعتوش من ايدك تاني. انتي بتحبيه وهو وحشك وكل يوم بتفكري فيه ومخرجش عن بالك لحظه ومبسوطه انك حامل علشان جواكي حته منه..صح ولا مش صح
احلام ابتسمت/مريم قومي ي مريم من وشي
مريم ضحكت وباست خدها/انا هروح اقعد مع خطيبي
احلام/روحي ي اختي
وطلعت برا الاوضه
واحلام بصت ع الخاتم ال ف ايدها وحطت ايدها ع بطنها وابتسمت
الجميله والوحش البارت التاسع عشر
في يوم جديد
في مكتب محاماه مكون من كذا محامي وكل محامي ليه مكتب خاص بيه
في غرفه المحامي حسن الشحات
المحامي رجل ف الثلاثينات قاعد ع مكتبه بيشرب قهوه
واحلام قاعده ع المكتب قصاده بتشرب حاجه دافيه
المحامي/فهمتك ي احلام هانم .. انا دلوقتي هتصل ب جوزك ويجي هنا ونتفاهم معاه بتحضر ونحاول نحل الطلاق ودي
احلام بصوت واطي/معتقدش يتفاهم بتحضر
المحامي/قلتي حاجه
احلام/لا ابدا ي استاذ حسن
حسن /ثانيه واحده برن عليه اهو
في شركه آدم ف مكتبه ادم موبايله رن
ادم/الو
حسن/معاك المحامي حسن الشحات ..دلوقتي مدام احلام شرحت لي الوضع وانها عينتني المحامي بتاعها ل قضيه الطلاق. ولو حضرتك تتفضل ف مكتبي ونتكلم عن الموضوع دا هيكون افضل
ادم فصل المكالمه وقام بغضب
بعد نص ساعه
ادم وصل مكتب المحاماه وسال سكرتيره ع مكتب حسن الشحات والسكرتيره وصلته لحد المكتب
ف مكتب حسن
ادم دخل و حسن قام
حسن/اهلا استاذ ادم اتفضل
واحلام كانت قاعده ومبصتلوش
ادم سلم ع حسن وضغط ع ايده بقوه وحسن اتوجع
ادم/ادم الحديدي
حسن /احم . اه طبعا غني عن التعريف ..حضرتك مقلتليش ي احلام هانم انك مرات ادم بيه الحديدي
احلام/مراته مؤقتا
ادم قرب من حسن
ادم بصوت واطي/لو عايز تحافظ ع مكتبك ومهنتك تسيب القضيه حالا ومشفش وشك تاني
وبعد عنه و ساب ايده وحسن مسكها بوجع وتوتر
حسن/احم انا بعتذر جدا ي احلام هانم طلع عندي جلسه مهمه جدا ف المحكمه
ولازم امشي
واخد شنطه الشغل بتاعته
حسن/وكمان مش هقدر اخد قضيه الطلاق بتاعت حضرتك لاني اكتشفت ان معنديش وقت..عن اذنك
وطلع برا المكتب وقفل الباب وراه
احلام قامت بغضب/هددته صح؟علشان كدا خاف ومرضيش ياخد القضيه بتاعتي ..بس في الف محامي غيرو وهيطلقونا عادي
ادم بغضب وغيره/انتي ازاي اصلا تيجي مكتب محامي وتقابليه لوحدكم ؟ ازاااي
احلام بغضب/زي ما انت شايف دا مكتب محاماه كبير وفي برا الفين محامي ومحاميه ومعاهم ناس ماسكين القضايا بتاعتهم يعني مش ف مكان مع حد لوحدي ..وحتي لو ..انت مالك اصلا احنا كدا كدا هنتطلق مش من حقك تتحكم فيا
ادم بغضب/احلام متختبريش صبري اكتر من كدا وقلت لك مليون مره انسي اني اطلقك انتي فاهمه ولا لا
وريني بقي مين ال محامي ال هيعرف يطلقنا
احلام ربعت ايدها بغيظ/ونا عامله حسابي ف محامي تاني مش هيخاف زي ال انت هددته
ادم قعد ع الكرسي /وريني المحامي خليه يتفضل
احلام بغضب فتحت باب المكتب
وطلبت من السكرتيره تطلب من المحاميه حسناء تيجي
واحلام قعدت قصاد ادم بغضب
المحاميه حسناء خبطت ودخلت
المحاميه بابتسامه/اي الأخبار .حضرتك احلام هانم صح
احلام قامت وسلمت عليها/اه انا
حسناء بابتسامه/يارب ديما وحضرتك ادم بيه الحديدي طبعا غني عن التعريف
ادم سلم عليها/اهلا وسهلا
حسناء/اهلا بيك
احلام/احنا كنا متفقين مع استاذ حسن انه يطلقنا بس تقريبا هو مشغول .حضرتك تقدري تعملي دا
حسناء/اه طبعا مفيش مشكله .
وقعدت مكان كرسي حسن
وطلعت ملف وقلم وحطته قدامها
حسناء /ممكن اعرف سبب الطلاق اي ؟ يعني العنف .ادم بيه بيمد ايده عليكي
احلام/لاء
حسناء/طب خانك قبل كدا
ادم/اكيد لاء
احلام بصتله بغيظ/بتسألني انا
احلام/احم لاء مخانيش
حسناء/طب عايزه تطلقي مثلا علشان ظروف معيشتكم مش قد ك
وقبل ما تكمل كلامها أدركت ان احلام متجوزه ادم الحديدي
حسناء/انا بعتذر عن السوال دا لانه غبي جدا .حضرتك متجوزه ادم الحديد يعني .طب عايزه تطلقي مثلا علشان بيشرب او مدمن
احلام/لاء برضو
حسناء/طب كدا ي مدام احلام مفيش سبب صريح عايزه تطلقي علشانه او اقدر أقدمه للمحكمه .كد مفيش قاضي اصلا هيرضي يطلقكم
وقامت وخدت الملف
حسناء/عن اذنكم
ادم/طبعا اتفضلي
وقامت وطلعت برا المكتب
واحلام بغضب قامت واخدت شنطتها وكانت هتمشي ادم قام و مسكها من دراعاها وقفها ومسكها من وسطها بتملك وقربها منه
احلام من غير ما تبصله/ادم سبني خليني امشي
ادم باصص ف عينها/مستعجله ع الطلاق مني للدرجه دي ..عايزه تخلصي مني
احلام بصتله و دمعت/انت ال اتخليت عني بسهوله .حسستني اني مليش قيمه عندك خالص ..ف اول مطب حصل ف حياتنا قلت هتطلقني .
ادم مسح لها دموعها
ادم/اوعي تقولي ع نفسك كدا تاني..انتي اغلي حاجه ف حياتي.انتي حياتي كلها انا مقدرش اعيش من غيرك ي احلام..انا اسف ...حقك عليا انا اسف
ودي كانت أول مره ادم الحديدي يعتذر فيها
وباس شفايفها وباس راسها وعينها وخدها وباس كل حته ف وشها وهو بيعتذر منها
وحضنها وباس راسها واحلام حضنته بدموع حضنه وحشها اوي
احلام طلعت من حضنه وبصتله ف عيونه/انت ممكن تعمل اي علشاني
ادم وهو باصص ف عينها /اي حاجه ف الدنيا...مستعد اضحي بحياتي علشانك
احلام مسحت دموعها
احلام/ونا مش عيزاك تضحي ب حياتك ..انا مقدرش اخلي ابني يعيش حياه زي دي
ادم/يعني اي
احلام/شغلك ..ال هو السبب ف كل حاجه وحشه حصلت وبتحصل ولسه هتحصل تقدر تسيبه علشاني؟
ادم/
احلام/ انا مش كل يوم هستني انا وابننا ابوه يرجع من برا كويس مش متصاب ب طلقه بسبب اعداءه الكتيره...مش كل يوم هقعد افكر اقول ي تري هو كويس ولا يتري حصله هجوم مسلح..هقول ل ابننا اي ي آدم لما يكبر ؟ هقول له بباه بيشتغل اي .ف تجاره السلاح والحاجات المشبوهه؟ بدل ما تعلم ابننا يركب عجله هتعلمه ازاي يمسك سلاح؟ انا عايزه اعيش مع جوزي وابني حياه طبيعيه من غير اسلحه وضرب نار وبودي جارد بتحمينا ف كل حتي .. انا عيزاك ادم الحديدي راجل الاعمال المحترم ال معروف ب شريكاته. مش عيزاك ادم الحديدي ال بيتاجر ف الاسلحه و الحجات ال بتحصل من تحت ل تحت.. انا تعبت ي آدم من كل دا ..تعبت ونا حاطه ايدي ع قلبي من ان يحصلك حاجه ف شغلك..لو هتقدر توفرلي انا وابني العيشه ال طلبتها منك انا موافقه اسامحك وارجعلك..غير كدا بعد اذنك نتطلق بهدوء
ادم بغضب/انتي بتهدديني ي احلام لو مسبتش شغلي هتبعدي عني؟
احلام /لا ي آدم مبهددكش .انا عايزه اعيش معاك ف سلام انا وانت وابننا ..لو انت شايف ان دا كتير علينا واخترت شغلك ..يبقي دي مشكلتك انت
واخدت شنطتها وطلعت برا المكتب
العصر
في شركه مالك
جنات وصلت الشركه وركبت الاسانسير ووصلت مكتب مالك
جنات اتنفست بهدوء وخبطت ودخلت بس المكتب كان فاضي
جنات اتنهدت ودخلت المكتب وافتكرت كل ذكرياتهم هنا سوا وطلعت من شنطتها علبه الخاتم ال مالك سابو معاها
وحطتها ع الطربيزه
مالك واقف عند الباب بغضب
مالك/انتي بتعملي اي هنا
جنات /ا انا ..كنت برجع لك الخاتم
مالك راح ناحيه المكتب واخد الخاتم ورماه ف الزباله
مالك/رجعتيه خلاص ..اتفضلي اطلعي برا
جنات بصت ع الخاتم ال ف سله ال زباله ال كانت بتحلم ب اليوم ال مالك هيلبسهولها فيه ودمعت
جنات خدت شنطتها وكانت هتمشي
بس وقت وبصت ل مالك
جنات دمعت/حقك تعمل معايا اكتر من كدا ..انا عارفه ان انا استاهل..بس مستاهلش منك تبص لي كدا ي مالك .اكني واحده غريبه وخاينه ومش طايق حتي يجمعنا مكتب واحد ...انا عملت كل دا غصب عني
والله العظيم كان غصب عني .ماما كانت بتموت ومحتاجه عمليه ولو مكنتش اتصرفت ف فلوس كانت هتموت مني .هعمل اي من بعدها لو حصل لها حاجه..مقدرش اكمل لوحدي
مالك /انتي لو مفكره اني هصدق اي الكلام ال انتي بتقولي دا يبقي وفري ع نفسك الكلام احسن...مالك المغفل ال كان بيثق ويصدق اي كلمه بتقوليها مبقاش موجود...واتفضلي اطلعي برا علشان وريا شغل محتاج اخلصه
وقعد ع مكتبه وجنات مسحت دموعها وطلعت من المكتب
ومالك باصص عليها وهي بتمشي حتي بعد كل ال عملته فيه مش قادر حتي يشوف دموعها وخبط ع المكتب بغضب من قلبه ال مش عارف يقسي عليها وينساها
وقام من المكتب وبص ع الخاتم ال ف سله الزباله واخد علبه الخاتم وفتحها ومسك الخاتم واتنهد
ع المغرب
في القصر
في غرفه مالك
قاعد ع الكنبه سرحان وع الطربيزه قدامه الاب توب وبيفكر ف جنات..كل ما يحس انها وحشته يشغل الفديو ال اتبعت له مره واتنين وعشره لحد ما قلبه يقسي ويكرهها
واخد الخاتم من ع الطربيزه وفضل ماسكه وهو سرحان
في بيت جنات
جنات قاعده ف غرفتها من وقت ال حصل وهي قاعده ف غرفتها بتعيط ولا بتطلع منها ولا بتاكل ولا بتشرب زي الناس
ام جنات دخلت الغرفه وهي ماسكه صينيه اكل
ام جنات/جي جي حبيبتي ..عملت لك اكل يلا علشان تاكلي
وحطت الاكل جمب جنات وقعدت جمبها
جنات مسحت دموعها/شيلي الاكل ي ماما انا مش جعانه
ام جنات مسكت ايدها /ي نور عيني متعمليش ف نفسك كدا ...هتموتي نفسك ب البطئ الف بعد الشر عنك ..انتي بقالك يومين ع الحال دا
جنات بدموع/انا مش هسامح نفسي طول عمري ع ال عملته فيه
ام جنات/دا كان غصب عنك ..انتي لما حكيتلي من كام يوم زعلت منك اوي لان الشاب كان محترم وابن أصول. بس لما عرفت انك عملتي كدا بسببي زعلت من نفسي انا .انا السبب ال حطيتك ف موقف زي دا يارتني كنت مت قبل ما تتقهري كدا بسببي
جنات مسحت دموعها ومسكت ايدها/اوعي تقولي كدا تاني ي ماما بعد الشر عنك .انا هعيش ف الدنيا دي ازاي لوحدي لو انتي حصلك حاجه ؟وبعدين انتي ملكيش زنب انتي تعبتي غصب عنك اسيبك تتعبي يعني؟
ام جنات حضنتها/ربنا يخليكي ليا ي نور عيني .من وقت ما ابوكي مات وانتي ال شيلاني وشايله البيت دا
وباست راسها
في القصر
ادم وصل القصر ب عربيته
ونزل من العربيه ودخل القصر
وكان في الصالون طارق قاعد
طارق ابتسم/حمد لله ع السلامه ي ابني
ادم/الله يسلمك..اخدت ادويتك؟
طارق بابتسامه/اخدت العصر بس لسه في واحد معاده دلوقتي
ادم راح يجيب كيسه الادويه من الدرج
ادم وهو بيدور ف الكيسه/انهي واحد
طارق بابتسامه مش مصدق ان ادم ال بيجبله الدوا بنفسه
طارق/العلبه الزرقا
ادم اخد حبايه وجاب كوبايه مايه واعطاهم ل طارق
طارق ابتسم/تسلم ي ابني
وشرب الدوا
ادم/مالك فين
طارق/كان ف اوضته اخر مره ...بس بقاله فتره مش عاجبني ي آدم. بيمثل انه كويس بس هو مش كويس ..دا ابني وانا حافظه كويس .
ادم/هدخله
طارق/ماشي ي ابني
وراح غرفه مالك ودخل الغرفه لقاها فاضيه و بص ع الطربيزه ال عند الكنبه لقي الاب توب مفتوح وشغال
ادم راح قعد عند الكنبه ولقي ع الشاشه فديو..ادم شغل الفديو ب استغراب وسمع أتفاق راجل الصقراوي وجنات
ادم مسك قبضه ايده بغضب ودمع
هو السبب ف كل حاجه وحشه بتحصل للناس ال حواليه...بيدمر اي حاجه بيقرب منها او بيلمسها
مالك دخل الغرفه
مالك باستغراب /ادم
ادم بصله /مقلتليش لي؟
مالك/اقولك اي
ادم لف الاب توب ناحيه مالك
مالك ابتسم/اقولك اي؟ ان حد من اعدائك جابلي واحده احبها واثق فيها بعدين تبعد عني وتخلع وانا قلبي يتكسر ؟ تقريبا كان هدفه ان دا يحصل بعدين اجي اتخانق معاك واقولك انت انت السبب.
ادم قام ودمع وقال بغضب/بس انا فعلا السبب .انا السبب ف كل حاجه وحشه حصلت او بتحصل..وجودي جمبكم بيأذيكم ..كل كلمه قولتها صح وكل كلمه روان قالتها صح .انا السبب
مالك/متلومش نفسك انا مش زعلان منك ..شغلك هو السبب و دي حاجه غصب عنك ..سيب الشغل ي آدم بدل ما يدمر حياتنا اكتر من كدا
ادم راح حضن مالك بقوه ومالك حضنه بقوه و ادم عينه احمرت من الغضب ودمع...دمر حيات اخواته ال هما اغلي حاجة عنده بسبب شغله
واتمني انه يقدر يحي الصقراوي علشان يقتله تاني وتالت
مساءا في بيت كرم
احلام قاعده ف غرفتها و كرم بيذاكر ل ليليان ف اوضتها
والجرز رن وحمزه راح يفتح
وكان ادم
حمزه بابتسامه/جوز اختي. ي اهلا
ادم/احلام صاحيه
حمزه/اه ف اوضتها ادخل انت مش غريب
ادم دخل و حمزه قفل الباب
في غرفه احلام
قاعده ع السرير سرحانه بعد ما اخدت شاور وغيرت هدومها ل سوت رصاصي
و فجأه باب الاوضه انفتح وادم دخل
احلام/ادم
ادم قفل الباب وراح نام ع رجلها بهدوء من غير ولا كلمها هو مش محتاج غير حضنها
احلام قلقت عليه لأنه باين عليه مش كويس
وحطت ايدها ع شعره وملست ع شعره
احلام/مالك ي آدم
ادم بوجع/كل ال بقرب منهم حياتهم بتدمر بسببي ..انا بخرب اي حاجه بقرب منها ..روان كل كلامها قالتها كانت صح..انا اناني ومبفكرش غير ف نفسي و اخترت الاسهل .اني ابقي انسان مش كويس...حتي مالك قلبه اتكسر بسببي ..
(وحكالها ع الفديو ال شافه ف اوضه مالك)
انا عمري ما كنت اخ كويس او أبن كويس..معرفش هبقي اب كويس ولا لا
احلام دمعت وبصتله/لا ي ادم متقولش كدا ...انت ملكش زنب ف حاجه متلومش نفسك علشان خاطري ..انت مش وحش ابدا..انت احسن اخ ل مالك و روان واحن حد واكتر حد بيحبهم و بيخاف عليهم و ع مصلحتهم ومستعد تضحي ب حياتك علشانهم..وكنت احسن ابن ل مامتك وعملت المستحيل علشان تفضل عايشه ...وهتبقي احن اب ف الدنيا انا متأكده
ادم بصلها /متأكده؟
احلام ابتسمت/متأكده
ادم مسح لها دموعها وهو نايم ع رجلها. وباس ايدها
ادم/انا بحبك
احلام ابتسمت وآدم قام من ع رجلها وبص ع بطنها
ادم/واخده بالك منه ومن نفسك كويس ؟
احلام ابتسمت ومسكت ايده وحطتها ع بطنها
ادم ابتسم
ادم/هيحس بيا
احلام بابتسامه/ايوا هيحس بيك
ادم ابتسم وباس بطنها
ادم/انا مبقتش قادر اكمل حياتي وانتي بعيده عني
وقام
ادم/علشان كدا انتي هتيجي معايا
احلام/اجي معاك فين
ادم شال احلام ل حضنه
ادم/هتيجي معايا البيت
احلام بصدمه/ادم نزلني
ادم/ فين الادويه بتاعتك
احلام/ادم بقولك نزلني انا مش هاجي معاك ف مكان
ادم اخد كيس الادويه من الكومودينو وهو شايلها
احلام /ادم انا بكلمك بقولك نزلني..احنا هنتطلق لو انت ناسي
ادم/افضلي ارغي كتير زي ما انتي عايزه انتي كدا كدا مش هتبعدي عني ومفيش طلاق
واخدها وطلعو برا الاوضه
حمزه طلع برا المضبخ وهو بياكل تفاحه
حمزه /اي دا ع فين كدا
احلام بصت بخجل ل ادم
احلام/ادم نزلني لو سمحت
ادم ل حمزه/انا واحلام راجعين بيتنا
احلام بصت ل حمزه/حمزه خليه ينزلني انا مش عايزه اروح معاه ف مكان
حمزه/انا اسف اعزريني مقدرش أتدخل بين اتنين متجوزين ..يلا تصحبكم السلامه
ادم/يلا مع السلامه ي ابن حمايا
حمزه/مع الف سلامه
وآدم اخد احلام وطلعو من البيت وحمزه ابتسم وقفل الباب
كرم طلع من غرفته
كرم/اي دا هي احلام راحت ع فين
حمزه ابتسم/جوزها جه اخدها ورايحين ع بيتهم .شكلهم هيتصالحو خلاص
كرم ابتسم/ربنا يهديهم يارب
قدام البيت عند آدم
اخد احلام ورايح بتجاه العربيه ومتجاهل كلام احلام ال مُصره انه ينزلها وركبها العربيه
ادم/حطي حزام الامان
احلام ربعت ايدها بعيند/مش حاطه حاجه
ادم قرب منها وحط لها حزام الامان وقفل الباب
احلام كانت هتفك الحزام بعيند وفتحت الباب
ادم بصلها/جربي كدا تنزلي من العربيه
احلام بغضب قفلت الباب تاني
ادم/شاطره
وراح ركب جمبها
احلام بغيظ و بغضب /اي ال انت بتعمله ..هتاخدني معاك ف العافيه
ادم/اه هاخدك بالعافيه
احلام ربعت ايدها بغيظ ومن البرد
ادم/بردتي؟
احلام بغيظ وغضب/ايوا
ادم ابتسم وخلع الجاكيت ال هو لابسه
ادم/خدي البسي دا
احلام/لاء انا مش عايزه منك حاجه
ادم/احلام كفايه عيند والبسي الجاكيت
احلام اتنهدت واخدت الجاكيت وخلعت حزام الامان ولبست الجاكيت وحطت الحزام تاني
و ادم شغل العربيه وانطلق
احلام/ادم رجعني البيت بعد اذنك احنا اتفقنا هنتطلق
ادم وهو مركز ف السواقه/لاء انا متفقتش معاكي ع حاجه انا كنت سايبك بس كام يوم ترتاحي فيهم من الضغط والتوتر اما اكتر من كدا انا مقدرش اتحمل بُعدك عني ..انا منمتش ف اوضتنا ولا مره من وقت ما مشيتي ..كنت بنام ف العربيه قصاد بيت بباكي
احلام ابتسمت لانها كانت بتراقبه من اوضتها كل يوم وهو نايم ف العربيه
احلام/انت ال وصلتنا ل كدا
ادم /عارف.. انا ال بوظت ونا ال هصلح
عند القصر
بعد شويه ادم وصل بعربيته قدام القصر ونزل من العربيه و راح فتح الباب ل احلام
ادم/انزلي
احلام بغيظ/هنزل ازاي ونا جايه حافيه من البيت اصلا
ادم ابتسم وشال احلام وقفل باب العربيه
وراح بتجاه القصر
احلام بخجل من الحرس ال ف الجنينه خبت وشها ف صدر ادم
احلام/الله يسامحك ي ادم
ادم ضحك وباس راسها ودخلو القصر وطلعو غرفتهم وادم نزل احلام براحه
احلام/ممكن افهم اي ال انت بتعمله دا
ادم/بعمل اي
احلام /جبتني هنا بالعافيه ونا بقولك هنتطلق
ادم قرب منها وحاوط وسطها ب ايده بتملك وبص ف عينها
ادم/متأكده
احلام وهي سرحانه ف عينه/متأكده من اي
ادم/انك عايزه تطلقي
احلام باصه ف عينه وسرحانه من نظراته
احلام بعدت نظرها عن عينه/احم اه متأكده
ادم وهو باصص ف عينها/بصيلي ف عيني كدا وقولي لي انا مش عيزاك وطلقني
احلام بصت ف عيونه ومقدرتش تقولها
ادم/انا مقدرش اعيش من غيرك وعمري ما افكر اطلقك او اسيبك تبعدي عني
وباس شفايفها ورقبتها واحلام تاهت من لمساته
و ادم بدأ يخلعها الجاكيت ال لبساه واحلام استسلمت له واستسلمت ل حبه
في ال يوم التالي
في غرفه ادم
نايم ع السرير بس صاحي و باصص ع احلام بابتسامه ال نايمه بعمق ف حضنه كان خايف يخسرها لان لو دا حصل عمره ما يقدر يعيش من غيرها . هي حياته كلها
ادم باس شفايفها وخدها وعينها
واحلام ابتسمت وبدأت تصحي من لمساته وفتحت عينها
ادم بابتسامه/ .اي كل ال نوم دا
احلام ابتسمت/صباح الخير
ادم ابتسم/صباح الفل
ورجع خصله من شعرها ورا ودنها وبص ف عينها
ادم/كنت خايف تبعدي عني اكتر من كدا ..انا مقدرش اعيش يوم واحد من غيرك ..لما بعدتي عني الكام يوم ال فاتو انا كنت اتعس شخص ف الكون ..حتي النوم مكنتش بعرف انام وانتي بعيده عن حضني
احلام ابتسمت وحطت ايدها ع وشه/انا بحبك
ادم ابتسم وباس شفايفها/ونا بموت فيكي
وموبايل ادم رن
ادم/الموبايل دا انا هكسره قريب
احلام ضحكت وادم جاب الموبايل من ع الكومود
ادم/هقوم ارد وارجعلك
وكان هيقوم يرد
احلام بغيظ/ انت طول عمرك بترد قدامي و لو الشغل كنت بتكنسل .مش دا شغل برضو
ادم /
احلام بصتله بحزن/ادم المكالمه مش من الشغل ؟ انت سكت علشان مش عايز تكذب عليا صح ..قولي الصراحه دي واحده استغلت اني كنت بعيده عنك وبتحاول تقرب منك صح
ادم ضحك
احلام ضربته ف كتفه ب غيظ/انت بتضحك ع اي
ادم ابتسم وقرب منها وبص ف عينها/ع السنريوهات ال دماغك دي ..معقوله انا اسمح ل واحده تقرب مني؟ بوقفهم عند حدهم ع طول علشان انا مبشفش غيرك
احلام ابتسمت/بجد
ادم /بجد
احلام /امال مش عايز تقولي مين بيتصل لي
ادم اتنهد/علشان عاملك مفاجأه وكنت بحاول اخبي ع حضرتك بس انتي بوظتيها
احلام بفرحه/بجد .مفاجأه اي
ادم وهو بيعدل لها شعرها/اكيد مش هقول كفايه انك بوظتيها .بس النهارده هنروح الاول للدكتوره نطمن ع البيبي
وحط ايدها ع بطنها
ادم/وبعدين هتروحي شغلك تاخدي اجازه علشان مسافرين قريب
احلام بابتسامه/مسافرين فين ؟قولي علشان خاطري والله ما هقدر اتحمل من فضولي
ادم/لاء مش هقول
احلام ابتسمت وقربت منه وباست خده/علشان خاطري
ادم ابتسم وقرب منها/انتي بتغريني علشان أضعف واقول
احلام بابتسامه/بحاول
ادم باس شفايفها ورقبتها
احلام بابتسامه/ها هتقولي المفاجأة ؟
ادم باس خدها/لا برضو هتعرفي قريب..يلا علشان تاخدي الدوا و نجهز ونروح للدكتوره
احلام اتنهدت بابتسامه/اوك
بعد ساعه
تحت ف الصالون
طارق قاعد بيقرأ ف الجرنال
و مالك طلع من غرفته بعد ما غير هدومه
مالك/صباح الخير ي بابا
طارق ابتسم/صباح الخير ي حبيبي .رايح الشغل
مالك/اه بقاله فتره مهمل الشغل والشغل فوق بعضه هناك
طارق/ربنا يعينك يارب
والخادمه طلعت من المضبخ وقدمت القهوه ل طارق
مالك/اعملي لي فنجان قهوه انا كمان ي ناديه
ناديه ابتسمت/امر حضرتك .. حضرتك عرفت ان احلام هانم رجعتي مع ادم بيه امبارح
طارق ابتسم بفرحه/بجد
مالك ابتسم/تفتكر اتصالحو
طارق بابتسامه/يارب ان شاءالله يكونو اتصالحو
وناديه دخلت المضبخ
وبعد شويه ادم واحلام نزلو من الغرفه بعد ما اخدو شاور وغيرو هدومهم
طارق بابتسامه/ي اهلا ي اهلا
مالك ابتسم/صباح الخير
احلام بابتسامه/صباح النور
طارق بابتسامه/لما ناديه قالت لي انك رجعتي مصدقتش نفسي نورتي بيتك من تاني ي حبيبتي
احلام ابتسمت وحضنته/حبيبي ي اونكل
مالك/اتصالحتو الحمد لله ومفيش طلاق ولا كلام من دا
ادم/ايوا
طارق بابتسامه/الف حمد وشكر ليك يارب
احلام ابتسمت
الجميله والوحش البارت ال عشرين
عصرا
في المستشفى في غرفه دكتورة نساء وتوليد
احلام نايمه ع السرير وادم واقف جمبها والدكتوره جمبها حاطه جاهز السونار ع بطنها
ادم باصص ع الشاشه/انا مش شايفه لي
احلام ابتسمت/هتلاقه مستخبي ف حته ف بطني وهيظهر دلوقتي
الدكتوره ابتسمت/البيبي اهو و حالته كويس اوي الحمد لله
آدم واحلام باصين ع الشاشه بابتسامه
الدكتوره/دا دراعه ودي دماغه ..الحمد لله كل جسمه متناسق وهينزل بخير ان شاءالله
احلام بابتسامه/بإذن الله
ادم/ باين هو بنت ولا ولد
الدكتوره ابتسمت/لاء لسه بدري شويه ع الموضوع دا
الدكتوره/ثانيه واحده
وقامت وراحت عند المكتب
آدم بص ل احلام/هيطلع ولد ان شاءالله اصلا باين انه هيبقي ولد
احلام ضحكت وهزت راسها بمعني مفيش فايده
احلام /ي سلام يعني انت عايزه ولد يعني زي كل الرجاله
ادم ابتسم وقرب منها/ولد او بنت مش فارقه المهم هو هيجي منك انتي
وباس راسها واحلام ابتسمت
الدكتوره راحت لهم تاني
الدكتوره ابتسمت/عايزين تسمعو ضربات قلبه
احلام بابتسامه/ياريت
الدكتوره حطت جهاز السونار ع بطن احلام و بدأت تشغل صوت ضربات قلب البيبي
ادم ابتسم واحلام بصت ل ادم بابتسامه وفرحه وادم باس ايدها واحلام غمضت عينها ودعت ربنا يجبهولهم ب السلامه
الدكتور شالت الجهاز ومسحت جل السونار من ع بطن احلام
الدكتوره/بس خلصنا
وقامت وراحت قعدت ع المكتب تكتب روشته
احلام قعدت بمساعدة ادم
وراحو عند الدكتوره
الدكتوره/دي روشته فيها الادويه ال احلام هتاخدها بعد ما الادويه القديمه تخلص..وياريت تخلي بالك من حركتك ومتتحركيش كتير لانك لسه ف بدايه الحمل و اي تعب او ارهاق عليكي هيأذيكي انتي والبيبي...وياريت برضو نبعد عن القلق والتوتر
آدم اخد منها الروشته/تمام شكرا ي دكتوره
احلام ابتسمت/شكرا ي دكتوره
الدكتوره ابتسمت /ع اي دا واجبي
وآدم واحلام طلعو من الغرفه
احلام/هتروح ع الشركه؟
ادم/الاول هنروح مشوار سوا وبعدين نتغدي سوا علشان زمانك جعتي
احلام ابتسمت/عايزه اكل بيتزا
ادم ابتسم/ماشي ناكل بيتزا
احلام ابتسمت/ وبعد ما ناكل هاتلي تشيز كيك
ادم ابتسم/من عنيا .حاجه تانيه؟
احلام/لاء خلاص
ادم موبايله رن ومسك ايد احلام وطلعو برا المستشفى
آدم/فراس انت ف الشركه..طيب خلص واسبقني ع الشركه علشان عايزك..ساعتين كدا وهبقي ف الشركه ....سلام
وركبو العربيه
ف كارفور
عند فراس و روان
فراس ماشي بيجر عربيه التسوق قدامه و روان جمبه بيجيبو الحاجات ال ناقصه ف البيت
روان/ادم كان عايزك ف اي
فراس/عايزني اروح الشركه..هنخلص واوصلك البيت وهروحله
روان/اوك
فراس/ها ي ستي كدا ناقص اي مجبناهوش
روان وهي بتبص حواليها/محتاجين خضار مفيش خضار ف البيت تقريبا
فراس/ماشي تعالي نجيب
روان/روح هات وانا هجيب عسل وراجعه
فراس/ماشي
و فراس راح ناحيه قسم الخضار
وبدأ يشوف هيجيب اي
وفي بنت واقفه جمبه بصت له ب اعجاب وابتسمت له
البنت بابتسامه/تحب اساعدك ف حاجه ؟
فراس /لاء متشكر
البنت/يعني شيفاك لوحدك واكيد عازب متفهمش ف الحاجات دي اوي ف ممكن اساعدك لو تحب
روان راحت لهم وسمعتهم وراحت وقفت جمب فراس بغيره وحطت برطمان العسل ف العربيه بغضب
روان بصت للبنت بابتسامه صفرا/لا ي حبيبتي متقلقيش مراته معاه وهساعده انا
فراس ابتسم لما حس انها غارت
البنت بابتسامه صفرا/اه سوري لما لقيت ان مفيش دبله ف ايدك قلت مش متجوز . عن اذنكم
واخدت عربيتها ومشيت
روان ربعت ايدها بغيظ/قليله الربايه
فراس ابتسم وبيحاول يداري ابتسامته/احم اه فعلا
روان بصتله/انت بتضحك؟
فراس/انا ؟لا طبعا هضحك لي
روان بغيظ/شكلها عجبتك قليله الزوق دي
فراس بخبث/انتي مكبره الموضوع اوي بصراحه البنت كان هدفها تساعد يعني
روان بغيره/والله؟ انت شايف كدا يعني
فراس ابتسم وقرب منها/انتي غيرتي؟ولا انا بيتهيألي
روان بتوتر/انا اغير ؟ احم لا طبعا هغير لي ..كل ما ف الموضوع انها بنت قليله الزوق مينفعش تدلع ع راجل متجوز بطريقه دي قلت اوقفها عند حدها
فراس ابتسم/اه يبقي انا كان بيتهيألي بقي
روان /مع العلم البنت معذوره برضو هتعرف منين ان حضرتك متجوز ومفيش دبله ف ايدك
و مشيت و فراس ابتسم وراح وراها
عند آدم واحلام
آدم سايق وجمبه احلام ووقف العربيه جمب مكان هادي مليان زرع وشجر وجمبه بحر
ادم/وصلنا انزلي
آدم نزل من العربيه و احلام نزلت وبصت حواليها
احلام ابتسمت/المكان دا حلو اوي ..اشمعنا جبتنا هنا دلوقتي
آدم مسك ايدها /هتعرفي كل حاجه دلوقتي
واتمشو لحد ما وقفو جمب البحر
وساب ايد احلام وطلع المسدس من ضهره ومسكه
ادم بص ل احلام /انتي مفكره ان انا نسيت الكلام ال انتي قلتهولي ف مكتب المحامي ..بس انا عمري ما نسيت .كل كلمه قلتيها عمرها ما خرجت من دماغي...انتي معاكي حق. انتي وابننا تستاهلو تعيشو ف امان بعيد عن ضرب النار والبودي جارد ال ف كل حته والهجوم المسلح..تستاهلو تعيشو ف راحه بال ديما بعيد عن المشاكل ..انتي قبل ما تدخلي حياتي انا معرفش كنت عايش ازاي..يعتبر مكنتش عايش اصلا. حياتي كلها سوده وضلمه وبارده ..بوجودك ف حياتي غيرتي كل حاجه.غيرتيني انا شخصيا ..خلتيني بني ادم .عنده مشاعر وبيعرف يحس ب الحواليه..علشان كدا انا ببعد عن اي حاجه سوده ف حياتي
ورمي المسدس ال ف ايده ف البحر
ادم/انا عايز اعيش معاكي انا وانتي و ابننا ف سلام. انا مش عايز ابني يجي الدنيا يشوف بباه وحش او بيعمل اب حاجه غلط
ادم فلاش باك
منذ يوم
ف شركه آدم
قاعد ع مكتبه
فراس خبط ودخل
فراس/قلت انك عايزني
ادم/اه تعالي اقعد
فراس راح وقعد قصاده
فراس/اي في اي
ادم/اتخلص من كل الاسلحه والمخدرات ال ف كل ال مخازن ال عندنا .. و الغي كل الصفقات ال بينا وبين اي حد بتاع اسلحه او مخدرات..انا هتخلي عن الشغل الشمال دا خلاص
فراس بصله بابتسامه وعدم تصديق/انت بتتكلم جد ي ادم ؟
ادم/ايوا ب ابني انا هبقي اب خلاص .لازم ابني يشوفني اب كويس. مش شرط ابقي احسن اب ف الدنيا بس ع الاقل احاول ابقي اب كويس
فراس بابتسامه راح حضنه
باااك
احلام بدموع وابتسامه مسكت وش ادم وبصتله بحب
احلام/انت هتبقي احسن اب ف الدنيا دي كلها
ادم مسح لها دموعها وحضنها بقوه
واحلام حضنته بقوه وابتسامه
احلام /انا بحبك اوي
ادم باس راسها/ونا بموت فيكي
وطلعها من حضنه ومسك ايدها وباسها
ادم/اوعي تقارني نفسك ب اي حاجه تانيه سواء شغل او غيره. الدنيا دي كلها ف كافه وانتي ف كافه تانيه ..لو خيروني بينك و بين اني ابقي ادم وبس من غير ولا جنيه ف حسابي .هختارك انتي من غير ما افكر
احلام بابتسامه باست خده وآدم باس شفايفها
وموبايله رن
آدم بص ف الموبايل
ادم/يلا اخدك ونروح نتغدي قبل ما اروح الشغل
احلام ابتسمت/اوك يلا يبنا
ومسك ايدها وراحو ناحيه العربيه
وآدم رح يركب
واحلام عملت نفسها مش عارفه تفتح الباب
احلام/اي دا
آدم قبل ما يركب /في اي
احلام/ادم الباب مبيفتحش
ادم/ازاي دا
وراح ناحيه باب احلام وفتح الباب والباب فتح
احلام بابتسامه/شكرا ..اتعود بقي تفتح الباب ل مراتك ال شايله ابنك ع طول
وركبت العربيه
آدم ضحك /ماشي
وقفل الباب
واحلام حطت حزام الامان بابتسامه وادم راح يركب جمبها وبدأ يسوق
بعد نص ساعه في المطعم
احلام قاعده بتاكل بيتزا باستمتاع و ادم قاعد قصادها مراقبها بابتسامه
ادم ابتسم/براحه
احلام ابتسمت /طعمها تحفه..كنت جعانه اوي
ادم ابتسم/الف هنا
احلام مدت ايدها تأكل ادم من حتت البيتزا ال ف ايدها وآدم اكل منها
ادم موبايله رن وكنسل
ادم/شكلنا مضطرين نمشي بيرنو عليا من الشغل
احلام ربعت ايدها بزعل/لاء ي آدم انت وعدتني انك هتأكلني تشيز كيك
ادم /انتي بطنك لسه فيها مكان بعد البيتزتين ال أكلتيهم دول؟
احلام حطت ايدها ع بطنها/ايوا لسه فيها مكان عادي وبعدين ابنك ال طالب ال تشيز كيك مش انا
ادم ضحك/ايوا ايوا طبعا منا عارف
ونده ع الجرسون وطلبلها تشيز كيك
واحلام ابتسمت
بعد نص ساعه
فراس سايق العربيه و روان قاعده جمبه مربعه ايدها بغيظ وهاين عليها ترجع تقتل البنت ال اتجرأت تبص ل فراس
فراس بص ل روان وابتسم
فراس/تحبي نتغدي سوا برا النهارده
روان بغيظ/لاء مش جعانه
فراس ابتسم /طب تحبي نروح نشرب حاجه سوا
روان/لاء برضو
فراس بص ع شماله لقي محل الماظ و دهب
وقف العربيه ع جنب
فراس ابتسم/طب خليكي هنا 5 دقايق وراجع
روان/رايح فين
فراس/هقولك لما ارجع
روان/اوك
فراس نزل من العربيه ودخل محل الدهب
واختار احلي واغلي خاتم الماظ مبساعده صاحب المكان واشتري ل نفسه خاتم فضه ..ودفع ب الفيزا وخرج
فراس ركب العربيه تاني وف ايده كيسه وفي علبه الخواتم
روان/دا اي؟
فراس/لاء دي هديه كدا جايبها ل حد
روان بغيره/احم حد مين دا كمان
فراس ابتسم/عايزه تعرفي لي
روان ربعت ايدها/لا خلاص مش عايزه اعرف
فراس ابتسم وحط الكيسه ال ف ايده ف الكنبه ال ورا
ورجع ساق تاني باتجاهه البيت
عند احلام رضا وصلها الشركه ال بتشتغل فيها واحلام دخلت الشركه تاخد اجازه
واخدت الاجازة وركبت الاسانسير ورنت ع ادم
احلام/انا اخدت الاجازه اهو وطالعه من الشركه
آدم/طب كويس رضا هيوصلك البيت ونا رايح ع الشركه اهو هخلص كام حاجه وارجع
احلام/طب بقولك ي حبيبي
آدم ابتسم/قولي
احلام/هقول ل رضا يوصلني كافيه هقابل فيه واحده صحبتي نص ساعه بس وهرجع ع البيت
ادم/مريم؟
احلام/احم لالا واحده متعرفهاش بس هحكيلك لما ارجع
ادم/صحبتك مين دي ال انا معرفهاش ي احلام مفيش الكلام دا وارجعي البيت يلا
احلام/
ي حبيبي هي هتخطفني يعني ؟ رضا هيوصلني وهيستناني برا لحد ما اخلص وهرجع البيت بس كدا ..ونا بقولك هحكيلك لما ارجع ..وافق بقي علشان خاطري
ادم اتنهد/ماشي خلي بالك من نفسك
احلام ابتسمت/حاضر ..يلا باي
وقفلو
عند آدم سايق العربيه ورن ع رضا
رضا/نعم ي ادم بيه
ادم/وصل احلام ال مكان ال هي عيزاه وسوق براحه وخلي بالك منها .سوق ع اقل من مهلك
رضا/حاضر ي آدم بيه متقلقش
وقفلو المكالمه
عند احلام
طلعت من الاسانسير وخرجت من الشركه وراحت ل رضا ال مستنيها قدام العربيه
رضا فتح لها باب العربيه
احلام/ممكن توصلني كافيه *** الأول قبل ما نرجع ع البيت ي رضا
رضا/امر حضرتك ي احلام هانم
احلام ركبت العربيه و رضا قفل الباب و ركب قدام يسوق
في فيلا فراس
دخل هو روان وفراس دخل الاكياس المضبخ وطلع الصالون تاني
روان كانت هتطلع غرفتها
فراس مسكها من دراعها وقفها
فراس/ممكن افهم اي ال مضايقك
روان من غير ما تبصله/مفيش حاجه مضيقاني
فراس/لاء فيه .ع اساس انا مش عارفك يعني
روان بصتله بغضب و بغيره/متضايقه علشان مضربتش البنت قلم ع وشها بفوقها ال كانت بتتلزق فيك دا .حتي عند الكاشير كانت بتدور ع اي حجه علشان بتتكلم معاك ونا مش ماليه عينها..وانت ساكت شكلها عجباك اوي
فراس ابتسم ومبسوط من غيرتها/المفروض كنت اعمل اي يعني ..ما ال يبص يبص هي مش فارقه معايا اصلا
روان/لا متعملش حاجه فعلا
وكانت هتمشي فراس مسكها من وسطها وقربها منه وبص ف عينها
روان قلبها دق بسرعه بخجل وتوتر وبصت له ف عينه
فراس /البنت ولا عجبتني ولا بصت لها دقيقه واحده حتي ولا فرقت معايا. وانتي معايا عيني مستحيل تيجي ع اي واحده .حتي وانتي مش معايا برضو عمري ما ابص ع اي واحد ولا اسمح ل واحده تقربلي
روان ابتسمت/بجد
فراس ابتسم/بجد...بعدين مش هتقولي رايك ف الخواتم ال جبتها
روان/خواتم اي؟
فراس بعد عنها و وطلع من جيبه علبه الخاتم وفتحها
وكان فيها خاتم الماظ شكله شيك اوي و دبله فضه ليه
روان بصت ع الخاتم بابتسامه
فراس/عجبك؟
روان بابتسامه/دا تحفه .عجبني اوي
فراس بابتسامه/انتي معاكي حق مينفعش نبقي متجوزين ومش لابسين خواتم جواز .ف رحت اشتريتهم ع طول وقلت اعملهالك مفاجأه
روان ضربه ف كتفه ب غيظ/امال لي قلت انها هديه لحد ف الشغل
فراس ضحك/اسف كنت عايز اعملهالك مفاجأه
روان ابتسمت/طب يلا لبسهولي
فراس ابتسم ومسك الخاتم ولبسهولها و روان مسكت الدبله ولبستهاله
روان بصت ع الخاتم ال ف ايدها بابتسامه
روان بصت ل فراس/عجبني اوي شكرا
وحضنته
وفراس ابتسم بحب وحضنها بقوه وشم ريحتها ال بيدمنها وباس راسها
روان بخجل طلعت من حضنه
فراس ابتسم/هروح الشركه انا بقي عايزه حاجه
روان ابتسمت/لا شكرا. ومتتأخرش
فراس ابتسم/حاضر مش هتأخر
فراس اخد مفاتيح العربيه والجاكيت بتاعه وطلع برا الفيلا و روان اتنهدت بابتسامه
عند احلام
نزلت من عربيه رضا وراحت الكافيه
وجنات كانت قاعده ع طربيزه مستنياها
احلام راحت لها
احلام ابتسمت/اتاخرت عليكي
جنات ابتسمت وقامت تسلم عليها/لا ابدا انا جيت من شويه
وسلموا ع بعض وقعدو
احلام/انا كنت واخده رقمك من مالك من فتره علشان كنت هعزمك عندنا ف البيت تتعرفي علينا اكتر. بس ا
جنات ابتسمت بحزن/بس انا دمرت كل حاجه
احلام/علشان كدا اتصلت بيكي وقلت لك نتقابل ونتكلم
جنات بحزن/نتكلم ف اي ي مدام احلام .انا دمرت كل حاجه بنفسي خلاص .وكسرت قلب مالك
احلام ابتسمت/اول حاجه انا احلام بس من غير القاب.تاني حاجه استني هنطلب حاجه نشربها ونتكلم ع رواقه
جنات ابتسمت/اوك
واحلام طلبت لهم حاجه يشربوها
وبعد شويه الجارسون جاب الحاجه
احلام/انا عرفت ال حصل بينك وبين مالك ..بيقولو ان ال اسمه صقراوي دا اتفق معاكي تكسري قلب مالك بعد ما يحبك ويثق فيكي
جنات دمعت
احلام ابتسمت/بس انا مش مصدقه الكلام دا .انك مبتحبيش مالك ..لان حبك ليه باين ف عيونك واحنا بنتكلم عنه دلوقتي..وكمان لما جيتي المستشفى لما ادم عمل عمليه ..كان باين لهفتك ع مالك لما غاب عن الشغل كام يوم
جنات/
احلام/ف ممكن تحكيلي بقي من الاول ال حصل؟
جنات بدموع/ انا معملتش كدا ب مزاجي.. ماما كانت تعبانه اوي اوي ومحتاجه عمليه والا هتموت ..ونا لوحدي و بطولي معنديش ولا اخ ولا اب يساعدني ف كان لازم اتصرف ب نفسي..دورت ع شغل ف كل الشركات .والله دورت ع شغل ف شركه شركه ولا واحده قبلتني.. الا شركه **** كان تبع الصقراوي
وكنت رايحه اشتغل ب حسن نيه عادي وقلت بعد ما اشتغل شويه اقدر اخد سلفه اعالج بيها ماما ..بس الصقراوي كانت مخططاته حاجه تانيه ..علشان ينتقم من جوزك .ادم بيه .حب ينتقم منه ف اخوه .وقالي أقرب منه واخليه يثق فيه علشان لما اكسر قلبه اول حد هيلومه لما يعرف الحقيقه هو اخوه ادم ..اضطريت أوافق ع عرض الصقراوي غصب عني علشان اعالج ماما .لانها لو ماتت انا مش هقدر اعيش .كفايه اني معليش ضهر وسند ف الدنيا دي .ومع الوقت حبيت مالك غصب عني ..ندمت وكرهت نفسي وكان نفسي اختفي وابعد عنه علشان مأذهوش بس طبعا الصقراوي مش هيسيني ف حالي ..لحد ما عشقته ومبقتش اعرف اعيش من غيره .ولا عارفه ابعد عنه ولا عارفه اصارحه ب الحقيقه ...لحد ما الصقراوي بعت الفديو ل مالك ومالك عرف الحقيقه .وفاكر اني مبحبهوش ..ونا والله بحبه اكتر من نفسي..انا مليش ف الدنيا غيره اصلا هو و ماما
احلام ابتسمت ومسكت ايدها /خلاص متعيطيش..انا مصدقاكي وإلا مكنتش جيت و قابلتك . باين قد اي انتي بتحبيه ونفسك يسامحك
جنات مسحت دموعها/ياريت يسامحني...مش معتقدش عايز يبص ف وشي اصلا
احلام ابتسمت/انا هساعدك وهخليه يسامحك متقلقيش
جنات/ازاي
احلام/سهله خليكي وراه لحد ما يسامحك .يعني متستسلميش بسهوله كدا ..ولو هو عنيد اعندي معاه .شغلك اصلا ال انتي سبتيه دا ..ارجعيه تاني .مش العقد ال اشتغلتي بيه بيقول مينفعش تسيبي الشغل قبل 6 شهور طالما معملتيش غلطه كبيره ف الشغل؟ بيحصل كدا ف معظم الشركات
جنات/اه
احلام ابتسمت/خلاص ارجعي الشغل تاني حتي لو مش عايز يبص ف وشك هو بيحبك وانا وانتي متأكدين من دا .ومع الوقت هيسامحك صدقيني..ونا برضو هحاول اعمل كذا حاجه تقربكم من بعض
جنات ابتسمت/بجد
احلام بابتسامه/طبعا بجد .. انتي و مالك اخواتي ولازم اساعدكم ..اعملي بس ال قلت لك عليه و اوعدك ان كل الأمور هتتحسن قريب
جنات مسكت ايدها بابتسامه/انا مش عارفه اقولك اي بجد ..مشفتش ف جمال قلبك ..شكرا
احلام ابتسمت
وبعد شويه طلعت من الكافيه وموبايلها رن وكان ادم
احلام ردت/نعم ي حبيبي
ادم/خلصتي؟
احلام/اه وراجعه البيت اهو وانت؟
ادم/ف الشركه بخلص كام حاجه لسه وهرجع ..كنتي بتقابلي صحبتك مين بقي
احلام/احم ..جنات
ادم /البنت ال اتفقت مع الصقراوي تكسر قلب مالك؟
احلام/اه بس خليني اشرحلك
آدم بعصبيه/تشرحيلي اي ي احلام انتي بتعملي اي مع البنت دي ؟ ال اتفقت مع عدوي علشان تأذي اخويا؟ بتقابليها لي اصلا
احلام/مالك اخويا انا كمان ع فكره ..وحتي و هي اتفقت مع الصقراوي علشان كانت مجبره والا مامتها هتموت..و بتحب مالك ومالك كمان بيعشقها وكان لازم اتصرف اعمل حاجه ونا شيفاه طول الوقت متضايق بسبب انها بعيده عنه
ادم/ا
احلام قفلت المكالمه بزعل وآدم اتنهد
ع المغرب
رضا وصل احلام القصر
واحلام طلعت غرفتها
واخدت شاور وغيرت هدومها وقعدت ع السرير بتقرأ الكتاب
بعد شويه ادم رجع القصر ودخل الغرفه ومعاه كيسه واحلام تجاهلته بزعل
آدم بصلها/مش هتقولي لي حمد لله ع السلامه؟
احلام/
آدم ابتسم/طب احنا متخاصمين؟
احلام بصتله/لي هو انت عملت حاجه علشان اخاصمك؟
آدم راح لها وباس راسها
ادم/انا اسف
واحلام ابتسمت وادم قعد ع السرير جمبها
ادم/حقك عليا علشان اتعصبت عليكي لما كلمتك العصر ..بس برضو مكنش ينفع تروحي تقابلي البنت دي
احلام/ البنت دي مش وحشه ي آدم والله هي انجبرت تعمل دا علشان مامتها كانت محتاجه عمليه والا هتموت .مكنش قدامها حل تاني
أدم/ف تأذي اخويا؟
احلام/لاء هي كمان بتحبه زي ما هو بيحبها..علشان خاطري سبني احاول اصلح علاقتهم علشان خاطر مالك ..انا بعتبره اخويا الكبير زي حمزه بالضبط
آدم اتنهد /ماشي ..لو دا هيريحك اعمليه
احلام ابتسمت وحضنته بقوه وآدم ابتسم وباس راسها
ادم/لسه زعلانه مني؟
احلام بابتسامه/توء
ادم/انا جايبلك حاجه حلوه ع فكره
احلام بابتسامه طلعت من حضنه/بجد فين
آدم جاب الكيسه من جمبه
واحلام خدتها وكانت مليانه شوكلاته و تشيز كيك
احلام بابتسامه/الله. انا بحبهم اويي شكرا
وباست خده و ادم ابتسم وباس شفايفها
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق